Gå til innhold

Kaneldryss


Cinnamon

Anbefalte innlegg

Heisann...desverre ble det både regn og vind hos oss også julekvelden. Men jeg har hatt en fin jul for det. Desverre rakk jeg ikke å skrive inn julehilsen til mer enn noen få her før jeg tok juleferie, så jeg må ta meg en liten runde og ønske fortsatt god jul og godt nyttår.

Lillejulaften hadde vi fri alle sammen. Tenk så deilig....ingen som var nødt å stå tidlig opp! Vi sov lenge og spiste frokost sammen, noe vi sjelden gjør ellers. Jeg dro på butikken for å handle. Skulle egentlig bare ha noe småtteri, men jeg klarte nesten å svi av en tusenlapp.... :roll:

Ja ja...da jeg kom hjem var juletreet kommet i stuen og klart til pynting. Vi pleier alltid å sjekke juletrelysene - vi har to sett - at de virker før vi setter de på treet, men i år gjorde vi det ikke og da begge settene var kommet på treet virket selvfølgelig bare det ene. Ikke fikk vi det til heller, så det var bare å kjøre til butikken og få tak i et nytt.

Ellers gikk dagen med til å vaske litt her og der, og ungene badet før de la seg. Jeg lagde den gode fruktsalaten som jeg lager hver jul, og som vi har til frokost julaften. Som regel lager jeg så mye at vi har både 1. og 2. dag også.

Når det var gjort kunne vi endelig ta kvelden og kose oss med gløgg og pepperkaker. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Hei Elin, takk for koselig hilsen i dagboka mi! Koselig dagbok du har her også - synes det er så hyggelig å få lov til å 'titte' litt inn i hverdagslivet til andre mennesker!! Ha en kjempefin nyttårsfeiring og flott tirsdagskveld videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Elin!

Høres ut som du har hatt en fortreffelig julefeiring! Koselig med besøk i kjernehuset ! Du får ha ei fin nyttårsfeiring og gode ønsker for det nye året skal du få fra meg :)

Hilsen Eplegrønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge to!!

Det var trist å våkne julaften og se at all snøen hadde regnet vekk i løpet av natten. Men for barna spilte det mindre rolle....idag var det jo julaften! Jeg stod opp kl 0930 og lagde frokost. Jeg kokte sjokolade og dekket pent på bordet med juleservise og finbestikket. Tente julelys og....det ble en skikkelig koselig morgenstund.

Senere på dagen hadde vi grøt med mandel i. Det var ho mor som fikk mandelen i år også...til guttungens store sorg. Men vi delte marsipangrisen så da var det ikke så ille likevel.

Vi ventet julegjester til middag, så jeg hadde nok å gjøre utover dagen egentlig. Jeg dekket spisebordet tidlig så det var ferdig. Det ble ganske flott. Jeg la på hvit duk og dekket med finserviset vårt, samt sølvbestikket som jeg har arvet, og selvfølgelig glass. Serviettene var svakt blåfargede og passet veldig godt til serviset, så der traff jeg blink. :wink:

Midt på bordet satte jeg et gullfarget stjerneformet fat med et stor rødt kubbelys oppi. Så danderte jeg en sånn perlesnor - en sånn tynn streng med litt avstand mellom perlene, vet ikke hva det heter egentlig - rundt fatet nede. På ene enden av bordet satte jeg to høye telysestaker.

Det hele ble veldig enkelt, rent og pent....akkurat som jeg liker det!

Vi hadde både pinnekjøtt og ribbe til middag, med alt tilbehør. Til dessert hadde jeg laget både riskrem og multekrem. Noe for enhver smak med andre ord.....

Så var det endelig tid for kveldens høydepunkt. Barna var helt i hundre, som de skal være en slik kveld. De fikk det de ønsket seg og mer til. Jeg fikk mange fine gaver selv, ting jeg ønsket meg og hadde bruk for, så det var bra. Barna var ikke i seng før klokken halv ett om natta, men pyttsann....det er jul bare en gang i året, og vi hadde en kjempekoselig julekveld. :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært da :D

Takk for hilsen i dagboken min. Ønsker deg en riktig fin nyttårsaften, og et godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk....jeg har hatt en super jul.

Nyttårsaften idag....årsskifte. Årene går snart fortere enn jeg klarer å henge med. Synes ikke det er så lenge siden forrige nyttår.

Men det er et nydelig vær idag, kaldt og klart med flott sol. Litt snø har vi også, så det lover bra for i kveld.

Vi skal til svigers og spise middag om noen timer. Det blir pinnekjøtt med tilbehør idag, og multekrem til dessert. Ungene snakker om at de vil gå julebukk for å korte ventetiden til midnatt, men vi får nå se. Jeg har ikke lovd dem noe enda....får se hva vi gidder og orker etter middagen.

Godt nyttår til alle som stikker innom i kveld da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig godt nyttår til deg, Elin :D

Takk for hyggelig besøk i dagboka mi!

Ønsker deg og dine alt godt for det nye året :)

Nyttårsklem fra Diva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....her var det koselig å komme inn!

Takk for alle hilsner!

Det ble sent i natt, så jeg er en smule trøtt idag. Barna holdt ut til nesten halv to i natt begge to. Det skal bli et liv til mandag når skole og barnehage begynner igjen, etter alle sene kvelder og late morgener. Det går nok noen uker før vi kommer i gjenge igjen.....men den tid, den sorg. Akkurat nå skal vi bare nyte de siste fridagene.

Det var virkelig flott i går kveld, et par kuldegrader og klarvær. Vi tente fakler og gikk i fakkeltog før midnatt, og så braket det løs med fyrverkeri i all slags farger og fasonger. Det var virkelig flott.

I dag slapper vi av. Skal lage en god middag siden og resten av kvelden skal jeg kose meg med noen glass vin og en god bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Elin,

Riktig godt nyttår til deg! Godt å høre du hadde en koselig nyttårsfeiring!! kos deg med boka og vinen i kveld!

Varm klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Fredslilja! Koselig at du stikker innom.

Vårherre syns tydeligvis at en uke med snø er nok. Nå har det regnet i to dager og all snøen er borte vekk. Idag våknet vi til grønne plener igjen.

Formen er bare sånn passe idag. Jeg fikk en lei hodepine i går kveld og den hadde fortsatt ikke sluppet taket idag tidlig. Jeg tok et par Paracet før frokost, så jeg er litt bedre nå da.

Og siden sist har jeg ikke gjort så fryktelig mye. På lørdag var vi på møbelsalg og kjøpte ny sofa til stuen, og nytt salongbord. Det kommer til helgen, og jeg gleder meg kjempemasse!!

Ellers var det salg overalt, og jeg fikk tak i en del nye klær til barna til godt reduserte priser.

Lørdag kveld koste vi oss med reker og hvitvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ryddet ut jula også. Det er det tidligste jeg noen gang har gjort det. Jeg...som pleier å tviholde på jula til 20. dag og vel så det. Det er nesten så jeg får litt dårlig samvittighet altså....men juletreet får stå noen dager til da.

Jeg vet ikke hva som gikk av Darling i går. Han støvsuga hele huset, redde sengene, vaska golv og vaska begge badene. Så spilte han kort med ungene, lagde mat og la ungene om kvelden! For en snill mann jeg har.... :hjertesmil:

Jeg satt og kødda med pc'en, og surfra på Kg. Jeg fikk et eller annet virus på pc'en mens jeg kjørte oppdateringsprogram, og det har jo formert seg som det pleier.

Det er mildt ute idag, men grått. Tror jeg skal ta meg en spasertur etter middag. I kveld går American beauty på Nrk1. Jeg har sett den utallige ganger før men bare se den en gang til. Jeg simpelthen elsker den filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Hvor fant du den mannen henne!! :D

Hadde svimt av om det hadde skjedd her hjemme - ikke det at han ikke gjør noe, men det må nok en beskjed til før det skjer så mye. :wink:

Har tenkt å hive ut jula i dag jeg. Har tatt det litt piano på grunn av kjempetravle dager, men i dag er siste frist. Har heldigvis ikke så mye så det går fort.

Ha en fortryllende uke! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:ler: Hvor jeg fant han hen?? Han kom rekande på en fjøl en sommerkveld for maaaange år siden. Jeg ble ikke så betatt den kvelden, men så møttes vi tilfeldig igjen noen uker etterpå, og da var det gjort!

Han liker å ha det ryddig rundt seg og tar gjerne en omgang med støvsugeren eller rydder uten at jeg må mase om det. Han vasker ikke golvene så ofte da, men når han først gjør det så gjør han det grudig. For ikke å snakke om hvor mye mer effektive mannfolk er når det gjelder husarbeid. Vasker de golv så vasker de golv og blir ferdig med det, støvsuger de så gjør de seg ferdig med det. Jeg kan gjerne både støvsuge, rydde og vaske golv på en gang. Innimellom henger jeg gjerne opp klær og setter på en ny maskin. Er det her sannhetsordet om at mannfolk ikke klarer å gjøre mer enn en ting av gangen, kommer inn?? :ler:

Ja ja....søndag hvilte jeg middag på den nye sofaen min for første gang. Den var god altså. Stua mi er blitt som ny. Men jeg trenger noen nye pynteputer, så det skal jeg se etter neste gang jeg er i byen. Jeg så noen fine på Kid for en stund siden men det er vel lite trolig at de har dem nå.

Nå skal pc'en min være up-to-date også. Har hatt en kjempejobb med å få den i stand igjen etter de virusgreiene. Den kræsja totalt søndag kveld. Alt låste seg. I går klarte jeg til slutt å få satt i gang gjenopprettingsprogrammet for programvaren. Jeg har også lastet ned nyeste versjon av Norton og Explorer, så nå er alt bare velstand. Jeg har vært altfor sløv med å oppdatere antivirusprogrammet, så det må jeg bare bli flinkere å gjøre regelmessig.

Ellers har det vært en fin dag idag. 5-6 varmegrader, opphold og antydning til sol. Det er ikke så mange ukene til vi får solen igjen nå, heldigvis. Det fine med januar er at dagene blir lengre og lysere, solen kommer tilbake og man kan begynne å glede seg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg sov godt idag når klokka ringte halv sju. Jeg hadde ikke det minste lyst å stå opp, men må man så må man.

I går snødde det tett. Et par varmegrader gjorde snøen tung og våt, men i natt har det frosset på igjen så snøen er blitt steinhard. Vi har fått skareføre.

Været har vært bra den siste uka. Jeg har hengt ut sengetøyet til lufting nesten hver dag. Det er kjempedeilig å legge seg om kvelden når dynen dufter friskt og godt. Jeg har også vasket opp en del klær som har fått tørke ute. :P

Uka ellers har vært travel. Jobben krever sitt. Jeg hadde fri på fredag men det tok sin tid før jeg orket å begynne med noe den dagen. Jeg stod faktisk opp kl halv sju den dagen og kjørte gubben på jobb. Stelte ungene da jeg kom hjem og fikk de avgårde. Så da jeg hadde spist frokost og glodd litt på tv ble øynene så tunge at de bare datt igjen! Det var så deilig og varmt under pleddet, og jeg sov vel en times tid.

Eh....jeg tok forresten ned juletreet den dagen.... :lol:

I helgen hadde jeg ryddesjau i skuffer og skap. Jeg syns jeg rydder støtt og stadig men det er alltids noe som hoper seg opp. Jeg kastet en masse gamle papir og blader. I klesskapene til ungene fjernet jeg en del klær som var blitt for små. Noe går videre til tantebarn og noe leverer jeg til Freetex.

Lørdag var vi ute nesten hele dagen. Det var jo så fint. Vi hadde et ørlite håp om at solen skulle komme tilbake til oss, men den gikk ned før den kom til oss. Men den er like rundt hjørnet nå, så kanskje idag....

Naboen, som har fått sola tilbake, ropte opp til oss om ikke det var kaldt der oppe i skyggen.....slemme nabo!! :x hi..hi...

Om kvelden koste vi oss med moussaka og rødvin. Det er lenge siden vi hadde moussaka så det smakte kjempegodt. Vi åt til magen var helt sprengt, og etterpå var det så vidt vi klarte å reise oss fra sofaen resten av kvelden. Vi ble så trøtt av først å ha vært ute hele dagen og deretter spist godt, så vi fant ut at vi skulle være fornuftige og legge oss tidlig. Ingen vits å sitte oppe når en ikke klarer å holde øya oppe, og før elleve er tidlig for oss en lørdag kveld.

I går gjorde vi ikke så mye. Slappet av for det meste.

Jeg hadde en velværestund for meg selv om kvelden. Det var godt å få vekk litt buskas og peele kroppen litt. Føler meg så mye bedre etterpå, vettu.... :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på trening i går kveld. Spiste et eple da jeg kom hjem mens jeg tilfeldigvis kikker ned i en kjøkkenskuff. Der åpenbarer seg en halv marsipanrull, gjemt og glemt etter jul! Jeg smelte skuffen kjapt igjen mens jeg febrilsk prøvde å få tankene over på annet.

Gubben gikk og la seg. Jeg tenkte fortsatt på fristelsen i kjøkkenskuffen.....en liten smak kan vel ikke skade?? Det endte med at jeg trykket i meg nesten alt sammen - alene!! :oops:

Usj og fysj....jeg ble kvalm av hele greia.

Jeg trøstet meg med at monsteruka er på vei, og da er det lettere å falle for slike søte fristelser!

*Tar meg selv i nakken og lover dyrt og hellig at dette ikke skal gjenta seg....noengang!!!* :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg til nyheten og Mette-Marit. Spennende!

Jeg må følge med utover dagen nå....

Barna har hatt en kranglete morgen igjen. Jeg blir så lei....forstår bare ikke vitsen med det.

Det er -3,5 ute nå. Ser ut til å bli en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...