Gå til innhold

Kaneldryss


Cinnamon

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært og handlet blomster til far i huset. Tok lodder på et kakelotteri også men vant ikke så jeg må vel bake en kake selv til i morgen. Eller kanskje jeg har noe godt i frysen som jeg har glemt??

Jeg er visst ikke helt oppdatert på hva som skjer i heimen....i følge filofaxen min var ikke Lillemor syk mandag som var, men forrige mandag! Denne mandagen var jeg på jobb - deretter på et møte og trening om kvelden.

Ellers denne uka....på tirsdag hadde vi spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus til middag. Skriver mye rart i filofaxen min jeg.... :ler:

Onsdag - jobb, skole og barnehage som vanlig. Og på torsdag handlet jeg og barna mat til helgen. Da har vi masse å ordne når vi kommer hjem. Var hos svigers om ettermiddagen. Drakk kaffe og spiste is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så vanskelig å sovne om kveldene for tida. Hodet mitt er bare et eneste tankekjør, men det er ikke negative tanker heller. Bare tanker om alt mellom himmel og jord. Jeg klarer liksom ikke å koble ut og slappe helt av.....blir ganske sliten av det i lengden.

Jeg tenker mye på julen nå for tida. Gaver, julebakst og julevask...og jeg tror jo selvfølgelig at jeg vil få tid til alt jeg har planlagt fram til jul! Vi får nå se da....

Ellers går dagene som vanlig. Været er flott og det er nydelig måneskinn om kveldene. I kveld skal jeg ringe en venninne jeg ikke har snakket med på en stund. Så skal jeg kose meg med Nikolaj og Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg helt utslått idag, trøtt og uopplagt. Jeg er glad det er fredag i morgen. Kanskje får jeg sove til jeg våkner av meg selv en av dagene i helga. Det hadde bare vært helt konge!

Jeg våknet av at telefonen ringte før klokka 8 idag tidlig....vekket både meg og ungene på fridagen vår. :frustrert:

Nei....nå skal jeg slutte å klage. Skal heller gå og legge meg. Håper på en bedre dag i morra.

God natt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann - så var jeg her igjen, etter en liten pause. Pc'en min gikk i stå for et par uker siden, men nå er den oppe og går igjen. Jeg har sikkert gått glipp av myyyyyye......men det er nå en annen sak.

Ser at jeg var sytete sist jeg var her. Så vidt jeg husker ble den fredagen ganske ok. Jeg la meg på sofaen etter middag og sov i nesten 2 timer. Og både lørdag og søndag sov jeg til jeg våknet av meg selv.

Ellers er jeg begynt med juleforberedelser. Har vasket ned nesten alle rommene jeg tenkte å vaske til jul. Har igjen stuen og kjøkkenet, som jeg skal ta helt til slutt, etter julebaksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke merkelig?? Når man for en gangs skyld kan sove litt om morran så våkner man kjempetidlig....og får ikke sove igjen. Attpåtil er tante rød kommet på besøk i natt.... :sur:

Uff....og vi som skal på julebord i kveld....det blir å ha med seg et lass med bind og Ibux da. Det går vel bra lell, selv om kroppen er noe uggen og håret er pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj...for et møkkavær det er idag....regnet høljer ned og det er mørkt og trist ute. Ikke noe særlig julebordvær akkurat.

Skal begynne å stelle meg litt om en stund. Må dusje og ordne håret og sminke meg litt.

Har satt frem adventstakene og hengt opp julestjernen idag. Fikk et ørlite snev av julestemning da jeg holdt på med det. :ler:

Og ellers har jeg intet gjort. Hvis du svinger innom her i løpet av helgen -legg igjen en hilsen da!

God lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er visst blitt meget godt kjent nå... :)

Det må være all sosinga inne på snikk-snakk i det siste som gjør det!

Ellers er jeg en smule trøtt idag. Det ble sent i natt, men jeg sov til nesten halv to idag så...har dusjet og spist litt og formen er bra.

Det var koselig i går, god mat og drikke. Det er rart hva ribbelukt og riskrem gjør med julestemninga.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg igjen, Amber.

Tirsdag allerede - tirsdag 2. desember. Julemåneden....nå kan vi for alvor begynne nedtellingen til julaften.

Jeg var på en liten handlerunde i går. Ikke for å handle julegaver, det er jeg nesten ferdig med, men for å handle gaver til adventskalenderen til barna. Ute i siste liten, ja...men jeg kjøpte en del ting og tang, og litt godteri. Stod hele ettermiddagen og pakket inn gaver....kjedelig....men nå er det gjort iallefall!

Det er så mye som skjer framover nå. Førjulsfester, juleverksteder, nissefester, lucia og jeg vet ikke hva....det blir hektisk, men så kjekt for barna da når mamsen og papsen er med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp funnet ut at jeg vil bake julekaker på tordsag. Jeg vil bake brune pinner og serinakaker iallefall, kanskje et slag til hvis jeg får tid. Pepperkaker skal jeg bake en dag senere sammen med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp*...god morgen!

I dag regner det igjen. Mørkt og trist er det og, blir liksom ikke skikkelig lyst ute. Blir trøtt av sånt vær jeg....

Har ikke så mye å berette akkurat nå. Det har vært en ganske ok morgen, bortsett fra at poden var sur som ei padde og nektet å stå opp. Men mor vet råd i disse førjulstider - adventskalenderen! :wink: Tror han hadde glemt den er øyeblikk....

Ja, ja - om ei stund er det lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg av at vinden ulte rundt hushjørnene og regnet pisket mot rutene, igjen.....åååå, så lei jeg er av regn, regn, regn og atter regn. Hadde det enda holdt opp bare bittelitt, men neida....det pøser ned. Det er så mørkt ute at en skulle tro det var kveld, enda klokka er bare halv 4.

Det er mye, mye koseligere med snø. Og jeg vil iallefall ha snø til jul!

Jeg må sette meg ned en kveld nå og skrive julekort. Det er et tiltak, men jeg syns det er koselig og når jeg først kommer i gang. Dessuten er det kjekt å få julekort, og for å få kort må man vel sende noen også...

Jeg har bakt julekaker og rundtstykker til jul, så jeg tror jeg sier meg ferdig med den biten. Julegavene er neste i hus også, har bare noen få igjen. Og julevasken er jeg snart ferdig med. Veldig fornøyd med meg selv i år. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*det snør, det snør.....tiddelibom*

Ja, det gjør det - og alle barna fryder seg!! Om de voksne fryder seg like mye vites ikke, men jeg synes det er koselig iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fredag idag. Så deilig da!

Mmmmm....tror jeg vil lage noe godt til middag idag. Og resten av kvelden skal vi bare slappe av.

Jeg handlet de siste julegavene i går, så nå er jeg i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei som det snør! Barna har omtrent ikke hatt tid å stoppe inne denne helgen. Syns det er koselig med snø jeg. Blir litt mer julestemning med en gang.

I helgen har vi slappet av. Fredag lagde vi taco til middag og spiste til vi var helt stappmett. Etterpå la jeg meg på sofaen og sov i nesten 2 timer. Mmmm....det var deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er glad det snart er juleferie. Den siste tiden har jeg vært så trøtt og sliten i kroppen. Det ustabilet været får nok ta en del av skylden for det. Jeg blir så lei......møkklei.....gleden over snøen varte ikke lenge.

Vi var ute og lagde snømann på tirsdag mens det ennå var masse snø. I løpet av ettermiddagen kom regnet, ikke bare litt, men masse....det pøste ned som det har gjort de siste ukene. Neste morgen var alle snøen regnet bort! Helt utrolig....snømannen stod som en hodeløs vanskapning ute på den grønne plenen. Det var like før den tippet over, men restene regnet vekk i løpet av dagen. Jeg forstår ikke at det kan komme så mye regn på en gang. Det holder jo ikke opp et eneste lite sekund jo...!

Ja ja....idag har det da vært noenlunde. Men det spørs om vi får snø igjen til jul nå....tviler på det.

Jeg prøvde å vaske kjøkkenet i går, men det var fryktelig kjedelig. Og så tar det så lang tid når alt skal ut av skuffer og skap.....nei, jeg var slettes ikke motivert for vaskesjau i går. Men nå er det da gjort.

I helgen skal jeg finne fram julepynten og pynte hjemmet til jul. Det er mye koseligere enn å vaske.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hoppsann!

Får slenge på et fallerallera også da.... :D

Ungene har full nedtelling til julaften nå - bare 3 dager igjen! Jeg begynner å bli litt nervøs for alt jeg ikke har gjort enda. Skjønt...det er egentlig ikke så mye når jeg får tenkt meg om.

Det var meninga at jeg skulle begynne å pynte huset i går, men jeg orket ikke - var så trøtt og tung i kroppen. Men idag føler jeg meg bedre så nå skal jeg snart gå på med liv og lyst!

Det er et nydelig vær idag, et par kuldegrader og sol. Det kan vi jammen trenge etter alle ukene med regn og storm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå er huset julepyntet og klart. Deilig å være ferdig med det. Juletreet skal pyntes i morgen sammen med barna.

I dag våknet vi til -7 og et fint lag med puddersnø som var kommet i løpet av natten. Himmelen har et svakt rosaskjær så det tyder på at dagen blir fin. Men jeg så på værmeldingen i går at det skulle komme mildvær og regn igjen til julaften. Jeg hadde håpet på en hvit jul jeg da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin!

Hos oss ble det regn, slaps og vind på julekvelden....

Får håpe dere var heldigere!

GOD JUL OG GODT NYTT ÅR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...