Gå til innhold

Kaneldryss


Cinnamon

Anbefalte innlegg

Nå har jeg bestemt meg for å bli dagbokskribent jeg også. Jeg er ikke innom KG hver dag så daglige oppdateringer blir det nok ikke, men et par ganger i uka kanskje.

Jeg er ingen "nybegynner" på KG heller, selv om det ser slik ut. Som en del andre før meg plumpet jeg tilfeldigvis innom bryllupssidene i forb. med bryllupsforberedelser for 3,5 år siden. Siden har jeg jevnlig besøkt KG, og var ganske aktiv i det gamle forumet - da under et annet nick. Det siste halvannet året har jeg vært mer aktiv leser enn aktiv bruker.

I dag har vært en nydelig dag.

Hvor deilig det er å stå opp en søndagmorgen - åpne døren til luftebalkongen på soverromet og kjenne den friske morgenluften strømme inn i rommet!! :wink:

Og hvor deilig er det ikke å krype opp i senga igjen - legge seg tett inntil den deilige mann jeg er gift med - mens man hører fuglenes morgensang og vinden rusker lett i gardinene.....herlig!!

Og hva er vel bedre etter en sen søndagsfrokost enn å sette seg ut på terassen og nyte solen - og ellers gjøre ingenting?? Sukk.....slike dager skulle en hatt flere av.

Vel - helt lazy har jeg ikke vært idag. Har vasket noen maskiner med klær og hengt ut, og puslet litt i hagen. Til middag stekte jeg noen koteletter som vi spiste med en god salat, og potetsalat til.

So long!!

Og så er det bare koselig om noen har lyst å skrive en hilsen i boka mi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hilsen ¤Arwen¤.

Sitter her og koser meg med et eple. Det får være kveldsmaten i kveld. Jeg fikk mensen i går morges så det ble en del sjokoladespising både i går og dagene før. Merkelig det der....men det er jo til medisinsk bruk!! :ler:

Det er stille og fredlig i hjemmet nå. Ungene sover og darlingen slapper av foran tv'n. Skal legge meg snart jeg også. Jeg må vel opp i 07-tiden i morgen, som vanlig. Ungene skal på skole og i barnehage, og jeg selv har et møte kl 0900.

Gudd night!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en nydelig dag. Terassen min bader i sol og himmelen er blå og skyfri. Møtet var unnagjort på en time. Jeg handlet på hjemveien - melk, juice, brød og litt pålegg. Jeg var en snartur innom jobben også og terget litt på de som må slave innendørs i sommersola idag.

Ellers har jeg satt på en maskin med klær og hengt ut alt sengetøyet til lufting. Nå skal jeg lage meg litt lunsj, ta på bikini og gå ut og nyte dagen! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Hei, Elin:)

Velkommen som ny dagbokskriver! Selv er jeg også ny i gamet :)

Du er heldig som har det så varmt at du kan sole deg i bikini; her i nord er det for tiden bitende kaldt, så bikini frister ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så trøtt jeg har vært idag. La meg på sofan for å slappe av litt etter at sønnen min var gått på skolen. Dro teppet godt oppunder nesa og sovnet....... zzzzzzzz......bråvåknet - helt ør i hodet - og så til min forskrekkelse at jeg hadde sovet i over 2 timer!!! At det går an....

Jeg sovnet sent i går. Det er jo så lyst om kveldene nå, så det frister ikke å legge seg og i hvertfall ikke når det er så lyst og jeg ikke er trøtt. Men så får jeg det igjen dagen derpå da.....

Jeg var tenkt å gå en fjelltur idag men tiden strakk plutselig ikke til, så jeg tok en dusj i stedet. Tok på meg den nye Only jeansen og en enkel gul topp etterpå. Jeg er veldig glad i gult for det gir en fin farge til ansiktet mitt, men det betyr ikke at jeg har skapet fullt av gule klær altså!

Siden jeg skulle på jobb idag lagde jeg bare tomatsuppe med makaroni og egg, og godt brød til. Darlingen er blitt så forkjølet og, så da er det liksom ingenting som smaker noe særlig.

Ryddet på plass rene klær og vannet blomster før jeg gikk.

Nå sitter jeg på jobb og det er ikke mer travelt enn at jeg kan surfe litt på KG innimellom. På jobben har jeg også mulighet å være innlogget hele tiden - hvis jeg vil.

Ute er det 23 varmegrader og lettskyet pent vær.

So long!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke spist sjokolade idag, men nå er jeg virkelig snopsjuk!!

Det eneste jeg tenker på er den svære Tobleronen som ligger og frister i kjøleskapet. Jeg spiste to epler isted for å døyve sjokoladetrangen men nå er det like ille. O Gud...gi meg styrke!!

Jeg tror jeg går og legger meg så slipper jeg å tenke mer på det. Klokken er jo snart halv elleve....

Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg i 07-tiden med blytungt hode og tett nese. En veps hadde forvillet seg inn i soveromsvinduet og surret noe infernalsk og vekkerklokken til sønnen min pep som besatt. Han hadde selvfølgelig stått opp lenge før.....

Jeg drakk to store glass vann og tok to Ibux før jeg kjørte barna til skole og barnehage. Mat orket jeg ikke. Jeg lagde meg en stor kopp te og noen brødblingser med godt pålegg når jeg kom hjem. Satte meg ut på terassen og spiste mens jeg leste dagens avis.

I posten idag kom også travelshop-katalogen til forhåndsbestilling ved utreise til syden, og hjem igjen. Har sett litt i den og skal iallefall ha LaCoste's parfyme. Eller skal jeg vente og kikke i taxfree-shopen på flyplassen?? Det er vel ikke så mange kroner å spare på det kanskje. Darlingen skal også ha en eller annen godlukt.

Ellers er jo drikkevarer og tobakk billig da, selv om utvalget i katalogen er noe begrenset. Men man slipper å dra på det først nedover og så hjemover igjen. Vi røyker ikke selv så jeg skal kjøpe tobakk og sigaretter til en venninne.

Til middag i dag lagde jeg plukkfisk. Det er en utmerket måte å få ungene til å spise fisk på - uten å høre på det evige gnålet "liker ikke fisk, liker ikke fisk". De blir jo hysterisk om de kjenner noe som er litt hardt som kanskje kan ligne på fiskebein!!

Så hadde jeg tenkt å støvsuge hele huset idag men orket ikke med det hodet. En gang i uka støvsuger jeg hele huset overalt - gulv, lister, dører, vinduskarmer, møbler, etc. og den jobben tar opptil flere timer. Ellers i uka støvsuger jeg ved behov og det er som regel gulvene i kjøkken, stue og gang som blir mest ruskete.

Skulle ha vasket det lille badet også når jeg tenker meg om....

Vel, det blir ikke idag. Resten av kvelden har jeg tenkt å bare slappe av.

So long!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i (forhåpentligvis) støvfritt hus - enn så lenge. Har støvsugd overalt og vasket gulvene. Det dufter deilig grønsåpe.

Idag høljeregner det og blåser, skikkelig vestlandsvær. Det er godt å være inne på sånne dager. Jeg syns det er deilig å krype opp i godstolen og sitte og se på hvordan regnet og vinden herjer med naturen. Se på den skummende fjorden der båtene danser mellom de urolige bølgene, og på trærne som danser i vinden - hvordan enkelte legger seg nesten flat i de verste vindkastene. Jeg kan sitte slik i timesvis - synes det er et fantastisk skue. I tillegg er det beroligende for kropp og sjel.

Min mann er bortreist i forb med jobb idag og kommer sent hjem. Jeg og barna har spist risengrynsgrøt til middag. Ungene elsker grøt!

Og så har jeg vært flink og ikke spist godteri siden mandag :D

I morgen skal jeg en tur til blomsterhandleren/gartneriet for å se etter sommerblomster, og grønne planter til stuen.

Hei så lenge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å planlegge utdrikkingslag for en venninne som skal gifte seg senere i sommer. Snakket lenge med forloveren hennes på tlf istad. Siden hun ikke bor her skal jeg hjelpe til med en del praktiske ting herfra.

Det første vi må bestemme er dato, så jeg må ta en ringerunde og høre med de andre som skal være med.

Noe gøy må vi finne på også - og noe kos. Litt galskap hører også med, men noe utdriting blir det ikke. DET har vi ikke sansen for noen av oss.

Sannsynligvis må vi leie transportmiddel. En limousin hadde gjort susen, men det blir vel for råflott for et utdrikkingslag :ler:

Har tenkt litt på å leie båt, kanskje noen timer på ettermiddagen, så får vi et lite fjordcruise også.

Ellers er det jo mye en kan finne på - time hos hudpleier eller aromaterapi er jo deilig. Grilling er hyggelig hvis været tillater det.

Jada, jada - vi skal nok finne ut av det i felleskap. Men vi er vel enig om å avslutte kvelden ute på by'n og siden det er et stykke hjem etterpå blir det neppe en brå slutt på kvelden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag allerede....ungene har stort sett brukt dagen til å krangle og egle på hverandre. Jeg blir så sliten og irritert av det, så jeg sendte dem på hver sitt rom - 2 timer. Det merkes at sommerferien er begynt ja, og når været ikke er det beste heller blir alt så mye kjedeligere.

Jeg kjenner at jeg er inne i en trøtt periode også. Tåler mye mindre når jeg er sliten og uopplagt. Været har nok litt av skylden - det har vært ganske nitrist i det siste.

Helgen var bra. Jeg fikk en alle tiders start på lørdagen - sov lenge, hadde en deilig stund med min mann og så en god frokost etterpå. Finnes ikke noe bedre start på dagen enn det!!

Resten av dagen surret vi bare rundt og gjorde ingenting. Lagde taco med tilbehør som vi koset oss med om kvelden. Jeg eeeeeelsker taco, det samme gjør mannen min. Sønnen min synes det er kjempegodt men lillesøs liker det ikke, så hun pleier å få noe annet godt.

På fredag brukte jeg formiddagen til å pleie kroppen min litt. Det er kjekt å ha huset, og ikke minst badet, for seg selv iblant. Så jeg dusjet vel og lenge før jeg peelet både ansikt og kropp - det gjør jeg forresten regelmessig hver uke, hele året. Legger og lår fikk en omgang med høvelen og til slutt smurte jeg meg inn med en god bodylotion.

Jeg hadde tenkt meg en tur i hagesenteret den dagen, men det ble ikke. En venninne ringte og ba meg på lunsj, så jeg dro dit i stedet. Det var kjempekos, og vi reiser sammen til hagesenteret en dag senere. Blir koselig det!

St hans-feiringen i går ble en våt fornøyelse. Vi var først hos svigerforeldrene mine og spiste rømmegrøt. Svigermor lager alltid rømmegrøt på st.hans-aften og hun lager meget god grøt også!

Siden gikk vi til stranden der det var bål og grilling. Tross dårlig vær var det en del folk. Bålet ble tent og barna grillet pølser på spidd over småbål som var tent rundt omkring. Noen hadde engangsgriller med også.

I kveld håper jeg på den store Extra-gevinsten - hadde gjort seg det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min i bilen på vei til barnehagen idag: Når du blir kjempestor mamma, må du kjøpe deg en bil uten tak så slipper du å slå deg i hodet!

Jeg ler litt og sier at mamma vokser nok ikke mer nå. Men jeg mente ikke vokse, sier hun, jeg mente sånn bursdag, om mange bursdager....

Altså; når jeg blir gammel og grå må jeg ha en bil uten tak slik at jeg ikke slår meg i hodet når jeg skal sette meg inn i bilen.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en vidunderlig dag!!

Etter en uke med dårlig vær var det deilig å våkne til sol fra knallblå himmel. Jeg har stort sett ligget på verandaen og slappet av idag. Nå ja, jeg har da gjort litt annet og. Har vasket en masse klær og luka litt i hagen. Desverre kunne vi ikke gå på stranden da guttungen er syk med feber og influensa, men det kommer vel flere dager.

I går ble jeg kjempeglad da jeg kom sent hjem fra jobb. Mann og barn hadde ryddet og støvsuget, og på kjøkkendiskenn stod det klart til meg en kopp te og et fat med smørbrød! Det er da jeg kjenner hvor glad jeg er i dem alle.

:hjerter:

Og i morgen skal jeg en tur til byen - alene. Jeg skal bl.a. til frisøren og til soneterapeuten. Og så skal jeg selvfølgelig shoppe - en hel masse. Jeg har en handleliste så langt som et uår så om jeg rekker alt er vel tvilsomt. Men jeg skal iallefall ha en ny bikini eller to.

Men nå skal jeg legge meg. Natta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag igjen....skal si det går fort til ferie nå!!

Idag er jeg trøtt og sliten. Lillemor er også blitt syk. I natt hadde hun veldig høy feber og sov urolig. Jeg var oppe med henne 3-4 ganger i løpet av natta og merker at jeg ikke har sovet skikkelig i natt. Det går alltid en tid før en sovner igjen etter å ha vært oppe, og iallefall når barna er syke. Da blir jeg litt urolig selv og sover ikke så godt.

Eldstemann hadde liggebesøk i natt. De satt oppe og spilte Playstation og så tv til langt over midnatt, men så sov de lenge idag da.

På fredag var jeg i byen og kosa meg. Fint vær var det også, egentlig for fint til å gå hele dagen i byen. Men jeg fikk tak i det meste jeg skulle ha, og mer til. Ikke rart jeg fikk omtrent bakoversveis da jeg sjekket kontoen i stad!

Jeg er ikke opplagt til å skrive så masse idag. Skal snart lage middag - spaghetti med kjøttsaus.

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg stort sett stått med rompa i været og luket ugress i hagen. Sommerblomstene mine vokser vilt i varmen så jeg har plantet om en del av de i større potter. Et par stueplanter trengte ny jord og større potter og, så jeg tok de i samme slengen. Jeg må ha vært litt av et syn i bikini (riktignok med boksertruse), skaut på hodet, solbriller og gamle utslitte sko. :ler:

Hagearbeid er trivelig det når man kan sprade rundt i bikini og få litt farge samtidig!

I morgen har jeg fri. Lillemor er ikke helt bra enda, så hun blir hjemme fra barnehagen. Barna skal til frisøren og klippe seg litt til ferien. Guttungen har tykt hår som vokser fort og trenger å klippes ofte. Han ser så rufsete ut ellers. Lillemor har langt fint hår, men trenger å klippes litt likevel.

Ellers ikke så mye spennende å berette idag. Hej då!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag våknet jeg kl 0930 - det var helt stille i huset. Jeg strekte meg og lå og våknet litt før jeg stod opp og dusjet. Mens jeg lagde frokost kom lillemor tuslende. Guttungen måtte jeg vekke når klokken nærmet seg 1100, ellers hadde vi ikke rukket frisøren.

Han var på fisketur sent i går kveld sammen med en kamerat og faren hans. Fikk 3 fine torsker så idag blir det torskemiddag. Nesten nytrukket torsk med potet og gulrot, gressløksmør og flatbrød....mmmm....det er god sommermat!

Det regnet i natt men nå ser det ut som solen er i ferd med å bryte gjennom. Det er iallefall varmt nok, 25 varmegrader nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bråvåknet idag tidlig, i fem-tiden, av en marerittaktig drøm og at jeg hylte høyt "nei". Om jeg hylte ut i rommet eller i drømmen vet jeg ikke. Hjertet hamret iallefall vilt og det gikk en stund før jeg sovnet igjen.

Jeg klarer ikke å huske skikkelig heller hva jeg drømte. Av og til rører jeg sammen så mye at jeg ikke husker noen ting når jeg våkner. Jeg husker bare det intense nei-ropet....

Bortsett fra det har dagen vært bra. Jeg har vært hos soneterapeuten idag og blitt dullet litt med. Hun satte også noen akupunktur-nåler i den vonde armen min og noen i øret.

Jeg la meg ut og solte meg litt da jeg kom hjem og jammen er det varmt i Norge nå!! Det er fælt å klage på varmen når vi hele vinteren lengter etter sol og varme. Vi er rare...... :ler:

I ettermiddag var jeg og barna på stranden og der var et yrende liv. Ungene hopper uti uansett hvor kaldt der er, mens jeg er mer pysete. Det skal være ganske varmt i sjøen før jeg bader, men i denne varmen er det bare herlig forfriskende. Så har jeg badet i sjøen for første gang i år og forhåpentligvis ikke siste. Nå reiser vi jo snart sydover og der er det iallefall varmt nok, både i sjøen og på land.

Men nå må jeg se på nyhetene, om Mette-Marit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh....for en herlig fredagskveld. Det er et yrende liv av småbåter på den blikkstille fjorden. Solen sender snart sine siste stråler over fjelltoppene og den røde himmelen bærer tegn om en strålende morgendag. Eneste skår i gleden er at jeg må jobbe i morgen :veldigsur: men min mann har lovet å lage istand god mat og vin til jeg kommer hjem. Fra da er jeg dronninga av lørdagen som bare nyter solen og det gode liv. 8) Gleder meg!!

Nå skal jeg gå ut på verandaen igjen og nyte et glass vin til sammen med min mann.

Gudd night everybody!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ringte nettopp og fortalte at når jeg kommer hjem venter moussaka med salat og brød, og rødvin. Mmmm.....moussaka er kjempedigg og jeg ble ikke mindre sulten nå. Håper jeg kommer meg hjem til kl 1630. Darlingen min er gulle-god altså!! :hjerte:

Det har vært travelt på jobben idag, men det kan være like greit så går tiden litt fortere. I morgen har jeg fri og skal bruke dagen til å slappe av hjemme. Tenkte jeg skulle lage laks til middag i morgen men om det blir kokt, bakt eller grillet vet jeg ikke enda. Kokt eller ovnsbakt laks med kald agurksalat og rømme er god sommermat, syns jeg.

Har brukt noen ledige stunder idag til å begynne på huskeliste til ferien. Jeg har panikk for å glemme noe viktig, iallefall når vi skal være borte i 14 dager. Min mann har har sikkert noe å bidra med også.

Tenk at neste lørdag sitter vi på flyet sydover - nå ja, vi har vel landet på denne tiden. Vi glær oss vilt alle sammen!!

Ha en god lørdagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så forbannet i går kveld. Jeg hadde skrevet et langt innlegg til dagboka mi og da jeg postet det var jeg plutselig ikke innlogget mer og alt forsvant! :sinna:

Dessuten ble lillemor syk igjen i går :( . Det rant i begge ender. Heldigvis har hun ikke kastet opp idag, men magen er fortsatt i ulage. Sukk....vi blir visst aldri kvitt det. Jeg ser for meg flyturen til helgen som et eneste langt mareritt om noen av oss andre får det også. Vi får krysse fingre og håpe på at vi står over det.

Jeg venter mensen til fredag og. Ikke den beste dagen kanskje men jeg har visst om at den kommer dagen før vi reiser. Jeg har ikke gjort noe for å utsette den heller fordi jeg har den bare 3-4 dager og ikke blør jeg så mye heller.

I dag er det overskyet og det begynte å yre litt nå i ettermiddag. Jeg har vasket en del klær og støvsuget hele huset. Foruten noen dager på jobb, går denne uken med til pakking og til å shine huset før vi reiser. Det er så mye kjekkere å komme hjem igjen til rent og ryddig hus.

Dagen i går var grei bortsett fra en iskald nordavind som gjorde utelivet surt til langt på dag. Jeg prøvde meg på solsengen etter frokost men holdt på å fryse meg fordervet!!

Så mens jeg ventet på varmere vær malte jeg litt verandarekkverk, og darlingen oljet trappen ved inngangspartiet. Til middag ble det kokt laks med agurksalat, gressløksmør og rømme....yum....det er nydelig sommermat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...