Cinnamon Skrevet 1. september 2003 Forfatter #41 Del Skrevet 1. september 2003 Idag var jeg oppe kl 0715. Jeg ordnet barna og fikk de avgårde. Etterpå spiste jeg en fredelig frokost før jeg dusjet og gikk på jobb. Perfekt morgen spør du meg. Fint vær idag også. Helgen har vært bra. Bryllupet var flott. Bruden var vakker og brudgommen likeså. Været var fint og maten var god. Hun hadde en enkel og fin kjole, ermløs med firkantutringing og et lite slep bak. Den passet perfekt til den enkle og klassiske jenta hun er. Brudgommen hadde sjakett. De var så flotte da de gikk opp kirkegulvet, tydelig spente og nervøse. Jeg visste akkurat hvordan hun hadde det da. Barna var så staselige og der de kom hånd i hånd bak dem. Vi satt til bords i vel 3 timer men tiden gikk så fort at vi fikk ikke tid å kjede oss. Kakebordet var fylt med masse deillige kaker, et eldorado for en kakemons som meg, for ikke å snakke om darlingen....han elsker alt som heter kaker! Senere ble det brudevals, dans og nattmat....og dans igjen uti de små timer. Det var kjempekoselig - vi hadde det alle tiders! Det var en sliten men glad brud jeg snakket med i går. Alt hadde gått over all forventning og hun var helt overveldet over alle de fine gavene de hadde fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 1. september 2003 Forfatter #42 Del Skrevet 1. september 2003 I ettermiddag har jeg stort sett sløvet i en stol foran tv'n. Sett på Friends og sånt. Men da darlingen begynte med de bilprogrammene sine rømte jeg. Det er neimen ikke mye interessant! Så jeg har tatt meg en liten hilserunde blant naboene. Har ikke rukket over alle enda - det tar sin tid når man først skal lese hele dagboka og, (nesten iallefall ).:D God natt alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 4. september 2003 #43 Del Skrevet 4. september 2003 Hei Elin! Takk for hilsen i dagboken min! Du skriver godt, det er interessant å lese her inne... Lurer litt på hva du jobber med jeg? Og hvor gamle du og dine er? Hilsen Amber Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 5. september 2003 #44 Del Skrevet 5. september 2003 Takk for nabobesøket! Det er alltid koselig Innrømmer at jeg har vært og snoket hos deg...fine erindringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 5. september 2003 Forfatter #45 Del Skrevet 5. september 2003 Tusen takk begge to! Hyggelig at dere liker boka mi. (Innlegget er delvis slettet av meg selv. Ambers spørsmål er besvart). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 6. september 2003 Forfatter #46 Del Skrevet 6. september 2003 Formen er ikke helt på topp idag. Jeg er blitt hjemsøkt av det røde monsteret som forandrer søte, lille meg til en jævel med røde øyne og stygt temperament :evil: Jeg hater å være sånn....hater disse røde dagene....jeg hater MENSEN!! Og som om ikke det var nok har jeg på toppen av det hele fått soppinfeksjon etter en antibiotikakur i sommer!! Det er ikke mye lystig her i gården for tida, nei. Stakkars høne.... Og da jeg skulle på butikken ble jeg omtrent nedrent av overivrige lokalpolitikere i valgkamp. Midt foran inngangsdøra står de og slåss om oppmerksomheten mens jeg bare er passe interessert idag. Jeg ville jo bare handle og komme meg hjem så fort som f.....dessuten har jeg allerede bestemt meg, så det så!!! Phu....det var dagens utblåsning!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 6. september 2003 Forfatter #47 Del Skrevet 6. september 2003 Barna har okkupert tv'n for å se mgp-junior, dvs eldstemann, darlingen steller kroppen sin og jeg sitter her og spiser sjokolade. Men det er jo til medisinsk bruk, så.... Vel - alt har ikke vært bare pyton idag da. Etter frokost låste jeg meg inne på badet for å pleie meg selv litt. Det hjelper å føle seg vel og se bra ut når man ellers ikke er helt i form. Så jeg dusjet, smurte meg inn med en god bodylotion, stylet håret litt ekstra og sminket meg litt. Til slutt - en sprut Lacoste bak hvert øre. Det var skikkelig deilig! Til middag idag lagde jeg en gryterett, og vi hadde salat og varme baguetter til. Og med temperatur over 20 grader idag har det nesten vært litt sommerlig. Deilig det også. Det var dagens positive!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 7. september 2003 Forfatter #48 Del Skrevet 7. september 2003 Fint vær akkurat nå, det nærmer seg 20 grader, men idag tidlig regnet det. I dag vil jeg holde kviledagen heilag....iallefall nesten. Får lage noe mat snart, men vet ikke helt hva. Satser på noe lettvint idag - orker ikke stå flere timer foran komfyren. Jeg var heldig og stod opp til ferdig frokost idag. Dvs. jeg dusjet mens darlingen lagde frokost, med te og egg og masse annet godt. Snill han! I kveld skal jeg bare slappe av. Men før det skal skole- og barnehagesekker pakkes ferdig. Det er meldt regn i morra så jeg må finne fram regntøy og støvler og bytteklær i tilfelle. Jeg hater å stresse med det om morningen da alt mulig annet skal gjøres og passes på. Det ender som regel med at vi glemmer halvparten. Så når det er gjort skal jeg bare sløve foran tv'n og spise sjokolade.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 7. september 2003 #49 Del Skrevet 7. september 2003 Det er visse ting jeg ikke ønsker å snakke om her på KG' date=' deriblant jobben min. [/quote'] Joda det forstår vi Jeg synes du får tid til så mye jeg Elin, er litt misunnelig.. Jobber du fulltid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 7. september 2003 #50 Del Skrevet 7. september 2003 Helloisen på doisen Elin :D Koselig med innlegg i dagboken min. Tynn og tynn.. Ville vel ikke betrakte meg som supertynn, men er vel ikke akkurat sånn veldig krafitg da. Som du kanskje leste, trener jeg 18 timer i uken, så jeg forbrenner jo en del der.. Ellers har jeg nettopp fått veldig økt forbrenning tydligvis.. Greit for meg liksom Har slitt litt med tanker før, men nå er jeg frisk som en Fisk! Håper du får en fortreffelig dag i morgen, Elin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 7. september 2003 Forfatter #51 Del Skrevet 7. september 2003 Takk for besøk, Amber og Fisk! Nei, jeg jobber ikke fullt. Jeg jobber deltid som så mange andre med små barn. Jeg syns du er flink jeg Fisk, som trener så mye. Jeg trener bare aerobic to ganger i uka. Går også en del på fjellet, spesielt på våren og sommeren. Men nå begynner høstjakta snart og da er det iallefall ikke trygt i fjellet heromkring! Jeg har lagt på meg et par kilo i sommer og det trengte jeg, for jeg var egentlig litt for tynn. Har selv slitt litt med tunge tanker og kommer jeg først inn i en slik ond sirkel så raser kiloene lett av. Har ikke så mye å gå på heller. Nå har jeg kommet opp i matchvekten min og føler meg ganske vel. Darlingen sier iallefall at jeg ser mye bedre ut nå enn for noen mnd siden. Da er jeg vel akkurat passe da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 8. september 2003 #52 Del Skrevet 8. september 2003 Det høres bra ut. Stå på Elin! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 8. september 2003 #53 Del Skrevet 8. september 2003 Hei Elin! Tusen takk for koselige og ommuntrende hilsener i dagboken min i forbindelse med operasjonen, det varmet! Veldig koselig å lese i dagboken din! Klem, Dina :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 9. september 2003 Forfatter #54 Del Skrevet 9. september 2003 Thank you, Fisk og Dina! I dag har jeg hatt fri. Så hva kan man gjøre på en fridag?? 1. Sove og slappe av. 2. Gjøre husarbeid. 3. Gå på fjellet. 4. Besøke venner. Det ble en mellomting av husarbeid og avslapning. Jeg og lillemor satte oss godt til rette i en stol for å se tv etter frokost, med pledd og det hele. Skulle riktig kose oss. Det neste jeg husker er at jeg våknet en time senere..... Hun hadde vært helt stille for ikke å vekke meg, sa hun. Snill hun som tenker på mamman sin! Det var godt med en liten formiddagslur, tross alt. Jeg tok en omgang med støvsugeren etterpå. Forstår bare ikke hvor alt rusk og støv kommer fra!? Kjøkkengulvet burde hatt en omgang med vaskekosten også, det var noe loddent under kjøkkenbordet etter diverse søl. Jeg har store planer om å rundvaske huset før jul, tak og vegger, skuffer og skap, aboslutt alt....og da må jeg vel begynne snart skal jeg bli ferdig til jul! Det er jo ikke såååå fryktelig lenge til jul, litt over 3 mnd. Det minner meg på at det er snart på tide og tenke på julegaver...herlighet!! Ja, ja.... Nå regner det igjen, akkurat som idag morges. Men vi har sett solen idag, og det har vært behagelig temp ute. Lillemor har hatt besøk av en venninne idag og de var lenge ute og syklet og koste seg. Gleder meg til i kveld - nye episoder av Friends på Tv2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 12. september 2003 Forfatter #55 Del Skrevet 12. september 2003 I dag våknet jeg til regn. Klokken ringte 0650 men jeg var så trøtt i trynet, kom meg ikke ut av sengen før 0710. Tok en rask dusj før jeg vekket ungene, som var like trøtte som meg. Det er godt det er fredag! Jeg vet ikke hvor jeg har det fra....men jeg var helt overbevist om at det skulle bli fint vær idag, så jeg ble litt overrasket da jeg hørte det regnet. De siste dagene har det jo vært nydelig høstvær. Vel, nå sitter jeg på jobb og pukkelurer. Stikker innom en tur senere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 12. september 2003 Forfatter #56 Del Skrevet 12. september 2003 Jeg ble så trøtt etter lunsj så nå er det jammen godt at det snart er helg. Gleder meg til å slappe av sammen med familien i helgen. Men først skal jeg nyte fredagsfølelsen. Den er deilig den....å komme hjem fra jobb, lage en lettvint middag og spise sammen med familien. Deretter rett på sofan og slappe av eller sove et par timer uten å bekymre seg for at man sover for lenge middag. Ingen barn skal ha leksehjelp heller. Når kvelden nærmer seg får barna være litt lenger oppe hvis de orker det. Vi spiser kvelds sammen, får barna i seng og nyter hvert vårt glass vin foran tv'n. DET er en perfekt fredagskveld! Jeg vasket gulvene i går og skal handle idag etter jobben, så slipper jeg det i morgen. Det har vært så mange stressende helger den siste mnd så denne helgen skal nytes sammen med familien! Hvis det regner og er surt ute fyrer vi i ovnen og koser oss inne. Hvis været tillater det går vi kanskje en tur på fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 18. september 2003 Forfatter #57 Del Skrevet 18. september 2003 En hel uke siden sist jeg var her nå - jøye meg!! Vel - pc'en min gikk i stå for et par dager siden, men nå er den endelig oppe og går igjen. Hva har jeg bedrevet siden sist da?? For å begynne med helgen - den var bra bortsett fra at Darlingen måtte på jobb lørdag... Heldigvis jobbet han ikke full dag, det var da enda godt. Vi lagde taco om kvelden - det er bare sååååå godt! Med rødvin til. Søndag var det skikkelig møkkavær, så vi holdt oss inne. Fyrte i ovnen og koste oss. Jeg lagde ovnsstekte koteletter til middag, med gratinerte poteter og salat. Mandag - trøtt, trøtt, trøtt.....ble liggende våken til langt på natt og tenke på alt mellom himmel og jord. Siste gang jeg så på klokka var den halv to. Men må man opp kl 0700 så må man, ingen bønn! Jeg gikk vel rundt i koma det meste av dagen. Jeg hadde tatt meg fri fra jobben for å jobbe litt hjemmefra, men så krasjet pc'en. Jeg ble mildt sagt forbannet..... Jeg ble for det meste sittende og plukke med pc'en og fikk ikke gjort stort av det jeg egentlig skulle. Var på trening om kvelden. Kjempedeilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 18. september 2003 Forfatter #58 Del Skrevet 18. september 2003 Har sittet og plukket med skriveren de siste timene. Nå er det den som er ko-ko. Jeg vet ikke helt hva som feiler den....den løper helt løpsk når jeg ber om utskrift og spyr ut ark etter ark med en masse koder, tegn og tall på. Skjønner ikke bæret jeg.....men jobber med saken! Ja - på tirsdag var jeg og lillemor på shopping! :D Jeg så over vintertøyet til barna her en dag og oppdaget at her trengtes en del nytt, både klær og sko. Vi reiste tidlig om morgenen. Det så ut til å bli en grå dag men underveis brøt solen gjennom det tåkeaktige skydekket og laget en liten trolsk stemning en stund. På Ikea kjøpte vi kjøkkenhåndklær og store kremhvite kubbelys. Lillemor skulle selv få velge nye støvler og vinterjakke. På Lindex fant vi en jakke hun likte godt med riktig farge! Det er rosa og lilla det går i. Hun fikk også to nye luer og et par votter til jakken. Ellers fant jeg en del bukser og gensere både til henne og eldstemann. På en skobutikk fant vi støvler hun likte og jeg fant vintersko. Jeg prøvde en gråmelert 3/4 lang kåpe på Vic, men så helt rar ut i den. Lengden min tilsier vel at jeg bør ha enten fotside eller korte jakker. Jeg fikk god hjelp der og endte opp med en kort dunjakke i stedenfor. Jeg var innom en frisørsalong og kjøpte shampo og balsam, var helt skrapet for begge deler. Ellers ble det ikke så mye shopping til meg selv denne gangen. Det får være til en gang jeg er alene. Vi var innom både H&M, Cubus og KappAhl og kikket. Dessuten var jeg innom mange sportsbutikker og så etter vinterbukse til eldstemann. Ingen som hadde. Det var veldig få som hadde fått inn vintertøy til barn, og det de hadde var enten for stort eller for lite. Jeg så også i barneavd rundt om og fant til slutt på Kapp Ahl. Ellers kjøpte vi en del sokker og undertøy, og ekstra votter og hansker. Eldstemann sliter ut flere par votter for vinteren, så det kan være greit å ha noen ekstra par liggende. Etter all denne shoppingen var vi fryktelig sultne så vi gikk på Dolly Dimples og spiste pizza. Etterpå kjøpte vi is. Jeg gjorde noen småærender til før vi reiste hjem. Lillemor var sliten og sovnet i bilen nesten med en gang. Jeg var litt sliten selv kjente jeg, men veldig fornøyd med at jeg hadde fått tak i det meste på listen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 19. september 2003 Forfatter #59 Del Skrevet 19. september 2003 Våknet kl 0720 idag av klokken, og merkelig nok var jeg ikke trøtt. Jeg følte meg våken og uthvilt, og ikke var det tungt å stå opp heller. Det er ganske ulikt meg.... Jeg lagde meg frokost etter at barna var dratt og så Frokost-tv på Nrk1 mens jeg spiste. Jeg har fri idag, men har tatt det ganske easy. Har støvsuget og vasket litt klær. Sommerblomstene mine har fått litt stell og jeg har satt de satt de på plassene sine igjen. Jeg måtte sette alle i ly for et par dager siden da det regnet og blåste som verst. Til middag idag blir det spaghetti med hjemmelaget kjøttsaus. Det er godt! Darlingen ringte for en stund siden og sa han måtte jobbe overtid noen timer idag....kjedelig..... Og jeg som hadde sett frem til en avslappende helgestart *sukk* Jeg får trøste meg med at solen har tittet fram så det ser iallefall ut til å bli en fin ettermiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamon Skrevet 22. september 2003 Forfatter #60 Del Skrevet 22. september 2003 Endelig tid til litt avslapping! Det har vært en slitsom dag og jeg er trøtt. Ute er det surt og kaldt, så jeg har fyrt i ovnen og tatt på meg en deilig fleecejakke. Darlingen ligger strekk ut på sofan og ungene ser tv. Jeg våknet flere ganger i natt av stormen og regnet som pisket mot rutene. I dag har det stort sett regnet på tvers hele dagen. Kjedelig! Jeg hadde et svare strev med å få eldstemann våken idag tidlig. Klokka ble kvart på åtte før han klarte å slite seg ut av senga. Jeg hadde litt tid til meg selv etter at ungene var reist så jeg spiste en fredelig frokost, så litt på tv og dusjet før jeg reiste på jobb. Da jeg kom hjem var det bare å hoppe i middagen. Det ble skinkegrateng idag. Tar litt tid å lage det, men siden Darlingen ble litt sen hadde jeg tid til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå