Gå til innhold

Kaneldryss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet tidlig idag, før kl 0500. Stod opp og gikk meg en runde. Ute regnet det og tåken la langt nedover fjellsidene. Nei, her var det bare å komme seg i seng igjen. Jeg våknet for annen gang av at lillemor krøp opp i sengen til meg. De er herlige de barna når de legger seg tett inntil mamma for litt morrakos!

Så hva annet kan man bedrive en regntung dag med enn å pakke til ferien?? :D

Jeg fant frem de to store koffertene, en mindre trillekoffert og beauty-bagen. Lillemor sine saker fikk plass i trillekofferten og hun har fått med badetøy, flere kjoler og skjørt, t-skjorter og gensere, shortser, bukser, sokker og undertøy. En solhatt og et tørkle til å ha på hodet ble også pakket ned. Så fant hun noen kosedyr og en dukke som hun hadde lyst å ha med. Skoene og toalettvesken legges nedi kvelden før.

Guttungen er bare passe interessert i hele pakkingen, så der må ho mor gjøre jobben. Forløpig har jeg pakket badetøy og dykkerbriller, bukser, et par gensere, t-skjorter, shortser, sokker og undertøy.

Til meg selv har jeg ikke pakket enda fordi noen av klærne jeg skal ha med er ikke klar enda. Jeg har vasket en del topper og bluser/skjorter idag som ikke er tørre enda. Noe av det må strykes også. Jeg har igjen en vask med trenings-og fritidstøy og en finvask med bukser som jeg skal vaske i morgen. Hans klær er forsåvidt klar men han skal selv ta ut det han skal ha med seg.

I år har jeg som mål å prøve å pakke litt mindre enn jeg pleier. Som regel kommer vi hjem med en masse ubrukte klær, spesielt jeg og han, og vi kommer helt sikkert til å shoppe både klær og sko der nede.

I morgen skal jeg rydde og vaske huset, og selvfølgelig pakke litt mer.

Jeg er også veldig spent på en nær venninne som venter barn. Hun har termin i disse dager så det kan jo skje når som helst egentlig. Jeg løper som en gal hver gang tlf ringer....det kan jo være henne!

Skrevet

Usj....jeg merker at "tante rød" nærmer seg. Humøret er begynt å svinge litt og jeg blir veldig klossete for den minste ting. I dag f.eks stakk jeg meg på en sylskarp kniv i oppvaskmaskinen. Den stod med spissen opp i bestikkurven og da jeg skulle sette inn noen fat i dag morges klarte jeg å få spissen på kniven under tommelfingerneglen. Og blødde gjorde jeg...

Noe senere i dag tok jeg ned klær fra tørkestativet inne og klarte på en eller annen måte å få litt av huden på ringfingeren i klem i en klesklype. Jeg var følelesløs i lang tid etterpå.

Dessuten er jeg sulten hele tiden, og så var det den sjokoladen i kjøleskapet da :lol:

Jeg spiser frukt på harde livet for å unngå fristelsen. Hey....nå roper darlingen at han lager kveldsmat til meg, te og et par brødskiver med godt pålegg. Ooooo....i love him so mutch!! :hjerte:

Skrevet

God morgen!!

Idag var jeg oppe kl 0640 og kjørte min mann på jobb til kl 0700. Jeg trenger bilen selv idag og den gamle han bruker til og fra jobb er ikke helt god for tida. Jeg var inne til barna før jeg reiste. Hun gløttet såvidt på øynene før hun snudde seg og sov videre. Han bare snorket i vei.

På veien hjem hoppet en hjort rett ut i veien foran meg. Heldigvis så jeg den før den hoppet over autovernet så jeg unngikk å bråbremse. Den løp sakte over veien og forsvant opp gjennom skogen på andre siden.

Nå har jeg laget meg en kopp kaffe (våknekaffe) og en brødblings. Jeg har egentlig mest lyst å krype under dyna igjen, men jeg tror ikke det er så lurt. Sovner jeg nå så våkner jeg ikke på flere timer og når jeg en gang våkner er jeg omtrent i koma resten av dagen. Jeg legger meg heller nedpå litt utpå formiddagen hvis det trengs.

Barna sover enda. Lillemor skal i barnehagen så henne vekker jeg om en times tid, hvis hun ikke våkner selv da.

Jeg har allerede satt over en klesvask. Skal bare surfe litt på KG før jeg går ned og stryker klær.

Skrevet

Jai er flink altså!! Når ingen andre skryter av meg får jeg gjøre det selv.

Hittil idag har jeg:

- strøket og lagt sammen klær

- tatt av sengene til barna

- vasket tre maskiner med klær

- tørket støv i stue, kjøkken og gang

- skuret dusjhjørnet på badet

Hvis jeg rekker det skal jeg vaske gulvene før middag. I dag blir det p-mat, pølser i hvit saus. Senere i ettermiddag skal vi besøke et vennepar som fikk baby for noen uker siden.

Venninden min har jeg fortsatt ikke hørt fra så der er nok ikke skjedd noe enda. Jeg venter i spenning likevel.....

Skrevet

Min gode venninne og hennes samboer fikk en liten prinsesse i går!!

Jeg har bestillt en pen bukett med gyldne roser som hun får på rommet nå i ettermiddag. Jeg er så utrolig glad på henne vegne!

Skrevet

Nå er nesten alt klart til ferien. De siste to dagene har jeg stort sett pakket og gjort huset ferieklart. Min svigermor skal vanne blomstene og ta inn posten mens vi er borte.

Jeg har prøvd å pakke mindre klær enn vanlig, men det er en prøvelse. Sukk.... skulle gjerne tatt med meg hele klesskapet mitt jeg!! :ler:

Jeg gikk gjennom alt i går og tok vekk noen plagg her og der. Sko og andre ting er for det meste på plass, og fortsatt er det god plass i koffertene. Det er bra, for vi har tenkt å shoppe litt. Det er spennende å gå på markedene i utlandet og kikke etter spesielle ting og klær.

Jeg besøkte en venninde i går ettermiddag som har bursdag mens vi er borte. Hun har ikke rund dag, men likevel....jeg hadde med en nydelig hawairose til henne. Den var full av knupper og noen av dem var halvveis utsprunget. Hun er veldig glad i planter, og har hele stuen full av blomster og grønne planter - fra gulv til tak. Men likevel ikke så mye at det ser overfylt ut. Jeg fikk låne et pent omslagsskjørt av henne og noen bøker til å ha med på stranden.

I kveld skal jeg ha meg en velvære-stund for meg selv. Det første jeg skal gjøre er å ta en runde med epilatorturen - ja, for det er nesten tortur! Jeg epilerte bena for en uke siden så det er bare å dra over slik at de få tustene som står igjen forsvinner. Jeg gidder ikke barbere meg annenhver dag i ferien. Så skal jeg dusje og peele kroppen og smøre meg inn med den deilige nye body-lotionen jeg kjøpte sist jeg var i byen. Husker ikke hva den heter, men det er den nye til Clarins - en stor hvit krukke med blå skrift. Den duftet så godt at jeg bare måtte ha den!

Til slutt skal jeg legge ny neglelakk på hender og føtter. Det blir bra!

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå er det godt og vel en uke siden ferieslutt, så det er vel kanskje på tide med en oppdatering i dagboka :-)

Ferien har vært helt topp. Det var deilig med to ukers slaraffenliv i syden, selv om det var veldig varmt til tider. Feriefølelsen fikk jeg allerede første dagen jeg la på meg solsengen og kjente solen varme.

Dagene gikk så altfor fort og jeg hadde ikke det minste lyst å reise hjem.

Ellers har ferien blitt brukt til å besøke familie og venner. Jeg har hatt besøk av min bestevenninne og barna hennes, og vi har hatt utdrikningslag for venninden min som snart skal gifte seg. Phu!!

Jeg syns denne sommeren har gått så altfor fort. Det er jo ikke sååå lenge siden skoleslutt og nå har den allerde begynt igjen! Så nå er det slutt på å ligge til 10 om dagen. Jeg er et utpreget B-menneske og hater å stå tidlig opp om morran.

I dag regner det like ille som det har gjort de siste dagene, og blåser. Ikke ser det noe særlig lystig ut fremover heller. Jeg vil ikke ha høst enda :-( .....jeg vil ha sommer litt til!! Nemlig!!!

Men det er jo koselig da, å ligger under dyna og høre regnet tromme som besatt på taket. Eneste positive er vel at strømmen kanskje blir billigere, selv om jeg egentlig ikke tror det da. Man kan jo alltids håpe....

So long, folkens!

Skrevet

Hei Elin :D

Bare en liten hilsen fra din dagboknabo, Anna. Har selv opplevd å skrive lange innlegg, som har forsvunnet idet jeg skulle poste dem. Heretter kopierer og lagrer jeg alltid, når jeg skriver lengre innlegg.

Klem, klem

Skrevet

Hei Elin!

Koselig dagbok du har! :P Takk for hilsen i boken min, trivelig når naboene stikker innom... Kanskje vi rekker en kopp kaffe neste gang??! :hoppe:

Dina

Skrevet

Takk for hilsen, jenter. En sludrestund med kaffe og cookies hadde vært kos det!!

Men jeg syns nå ikke at dagboka mi er såååå fryktelig spennende da. Skriver mest om det daglige, spesielle ting og det meste av privatlivet holder jeg for meg selv. Jeg har nemlig mange venner og bekjente som jeg vet leser mye på KG, og jeg har ikke noe særlig lyst å bli gjenkjent. Jungeltelegrafen på bygda er ikke til å spøke med....blir det kjent at en har dagbok på nettet går det ikke lenge før absolutt ALLE har lest den, inkl de verste sladrehønene. Det kunne jo hende man fant noe "sensasjonelt" å sladre om, og den opplevelsen vil jeg helst være foruten. Akkurat DET er minuset med å bo på bygda....at "alle kjenner alle" er vel og bra til tider, men av og til kan det være mindre hyggelig.

Vel, jeg stikker innom igjen senere. Må pleie darlingen litt. Han har vært hos tannlegen og trukket en visdomstann idag. Nå ligger han rett ut på sofaen, omtrent i koma og verker og verker....stakkars!!

Skrevet

I dag har vært en nydelig sensommerdag. Likevel....jeg kjenner at det er et snev av høst i luften. Den friske og klare høstluften får en virkelig til å våkne når en stikker nesa utfor døra om morran. Skjønt....5 gradene i dag tidlig virket som -10 da jeg kjørte barna til skole/barnehage. Er ikke vant til sånn plutselig "kulde".... :ler:

Skrevet

Høø.....i all verden?? Den skulle jo ligge i signaturen min den, ikke som innlegg! Jeg skulle nok ha sjekket det før jeg logget ut.....

Det er bare å prøve igjen, virker det nå??

Skrevet

Yes da!!

Så var det dagen idag. Hva kan man si?? Nydelig sensommervær, som det har vært de siste dagene. Det er nesten så jeg får et lite energikick hver morgen av den kjølige luften. Får lyst til både ditt og datt....trene, vaske hus, bake, gå på fjellet, etc. Men det er da. Heldigvis pleier disse lystene å gå over ganske fort..... :ler:

I dag har jeg iallefall ikke lyst å være husmor. Jeg vil helle slappe av og nyte solen. De eneste husmorsyslene jeg bedriver i dag er å bytte på sengene. Har hengt dyner og puter ut til lufting og sengetøyet er alt kommet i vaskemaskinen.

I morgen er det endelig bryllup for venninden min. Jeg gleder meg. Hun blir sikkert en nydelig brud. Skjønt....alle bruder er vakre, men det blir helt spesielt når det er nære venner som gifter seg.

Skrevet

Slettet - innlegget kom tre ganger

Treig PC + liten tålmodighet = dårlig kombinasjon!

Annonse
Skrevet

Slettet - samme som forrige

Skrevet

Hei Elin

Ser du skal i bryllup i morgen. Er svært misunnelig. Elsker bryllup. Ha en god helg, og kos deg i selskapet du. :D

Klem, Anna

Skrevet

Vær du trygg, Anna.....jeg skal virkelig kose meg i morgen! Det ser ut som været blir bra også. Egentlig burde jeg køyet for lenge siden og være uthvilt til i morgen, men det var så stille og fredelig i huset nå.

Jeg har gjort noe arbeide på pc'n, så måtte jeg sjekke mailboksen, og når jeg først var inne på nettet så kunne jeg jo like godt surfe innom KG en tur også, ikke sant?? :ler:

Jeg satser på at jeg får sove litt utpå formiddagen i morgen. Darlingen la seg tidlig, han var trøtt etter overtid både i går og idag, så jeg satser på at han står opp først i morra. Kanskje får jeg frokost på sengen?? Jeg pleier å få det sånn innimellom og det er like kjekt hver gang han kommer bærende med frokostbrettet. Han er snill altså!! :hjerte:

Ungene har kost seg ute hele ettermiddagen. Jeg satt ute på terassen med kaffe og is etter middag.....gud, det var deilig!

Da solen skinte gjennom stuevinduene fikk jeg helt hetta av alt støvet som lå rundt omkring. Det viser jo ikke ellers.....jeg MÅTTE bare støvsuge!

Så ble det rent og pent i heimen til helga likevel....

Nå køyer jeg. Natta!!

Skrevet

Hei dagboknabo! Takk for hilsen i min lille blå.

Ja, nå har jeg lest i dagboken din. Og nå har jeg veldig lyst på plukkfisk! Åh, det er så godt. Med smør som smelter sakte. Får vann i munnen..

Ha en fortsatt fin helg! :vinke:

Skrevet

Hei Elin!

Regner med at du koser deg i bryllup nå når jeg skriver dette! :P

Ville bare stikke innom naboen og si hei! Jeg skal opereres på tirsdag, og er dødsnervøs! :roll: Send meg noen gode tanker da.....

Lørdagsklem fra Dina! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...