Gå til innhold

Kaneldryss

Cinnamon

Anbefalte innlegg

Nå er arbeidsdagen snart slutt, heldigvis. Jeg er sliten og trøtt. Det har vært mye mas og kjas idag. Gleder meg til å komme hjem og slappe av. Må vel følge med på nyhetene utover kvelden også. Får bare håpe at Nicolaj og Julie ikke blir berørt av evt. utvidede nyhetssendinger.

I morgen har jeg fri og godt er det. Hvis været er bra går jeg kanskje en liten tur på fjellet sammen med barna.

Happy kveld alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Deilig at det er fredag igjen. Tror jeg lager taco til middag idag. Det er enkelt og godt, og så kan vi sitte lenge og kose oss med maten. Det blir en bra start på helgen. :)

Jeg ble helt rørt av Kronprisen onsdag. Så lykkelig og stolt over sin lille prinsesse. Et feiende flott navn har hun også fått.

Det ble ingen fjelltur i går. Våknet til regn og holke, så det fristet ikke noe særlig. Var en liten tur ute på formiddagen, men vi ble gjennomvåte på et øyeblikk så vi gikk inn igjen.

Idag er det bedre - ikke fullt så glatt - det meste av isen har regnet vekk i løpet av natta. Været er bra også, enn så lenge.

Men jeg var på trening i går kveld, så jeg fikk da svetta litt likevel. Denne gangen spiste jeg bare et par knekkebrød når jeg kom hjem, og ikke en halv marsipanrull... :ler:

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er over og jeg føler meg nesten like trøtt som jeg var fredag ettermiddag. Jeg har vært uggen hele helgen, pga monster-mensen. :evil:

Har hatt mer eller mindre sammenhengende hodepine siden fredag kveld, og til langt på dag i går. Jeg kjente den kom snikende fredag kveld, så jeg la meg tidlig for å prøve å sove den av meg. Sånne kvelder er det bare deilig å legge seg i en kald seng på et kaldt rom.

Lørdag lå jeg rett ut det meste av dagen. Jeg kom meg litt etter å ha sovet en times tid med varmeflaske på ryggen. I går var jeg sånn passe. Jeg kan ikke huske at jeg har vært så uggen noen gang under uka. I såfall er det veldig lenge siden.

Men helgen begynte iallefall bra. Jeg lagde taco på fredag, og det var bare himmelsk godt! Vi drakk rødvin til og spiste til vi var helt stinn.

Lørdag kveld lagde jeg pizza - skikkelig hjemmelaget pizza med deilig kjøttfyll og masse revet ost på toppen. Det er godt det!

Og i går hadde vi grillet laks med ris og salat.

Ellers ikke så mye spennende å berette. Jeg har kjøpt KK idag. "Slik skaper du en stressfri hverdag" står det med store bokstaver på forsiden. Ja, det hadde sannelig vært noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et nydelig vintervær vi har nå, -9 og masse snø. Fjorden er speilblank og stille - trær og naturen ellers er dekket med snø og det er skikkelig "julekortstemning" ute.

Det er rene drømmevinteren for barna som er ute og aker og går på ski til langt på kveld. Det er mindre kjekt å måke snø, men det må gjøres av og til. I går var jeg ute og måkte to ganger, først på morran og senere på ettermiddagen. I natt har det snødd like mye igjen, så det er vel bare å gå på igjen....

I går hadde vi deilig middag. Ertesuppe og pannekaker med blåbærsyltetøy - mmm....det er knallgodt!

Tror jeg skal lage plukkfisk idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Elin!

Er på dagboknabobesøk jeg....! :wink:

Så koselig dagbok du har! Lenge siden jeg har vært innom nå!

Ønsker deg en kjempefin helg!

Klem,

Dina! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg igjen, Dina!

Det er en stund siden jeg har vært hos deg og, men jeg svinger innom i ny og ne. Må bare innrømme at jeg er lite flink til å legge igjen noen ord når jeg er innom en dagbok. Skal prøve å skjerpe meg....

Hjelpe meg som det har snødd de siste dagene. Det er kjekt med snø altså, men når man vasser i snø til langt oppå knærne hvor enn man går er det ikke så moro lenger. Ikke var det brøyta i går morges heller, verken veier eller parkeringsplasser. Først langt utpå formiddagen fant de det for godt å ta seg en runde.

Jeg hadde fri i går og holdt på å måke utenfor huset da jeg hørte brøytebilen kom. Da var klokka nærmere 1100.....

I går kveld snødde det like mye som jeg hadde måkt vekk på formiddagen.....da føler man nesten at alt arbeidet er bortkasta. Men god trim er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle ha krotet ned noen ord, men jeg får bare ikke hjernen i gang idag. Er en smule trøtt.... :Gjesp:

Helgen var som vanlig. På lørdag kosa vi oss med hjemmelaget pizza til barne-tv. På søndag hadde vi viltgryte.

Vasket et par maskiner med klær, som alltid i helgene. Og hengte opp noen bilder jeg nettopp har kjøpt rammer til.

Jeg har også fått tak i pynteputer til sofaen min. Det ble ikke pent med så lyse som jeg egentlig hadde tenkt meg. Det ble altfor skarpt. Jeg var veldig usikker da jeg stod i butikken, men jeg kjøpte fire puter til slutt. To lys beige og to litt mørkere beige som gikk litt over i oliven. Meningen var å ha en av hver farge sammen i hver sofa. Men når jeg kom hjem og fikk prøvd dem så var faktisk de mørkeste penest. De to lyse skal jeg bytte slik at jeg får alle i samme farge. Det blir så pent atte!

Og endelig har det blitt februar, og da går det fort mot lysere tider. Formen er bra for tiden og, men det er den alltid rett etter mensen. Da føler jeg meg såååå opplagt og full av energi, for ikke å snakke om hvor slank jeg føler meg i ukene etterpå!

Jeg har vært flink og spist sunt de siste ukene. Har begynt å spise brød laget av speltmel, og jeg merker god forskjell fra vanlig brød. Det er drøyt og jeg blir mett uten å få den tunge metthetsfølelsen som man ofte får når man spiser vanlig brød.

Masse frukt og grønt hører også med. Også vann, masse vann....men jeg har alltid drukket masse vann, så det er ikke noe problem.

Skal på et møte i kveld, så jeg får nok ikke se hjem til Motepolitiet i kveld. :(

Er jeg heldig rekker jeg kanskje Ekstrem forvandling. Og iallefall Judging Amy, ekstratrekningen og Friends og Kongen av Queens.....tirsdag er min tv-kveld! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :D

Så flink du er :briller: Stå på!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min :briller:

Håper resten av uken blir like bra som den har vært hittil.

Masse klemmer :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk begge to!

Joda, uken har vært bra den, men det er alltid deilig med fredag. Å stå opp halv sju nesten hver dag er ikke noe for et b-menneske....nope!

I dag kunne jeg drøye det til halv åtte, men likevel....jeg er trøtt etter en lang arbeidsuke, med flere møter, trening og kjøring av unger hit og dit til ulike aktiviteter. Jeg ser fram til å sove litt lenger i morra.

På søndag er det jo morsdag. Lurer på om jeg får frokost på senga?? Hmmm.....jeg tror ikke det blir noe problem, så bortskjemt som jeg er med frokost på senga. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en fin helg Elin, og at den nye uka har vært bra så langt! :D

Kjenner meg veeeldig igjen i det su skriver om å stå opp tidlig, jeg er 110% B-menneske, og det er et slit å komme seg ut av sengen hver eneste morgen! :ler: Men; vi kan glede oss, for snart er det helg igjen!

Klem,

Dina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Så var jeg her igjen!

Følte behov for en liten pause da humør og form ikke var helt på topp sist jeg var her. Jeg orker ikke skrive når tankene er et eneste kaos.

Har også hatt en ferieuke fra jobben, og barna har hatt vinterferie. Vi var noen dager hos en venninne av meg. Været var bra så vi prøvde å være mest mulig ute om dagene, på ski og lek med barna, eller vi bare gikk en tur. Lagde god mat om kvelden, koste oss med vin og preikte om gamle dager, sånn som gamle venninner gjør. :ler:

Det har vært en travel uke, som vanlig. Godt det er fredag. Nydelig vær er det også. Vi har litt snø, solen skinner og det er -5.

Håper fredagsfølelsen kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Chanela¤

Heisann ''nabo''!!

Fredagsfølelsen ligger og dirrer i luften her, iallefall :D Kos deg med etterlengtet helg og Idol :tommelsmil:

¤nettklem¤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Den siste tiden har jeg tenkt mye. Veldig mye. De siste fire årene har vært veldig turbulente med mange opp og nedturer. De har vært preget at sorg og glede, hat og bitterhet, selvbebreidelse og dårlig samvittighet. Oppturene har vært gledelige. Desto verre har alle nedturene vært, spesielt når man lurer seg selv til å tro at man endelig er kommet ovenpå.

For et par år siden fikk jeg den store smellen. Jeg møtte veggen så hardt og brutalt, at jeg kommer til å huske det så lenge jeg lever.

Det sa bare helt stopp en morgen. Kroppen ville ikke mer. Jeg hadde gått på sparebluss i flere mnd og burde vel tatt signalene lenge før. Men, som den perfeksjonisten jeg er, så fortrengte jeg alt som tydet på at jeg ikke skulle kunne klare det som ble forventet av meg.

Jeg husker at jeg satt på badet. Kroppen skalv og var blytung, hodet verket og jeg bare gråt og gråt. Jeg var helt nedkjørt både fysisk og psykisk. Jeg ble sykmeldt. Det føltes som om en flere tonn tung byrde lettet fra skuldrene mine da jeg gikk ut fra legen den dagen....

Det neste året var beinhardt. Jeg måtte få orden på alt tankekjøret, prøve å sortere alt i forskjellige båser og jobbe med hver enkelt av gangen. Heldigvis kom jeg i kontakt med en alle tiders "klagemur" som lot meg prate om akkurat det jeg ville når det passet meg, og ikke henne. Jeg fikk styre samtalene, og jeg bestemte hva jeg ville snakke om fra gang til gang. Gradvis begynte jeg å få orden på alt kaoset, og jeg kom til et punkt der jeg følte at jeg var klar for å ta et steg videre.

Jeg begynte å gå jevnlig til behandling, akupunktur og soneterapi. Jeg la på meg noen sårt tiltrengte kilo....jeg så i det hele tatt mye friskere og sunnere ut enn på lenge. Folk rundt meg bemerket det stadig vekk og det hjalp veldig på selvtilliten min.

Nå er jeg snart fit for fight. Jeg har vært i jobb store deler av tiden, om enn noe redusert, men jeg har gått fra å være helt sykmeldt til delvis sykmeldt og har gradvis jobbet meg opp igjen.

Det er litt skummelt å tenke på at jeg snart på stå på egne ben igjen, men jeg ganske klar for det.

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan mannen min klarte å holde ut med meg hele denne tiden. Han har bare vært helt fantastisk, støttet og oppmuntret meg hele veien. Jeg hadde definitivt ikke klart det uten han. :hjerte:

Dette er vel kort fortalt hvordan livet mitt har vært de siste årene. Jeg har ikke latt dette gjenspeile seg i dagboken min heller, før nå.

Jeg har nå gjort opp status for de siste årene og det er på tide å komme seg videre. Jeg vil heretter glede meg over det som kommer, og ikke sørge over det som har vært.

Syns forresten at snømannen har gjort jobben sin for i år. Ny avatar kommer..... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker våren!

Det er så deilig når solen skinner og naturen sakte men sikkert våkner til liv igjen. Noen dager med litt varme og vips så står bjørka så grønn og fin. Stemorsblomstene mine har overvintret i kjelleren. Jeg tok dem ut for et par uker siden, stelte de og pottet de om. Nå står de i full blomst ute på terassen med gule og blå blomster. :-D

Jeg har gått mye på fjellet i det siste. Det er god trim. Jeg føler meg priviligert som får bo så nære naturen at jeg bare kan ta på meg skoa og dra til fjells, bokstavelig talt. Jeg liker å gå alene. Da setter jeg opp farten, småløper litt oppover så jeg får tatt meg meg skikkelig ut. Det er mye vakkert å se i naturen og nå. Stadig nye ting som dukker opp selv om jeg har gått samme turen mange ganger før.

I forrige uke skremte jeg opp tre ryper på en tur. Jeg skvatt skikkelig av den første. De sitter jo helt stille til man nærmest tråkker på de, så flyr de opp i full fart og bråker og flakser noe forferdelig....

Jeg begynner å merke resultatet av all treningen i vinter nå. Jeg føler meg i bedre form enn på lenge. Får bare håpe at jeg klarer å vedlikeholde formen utover sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mild og frisk vårluft slo i mot meg da jeg åpnet døren og gikk ut for å hente posten idag tidlig. Så deilig, så deilig...

Et av de sikreste tegn på at våren og sommeren er i anmarsj er at kveldene blir lenger og lysere. Plutselig her en kveld var det ikke skikkelig mørkt....enda klokka var nesten ti! Det er akkurat som den den første morgenen etter en lang vinter, man våkner og det plutselig ikke er mørkt ute lenger. Blir glad av sånne små gleder jeg.... :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk et "kjempetilbud" fra Ellos i går. Kjære xxxx....bla bla bla....osv... I pene ordelag ble jeg omtalt som en av deres beste kunder og derfor fikk jeg et rabattkort på hele 102 kroner som jeg kunne bruke ved min neste bestilling - forutsatt at jeg kjøpte for minst 400 da!

Jeg har ikke kjøpt noe fra Ellos på det jeg kan huske.... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-)

Tusen takk for koselig hilsen i dagboken min.

Ellos ja, de har faktisk noe fint innimellom :)

Håper du får det herlig på fjellet i helgen, og at været blir på topp!

Masse klemmer :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Joda Fisk, de har noe fint innimellom. Det er som med Spar Kjøp. Leter du lenge nok finner du alltids noe brukandes innimellom alt det ubrukelige. :-)

Og jeg hadde to flotte fjellturer den helgen. Lørdag var det et nydelig vær, varmt og fint. Men søndag var det surt og kaldt. Det regnet og blåste så forferdelig på toppen at jeg bare skyndet meg ned igjen, og hjem til en deilig varm dusj. Det finnes ikke noe bedre når man kommer våt og kald hjem fra fjellet. :wink:

Nå lørdag våknet jeg til sol fra knallblå himmel og rundt 20 varmegrader kl halv ti om formiddagen. Døren ut til luftebalkonen stod åpen og jeg hørte fuglene kvitre om kapp i vårsola. I det fjerne hørtes hese måkeskrik. En gressklipper durte og gikk et sted - et annet sted hørtes en kantklipper. Jeg ble liggende en stund og bare lytte til alt før jeg stod opp, gikk ut på balkongen og pustet inn den varme vårluften.

Jeg og eldstemann gikk på fjellet etter frokost. Deilig å gå når det er så fint vær. Vi gikk en rute som ender opp ved et lite vann. Der satt vi litt og slappet av litt før vi gikk nedover igjen.

Søndag gikk jeg alene, en annen rute. Det var flott å sitte på toppen i bare singlet og capri, og se utover havet og fjellene i det fjerne.

Jeg er glad for at min far lærte meg å bli glad i fjellet og naturen, helt fra jeg var liten. Etter hvert som jeg er blitt eldre, setter jeg mer og mer pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for et nitrist vær....det regner - det er grått og kaldt ute. Det blir nok en våt og kald 17. mai. Jeg kan visst bare finne fram ulltrøyer og stillongs igjen. Høye støvletter og lang kåpe også. Jeg orker ikke gå i bunadsko og fryse når det høljeregner. Jeg hater å fryse.....

Vel, klærne er forsåvidt klar. Bunadskjortene vasket og strøk jeg forrige helg da det var så fint vær. Bunader og dresser er luftet og klar, flaggene har jeg glattet over, sløyfene likeså. Det er godt å være ferdig med det meste, slippe alt stresset i morra tidlig.

Det har vært nok av stressende 17. mai morgener tidligere.

Hodestups ut døra, inn i bilen....glemt noe - inn igjen - ut i bilen igjen. Husket vi å låse døren nå?? Ut av bilen - kjenne på døra. Joda, den var visst låst likevel....

Inn i bilen igjen - kjør i vei. Å nei.....jeg glemte det òg! Nei, pokker heller....bråbremse - ut av bilen - løpe inn igjen - rase rundt for å finne akkurat det som ikke ligger der det pleier å ligge. Stress...stress.... stress...endelig finner jeg det - løpe ut - låse døra i full fart - huske å kjenne etter - inn i bilen og endelig.....kjør!

17. mai freden kan endelig senke seg mens mor sitter i bilen og lurer på hvor mye annet hun har glemt....:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...