Gå til innhold

Politikere som kjøper sex


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir svært provosert av denne mannen. Han ser ingen prinsipiell forskjell på å kjøpe et glass syltetøy og å kjøpe en kvinne. Kvinner er handelsvarer på lik linje med hermetikk eller en porsjon kjøttkaker. Unnskyld at jeg sier det men: fy faen.

Det som provoserer meg mest er at fyren sitter og lager lovene vi styrer landet etter, og at han ikke synes dette er noe å ta på vei for. Jeg er mann, men i dag er jeg feminist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simonsen sa vel egentlig bare at det ikke overrasker ham at politikere kan ha kjøpt sex på slike reiser. Han vet ikke om noen personlig, men at det skjer tviler han ikke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stiv Jensen

Jeg synes det er feigt at media ikke blåser navnet, når alle vet hvem det er. Det eneste vi får vite, er at det er en erfaren politiker fra FrP med flere perioder bak seg på Stortinget. Da er vi nede i 5-6 aktuelle, og det må være ganske plagsomt for den eller de av FrP'erne som faktisk ikke er horekunde verken her eller i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svært provosert av denne mannen. Han ser ingen prinsipiell forskjell på å kjøpe et glass syltetøy og å kjøpe en kvinne. Kvinner er handelsvarer på lik linje med hermetikk eller en porsjon kjøttkaker. Unnskyld at jeg sier det men: fy faen.

Man kjøper ikke et menneske når man kjøper sex, vet du. Man kjøper en tjeneste, og det er noe ganske annet. Det er omtrent som å gå til frisøren.

For å være ærlig synes jeg ikke dette er noe folk har noe med i det hele tatt. Med mindre dette er en person som var med på å forby sexkjøp, selvfølgelig. Da bør han henges ut som hykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å være ærlig synes jeg ikke dette er noe folk har noe med i det hele tatt.

Hva FrP-fyren gjør som privatperson driter jeg i. Hva han gjør når han er representant for Norges nasjonalforsamling på reise i utlandet, er derimot av særdeles offentlig interesse.

Og ikke minst er det prinsipielt sett langt mer betydningsfullt enn hvem Saera Khan ringer til. Det var hovedsak i alle medier en uke, ikke minst hjulpet av uttalelser fra FrP'ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simonsen sa vel egentlig bare at det ikke overrasker ham at politikere kan ha kjøpt sex på slike reiser. Han vet ikke om noen personlig, men at det skjer tviler han ikke på.

Sitat Simonsen:

- Etter at de er ferdige med møter og slikt har jo representantene fri. Da er det opp til dem hva de vil finne på, sier han til Dagbladet.

Simonsen husker spesielt et besøk på Reperbahn i Hamburg i 1991:

- Jeg tror vi var en åtte-ti stykker som dro innom en strippeklubb på Reperbahn i Hamburg. Jeg husker det spesielt godt fordi dette ble et sjokk for flere av representantene. En av stripperne viste seg å ikke være en kvinne. Da fikk vi bakoversveis, sier Simonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kjøper ikke et menneske når man kjøper sex, vet du. Man kjøper en tjeneste, og det er noe ganske annet. Det er omtrent som å gå til frisøren.

For å være ærlig synes jeg ikke dette er noe folk har noe med i det hele tatt. Med mindre dette er en person som var med på å forby sexkjøp, selvfølgelig. Da bør han henges ut som hykler.

Så enkelt er det for deg. For andre som vet litt om sexindustrien så vet man at det ikke kun er snakk om en tjeneste. Bakmenn selger faktisk et mennske. De færreste prostituerte i denne verden er selvstedig næringsdrivende med en fin leilighet på Frogner. De fleste er å anse som slaver for en grotesk industri. Du kan være så naiv og blind du vil, men slik er det.

Mener du f.eks er det slik at hvis en politiker blir tatt i 130km/t så er det en privatsak så lenge han foreslått/stemt for en slik fartsgrense? Da har vi ikke noe med det? Politikere på offisielle turer i embeds medfør representerer landet jeg bor i, og landets gode navn og rykte. Han har å oppføre seg som folk. Han har vel ei høyrehånd som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GJESTINNEN
Man kjøper ikke et menneske når man kjøper sex, vet du. Man kjøper en tjeneste, og det er noe ganske annet. Det er omtrent som å gå til frisøren.

For å være ærlig synes jeg ikke dette er noe folk har noe med i det hele tatt. Med mindre dette er en person som var med på å forby sexkjøp, selvfølgelig. Da bør han henges ut som hykler.

SOM Å GÅ TIL FRISØREN? En slik holdning er til å gråte av.Og ikke nevn noe om de som gjør det "frivillig",please.De også får mine tårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[Og ikke nevn noe om de som gjør det "frivillig",please.De også får mine tårer.

Hvorfor gråter du for dem? Fordi de ikke vet sitt eget beste? Hva...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gråter du for dem? Fordi de ikke vet sitt eget beste? Hva...?

Det er fordi de er slaver av et kristentkonservativt syn på sex. Og det spiller ingen rolle at de ikke er personlig kristne; svært mange nordmenn lever under den villfarelsen at sex er noe "spesielt" som ikke kan behandles som en hvilken som helst handling. Rasjonelle mennesker vet at sex kan være intimt og vakkert, men også en fullstendig betydningsløs handling på linje med å klippe gresset. Derfor finnes det mange som kan selge sex uten å ta skade av det overhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_1234_*
Hvem er denne mannen som har gjort dette? Æsj

Like naturlig å kjøpe sex av en kvinne som det er å kjøpe mat av en kvinne....sa han

Det besviser at poltikere er som andre folk. Og et bevis på at det er vbanlige menn med jobb,barn og kone som kjøper sex.

Vi har gjerne en forestilling om at det er helt andre typer som gør slikt.

Det er vel naive kvinner som tror at min mann gjør iallefall ikke slik. Nei, kansje ikke. I den rette settingen, den rette plassen, så skjer det med din mann også.

Ikke at han går ut for å gå seg en tur en kveld...for så å dra og kjøpe sex. jeg skrev i den rette settingen.

Dette skjer vel helst i utlandet på lugubre plasser. Særlig i sjøfartsbyer? feil. Det er i lle byer. Noen har større marked, noen mer åpenlyst osv.

Det jeg har sett av dette , stemmer lite med hva kvinnene her på kg mener og tror.

Noen vil ha navnet på politikeren. Hvorfor? jo, nysgjerrigheten i deg er stor.

Å kjøpe sex er en privatsak. Om din mann kjøpte sex...hva om det sto på førstesiden av vg dagen etter? Til pass for han sier du nå...feil, du har ville gjort hva som helst for at det ikke kom frem.

Jeg har sett samboere, ektefeller,arb.folk,ledere som er familisert...kjøper sex.

Ingen vil tro at DE har gjort det. Ikke en gang,men flere ganger.

En vanlig mann..ute og reiser. konemor slår ihjel tid på kvinne g og syns slike ting er æsj,mens hun venter på mannen.

Nå vil jeg sikkert provosere mange,men slutt med å være blinde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sett samboere, ektefeller,arb.folk,ledere som er familisert...kjøper sex.

Ingen vil tro at DE har gjort det. Ikke en gang,men flere ganger.

En vanlig mann..ute og reiser. konemor slår ihjel tid på kvinne g og syns slike ting er æsj,mens hun venter på mannen.

Nå vil jeg sikkert provosere mange,men slutt med å være blinde.

Hvorfor gjør menn slikt? Er utro og/eller kjøper sex? De vet at dette betyr tillitsbrudd overfor sin partner, og det betyr anti-respekt...Hva med løftene man har gitt hverandre? Det må være en grunn til at han ikke sier det til sin kone, han vet vel at hun ikke ville like det. Hvorfor gjør han det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GJESTINNEN
Hvorfor gråter du for dem? Fordi de ikke vet sitt eget beste? Hva...?

Nei,men fordi jeg syns det er trist at noen må eller er tvunget ( ofte av diverse bakmenn)til å selge kroppen sin -enten for å tjene penger for en hallik,eller slik som noen gjør-for å få penger til luksus (det har jo mange sagt selv)ELLER t.o m er det jo noen unge som gjør det for å få noen ekstra penger å rutte med i studietida. Tror ikke det er så skrekkelig mange som syns det er særlig "hyggelig jobb"uansett hvor godt en liker sex..Jeg gråter over de som gjør dette når de faktisk ikke "MÅ",over at de kan tro at dette er en enkel måte å tjene penger på,for hjelpe meg hvor mange som har angret og sliter i ettertid.

Det er fordi de er slaver av et kristentkonservativt syn på sex. Og det spiller ingen rolle at de ikke er personlig kristne; svært mange nordmenn lever under den villfarelsen at sex er noe "spesielt" som ikke kan behandles som en hvilken som helst handling. Rasjonelle mennesker vet at sex kan være intimt og vakkert, men også en fullstendig betydningsløs handling på linje med å klippe gresset. Derfor finnes det mange som kan selge sex uten å ta skade av det overhodet.

Til dette blir jeg fristet å bare riste på hodet. Det har neppe noe med å være kristenkonservativ å gjøre eller det andre du skriver at vi faktisk er mange som syns det er sørgelig det å selge kroppen sin.

Jeg vet godt at for mange er det eneste måte å skaffe seg penger på,så dette handler IKKE om å fordømme prostituerte,men selv om mange gjør det frivillig og det kanskje ikke er alle av disse som tar skade av det,så er det viktigste å huske på ALLE DE SOM BLIR TVUNGET TIL PROSTITUSJON AV ANDRE,og tenk på alle barn og unge som blir kidnappet og solgt som sex-slaver! Det er disse vi aldri må glemme.

Det er trist at du mener at det å ha sex er betydningsløst-"som å klippe gress".Jeg for min del syns at sex er noe fantastisk som jeg kan dele med en jeg er glad i(helst),og det er slett ikke betydningsløst å ha et intimt forhold ,det å "dele kroppen sin"med et annet menneske.Jeg føler at en har et kynisk-og kanskje feil syn på seg selv og sin egen kropp dersom man mener sex er /kan være uten betydning....som å klippe gresss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gjør menn slikt? Er utro og/eller kjøper sex? De vet at dette betyr tillitsbrudd overfor sin partner, og det betyr anti-respekt...Hva med løftene man har gitt hverandre? Det må være en grunn til at han ikke sier det til sin kone, han vet vel at hun ikke ville like det. Hvorfor gjør han det da?

Våkn opp!!

Er du så trangsynt at du tror det bare er menn som kjøper sex eller er utro?

Jeg er mann og har aldri behøvd å kjøpe sex for å få dekket behovet for kroppslig nærhet og sex. Men hva med de kvinner og menn som ikke får dekket disse behovene på den moralsk godkjente måten?

Etter min mening er det fullt mulig å kjøpe sex på en moralsk forsvarlig måte. Men det forutsetter full frivillighet og forståelse hod begge parter. Og er disse vilkårene oppfyllt, synes jeg ikke du eller andre skal nekte dem å ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler at en har et kynisk-og kanskje feil syn på seg selv og sin egen kropp dersom man mener sex er /kan være uten betydning....som å klippe gresss...

Du mener altså at de som har tilfeldig sex med noen de møter på byen har et kynisk og feil syn på seg selv og sin egen kropp? :riste: Så utrolig arrogant og uvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare trist jeg. Denne mannen var en representant for norge. Og det at mange gjør dumme ting gjør dem ikke mindre dumme. Og det at det er flere som gjør dette betyr vel at en reaksjon egentlig er long overdue, og bør komme straks.

Det at så mange jenter er mot sexsalg og sexkjøp burde få det til å ringe noen bjeller hos menn som ikke synest det er så ille. Psyke og sex er tett bundet sammen. Det hjelper ikke at du er normalt pen, ren eller noe annet som brukes som argumenter.

Og om menn skal tenke på å selge kroppen sin, ikke tenk at du får pule en dame som kjøper sex av deg. Tenk at du må suge av en fyr eller at du blir pult av en mann(det er dette som er mest sannsynlig også, om du som mann hadde solgt sex).Og det finnes unge gutter som er utsatt for menneskehandel også. Jeg er jente og hetero, men om jeg hadde blitt tvunget til sexsalg hadde salg til jenter vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare trist jeg. Denne mannen var en representant for norge. Og det at mange gjør dumme ting gjør dem ikke mindre dumme. Og det at det er flere som gjør dette betyr vel at en reaksjon egentlig er long overdue, og bør komme straks.

Det at så mange jenter er mot sexsalg og sexkjøp burde få det til å ringe noen bjeller hos menn som ikke synest det er så ille. Psyke og sex er tett bundet sammen. Det hjelper ikke at du er normalt pen, ren eller noe annet som brukes som argumenter.

Og om menn skal tenke på å selge kroppen sin, ikke tenk at du får pule en dame som kjøper sex av deg. Tenk at du må suge av en fyr eller at du blir pult av en mann(det er dette som er mest sannsynlig også, om du som mann hadde solgt sex).Og det finnes unge gutter som er utsatt for menneskehandel også. Jeg er jente og hetero, men om jeg hadde blitt tvunget til sexsalg hadde salg til jenter vært å foretrekke.

Og jeg blir trist av det forvridde synet du har. Du mener åpenbart at menn er noen svin og at deres seksualitet er mindre verdt enn kvinners.

Du er offer for ensidig feministpropaganda og jeg mener du bør innse at det finnes både mannlige og kvinnelige pristituerte. Det finnes mannlige og kvinnelige kjøpere av sex. Det finnes mannlige og kvinnelige halliker. Det finnes like mange årsaker til prostitusjon og kjøp av sex, som det finnes kjøpere og selgere.

Om en stortingsrepresentants kjøp av sex er moralsk forkastelig eller ikke, kommer an på omstendighetene rundt kjøpet/ salget. Stortinget skal settes sammen av et tverrsnitt av det norske folk. At noen av representantene ikke kan få sex på annen måte enn å kjøpe, er derfor ikke spesielt sjokkerende, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannlig sexualitet er ikke mindre verdt enn kvinners. Verken mannlig eller kvinnelig sexualitet er så mye verdt at man får skade andre pga av den. Og hvordan kan man finne ut årsaken til at en person har prostituert seg?

Det finnes flest mannlige sexkjøpere, både av mannlige og kvinnelige prostituerte.

Og det er ikke sjokkerende at politikere kjøper sex, men det bør ikke godtas når man representere Norge. Og i alle fall ikke når man diskuterer trafficing.

(hva er det jeg fordømmer med mannlig sexualitet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...