Smurfa Skrevet 27. april 2004 Forfatter #221 Del Skrevet 27. april 2004 Nå skal jeg reise til Trondheim på "husmorferie". Reiser med toget i natt og kommer hjem søndag morgen! Hadet bra så lenge!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 1. mai 2004 #222 Del Skrevet 1. mai 2004 Håper du har en fin tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #223 Del Skrevet 4. mai 2004 Hei på deg, Kaktus! Koselig at du stikker innom! :-) Hadde en fin tur til trønderstaden! Deilig å treffe venninnene igjen, se gudsønnen, shoppe litt osv. Men det var deilig å komme hjem til Lille og Smurfemannen også! Gjett om Lille ble overrasket og glad da hun så mamman sin på morgenkvisten!!! Herlig! Lille er lagt. Hun har vært i bassenget sammen med tanta i flere timer. De storkoste seg! Nå er hun lagt for natta og ligger og leser Donald Duck. Skriver mer en annen dag. Skal lage pannekaker sammen med venninna nede. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #224 Del Skrevet 4. mai 2004 Snart kan jeg omsider kalle meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 4. mai 2004 Forfatter #225 Del Skrevet 4. mai 2004 SUPERAKTIV BRUKER Har tatt meg 3 år å skrive 600 innlegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 5. mai 2004 Forfatter #226 Del Skrevet 5. mai 2004 Lille ligger og sover ute i trilla. 2 gang det skjer på 3 dager og før det har hun ikke villet sove i vogna på over ett år :o Nå syns hun visst bare det er koselig! Jeg holder på å vaske masse klær. Det er fantastisk klestørk. Har også vasket over-/og undertrekket til barnevogna, voksiposetrekket, regntrekket osv.. Begynner å gjøre klar sånne ting nå. For tiden flyr virkelig! Har fått sprinkelsenga i hus. Låner den søskenene mine brukte av mamma og pappa. Den er ikke så aller verst å se på + at den også har regulerbar bunn. Det er viktig! Syns Lille er for liten til å skal sove i vanlig seng, derfor bruker hun fortsatt sin egen sprinkelseng. Skal på kvisten i dag og lete fram bunadforkle, bunadskjorte osv til Lille idag. Må til byen en av dagene og lete etter finsko til henne. De hun har er så akkurat passe at jeg frykter for at hun skal få vondt i tærne. Tror det blir lakksko på henne i år også. Syns det er så fint til småttiser! Har sittet ute og solt oss i hele dag. Har vært fint vær se siste dagene, så endelig begynner jeg å få litt farge i fjeset! I morgen er det spådd 21 varmegrader, så da er vi 4 venninner som skal grille. Gleeeeder oss! Smurfemannen dro på jobb i går og blir vekke i 2 uker. Men når han da kommer hjem, skal han være hjemme i hele 10 uker!!! (Pga fødselpermisjon.) Litt skremmende å tenke på at neste gang han drar på jobb, så er vi tobarns-foreldre... Ups... :o Plutselig føltes fødselen så skremmende nær :o Kanskje jeg skal lete fram babyklær-eskene i dag også og vaske dem ferdige. Alt som kan krysses av på "gjøremålslisten" min er jo like greit å bli ferdig med. Og nå er det jo som sagt en fantastisk klestørk... så da så. Har vel ingen unnskyldninger for å la være.. Skal ha en slags gryterett til middag i dag; bestående av kjøttdeig, løk, paprika, squash, sopp, ris og fløtesaus. Høres kanskje ikke så godt ut, men det er det faktisk! Nå skal jeg se om jeg finner babyklær-eskene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 5. mai 2004 #227 Del Skrevet 5. mai 2004 Gleder meg til jeg og kan begynne å forberede fødsel etterhvert. Men det er nok 20 uker igjen enda :-? Likevl har vi fått i hus en del ting, og det er greit å ha det synes jeg. Da får det ikke hjelpe at det står på lager i kjelleren Kan tenke meg dere der oppe i nord har det fint nå, men vi skal ikke klage her i trøndelagen heller. Det har ikke vært så innmari mye sol disse dagene, men det har vært varmt og godt da. Og i morgen er det meldt bedre vær, med over 22 grader her og. Deilig. Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #228 Del Skrevet 10. mai 2004 Pga helt superfantastisk pent vær de siste dagene, har jeg ikke skrevet i dagboken min. Har prioritert å sitte ute i solen og se på Lille som leker i sandkassa, sitter i huska, osv. Vi har spist frokost og lunsj ute hver dag. Skikkelig deilig. Har vært ute fra kl 10.00 til 20.00. Var deilig å få farge i fjeset! Idag er det bare 14 grader her. Satt ute et par timer, men gutten jeg er dagmamma for er ikke helt i form. Han ønsket å gå inn, så da gjorde vi tilslutt det! Han er vanligvis ikke grinete i det hele tatt, men i dag tåler han ikke mye før han gråter, stakkar. Tror det var godt for ham å komme inn og sette seg ned med en bok og et pusslespill. Apropos pusslespill...; Lille fikk seg et ganske så vanskelig pusslespill for ca 2 uker siden. For et par dager siden skulle hun leke med det, og jammen klarer hun å legge hele pusslespillet uten hjelp fra voksne :o Hun bare ser på mønstret på brettet hvor hver brikke hører hjemme. Hun har i flere måneder vært flink med sånne trepusslespill hvor hver brikke er skåret ut av brettet, men dette sjokkerte meg virkelig! Hun er dessuten en sangfugl som allerede har mange sanger på reportoaret sitt: - Mikkel Rev. - Bæ bæ, lille lam. - Ro ro til fiskeskjær. - Når det stormer. - Nattasangen - Hvem har skapt alle blomstene. - Lille Petter edderkopp. - Velkomstsangen på barnesangen - Med krøllet hale og nesevis. ...for å nevne noen. Syns det er så moro når hun synger selv! Hun er tross alt bare 2 år og 3 mnd. Lørdag 8. mai var første dag hun gikk uten bleie ute.. Ikke heeelt vellykket, men har hvertfall prøvd. :-) Igår forsøkte vi igjen, og da tisset hun også en gang i trusa, men men! Tror hun syns det var deilig å gå uten. Hadde potta stående på plenen som hun smått satte seg på. Dette ble mye skryt om Lille, men syns det er litt gøy og skrive ned slike ting. Artig å se tilbake på senere, vil jeg tro! 8 dager til Smurfemannen kommer hjem til oss! Gleder oss! Da har han 10 uker fri sammen med oss pga fødselpermisjon. Herlig!!! Nå skal jeg legge på plass litt klær. Har virkelig fått vasket unna disse dagene vi har hatt finvær! Kommoden til Bittelille er ferdig fylt med rene, små plagg. Barnevogna er snart vasket fra topp til tå og også klar. (må bare vaske understellet på vogna) Er etter UL-termin 33 uker på vei i dag, og godt å bli ferdig med alt som kan gjøres tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #229 Del Skrevet 10. mai 2004 Takk for koselig hilsen, Monja!!! Skulle skrive det i forrige innlegg, men oppdaget nå at jeg hadde glemt det.. Velkommen innom igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 10. mai 2004 #230 Del Skrevet 10. mai 2004 Jeg driver også og vasker små, nusselige plagg om dagen - det er kjempestas å tenke på at det nærmer seg for flere av oss! Kos deg i vår/sommerværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 12. mai 2004 #231 Del Skrevet 12. mai 2004 Hei, hvordan går det? Takk for koselig hilsen i boka mi. *onsdagsklem til deg, Lille og Bittelille* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #232 Del Skrevet 13. mai 2004 TO nye hilsner!!!! Tusen takk, Kaktus og Midnattsol!! Er dagmamma, men begge barna har sovna... Derfor sitter jeg her mens jeg venter på at de skal våkne. Da skal vi ut! Lille er hos mormor og morfar og koser seg! Der skal hun være i 4 dager. Typisk at jeg ikke har helt fri i og med at jeg skulle være dagmamma, men men. Kveldene skal ihvertfall brukes til å slappe av, ruge osv. Har en knøttliten flekk på plena som enda ikke er raka. Den skal jeg gjøre ferdig i dag. Resten har Smurfemannen og svigermor tatt på deling! Er så glad for at jeg og venninna mi nede raka bort mesteparten av løvet i fjor høst, så da er det ikke så ille som det vanligvis pleier å være! Holder på å vaske klær til den enorme gullmedalje. Hvitvask, kulørtvask, sengeklær, vaskefiller ol. Det er så fint tørkevær ute, så da må jeg benytte anledningen! Kjenner jeg ble trøtt nå Må nok sove en dupp etter at ungene er hentet i ettermiddag! Var på Tupperwareparty i går og fikk handlet litt. - Mugge med lokk. - Rørekumme med lokk. - Ispinneformer til Lille. - Påleggsbokser. Dessuten vant jeg en kakespade da jeg var der. Det var loddtrekning blant oss som var på partyet, og jeg var altså den heldige vinner av en Tupperware-kakespade. Ble kjempeglad, for jeg har vanligvis ikke vinnerlykke i det hele tatt! Kanskje jeg skal skrape de 4 flaxloddene mine som jeg har liggende :klø: Mulig jeg er inne i en vinnersjanse-periode, slik at jeg vinner 1 million?!?!?!??! Det hadde vært no' det! :hjerter2: Da skulle jeg betalt ned bilen, fått bygd garasje slik at Smurfemannen slapp, pusset opp litt i huset, betalt litt lån, tatt med Smurfemannen, Lille og Bittelille på en ferietur...Og ups... der var det visst den millionen oppbrukt... En million er ikke så vanvittig mye penger som man en gang trodde. Hverfall ikke når man har hus, bil osv! Skal bestille litt håndduker og slike ting fra Spar Kjøp. Da Lille ble født kjøpte vi egne håndduker og vaskekluter til henne i en spesiell farge, slik at vi lett kunne se hvilke som var hennes. Nå skal vi gjøre det samme til Bittelille kommer + at vi trenger stretch-laken til nok en sprinkelseng, "tisselaken", gazkluter osv! Mye billigere å handle der enn å kjøpe i butikkene her, samt at det er god kvalitet på det. Hvertfall de tingene vi har handla der tidligere! Savner Lille!!! Det er vondtgodt, på en måte... 3 dager til hun kommer hjem til meg og da skal vi lete fram 17. maistasen, flaggene, vindmølla, hennes egen lille 17. mai-sløyfe osv. Tenker det blir stas for godjenta mi! Nå må jeg vekke disse småttisene slik at vi kommer oss ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 13. mai 2004 #233 Del Skrevet 13. mai 2004 Sleng inn en Lotto-kupong også du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #234 Del Skrevet 13. mai 2004 Sleng inn en Lotto-kupong også du! God ide, Kaktus! Det skal jeg jammen gjøre! Slik det har vært til nå, sitter jeg og venter på lottogevinsten hver helg uten å ha levert kupongen Jaja, sånn er det.. Sitter her helt omtåket... Sovna kl 17.45 og våkna for en halvtimes tid siden i et forferdelig varmt rom... Prøver å våkne nå! Skriver kanskje mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 13. mai 2004 Forfatter #235 Del Skrevet 13. mai 2004 Hadde egentlig tenkt å skrive litt, men jeg utsetter det til i morgen... Legger meg for natta istedet. Skal være dagmamma fra kl 08.00 i morgen tidlig, og det er tidlig for et B-menneske som meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #236 Del Skrevet 15. mai 2004 Våkna ikke før nå, jeg.. Deilig å sove lenge! Hadde besøk av venninne G i går og hun var til meg til klokka 02.00. Lenge siden vi hadde treftes uten barn og vi hadde det kjempekoselig. Så Idol, spiste snacks og skravla Skal til byen litt senere i dag og spise lunsj med henne. Har ikke spist venninnelunsj siden like etter jul, så nå er det jammen meg på tide! Lillebror kom innom i går kveld med en finskjorte han hadde fått noen svarte flekker på. Han var rimelig fortvilet og lurte på om jeg kunne hjelpe han med å få dem bort. Prøvde Zalo og Biotex-flekkfjerner først..Det tok noen av flekkene, men ikke den verste. Har kjøpt en krukke Vanish, så det blir neste forsøk. Nå skal jeg lage meg et par rundstykker med kjøttpålegg og litt sommersalat og et glass juice. Deretter skal jeg springe gjennom dusjen og freshe meg litt opp til en bytur. Skal bli deilig! Kommer sterkere tilbake senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #237 Del Skrevet 15. mai 2004 Er ikke mye til husmor-emne når det kommer til flekk-fjerning... :-? Nå har skjorta ligget i Vanish uten hell, så nå har jeg tømt på alle typer flekkfjerning og slengt skjorta i maskinen Det er bare litt igjen nederst på armen, men jeg VIL ha dem bort!!! :evil: Vi får se. Skal gå og se litt Melodi Grand Prix. Juhu... For en kjedelig tv-lørdagskveld... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #238 Del Skrevet 15. mai 2004 Traaagisk musikk på Melodi Grand Prix... Syns det meste høres likt ut, men smaken er som baken... Imorgen kommer Lille hjem. Gleder meg! Har vasket bunaden hennes til 17. mai og fjernet nuppene på den. Jeg brukte samme bunaden min da jeg var liten. Guddatteren min i kjelleren skal låne den minste bunaden jeg hadde da jeg var liten. Tenker de blir søte i dem! Har kjøpt 17-mai fløyte og sløyfe og flagget er funnet fram. :-) Lurer litt på hva jeg skal ha på meg... Det er første gang siden jeg ble konfirmert at jeg ikke skal ha på meg bunaden på 17. mai.. Blir litt rart. Men jeg satser på at jeg finner noe i skapet som er både fint og som jeg ikke har brukt så mye til nå gjennom graviditeten. Syns ikke det er noen vits i å kjøpe gravide-penklær sånn helt på tampen av graviditeten heller... Blir kanskje bare brukt et par ganger til.. Da vil jeg heller spare de pengene til etter fødselen og shoppe litt da 17. mai er det 3 år siden at jeg fant ut at jeg var gravid med Lille. Så rart altså... Var i byen med venninne G og venninne M + at sistnevnte hadde med sin datter på 14 mnd. Begge vi andre hadde barnefri og det var deilig! Spiste herlig lunsj sammen og gikk ellers bare og sulla litt i byen. Nå begynner vel poengutdelingen på Grand Prix og det kan jo kanskje være spennende å se. Moro å se hvilken plass Norge får! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #239 Del Skrevet 15. mai 2004 Nå står forresten barnevogna klappet og klar til Bittelille kommer. Alt på den er nyvasket og rent. Hadde glemt hvor pen den er og må stadig bort og se på den. Gleder meg til Bittelille er kommet til verden og vi omsider kan trille tur i den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #240 Del Skrevet 15. mai 2004 Sisteplass til oss i Melodi Grand Prix med 3 små poeng... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå