Smurfa Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter #81 Del Skrevet 13. oktober 2003 Sto opp kl 08.00 i morges og kjørte Smurfemannen til flyplassen Denne friperioden hans har gått så fort.... Sikkert fordi han har vært så lite hjemme pga mye kurs etc. Jaja, de to ukene han er borte pleier heldigvis å gå fort! Er dagmamma i dag. Ungene leker og hører musikk. Av og til danser de så det suser etter Ene ungen var uheldig å knuse ei blomsterpotte. Skår og jord i skjønn forening... Typisk nok hadde jeg vannet planten to minutter før, så det ble endel klin.. Med uhellet i dag har det faktisk bare blitt knust to potter i dette huset etter at det kom småfolk, og DET er neimen ikke verst.. Skal kle på småttisene og komme oss ut. Akkurat nå er det en litt amper stemning. De begynner vel å bli trøtte, kan jeg tenke meg. Og trøtte barn er ingenting å le av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #82 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vært flink i dag! *skryte* :D Har vært på småbarntreff tatt siste rest av dreneringa sammen med min lillebror (ca 2 1/2 meter) klippet mere busker i hagen raket løv vært dagmamma tømt hageurnene og gått dem inn i garasjen.. Det skulle vel være det hele... Nå skal jeg få Lille til og sove og samtidig snike meg til en aldri så liten blund selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. oktober 2003 #83 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ikke dårlig. Du har vært flink. Høres så koselig ut å være deg synes jeg. Å være hjemme med barnet sitt, være masse ute, styre og stulle hjemme. Det kunne jeg godt ha gjort...bare det at jeg vil ikke gå gravid og jeg vil ikke føde. *angst* Lite problem der ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #84 Del Skrevet 14. oktober 2003 Ikke dårlig. Du har vært flink. Høres så koselig ut å være deg synes jeg. Å være hjemme med barnet sitt, være masse ute, styre og stulle hjemme. Det kunne jeg godt ha gjort...bare det at jeg vil ikke gå gravid og jeg vil ikke føde. *angst* Lite problem der ja. Tusen takk, Midnattsol... Ble så glad da jeg leste hva du hadde skrevet! *takknemmelig* Trives utrolig godt med å være hjemme sammen med Lille! Føler meg faktisk priviligert som har muligheten til det! Skal være ærlig og innrømme at jeg hadde superangst for fødsler flere år før jeg selv skulle til pers... Hadde faktisk forespeilet min egen død på forhånd, SÅ MYE grudde jeg meg. Kan godt av det nå! Når jeg omsider ble gravid kunne jeg bare ikke tenke så mye på det, for da hadde jeg ikke tenkt på annet de 9 månedene. Dessuten var det ikke noe jeg kunne komme unna; det som var kommet Under svangerskapet spiste jeg ingen hodepinetabletter eller noe, for jeg skulle da ha alt av smertestillende når fødselen satte i gang. Epidural og ALT annet.. Hehe. Hva skjedde; jo gjennomførte uten annet smertestillende enn lystgass og steriltvannspapler.. (og jeg hadde rier i nesten 37 timer...) Da var jeg bra stolt over meg selv!!! SÅ du skal se at det går BRA den dagen du skal bli mor! Nå MÅ jeg få Lille i seng. Hun er en liten turbo nå, overtrøtt som hun er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. oktober 2003 #85 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvor gammel er hun egentlig? Kanskje jeg skulle satse på en sånn akupunktur-fødsel. Har hørt mye bra om det. Lite problem der og; jeg haaater nåler. Jeg er vanskelig, jada jeg vet. Vel vel, jeg skal nok ikke til pers før om en goood god stund hvis det ikke plutselig skulle skje noe uplanlagt. Vi får oss muligens en liten bebis til jul som har fire poter, snute og sier "voff". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #86 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvor gammel er hun egentlig? Kanskje jeg skulle satse på en sånn akupunktur-fødsel. Har hørt mye bra om det. Lite problem der og; jeg haaater nåler. Jeg er vanskelig, jada jeg vet. Vel vel, jeg skal nok ikke til pers før om en goood god stund hvis det ikke plutselig skulle skje noe uplanlagt. Vi får oss muligens en liten bebis til jul som har fire poter, snute og sier "voff". Hun er 20 måneder, og i en aldeles herlig alder! Snakker som bare det. :D Venninna mi var veldig fornøyd med å bruke akupunktur under fødselen.. Og det at du hater nåler er nok det siste du tenker på der du ligger.. Åååååååååååååååååååååååå, heldiggriser som skal få valp!!!!!! Jeg vil også ha det!!! Elsker hunder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 14. oktober 2003 #87 Del Skrevet 14. oktober 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #88 Del Skrevet 14. oktober 2003 Takk for klemmen, Lillian! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 14. oktober 2003 #89 Del Skrevet 14. oktober 2003 God natt, Smurfa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #90 Del Skrevet 14. oktober 2003 Natta Midnattsol :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #91 Del Skrevet 14. oktober 2003 Nå hadde jeg skrevet det lange innlegget også bare forsvant det...GRRRRR :evil: :evil: Får begynne forfra..... Lillebror har vært her. Vi begynte å se den siste Matrix-filmen sammen, men skal se den ferdig i morgen. Han var så trøtt og begynner på jobb kl 07.00 i morgen tidlig Lille og jeg skal på babytreff i morgen. Vi er 4 jenter med hver vår lille datter som har treftes helt fra vi lå på fødestuen sammen for 20 måneder siden. Vi treffes hjemme hos hverandre. Da skravler vi, spiser, ungene leker og vi koser oss masse. Gleder meg til i morgen! Jeg skulle vel egentlig ha ryddet ut av oppvaskmaskinen og lagt sammen de rene klærne som henger på tørkestativet, men jeg utsetter det til i morgen. Det springer dessverre ingen steder... :-? Har laget liste over hva som skal gjøres i hus og hage de kommende ukene.. Idag sto dreneringa, busk-klipping, raking av løv, rydde inn blomsterpotter som punkter, og jeg ble ferdig med alle. I morgen har jeg ett punkt; Male 1. strøk på datarom-taket (grøss, gruer meg ) (har malt ett strøk med grunning fra før) Nei, nå skal jeg legge meg!!! *Smurfa tvinger seg selv i seng* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #92 Del Skrevet 15. oktober 2003 Lille og jeg har sovet helt til nå! :o Det var skikkelig deilig. Nå koser hun seg med ei flaske melk og deretter skal vi dusje. Skal jo på babytreff kl 12.00 og da må vi pynte oss litt Det er 2.5 varmegrader ute.. Brr. Skikkelig iskaldt på soverommet vårt nå. *notere seg at golvmattene må frem snarest* Det er forresten visstnok spådd snø til helga... Vil ikke ha snø enda, jeg... Velvel. Ha en fin dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 15. oktober 2003 #93 Del Skrevet 15. oktober 2003 heisann!! siden du sniker i min dagbok, skal jeg luske tilbake jeg ser at du skrev at dere sov heeelt til kl 0955?? hallo... dattera mi pleier å sove frem til det. og av og til lengre..heh!!!! men det ligger på som regel 0930-1015.. er glad jeg har en unge med soverhjerte..heh!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #94 Del Skrevet 15. oktober 2003 Takk for hilsen, Sunshine-t! :D Kjempekoselig! Lille pleier vanligvis å våkne ca kl 09.00, men av og til blir det enda senere. Og det sier ikke mamman nei takk til..(er skikkelig B-menneske ) Har hatt en max koselig dag både på babytreff og på venninne-treff i byen. Nå får Lille en "tåt", som hun kaller tåteflasken sin. Det er skikkelig kveldskos for henne Etter at jeg har lagt henne er det meningen at jeg skal male strøk 1. i taket på datarommet... Hurra, som jeg gleder meg...NOT! Men det må gjøres, så da så... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter #95 Del Skrevet 15. oktober 2003 Jeg er ferdig med 1. malingsstrøk i taket!!! O'lykke!!!!!!!!! Jobben tok 2.5 timer, og dette har jeg utsatt i nesten to måneder... :-? At man aldri lærer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #96 Del Skrevet 16. oktober 2003 Jeg er dagmamma i dag. Gutten jeg passer kom kl 08.00, så i dag kom vi oss da tidlig opp :D Det striregner ute i dag. Skikkelig deilig-å-være-inne-dag! Skal ut med ungene om et par timer, men nå skal jeg snart sette en brøddeig. Så får den stå og heve mens vi er ute. Skal male strøk 2 i kveld. I morgen skal veggene grunnes.. Lille skal til mormor og morfar fra lørdag til søndag, men da tenkte jeg at jeg skulle være ferdig med dette. Da kan jeg bare slappe av og kose meg med tv og hobbysaker mens jeg er alene. Tror jeg skal sove dupp sammen med Lille i dag... Er så trøtt.. Nå skal jeg rydde ut av oppvaskmaskinen og brette sammen litt klær. Det skulle vært gjort for to dager siden.... :oops: Deretter blir det frokost sammen med venninna mi og hennes datter. Hmmmm...idag hadde det vært godt med kakao... Tror jeg skal lage det til frokosten! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 16. oktober 2003 #97 Del Skrevet 16. oktober 2003 Takk førr oppmuntringsklæm i boka mi. Har det ikke helt topp i dag, så det trængtes. :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #98 Del Skrevet 16. oktober 2003 Nå står siste malingsstrøk for tur på loft-rommet. Skal bare legge Lille først. Vi sov dupp på 3 timer :o :o :oops: både jeg og Lille.. Så det spørs om hun er trøtt... Ellers har vi spist nybakt brød til kvelds, sett Hotel Cæsar og bare kost oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 16. oktober 2003 Forfatter #99 Del Skrevet 16. oktober 2003 HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Nå er jeg ferdig med siste strøket i taket! Herlig følelse! Jeg må male i morgen også, men da er det siste strøk på vinduskarmer og dør + at jeg skal grunne veggen med maling. Etter det er det klart for tapetsering, golvlegging og listing og voilà; FERDIG!!! (men det blir ikke før Smurfemannen kommer hjem.) Raket mer løv ute i hagen i dag + at jeg flytta masse steiner jeg opprinnelig skulle ha i blomsterbedet. Skal ikke bruke dem før neste år, så jeg flytta dem slik at vi kommer til med snøskuffa til vinteren. (spådd snø til helga.... :cry: ) Imorgen blir det mere utearbeid! :D Ute blåser det helt forferdelig! Er SÅÅÅÅÅ glad for at campingvogna er kommet inn i garasjen, så slipper vi å bekymre oss over den! Sengen kaller! Er dagmamma fra klokka 08.00 i morgen også! Natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfa Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter #100 Del Skrevet 17. oktober 2003 Gutten jeg passer kom ikke før kl 10.00 i dag, men det passet igrunnen fint, for da fikk Lille og jeg oss en kosestund på sofaen. Lå og leste masse bøker og hørte musikk! Det var skikkelig koselig! Så spiste vi frokost, banan og yoghurt. Deilig start på dagen! Nå har jeg satt på en maskin med klær, oppvaskmaskinen samt brettet sammen masse klær. Skal gå ut med søpla samtidig som jeg skal hente posten. Må til byen litt senere og kjøpe malerull + at vi er heeelt fri for melk, smør, leverpostei og andre slike nødvendige saker. Siste rest gikk med til frokosten i dag. Imorgen tidlig skal Lille til "mommo og moffa". Der skal hun være til mandag. Jeg skal bare slappe av og kose meg. Kanskje dra en liten tur til byen?!? Får se! Det er derfor jeg har stresset litt med malingen de siste dagene :D Nå springer ungene om kapp og ler så de rister omtrent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå