Gå til innhold

Hvor kjøper jeg det aller beste pinnekjøttet til jul (oslo/akershus)?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, spørsmålet ligger jo i overskriften.

Vi pleier å spise urøkt pinnekjøtt av lam på julaften og har de siste årene kjøpt dette på rema1000.

Har egentlig vært ganske fornøyd med det, men har kanskje vært bittelitt tørt av en eller annen grunn og nå vil jeg høre hvor dere får tak i deres beste pinnekjøtt.

Jeg bor i Eidsvoll kommune, så tar gjerne i mot forslag på salgsteder innenfor oslo/akershus.

Om dere også vet ca kgpris, så skriv også gjerne ned det:)

Takker og bukker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale pinnekjøtt fra Ringdal.

De leverer til Rema1000.

De ble kåret til beste pinnekjøtt-leverandør i fjor....eller var det året før. (Tiden går så fort).

De holder til på Hellesylt i Stranda kommune, Møre og Romsdal. Men jeg tror de leverer til hele Sør-Norge.

De lager også de tradisjonelle dampemør-pølsene som brukes på Sunnmøre. Jeg mener de lager de aller beste....men det er smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok der du kan kjøpe en pinneside (eller en halv) og selv kan sjekke kvaliteten. Få butikken til å sage over alle ryggvirvlene for deg, så følger du bare sporet med kniven, før du bløtlegger, og slipper å stikke spisse industrisagde beinsplinter gjennom kinn og gane på julaftnen. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat, for andre år på rad, sikret meg pinnekjøtt av lam fra Gilde, men ikke det vanlige pinnekjøttet fra Gilde, det er "Gourmet Lam fra Hallingskarvet" (selges på store ICA eller Meny butikker) Dette pinnekjøttet er det beste jeg noensinne har smakt, rett og slett fantastisk, anbefales varmt!

Men vær forberedt på å betale litt for det, det er ikke akkurat billig, 219,- kr/kg.

Prisen på dette pinnekjøttet spiller likevel ingen rolle for meg, er så sjelden jeg spiser pinnekjøtt at da betaler jeg nesten hva som helst for å få det beste pinnekjøttet i stedet for å bli skuffet over dårlig pinnekjøtt.

Gleder meg masse til å spise pinnekjøtt igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har akkurat, for andre år på rad, sikret meg pinnekjøtt av lam fra Gilde, men ikke det vanlige pinnekjøttet fra Gilde, det er "Gourmet Lam fra Hallingskarvet" (selges på store ICA eller Meny butikker) Dette pinnekjøttet er det beste jeg noensinne har smakt, rett og slett fantastisk, anbefales varmt!

Kanskje jeg skal prøve dette:)

Ser at flere også anbefaler pinnekjøtt fra slakter.

Kan jeg bare gå inn der å spørre om de kan skjære det opp så det blir gryteklart?

Hva pleier prisen å være på pinnekjøtt hos en slakter? (urøkt)

Takker så mye for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...