Molo Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #281 Del Skrevet 9. juni 2009 Dette tegner til å bli en rolig dag på jobb. Har kaffe i koppen, riktignok litt småsur traktekaffe, men likevel Planen er å smårydde litt på kontoret, sortere mails, få ordnings i noen permer og sette de litt vekk det året jeg skal være borte. Veldig rart, egentlig. Men jeg føler meg klar Magen har helt klart endret form. Den er lavere, og jeg har ikke så vondt under ribbeinsbuen som jeg hadde for noen uker siden. Jeg følte at bh'ene gnagde og gnagde, så det var en periode under eksamensskrivingen (hvor jeg satt foroverbøyd i timesvis) at puppene fikk "fri flyt" uten bh. Liker det virkelig ikke, så det er så godt å kunne gå med bh nå og ikke ha vondt. I tillegg synes jeg det har hjulpet litt på pusten, har ikke samme åndenøden lengre. Det som er blitt vanskeligere, er til gjengjeld å knytte skoene Men det er jo bare minor details -alt i alt har jeg det veldig bra for tiden *bank i bordet* Lillefrøkna må gjerne vente noen uker ennå med å komme, jeg føler ikke at ting er helt på plass enda, og jeg trenger litt tid hjemme for meg selv for å kunne omstille meg helt. Få jobben helt ut av verden, få de siste tingene i orden, organisert litt, slappet av osv. Det er så surreal at vi snart er foreldre :rødme: I dag er planen å gjøre rent hjemme. Det blir fort skittent når vi har vært så mange de siste dagene, så det skal bli godt å få ting på stell igjen. Ellers er det ikke de store tingene på programmet, må hente en linduk jeg har bestilt fra H&M i løpet av ettermiddagen. Ellers blir det bare hjemmekos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 9. juni 2009 #282 Del Skrevet 9. juni 2009 Lenge siden jeg har vært her, kos å lese om dagene dine. Ble litt rørt av festen vennene dine hadde stelt i stand, så utrolig koselig gjort. Kjenner godt igjen det med vondt i ribbeinsbuen, jar det på akkurat samme måte. Men jeg synes det nesten er like vondt med som uten BH. Å lese til eksamen har vært helt pyton med det hvertfall. Men nå er jeg ferdig, så det er godt. Husker ikke helt når du har termin, men er ikke det omtrent samtidig som meg (08.juli), eller husker jeg feil? Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 9. juni 2009 #283 Del Skrevet 9. juni 2009 Jeg ble helt rørt av å lese om overraskelsesfesten din jeg. Jepp - hormoner i lange baner! Kjempekoselig gjort da! Jeg skjønner definitivt hva du mener med bh'er og åndenød. Det gjorde legen min også. Hos meg ligger ungen i tverrleie, og hele kroppen er over min navlehøyde. Det er helt tomt i livmora nederst og alt er presset oppover min magesekk, lunger og ribbein.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 9. juni 2009 #284 Del Skrevet 9. juni 2009 Så herlig med overraskelsesfest! Så utrolig søte venner du har! Tenk at du snart skal føde... Jeg synes det bare er noen uker siden du fortalte at du var gravid, og nå har du snart en liten bylt i armene dine du også! Det er så koselig! Jeg følger godt med her inne om dagen selv om jeg ikke legger igjen så mange spor - det er noe med den enhåndssurfingen som du sikkert for masse erfaring med om ikke så lenge! Håper du får noen gode permisjonsuker før den lille jenta bestemmer seg for at hun vil ut, samtidig som jeg krysser fingrene for at du slipper å gå noe særlig over termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #285 Del Skrevet 9. juni 2009 flickan: Koselig å se deg her inne igjen Vi har visst nedtelling mot samme termindato, 8. juli Så får vi bare håpe at 8. julibarna ikke drøyer altfor lenge over termin før de har tenkt å komme ut Er formen din bra? Aricept: Ja, jeg ble også veldig rørt over overraskelsesfesten - tåler ikke sånt for tida jeg. Utrolig fint gjort, det føles så bra å bli satt pris på Det høres forresten utrolig tungt ut at babyen din ligger i tverrleie, jeg synes det var ille nok når hun lå høyt oppe. Håper den lille legger seg pent med hodet ned snart, og at det ikke tar så lang tid før magen din synker. Det føles veldig mye mer behagelig nå, iallfall Joyce: Ja, tenk så fort tiden har gått Jeg synes nesten det er skremmende, det føles jammen meg ikke lenge siden jeg stod der på badet med en positiv test i hånden. Jeg må si at jeg gleder meg veldig til å snart få møte den lille som har bodd i magen min i snart ni måneder :rødme: Jeg satser også på at det går noen uker før hun kommer, men helst ikke over termin, da. Her er man storforlangende , men til syvende og sist er det jo hun som bestemmer uansett da Ellers koselig å høre at du følger med her, jeg kan godt forestille meg at det er vanskelig å skrive så fryktelig mye med en hånd og med x antall avbrudd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #286 Del Skrevet 10. juni 2009 Jordmorkontrollen i dag gikk fint Hun ligger med hodet ned, men hodet var ennå ikke festet. Som vi har gjettet på, ligger hun med ryggen oppover langs høyre side i livmoren, og jordmoren kunne bekrefte at det er de små føttene og beina vi kan merke på venstre side Nå er sambo dratt til en kamerat for å se landskamp, mens jeg bare koser meg hjemme med te, internett og tv. Deilig med en avslappende kveld for meg selv. Har fått vasket et par knøttsmå sengesett i str. 60x80, ser veldig frem til å ta det i bruk Er i foto-modus for tiden, har så lyst å lære meg å ta skikkelig flotte bilder nå som lillefrøkna snart kommer. Tenkte å bruke litt av permisjonstiden på å lære meg noen basisting om fotografering Å kunne redigere bildene i et bildebehandlingsprogram ville f.eks. være toppers å lære seg, så hvis noen har tips til et (gratis, fortrinnsvis) brukervennlig og enkelt bildebehandlingsprogram, så rop ut Kjenner jeg er utrolig lite motivert for de siste dagene på jobb nå. De sitter langt inne, klarer liksom ikke engasjere meg på samme måte som før, og føler at hodet er alle andre steder enn på jobb. Er nok ikke den mest inspirerende medarbeideren for tida, men, men, det er vel heller ikke så rart. Straks skal større ting skje, og jeg kjenner jeg er klar for permisjon. Det skal bli veldig godt, selv om jeg er litt redd for å bli rastløs (og kanskje kjedespise litt, det er en stygg uvane jeg har hvis dagene blir lange ) Kanskje en liste over potensielle ting å gjøre i permisjonstiden ville vært smart? To be continued. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 10. juni 2009 #287 Del Skrevet 10. juni 2009 Flott med fin jordmortime! Håper at mageboeren her også snart bestemmer seg for å legge seg riktig vei. Og å ta bilder er moro. Jeg har vært ivrig hobbyfotograf i mange år. Har riktignok konsentrert meg om landskap og natur, så må oppdatere meg litt på portrettfotografering og mennesker. Regner med at babyen kommer til å bli et yndet objekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 10. juni 2009 #288 Del Skrevet 10. juni 2009 Jeg har sendt deg en PM. Ville bare innom med en og si at det hørtes utrolig koselig ut med overraskelsesfest. Hold ut på jobben, det er klart du girer ned nå, det er helt naturlig. Gled deg til alle de koselige og avslappende dagene som kommer nå før snuppa kommer. Sov mens du kan sier bare jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #289 Del Skrevet 11. juni 2009 Ja, Aricept, tipper at de nyfødte små kommer til å bli et yndet objekt, sikkert derfor jeg er så superinspirert til å lære meg mer om fotografering, vil jo gjerne ha flotte bilder av lillesnuppa vår som vi kan ha for alltid. Har sittet med nesa i brukermanualen til kameraet i hele ettermiddag, og jeg har virkelig fått et par aha-opplevelser. Utrolig hvor lite jeg har utnyttet kameraets muligheter til nå, men det skal det bli en slutt på Heretter er det kun kreativ sone på kameraet som gjelder Ser at jeg kan få timene til å fly med å lære meg kameraet, fotografering og bildebehandling, det passer meg egentlig helt perfekt nå som jeg kun har to dager igjen å jobbe Har avspasering i morgen, og da planlegges tidenes største shoppingtur på meg Har endel på listen, både i forhold til baby, hus og meg selv, så jeg tipper visakortet kommer til å gå varmt. En tur til frisøren blir det også, det skal bli utrolig digg, de siste dagene har det nemlig vært helt umulig å samarbeide med, så det er på tide. Kvelden i kveld er foreløpig uten planer. Min kjære maler hagebord, jeg sitter i sofaen og surfer. Sånn er det å være høygravid. Mulig jeg lurer han med på en liten gåtur etterpå, jeg trenger litt luft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #290 Del Skrevet 11. juni 2009 Mulige planer for permisjonstiden * Lese et par av bøkene jeg har kjøpt * Bake brød og rundstykker (fylle opp fryseren) * Ha hjemmespa-dag med lekre kremer osv. for maks velvære nå på slutten * Skrubbe kjøkkenet, både fliser og fronter * Skrape rekkverk på terrassen (trenger et nytt strøk maling) * Vaske babyklær * Klargjøre seng, vugge og vogn m.m. * Lære meg mer om fotografering, bildebehandlingsprogram osv. * Sortere de siste eskene som ligger lagret i kjelleren * Slå ut solsengen på godværsdager, ligge i timesvis med solbriller på nesa og bare kose meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 12. juni 2009 Forfatter #291 Del Skrevet 12. juni 2009 Jepp, visakortet gikk faktisk varmt i dag. Har fått kjøpt inn det meste til gullet i magen nå, det er stort sett bare babycall og bleier som mangler nå Dessuten ble det diverse til hus og hjem, alt fra puter til kantklipper... Avsluttet runden med å kjøpe en iPal til badet og et Canon Ixus (blir for upraktisk å dra med speilreflekskameraet overalt når snuppa kommer), så nå mangler bare videokamera og fryser, så får vi vel si oss fornøyd med shopping på en stund. Min kjære har invitert meg på hotelltur fra i morgen til søndag -til et idyllisk sted ved havet, og jeg gleder meg stort Kjører i morgen tidlig for å få mest mulig ut av oppholdet der nede, det skal bli så godt å komme seg vekk litt etter en travel vinter og vår. Vi er notoriske "fiksere" når vi er hjemme, så vi klarer ikke å koble helt ut når vi er her i et såpass nyanskaffet hus, det er er jo alltid noe vi vil gjøre. Så nå er målet å endre omgivelser og få koblet helt ut, spise fiskekaker på brygga, tusle rundt på det vakre stedet med hvit trehusbebyggelse og bare kose oss og nyte hverandre Fint her i sofaen i kveld, jeg spiser sjokolade mens min kjære er på løpetur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 12. juni 2009 #292 Del Skrevet 12. juni 2009 Høres deilig ut å være nesten ferdig med innkjøpene! Husker samtidig at det var litt rart - det var bare for lillejenta å bli født, liksom... Litt skrekkblandet fryd, rett og slett. Kompaktkamera er forresten utrolig kjekt å ha, vi tenkte som dere og jeg fikk et til jul av mannen. Har brukt det masse! Særlig praktisk er det at jeg kan ta opp filmsnutter med det, når hun finner på noe sprell som jeg må forte meg å filme. Så herlig med "weekend away"! Han er jamen søt, han mannen din! Kos dere masse og nyt det som vel blir en av de siste turene alene på en stund. (Også er jeg litt nysgjerrig på hvor dere skal - jeg har mine idéer, men... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. juni 2009 #293 Del Skrevet 14. juni 2009 Moro med handling - deilig at det meste er på plass tenker jeg! Av dine mulige planer for permisjonstiden, heier jeg veldig på det siste punktet jeg! Høres absolutt mest behagelig ut! Såfremt det ikke er altfor varmt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #294 Del Skrevet 16. juni 2009 Siste dag på jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. juni 2009 #295 Del Skrevet 16. juni 2009 Kos deg på jobb, eller nyt dagen, eller gled deg til du kommer hjem! Alt etter som hvordan du føler det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #296 Del Skrevet 17. juni 2009 Joyce & Aricept Helga var forresten strålende. Deilig å komme seg litt bort, og bare fokusere på oss to Deilig vær, deilig mat, deilig sted og deilig kjæreste I dag har jeg hatt første dag hjemme i svangerskapspermisjon. Det er veldig merkelig å tenke på at jeg ikke skal på jobb igjen før i april neste år. Kjenner likevel at jeg var veldig klar for permisjon nå, begynner å bli så stor og tung at det meste er slitsomt nå. Nå skal det bli godt å kunne styre dagen 100% selv. Første dag i permisjon ble innledet med 10 timers nattesøvn. Jeg holdt på å få sjokk da jeg våknet og så på klokka. Kan ikke huske sist jeg har sovet så lenge og, etter forholdene, såpass godt. Stod opp, og brukte lang tid på egenpleie på badet før jeg dro til ei venninne som passende nok også akkurat er gått ut i permisjon. Hyggelig lunsj, god kaffe og is Nå har jeg sofapause etter å ha vasket andreetasjen nesten ferdig. En liten siste innsats, så tenker jeg det er bra for i dag. Tenkte å runde av kvelden med å legge sammen små søte babyplagg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #297 Del Skrevet 18. juni 2009 Det er ualminnelig godt å kunne vaske hovedetasjen en torsdag formiddag og få betalt for det Det dufter fantastisk av grønnsåpeskrubbet tregulv, så nå sitter jeg godt plassert i sofaen med dagens avis og litt internetting mens jeg dufter inn lukten av nyvasket tre. Foreløpig er jeg ikke rastløs eller utålmodig eller lei av å være hjemme. Tror cluet for meg blir å ha noen arbeidsoppgaver som skal gjennomføres hver dag, kombinert med gode pauser. Om en time eller så er planen å begynne med gangen, har en idè om at den skal males og gjøres ferdig før lillegullet kommer til verden. Tenkte å starte i dag med å rydde den, fjerne gamle skruer og spiker, også sparkle til sist. Jeg har en følelse av at Rom 1-2-3 ligger i postkassen, så jeg får sette på litt tevann og sjekke posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 18. juni 2009 #298 Del Skrevet 18. juni 2009 Hei Molo! Det høres ut som om du nyter dagene uten å være utålmodig! Det er jo nå du har tid til å gjøre det du vil, når du vil. Jeg er helt overbevist over at de ukene du får mellom jobb og baby er viktige for at du får hentet deg litt inn, både i kropp og sinn. Det er slitsomt å jobbe, og så når babyen kommer er det som om hjernen går inn i super-nesting-modus, og det eneste som står i fokus er måltider, bleier, kos og søvn. Det er en nydelig tilværelse, som en skal nyte fullt ut. Nettopp derfor tror jeg det er så viktig å få "lov" til å tak i alle mulige andre prosjekter, som du helt sikkert ikke får tid til å gjøre noe med på en stund etter at nurket har kommet. Jeg ble heller ikke lei av å gå hjemme før jeg kom veldig nær termin. Da kunne jeg liksom ikke ta meg ut på de store utfluktene, i tilfelle noe skulle skje, men så var jeg jo fin i formen, så det ble litt lange dager der helt på slutten. Kos deg med magen nå mens du kan. Før du vet ordet av det sitter du med den lille frøkenen i armene. Fantastisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #299 Del Skrevet 19. juni 2009 Mercier Jeg er helt enig med deg i dine betraktninger rundt det å være hjemme nå før termin, kjenner det føles veldig riktig, og vet ærlig talt heller ikke hvor mye jobben hadde hatt igjen for å ha meg gående der. Jeg er mentalt et helt annet sted, og kjenner at det er godt for både kropp og sinn å kunne styre dagen sin helt selv. For første gang siden vi kjøpte huset, har jeg hatt tid og fokus til å planlegge og kose meg med diverse prosjekter i huset. I går laget jeg en liste lang som et vondt år over diverse ting jeg ønsker at vi skal få gjort med huset, iallfall på lang sikt. Fikk satt meg grundig inn i diverse malingstyper, hentet fargekart og går egentlig bare rundt i huset og får ideèr og tanker om hva jeg har lyst å endre. Det er så koselig I tillegg fyller tankene rundt fødsel veldig, merker jeg. Det er nok helt naturlig nå som det nærmer seg. Har absolutt ikke noe angst eller redsel for det jeg skal igjennom, jeg er bare så uhyre spent, en slags skrekkblandet fryd. Tror det er like greit at jeg ikke helt vet hva som venter foran meg. Kjenner også at hjernen arbeider konstant for å forstå at vi om noen få uker har en liten baby i huset, det er fremdeles veldig rart og uforståelig for meg, jeg er slett ikke sikker på at det kommer til å gå opp for meg før hun er her. Jeg gleder meg så utrolig mye, jeg prøver å nyte denne siste tiden vi har for oss selv, men det er sannelig ikke enkelt, siden vi begge lengter sånn etter å møte vindunderet vårt i magen... Dagene fylles med små og større prosjekter, når middagen er inntatt, går sambo ofte ut, opp eller ned (alt etter hvor prosjektet befinner seg ), mens jeg pusler innendørs med f.eks. klesvask, rydding, sortering av papirer ol. Så møtes vi igjen etter noen timer, drikker en kopp kaffe sammen, går tur, snakker hus og baby helt til vi blir surrete i hodet, før vi legger oss. Og vel i seng er jeg helt sluttet å lese bøker, jeg som egentlig er helt avhengig av det (!), vi blir liggende å snakke helt til en av oss setter ned foten før det blir altfor sent (noe det ofte blir likevel). Det er egentlig veldig koselig, jeg må si at jeg trives og har det vanvittig bra for tiden I går oppdaget jeg de første tendensene til strekkmerker Litt bittert at det har gått så fint helt til nå, uten et eneste merke, også kommer det på slutten. Men det er vel ganske typisk. Heldigvis er det ikke så tydelig, sitter nede på høyre side som noen rødlilla sjatteringer. Sambo mente at han slett ikke kunne se noe som helst, det var jo bare blodårer Nice try! Magen begynner å bli tung, nå har jeg bare et par posisjoner jeg trives i om natta, og det å snu seg begynner virkelig å bli utfordrende. Det gjør rett og slett ganske vondt å ha den store magen hengende fra ryggen, så jeg må hjelpe til og liksom løfte magen med når jeg skal snu meg. Jaja, det er vel ikke så rart, det ligger jo en ganske så stor baby inni der. Jeg tipper på at hun bli mellom 4-4,2 kg, mens sambo er mer moderat og tror mellom 3,6-3,8 kg. Føler at magen min er så stor, så jeg regner liksom bare med at hun er velfødd og stor. Tiden vil vise I dag er planen å sitte i sofaen litt til Dagens prosjekter er ellers å teste litt maling på veggen i gangen, for å sjekke at vi har tenkt riktig når det gjelder farge på vegg kontra lister i forhold til det som er der fra før. Vi tror det er malt i eggehvit, og at listene er de samme, bare i glans 80, så jeg får gjøre en liten test. Ellers har jeg en million papirer oppe på kontoret som bør sorteres og fordeles i permer. Permer og skilleark er kjøpt, så det er bare å sette i gang. Som den ordning & reda-personen jeg er, liker jeg faktisk å sortere papirer og få system på ting. Kanskje det blir en kaffe på terrassen her i dag? Været ser lovende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mercier Skrevet 19. juni 2009 #300 Del Skrevet 19. juni 2009 Jeg blir helt rørt av å lese om dere, det er så flott å lese om at dere har det så fint sammen, og det stråler virkelig lykke av dagboken din for tiden! Jeg (eller, samboer var det vel) oppdaget at jeg hadde fått strekkmerker jeg også. Jeg som har gått rundt i den troen at ikke et eneste merke hadde kommet snikende, og så hadde det jammen satt seg et par erh...nederst på ryggen, for å si det sånn. Ikke rart jeg ikke hadde sett dem. De blekner jo med tiden, og det er jo ikke noe farlig. Litt ergerlig, men men... Hva var det nå jeg skulle skrive igjen....jo, jeg 'signer off' tidlig for helgen, så jeg ville bare innom med en og ønske deg en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå