Gå til innhold

Emballasje til hjemmelagde pepperkaker


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg skal gi hjemmelagde pepperkaker (evt andre sorter) i julegave til de voksne jeg pleier å gi til. Men hva kan jeg pakke dem ned i slik at de holder seg best mulig? Jeg kommer jo til å lage dem noen uker før de skal pakkes opp, og jeg har ikke råd til å kjøpe ordentlige kakebokser, pluss at dette har folk selv fra før, og jeg vil nødig gi noe de har plenty av fra før.

Noe forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lagde havremakroner på liknende måte ifjor. Jeg kjøpte store burker/glass med lokk på Ikea, kostet 15 kr. pr. stk. I tillegg kjøpte jeg hjerteformede lapper på Panduro og skrev God jul og til/fra på de med gullpenn. Videre kjøpte jeg juletrepynt (små figurer med hjerte- og juletreform) fra Ikea og festet på med ei rød sløye. Ble en billig gave, og kakene holdt seg like god i mange , mange uker!!

Et annet tips er å dra til Fretex, loppemarked eller en Redd Barna-butikk og kjøpe Norgesglass. Billig, miljøvennlig med gjenbruk og nostalgisk!

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man vil slippe enda billigere unna så kan man vel bruke sånn plastbokser med lokk som er beregnet på å fryse ned matvarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på tomme iskrembokser gjennom årets gang, så betaler det seg å ha kjærlightessorg ;)

Kjør de gjennom oppvaskmaskinen, så er de finfin til å levere fra seg bakverk og annet. Og til å oppbevare småverktøy, trådsneller, skrivesaker, posesauser, kakepynt og sånn, innerst i skap og skuffer.

Ellers kan du legge dem etter hverandre som i ei kjekspakke, i plast, og rulle noen tørn med plakatpapp rundt, hvis det ikke er for delikate utstikkende detaljer, eller ulike størrelser. Pepperkakerør.

Har du rester av bordkledning eller liknende liggende etter husbygging, kan du lage greie "kasser" på kort tid. Lag kassen med småstift eller limpistol, og sett ei lita list på tvers midt på hver tverrende, for å få kasselook. Eller enda bedre. Lag fuglekasse, og slå to fluer i en smekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...