Gå til innhold

Når du spiser gris så kommer du til djevelen


mysan

Anbefalte innlegg

Politiet? Tidligere i uken måtte politistasjonen i Stavanger stenge pga. sykdom. Med lapp på døra..

Nei, det er ikke lenge før folk tar saken i egne hender, for politiet har ikke ressurser til dette.

Politikerne har klart å uthule (troen på) systemet, og snart sprekker skallet. Lykke til med å reparere det norske samfunnet da!!!

Og en ting til. Det er jo ufattelig at hver gang man skal si noe som kan virke som kritikk så må man starte setningen med "jeg er ikke rasist, men..." Ufattelig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har selv opplevd somaliske damer spytte når jeg går forbi og etter å ha diskutert dette med folk og også her inne på KG, kom det blant annet fram at de ser ned på oss norske damer, og ser på oss som d***t. Etter dette har jeg tatt omveier når jeg ser ei somalisk dame på gata. Jeg vil ikke bli spytta på!

Neste gang når somaliske damer spytter på deg, spytt tilbake og ring politiet! Disse folk må lære seg noen gode manener!

Hvis jeg spytta tilbake hadde det vel kommet en gjeng somalske damer og banka meg neste gang jeg gikk forbi.

For all del ikke spytt tilbake! Hvis du blir slått ned og saken havner i retten får de som slo deg ned ingen straff. Fordi du spyttet tilbake.

En tilsvarende sak var i Tingretten i høst. Innvanderjenter i 20-årene kalte norske jenter i 15-års alderen horer og ba de se seg i speilet. En av de norske 15-åringene svarte tilbake at de så ut som horer selv og ba de se deg i speilet selv. Da ble hun slått ned og sparket mens hun lå på bakken. Hun fikk sår og blåmerker og politiet pågrep en av de som banket henne opp. I retten ble den voldelige innvandrerkvinnen frifunnet fordi den norske jenta hadde kalt henne hore tilbake. Retten mente at det det er ekstra sårende for personer med innvandrerbakgrunn å bli kalt hore. Men de vektla ikke at det var innvandrerkvinnene som hadde kalt de norske jentene horer først og at den norske jenta bare svarte det samme tilbake (jfr. politidokumentene). I dommen står det: " Selv om tiltalte har erkjent slag, dytting og spark, har retten kommet ti at omstendighetene i saken gjør det korrekt å anvende provokasjonsbestemmelsen i § 228 slik at gjengjeldelsen "lades straffefri".

Jeg mener denne dommen er diskriminerende overfor den norske jenta som ble slått ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke spytt tilbake! Hvis du blir slått ned og saken havner i retten får de som slo deg ned ingen straff. Fordi du spyttet tilbake.

En tilsvarende sak var i Tingretten i høst. Innvanderjenter i 20-årene kalte norske jenter i 15-års alderen horer og ba de se seg i speilet. En av de norske 15-åringene svarte tilbake at de så ut som horer selv og ba de se deg i speilet selv. Da ble hun slått ned og sparket mens hun lå på bakken. Hun fikk sår og blåmerker og politiet pågrep en av de som banket henne opp. I retten ble den voldelige innvandrerkvinnen frifunnet fordi den norske jenta hadde kalt henne hore tilbake. Retten mente at det det er ekstra sårende for personer med innvandrerbakgrunn å bli kalt hore. Men de vektla ikke at det var innvandrerkvinnene som hadde kalt de norske jentene horer først og at den norske jenta bare svarte det samme tilbake (jfr. politidokumentene). I dommen står det: " Selv om tiltalte har erkjent slag, dytting og spark, har retten kommet ti at omstendighetene i saken gjør det korrekt å anvende provokasjonsbestemmelsen i § 228 slik at gjengjeldelsen "lades straffefri".

Jeg mener denne dommen er diskriminerende overfor den norske jenta som ble slått ned.

Det er det dumeste jeg har hørt i hele mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det dumeste jeg har hørt i hele mitt liv!

Jeg ble sjokkert selv da jeg leste dommen. Jeg mener aktor burde anket saken til lagmannsretten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn er samfunnet i ferd med å bli her. Kan ikke gå ut uten å bli spytta på og ropt hore etter. Og ungene må beskyttes mot innvandrere som ikke kan å oppføre seg som normale folk. Hvorfor må de ta inn disse uten å sette noen som helst krav og regler for de som kommer hit? Det gjør de i USA. Vi burde også sette krav til de. At de skal lære seg norsk, at de skal respektere det norske folket og vår kultur og religion, og at de skal skaffe seg jobb og klare seg selv innen et par år. Dette er det fåtallet som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo betenkelig når de "opprinnelige" innvandrerne, de som kom på 70-tallet, roper varsku og sier at det er svært mange lykkejegere som kommer til Norge nå. Og at innvandringen har spunnet ut av kontroll.

Jeg er utrolig for at man skal hjelpe dem som virkelig trenger det. Midlertidig. Og det er bedre å hjelpe noen enn å hjelpe ingen eller alle. Vi må finne den gyldne middelvei som gjør slik at vi kvalitativt kan hjelpe dem som slipper igjennom visse kriterier. Bare på den måten kan verdenssamfunnet bedres på lang sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo betenkelig når de "opprinnelige" innvandrerne, de som kom på 70-tallet, roper varsku og sier at det er svært mange lykkejegere som kommer til Norge nå. Og at innvandringen har spunnet ut av kontroll.

Det er helt etter oppskriften. Innvandring er fremdeles nytt for oss her på steinhaugen, men i USA har de lang erfaring med dette, og hver eneste bølge med innvandrere er blant de første til å hive seg på kritikk av neste bølge. Ikke så rart, de ser selvsagt sin egen posisjon truet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo betenkelig når de "opprinnelige" innvandrerne, de som kom på 70-tallet, roper varsku og sier at det er svært mange lykkejegere som kommer til Norge nå. Og at innvandringen har spunnet ut av kontroll.

At innvandringen er ute av kontroll, og har vært det lenge nå, er det neppe noen tvil om. Vi er bare drøye 4 millioner mennesker, men vi tar inn flest innvandrere i hele Europa! Ingen kan vel si at det skal være slik?

Vi har massevis av folk fra blant annet Kosovo, hvilket krigen der er over for mange, mange år siden. Hvorfor sendes de ikke tilbake igjen?

Jeg er helt for at vi skal hjelpe dem som trenger beskyttelse grunnet krig og/eller forfølgelse, men jeg er like for at når krigen er over, så skal vi sende dem hjem igjen. De burde jo være med på å bygge opp landet sitt igjen, etter min mening.

Ang hovedinnlegget: jeg har hørt lignende historier før, og synes igrunnen det er et godt bevis for at innvandring i det omfanget vi har det i dag slett ikke bidrar til integrering i det hele tatt, derimot foråsaker det omvendt rasisme, og de fortsetter å leve som de gjorde i sitt opprinnelsesland, her i Norge!

I tillegg får de langt flere barn enn hva norske får(det er vel ingen som tror Norge har de høyeste fødselstallene i Europa fordi NORSKE kvinner får så mange unger?), og disse barna blir får samme oppdragelse som de ville ha fått i foreldrenes opprinnelselsland. Når de skal gifte seg, blir det hentet ektefelle(gjerne et søskenbarn...)fra foreldrenes opprinnelsesland, og slik fortsetter de i generasjonene, slik at de ikke blir integrerte i det norske samfunn, blant nordmenn, selv om de er 3. generasjons innvandrere!

I tillegg er de overrepresentert i fengslene, på sosialkontorene, blant arbeidsledige etc.

Ja, jeg er for innvandring, men IKKE slik den er i dag. Kommer man til Norge, så får man ta innover seg den norske kulturen, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digresjon: De er ikke overrepresentert i fengslene. I følge den nye stortingsmeldingen er 83% innsatte og domfelte i norske fengsler norsk.

(Digresjon til digresjonen: Av de 83% kan det være mange som er innvandrere, men har norsk statsborgerskap.)

Det som ER påfallende er at ser man på prosentandelen norske mot innvandrere, så er det forunderlig hvordan en så liten gruppe klarer å stå for en så stor prosent av fengslede!

På en diskusjon for en stund siden sa de at ikke så mange voldtekter skjedde av utenlandske menn, bare 5%. Men når de er så få (ca 10% av befolkningstallet?) og så klarer de å stå for hele 5%!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De derre kosovoalbanerne er bare problemer. Tro meg, jeg har vært borte i dem, bare lurendreiere og kjeltringer hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At majoritetsgruppen har en tendens til å diskriminere miniroitetsgruppen(e) er jo ikke noe nytt fenomen.

Slik diskrminering må man jo ta ved roten uansett om det gjelder etniske nordmenn, samer, sigøynere eller innvandrere. Og her mener jeg skolen og foreldre har et stort ansvar. Og de samme krav må stilles her - uansett etnisitet eller folkegruppe.

Og skjebnen til denne lille etniske gutten kan også kanskje være beskrivende for veldig mange andre barn av andre minoriteter. For tross alt er vel etnisk norske barn i stor majoritet ved 90 % av norske skoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At muslimske barn er like "flinke" til å mobbe de som skiller seg ut som norske barn er bør vel ikke komme som noen overraskelse på noen. Dette er en alvorlig mobbesak og bør behandles på lik linje med andre mobbesaker.

Saken er svært ille og skal tas alvorlig, men den bør ikke brukes som skyts for å hause opp stemningen mot innvandrer (les: muslimer) som slike saker ofte blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle flytte inn i en leilighet hvor det luktet krydderafrika, tror det bodde noen negerdamer der som likte å lage sterk mat.

Uansett lukta sitter så godt i leiligheten at jeg ikke kunne flytte inn en gang, først må jeg male veggene kanskje lukten fjerner seg da. Hvis ikke får jeg lage fårikål. Helt sinnsvakt at noen mennesker kan etterlate seg så sterk lukt.

Da jeg bodde i et nabolag der det luktet slik fra enkelte leiligheter, håpte jeg så inderlig at jeg skulle bli invitert på middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn er samfunnet i ferd med å bli her. Kan ikke gå ut uten å bli spytta på og ropt hore etter. Og ungene må beskyttes mot innvandrere som ikke kan å oppføre seg som normale folk. Hvorfor må de ta inn disse uten å sette noen som helst krav og regler for de som kommer hit? Det gjør de i USA. Vi burde også sette krav til de. At de skal lære seg norsk, at de skal respektere det norske folket og vår kultur og religion, og at de skal skaffe seg jobb og klare seg selv innen et par år. Dette er det fåtallet som gjør.

Ja enkelte oppfører seg som at det er det norske folk som er innvandrerne, og at det er vi som skal tilpasse oss.

Om vi hadde kommet til deres land og regler, hadde det skjedd mye verre ting med oss enn de norke lover tar ansvar for når det gjelder dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At muslimske barn er like "flinke" til å mobbe de som skiller seg ut som norske barn er bør vel ikke komme som noen overraskelse på noen. Dette er en alvorlig mobbesak og bør behandles på lik linje med andre mobbesaker.

Det er nettopp her skole og andre offentlige instanser svikter. Alle slike saker må behandles på lik linje helt uavhengig mobberens hudfarge, religion og kultur. Slik det er i dag slås det mye hardere ned på det hvis norske barn mobber barn med innvandrerbarn enn motsatt. Man glemmer, eller vil ikke se, at rasisme går begge veier. Det er denne forskjellsbehandlingen som oppleves så urettferdig for de norske som rammes av vold og mobbing av personer med innvandrerbakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NORSK OG KJEDELIG. Inger-Lise Lien fant ut at de norske guttene ved osloskolene var de minst populære blant jentene, de ble betraktet som feiginger fordi de trakk seg tilbake fra konflikter. De kjempet ikke for å beskytte jentenes ære og ble sett på som lite mandige. De somaliske guttene var de mest populære, fordi det gjorde alt dette.

http://www.dagbladet.no/magasinet/2005/11/30/450847.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digresjon: De er ikke overrepresentert i fengslene. I følge den nye stortingsmeldingen er 83% innsatte og domfelte i norske fengsler norsk.

(Digresjon til digresjonen: Av de 83% kan det være mange som er innvandrere, men har norsk statsborgerskap.)

Det som ER påfallende er at ser man på prosentandelen norske mot innvandrere, så er det forunderlig hvordan en så liten gruppe klarer å stå for en så stor prosent av fengslede!

På en diskusjon for en stund siden sa de at ikke så mange voldtekter skjedde av utenlandske menn, bare 5%. Men når de er så få (ca 10% av befolkningstallet?) og så klarer de å stå for hele 5%!!!

Når det gjelder overfallsvoldtekter er de overrepresentert, i hvert fall i Oslo. Når det gjelder nachspiel- og festvoldtekter, og voldtekter innenfor husets fire vegger mellom mann og kone, vil jeg anta at det ligger nokså likt. Jeg tror videre at en muslimsk kone ikke anser det som voldtekt at hennes mann har sex med henne akkurat når det passer ham, og at hun derfor heller ikke anmelder. På denne måten blir statistikken og tallene feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder nachspiel- og festvoldtekter, og voldtekter innenfor husets fire vegger mellom mann og kone, vil jeg anta at det ligger nokså likt. Jeg tror videre at en muslimsk kone ikke anser det som voldtekt at hennes mann har sex med henne akkurat når det passer ham, og at hun derfor heller ikke anmelder. På denne måten blir statistikken og tallene feil.

Mye antagelser her, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...