Gå til innhold

Hvordan omtaler du foreldrene dine? Navn?


Gjest anonym

hvordan omtaler du foreldrene dine? navn?  

2 stemmer

  1. 1. hvordan omtaler du foreldrene dine? navn?

    • mamma og pappa
      70
    • mor og far
      8
    • fornavn
      2
    • begge deler
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Donna

Sier Mamma og Pappa jeg :wink:

Men når jeg snakker om de så synes jeg det er litt flaut :oops: - for her i byen snakker man om mor og far, og omtaler de som moren min og faren min ......

men jeg sier altså mamma og pappa .....og omtaler de som det stort sett .. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mzfire

Jeg sier mamma jeg. Syns det er mest naturlig. Selv om jeg er godt voksen så gjør jo ikke det noe. Jeg kommer jo til å være ungen hennes til livet ut så. Nei hun er mamma. Syns det er noe spesielt med det navnet jeg. Det sier noe om hvor mye jeg er glad i henne, at hun står meg nær og at ja hun er mamman min :D Mor har jeg aldri sagt, helt fjernt for meg. Men har hørt av andre at de kaller sine besteforeldre for mor og far da.. Da jeg hadde besteforeldre i live så kalte jeg de for farmor og farfar. Mormor og morfar døde før jeg ble født så..

Kan som Skusla si om jeg blir sint si navnet hennes, men det er ikke ofte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Jeg sier mor og far - det har jeg alltid gjort - noe annet blir helt feil for meg. Tanten min har alltid sagt mamma om moren sin og det syntes jeg var veldig rart da jeg var yngre - at en voksen dame sa mamma - det passet liksom ikke. Nå reagerer jeg ikke på noenting lenger - folk kan kalle hvem de vil for hva de vil for meg ... Ungene mine har bestandig brukt fornavnet på meg og sin far og det synes jeg er kjempefint - det gjør meg ingenting og har absolutt ingenting med hvor glad man er i foreldrene sine som en her skrev. Forresten så er det mange av mine barns venner som bruker fornavnet på foreldrene sine - tror det er ganske vanlig nå til dags !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier mamma og pappa. Noe annet ville vært helt unaturlig.

Sønnen min sier også mamma, men nå varierer han litt og sier "mamma, mamma heter @lfa". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier/sa mamma og pappa ...

.. og barna mine kaller meg mamma... kommer ikke til å godta at de skal bruke fornanvnet mitt... det blir bare helt feil... Det er bare to mennesker i denne verden som kan kalle meg mamma... og det vil jeg ikke gi fra meg frivillig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Kaller dem mamma og pappa, jeg. Det er jo det de er! Og det er det jeg alltid har vært vandt til å kalle dem. Ville blitt helt feil hvis jeg kalte dem ved fornavn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier mamma til mamma, og navnet til faren min.

evn mma i butikken så ikke folk skal høre at jeg roper på mamman min... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sier mamma og pappa.

Det hender det en sjelden gang blir modern og fadern og, men da er det kun hvis jeg prater om de, ikke med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Milah

Mamma og pappa selvfølgelig... :D

Tror jeg alltid kommer til å gjøre det..

Så forresten et program på TV`n en gang om ei dame som tok det som en fornermelse at barna hennes brukte navnet hennes og ikke mamma... Hmmm... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Utelukkende mamma og pappa! Blant venner kan jeg si "modern og fadern", dersom jeg snakker OM foreldrene mine. Roper jeg "Moder`n"! til mamma, sperrer hun bare opp øynene og ser forundret på meg. Mamma kaller også sin mamma for mamma :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma og pappa, hvis jeg snakker om de til andre hender det jeg bruker sjøla og sjøl'inj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...