Gå til innhold

Hvordan omtaler du foreldrene dine? Navn?


Gjest anonym

hvordan omtaler du foreldrene dine? navn?  

2 stemmer

  1. 1. hvordan omtaler du foreldrene dine? navn?

    • mamma og pappa
      70
    • mor og far
      8
    • fornavn
      2
    • begge deler
      4


Anbefalte innlegg

Jeg omtaler de ved fornavn.

Tidligere - mamma og pappa.

Noen år siden jeg begynte å bruke fornavn. Tror det skjedde under en innkjøpstur med min mor - jeg ville spørre henne om noe, og fullt av folk. Jeg giddet ikke si MAMMA - ganske høyt for å bli hørt - voksne dama som jeg er.

Siden er det blitt fornavn. Når jeg snakker til henne.

Når jeg omtaler henne, hender det jeg sier mamma, men mest moren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma og pappa, men når :brunette: barna mine :smilejenta: er med sier jeg mormor og besse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma eller mamsen og Pappa eller papsen.. Sier aaav og til fornavnene deres om jeg er sint eller hissig på de! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og Pappa, selvfølgelig.

Er 34 år, etablert med mann og barn, men, allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma og pappa. forøvrig har begge utrolig sære dobbeltfornavn, så jeg tror nok det ville være mer flaut å kauke på dem med navn i offentlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har det fra dem selv.

Spesielt min far omtalte sin far ved fornavn. (moren døde ung)

Og de omtaler hverandre med fornavn, f.eks. har du snakket med ..... - og ikke pappa/mamma.

Vel.

Dette er som sagt noe jeg har lagt meg til de senere år. Og jeg er jo en gammel kjerring blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier mamma og pappa, noe annet hadde blitt rart for meg. Eneste gangen jeg ikke sier mamma/pappa er når jeg snakker om de til min datter, da er det mommo og besten. Jeg sier også mommo og moffa til mine besteforeldre, unntatt ovenfor min datter da det er oldemor og oldefar.

Jeg sier også mamma og pappa når jeg snakker om dem til andre, mens min mann derimot går over til å si min mor/far. Han sier ellers mamma/pappa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa.

Omtals som foreldrene mine, moren og faren min eller mamma og pappa. Ikke noe system i det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mamma og pappa direkte til dem. I feks butikker varierer det mellom mamma/pappa og fornavn, når jeg omtaler dem er det stort sett moren/faren min, med unntak av til godt kjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa, aldri noe annet! Guttungen til venninna mi tiltaler moren sin m fornavn. Syns d ER så rart...........!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...