Gå til innhold

Studenter og alenemødre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er alene med barn og student.

Ser at julen fort kan velte budsjettet om jeg ikke tenker meg godt om mht hvem som skal få julegave i år, og hva jeg vil gi.

Hvor mange har dere på julegavelista deres i år? Og hvor mye penger bruker dere per gave?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er alene med barn og student.

Ser at julen fort kan velte budsjettet om jeg ikke tenker meg godt om mht hvem som skal få julegave i år, og hva jeg vil gi.

Hvor mange har dere på julegavelista deres i år? Og hvor mye penger bruker dere per gave?

Jeg syns ikke man skal bruke så mye penger på julegaver. Skal det være sånn at dere må leve på nudler i to måneder etter jul pga dette?

Dra til Europris. Kjøp flotte kubbelys der med matchene servietter. Max 50 kr pr gave og noe alle trenger.

Jeg har kjøpt de fleste julegavene der. Slike gaver kunne jeg tenkt meg selv.

Eller hva med å lage julegodt å fylle på et syltetøyglass? Lage deilig masipan i kremmerhus? Karameller? En boks med hjemmelaget småkaker? Utrolig koselig gave å få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tips, Lissi!

Jeg tror jeg satser på enkel hjemmebakst som vennegaver i år.

Det hadde hvertfall jeg blitt glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god idé med bakst, ikke lys og servietter.

Jeg hadde med glede byttet ut rundt en tredjedel av gavene jeg har fått de siste årene med nybakt melkekake med rosiner og hjemmelagde havrekjeks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_luna_*

jeg hadde en kjempe ide i fjor jul.

jeg kjøpte glasmaling på clas olsen for 50 kt og vinglass, farget sann og telys.

mal noe fint på glasene hell farget sann i glasset å sett et telys nede i det. veldig fin og billig gave til venner og familie. (tips: lurt å legge sanden i en egen liten pose hvis du skal pakke dette inn, ellers blir det bare søl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider