Gå til innhold

Ganske mange kjendiser som kommer ut av skapet nå


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest postsekk

Bra for deres egen del at de kommer ut hvis de har vært innestengt i skapet, men personlig gir jeg blanke i hvem de måtte tiltrekkes av.

Men hvis det kan hjelpe andre til også å tørre stå fram og kunne få et fullverdig liv så er det jo bra.

Endret av postsekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rimelig uinteressant å høre om kjendisenes seksuelle preferanser.

Jeg synes også at det er uinterresant, men jeg ser at det kan være en uendelig stor hjelp for "vanlige" mennesker som sliter med å stå fram. Jeg tror det er et veldig viktig og nødvendig skritt mot å normalisere homofili. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veteran
Jeg synes også at det er uinterresant, men jeg ser at det kan være en uendelig stor hjelp for "vanlige" mennesker som sliter med å stå fram. Jeg tror det er et veldig viktig og nødvendig skritt mot å normalisere homofili. :)

At homofili ikke skulle være normalisert er bare en myte som vedlikeholdes av dem som ser seg tjent med å fremdeles fremstå som ofre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Så lenge man fortsatt risikerer å bli banka på gata for å være den man er, eller bli mobbet nedenom og hjem av "venne"gjengen, så kan man vel påstå at det fortsatt ikke er 100% normalisert ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er kjempefint at profilerte mennesker står fram. Hvis det kan hjelpe spesielt unge homofile og kanskje forhindre selvmordsforsøk og depresjoner så er det kjempebra! Uten at jeg kan si jeg har bevis for det, er jeg rimelig sikker på at det er mange som sliter med å akseptere seg selv og å tørre å stå fram og å få aksept i lokalmiljøet rundt omkring. Jeg har homofile venner som for eksempel ikke er åpen om legning på arbeidsplassen sin, og som aktivt skjuler denne delen av livet sitt. Det rimer ikke med at det skal være så enkelt som noen påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cederic Rueben

Dette finner jeg like uintresangt som når de sier at en kjendis er gravid eller skal gifte seg. Eller har en ny kjæreste. Jeg gir rett og slett blaffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veteran
Så lenge man fortsatt risikerer å bli banka på gata for å være den man er, eller bli mobbet nedenom og hjem av "venne"gjengen, så kan man vel påstå at det fortsatt ikke er 100% normalisert ennå.

Man risikerer å bli angrepet på gata for så mangt. Det betyr imidlertid ikke det samme som å være undertrykket. Jeg kjenner heller ikke til noen tilfeller der homofile blir mobbet ut av vennegjengen. Enkelttilfeller kan selvsagt foreligge men at det skal være en regel er en myte.

Jeg er selv bifil og har siden jeg var ung hatt både kvinnelige og mannlige kjærester. Det har ikke medført noen som helst hindringer i livet. Jeg har vært yrkesmilitær i 12 år og har fra mine kolleger aldri hørt så mye som en eneste nedsettende eller fornærmende kommentar. I offisielle sammenhenger ble min mannlige samboer møtt med vennlighet og respekt av samtlige kolleger.

I alle stillinger jeg har hatt er jeg blitt vurdert ut i fra mine faglige kvalifikasjoner og personlige egenskaper uten at mine seksuelle preferanser noensinne har vært et tema.

Jeg synes derfor at hele konseptet med skap som man skal komme ut av og stige inn i lyskasterlyset er fullstendig absurd og meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult er vel ikke akkurat det ordet jeg ville brukt om det. Jeg har ingenting imot homofile, men jeg begynner ærlig talt å bli litt lei nyheter om homofile kjendiser som kommer ut av skapet. Jeg tenker bare: X er homofil. So what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veteran
Kult er vel ikke akkurat det ordet jeg ville brukt om det. Jeg har ingenting imot homofile, men jeg begynner ærlig talt å bli litt lei nyheter om homofile kjendiser som kommer ut av skapet. Jeg tenker bare: X er homofil. So what?

Nettopp! So what?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
Man risikerer å bli angrepet på gata for så mangt. Det betyr imidlertid ikke det samme som å være undertrykket. Jeg kjenner heller ikke til noen tilfeller der homofile blir mobbet ut av vennegjengen. Enkelttilfeller kan selvsagt foreligge men at det skal være en regel er en myte.

Jeg er selv bifil og har siden jeg var ung hatt både kvinnelige og mannlige kjærester. Det har ikke medført noen som helst hindringer i livet. Jeg har vært yrkesmilitær i 12 år og har fra mine kolleger aldri hørt så mye som en eneste nedsettende eller fornærmende kommentar. I offisielle sammenhenger ble min mannlige samboer møtt med vennlighet og respekt av samtlige kolleger.

I alle stillinger jeg har hatt er jeg blitt vurdert ut i fra mine faglige kvalifikasjoner og personlige egenskaper uten at mine seksuelle preferanser noensinne har vært et tema.

Jeg synes derfor at hele konseptet med skap som man skal komme ut av og stige inn i lyskasterlyset er fullstendig absurd og meningsløst.

Hvis man blir banket opp på gata uprovosert så er det gjerne fordi en skiller seg ut.

Hvis en skiller seg ut som homofil så vil det si at homofili ikke er normalisert, som var det vi snakket om, ikke om undertrykking.

Med mobbing i vennegjengen tenkte jeg mest på ungdommer og puberteten, som kan være en vanskelig nok tid uansett, men en del miljøer kan være veldig fiendtlige mot noen som skulle skille seg ut, og hvis man vanker i et av de så vil det være vanskelig å stå fram. Selvfølgelig vil man aldri kunne overkomme akkurat det helt, men det hadde jo vært greit om ikke enkelte fjortis(gutt)er praktisk talt brakk seg når de hører om noen som er homo.

Ting er selvfølgelig mye greiere nå enn før, men det sier man om alt, det betyr ikke at det er helt perfekt ennå av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fire ganger så mange selvmord blant homofil ungdom som blant heterofile. Så det er noen noen problemer knyttet til det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man risikerer å bli angrepet på gata for så mangt. Det betyr imidlertid ikke det samme som å være undertrykket. Jeg kjenner heller ikke til noen tilfeller der homofile blir mobbet ut av vennegjengen. Enkelttilfeller kan selvsagt foreligge men at det skal være en regel er en myte.

Jeg er selv bifil og har siden jeg var ung hatt både kvinnelige og mannlige kjærester. Det har ikke medført noen som helst hindringer i livet. Jeg har vært yrkesmilitær i 12 år og har fra mine kolleger aldri hørt så mye som en eneste nedsettende eller fornærmende kommentar. I offisielle sammenhenger ble min mannlige samboer møtt med vennlighet og respekt av samtlige kolleger.

I alle stillinger jeg har hatt er jeg blitt vurdert ut i fra mine faglige kvalifikasjoner og personlige egenskaper uten at mine seksuelle preferanser noensinne har vært et tema.

Jeg synes derfor at hele konseptet med skap som man skal komme ut av og stige inn i lyskasterlyset er fullstendig absurd og meningsløst.

Så fordi dette har gått greit for akkurat deg så neglisjerer du bare hva man vet gjelder endel andre og avfeier det som en myte? Det syns jeg egentlig hørtes litt arrogant ut! Jeg mener, det er fint at DU har hatt så lett for å stå fram, men jeg kjenner mennesker som sier at de synes homofili er galt, og jeg har hørt "din homo" bli brukt som skjellsord mang en gang. Jeg kjenner en lesbisk jente som har en mor som ikke vil snakke om det, en annen jente som ikke tør å fortelle det hjemme. Jeg kjenner også en annen jente som var nesten fra seg da hun oppdaget at en av venninnene hennes var lesbisk og ikke hadde sagt fra, fordi de hadde gått på do sammen på byen, nemlig.. (Er det mulig..) Men dette er kanskje bare rykter jeg har funnet på i følge deg? Eller ren tilfeldighet? Fordi DU ikke har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veteran
Så fordi dette har gått greit for akkurat deg så neglisjerer du bare hva man vet gjelder endel andre og avfeier det som en myte? Det syns jeg egentlig hørtes litt arrogant ut! Jeg mener, det er fint at DU har hatt så lett for å stå fram, men jeg kjenner mennesker som sier at de synes homofili er galt, og jeg har hørt "din homo" bli brukt som skjellsord mang en gang. Jeg kjenner en lesbisk jente som har en mor som ikke vil snakke om det, en annen jente som ikke tør å fortelle det hjemme. Jeg kjenner også en annen jente som var nesten fra seg da hun oppdaget at en av venninnene hennes var lesbisk og ikke hadde sagt fra, fordi de hadde gått på do sammen på byen, nemlig.. (Er det mulig..) Men dette er kanskje bare rykter jeg har funnet på i følge deg? Eller ren tilfeldighet? Fordi DU ikke har opplevd det samme?

Stort sett bare vrøvl ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Skulle ønske jeg også kunne basere hele min virkelighetsoppfatning kun utifra mine egne erfaringer..

Sult i Afrika? Tull, jeg har aldri sultet! Det finnes ikke sult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man risikerer å bli angrepet på gata for så mangt. Det betyr imidlertid ikke det samme som å være undertrykket. Jeg kjenner heller ikke til noen tilfeller der homofile blir mobbet ut av vennegjengen. Enkelttilfeller kan selvsagt foreligge men at det skal være en regel er en myte.

Jeg er selv bifil og har siden jeg var ung hatt både kvinnelige og mannlige kjærester. Det har ikke medført noen som helst hindringer i livet. Jeg har vært yrkesmilitær i 12 år og har fra mine kolleger aldri hørt så mye som en eneste nedsettende eller fornærmende kommentar. I offisielle sammenhenger ble min mannlige samboer møtt med vennlighet og respekt av samtlige kolleger.

I alle stillinger jeg har hatt er jeg blitt vurdert ut i fra mine faglige kvalifikasjoner og personlige egenskaper uten at mine seksuelle preferanser noensinne har vært et tema.

Jeg synes derfor at hele konseptet med skap som man skal komme ut av og stige inn i lyskasterlyset er fullstendig absurd og meningsløst.

Flott at ting har vært såre enkelt for deg da! Da er det jo ikke noe problem...?

Klarer du å sette deg inn i ensomheten og fortvilelsen til en 16 åring som har begynt å innse at han/hun er totalt annerledes enn alle de andre uten at det eksisterer noen "kule" eller aksepterte rollemodeller som han/hun kan identifisere seg med? Klarer du å se for deg at det ikke alltid er hva omgivelsene faktisk gjør (faktisk mobbing, utestengelse, osv) som er vanskelig, men kvalene og tankene og fantasiene, ensomheten og usikkerheten hos den som føler seg annerledes og som ikke vet hvordan foreldre, søsken, venner, bekjente, mannen i gata, osv kommer til å reagere.

Jeg har (takk og pris!) vært lykkelig forskånet for den type problemstillinger, men jeg kjenner flere som har gjennomlevd dette ensomme mini-helvetet, og jeg har lest og hørt nok til å forstå at det er livsviktig (boksavelig talt!) med homofile rollemodeller og med mennesker som synliggjør at homofile er "hvem som helst" og naturlig.

Det er fire ganger så mange selvmord blant homofil ungdom som blant heterofile. Så det er noen noen problemer knyttet til det likevel.

Ikkesant... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...