Gå til innhold

armbånd


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som har peiling på hvor mye det koster å kutte og skjøte et armbånd i gull hos gullsmed??

Har ikke fått brukt det, da det er for vidt, slik at jeg er redd for å miste det...

Er dere forresten flinke til å bruke smykkene deres??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke hva det koster, men det er sikkert ikke veldig dyrt. Det greieste er vel å spørre i en gullsmedforretning eller ringe til en.

Jeg er ikke flink til å bruke smykker i det hele tatt. Bruker de kun til fest, og selv da liker jeg best klassiske, enkle smykker. Før hadde jeg en ring som jeg fikk av eksen min, men etter at det ble slutt og jeg fikk en ny kjæreste, så tok jeg den av og har ikek brukt den siden. Litt synd egentlig, for det er en kjempefin ring.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har vel aldri vært en smykkeperson, men kjæresten min har god smak og har gitt meg et kjempefint halskjede jeg bruker ganske så ofte. Liker aller best klassiske og gjerne litt søte smykker, da jeg ellers bruker nagler og lignende. Må kunne svinge begge veier!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Anonymous

Å ta av noen ledd, eller kutte et armbånd skulle ikke være så forferdelig dyrt, for du betaler jo bare for arbeidet og ikke for gullet. Men vet ikke helt hva det vil komme på, du får forhøre deg hos gullsmedene der hvor du bor.

Jeg elsker smykker, men bruker ikke så mye til hverdags. Det er synd å si, men det meste ligger nok i bankboksen, er litt redd for å ha for mye liggende hjemme med tanke på evnt innbrudd (er litt paranoid). Til daglig går jeg med perleøredobber, 2 gullarmbånd og en gullring med diamant som jeg har fått av min kjære. Til litt penere bruk har jeg på tilsammen 3 gullringer og skifter kanskje ut øredobbene til annet i gull eller hvitt gull, med og uten stener. Det er ikke så ofte jeg bruker noe rundt halsen lenger, det er vel en vanesak, men når jeg bruker det er det stort sett perler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva det vil koste deg, men vil bare fortelle om min erfaring da jeg hadde mistet et skjell på bunadssølja mi. Jeg gikk innom en gullsmed, der de gikk rett inn på bakrommet, satte på nytt skjell, pusset sølja for meg, kom tilbake og sa: -Det blir 20 kroner takk!

Mao: Det var ganske mye billigere enn jeg hadde forventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jobbet i gullsmed inntil nylig. Prisen kommer an på hvilket type armbånd det er. Hos oss kostet en lodding ca 200 kroner. Så da spørs det om det må loddes på ett eller flere steder. Er armbåndet slitt, lønner det seg å forsterke det i samme slengen. Da blir det litt dyrere, men det er jo bedre enn å miste det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker øredobber, smykke, to ringer, sølvklokke og et friendsarmbånd hele tiden :) Så jeg er vel flink til å bruke smykkene mine :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen enkle, røffe gullsmykker som jeg aldri tar av meg:

Ganske små øreringer, en glatt gullring og en alliansering og et ganske kraftig gullkjede. Sisse tingene VET jeg at sitter på og at jeg ikke mister.

Til festligere anledninger har jeg noen armbånd og en gullklokke. Disse tingene bruker jeg sjelden fordi det stort sett er arvegods som jeg er livredd for å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...