Reveal Skrevet 16. januar 2009 #41 Skrevet 16. januar 2009 Etter operasjonen kan du få rekvisisjon på hjemtransport! Det gjorde jeg- så en totimers taxitur kostet meg kun en egenandel på kr 90.- (noen år siden nå- men egenandelsbeløpet kan da ikke ha økt så drastisk?)
Gjest Juju_ Skrevet 18. januar 2009 #42 Skrevet 18. januar 2009 Jeg tok brystreduksjon for ca. et halvt år siden, og er strålende fornøyd! Har ikke hatt noen komplikasjoner heller. Er utrolig glad for at jeg gjorde det og angrer ikke et sekund. Det verste for min del var da jeg våknet opp fra narkosen. Var helt jævlig vondt!! Smertestillende hjalp også lite mot akkurat dette. Kjentes ut som om brystet holdt på å eksplodere og det svei noe helt grusomt. Etter et døgn var det derimot mye bedre. Da jeg kom hjem og så meg i speilet fikk jeg helt sjokk omtrent, så jo helt flatt ut! Dagen etter derimot, synes jeg det så ut som om legen hadde fjernet altfor lite. Det endelige resultatet ser du ikke før det har gått ca. 2 uker. Blødde en del det første døgnet, noe som var litt ekkelt. Blødde gjennom bandasjen, BH'en, genseren og ned på sengetøyet. Dette er derimot ganske normalt fikk jeg fortalt. Begynte på jobb igjen etter mindre enn 1 uke faktisk. Nå skal det sies at jeg er ganske ung og har god helse og er ikke-røyker, noe som har hjulpet vesentlig! Hvis dere lurer på noe annet er det bare til å spørre:) Lykke til!
Gjest Gjest fru c-cup Skrevet 18. januar 2009 #43 Skrevet 18. januar 2009 Det er nå ca 6 uker siden jeg tor brystløft og reduksjon - og jeg er også kjempe fornøyd!!! Har heller ikke hatt noen komplikasjoner - det eneste "dramatiske" var vel at jeg svima av på badet da jeg måtte på do om natta. Men kjæresten var med, så jeg ble tatt i mot...Derfor man SKAL ha noen sammen med seg første døgnet!!! Jeg hadde ikke smerter etter operasjonen, kjentes bare ut som skikkelig melkespreng (for de som har ammet!!!). Ikke blødde jeg heller, bare bittelitt, og det kom ikke gjennom bandsjen. Hadde dren, og der kom det jo ut en del veske, litt kronglete - men disse ble jo fjernet dagen etterpå. Noen synes det er vondt å fjerne disse, men jeg kjente det nesten ikke på den ene siden - og det var bare litt ubehaglig på den andre siden! Nå skifter jeg bandasjetape en gang i uka, og arrene ser heldigvis til å bli ok. De er røde nå, men de bleker forhåpentligvis med tiden! Jeg ble sykmeldt i 4 uker, og var skikkelig redusert de to første ukene. Ble svært svimmel av å bevege meg for mye. viktig å ikke overdrive og gå for lange turer de første ukene!!! Brystløft og reduksjon er en omfattende oprasjon, og ikke alle blir like fornøyd med resultatet. Hørte nettopp om 6 stk. som hadde stått lenge i kø, og fikk derfor tilbud om å gjøre det i Danmark. Det ble ikke bra resultat og alle endte opp med å få erstatning. Men 75000 er jo en mager trøst hvis puppene blir ødelagte. Noen kan også få stygge arrdannelser! Men jeg er som sagt veldig fornøyd med min operasjon - jeg må gå med treningsbh natt og dag noen måneder til - men gjett om jeg skal fråtse i undertøy og bikinier etter det!!!!
hufsa! Skrevet 18. januar 2009 #44 Skrevet 18. januar 2009 Heia dere 2 siste her..Godt å høre at dere er fornøyde!Skal bli deilig å få det gjort for det er noe drass,hehe.Ett spørsmål:føler dere at dere har fått puppene opp der dere vil ha de?? jeg bruker 80 E nå, så vil til en B-C cup og siden jeg først må under kniven hadde det vært gøy å få heist de der de skal være,he he.Men skal bare være glad om jeg får det dekka,sinnsyk lang ventetid så blir spennende å se å lang tid det tar før jeg får time.
Gjest Juju_ Skrevet 19. januar 2009 #45 Skrevet 19. januar 2009 Jeg brukte 75 g før, og nå bruker jeg 75 c/d og føler absolutt at de er langt oppe! Strutter skikkelig faktisk, hehe. Legen påstod jeg kom til å bli "gatas Barbie" med de nye puppene=S Har fått masse komplimenter fra folk som ikke vet at jeg har operert også. Utrolig kjekt=) Noe som plaget meg stort før var faktisk at puppene var så "lange" og hang langt nedover (også kjent som tyngdekraften..hehe). På Bergen kirurgiske sykehus, hvor jeg ble operert, ble jeg innkalt til konsultasjon hos kirurgen ca. 1 måned etter at jeg hadde vært hos fastlegen. Til min store overraskelse fikk jeg time for operasjon bare 2 dager etter konsultasjonen!! Men med det sagt, så er det de veldig strenge med hvem de opererer her. Hadde på forhånd fått beskjed av fastlegen om at jeg måtte forberede meg på avslag. Kirurgen som undersøkte meg fikk meg faktisk til å grine under konsultasjonen.. Han var utrolig så utrolig frekk! Sa ting som: " Du vet jo at du kommer til å få de stygge arrene etter en slik operasjon, og det er ingen ungdommer som synes arr er fint? Og hvis du ombestemmer deg dagen etter, så er det jævlig synd for deg, for det er ikke mitt problem og jeg bryr meg ikke". Jeg har tidligere gått på medisiner for panikkangst, og når han leste dette i henvisningen utbrøt han: "Du får ikke angst av å tenke på alt blodet da?" etterfulgt av latter..
hufsa! Skrevet 19. januar 2009 #46 Skrevet 19. januar 2009 Heia,takk for svar,høres kjempebra ut!!Men gud for enn oppførseel er det værste jeg har hørt.Enda godt resultatet ble bra da,og at du nå "strutter" om dagen ;-)) Håper bare jeg får time fort så jeg vet om jeg får det dekka eller ikke..Er jo beg å glede meg men farlig det om jeg får avslag,kommer til å bli kjempeskuffa så lenge jeg har ei pyton skulder!!Tidligst under kniven til høsten sa legen min men det skal jeg klare å vente, bare jeg vet at det går iorden ;-))
Gjest Fru c-cup Skrevet 19. januar 2009 #47 Skrevet 19. januar 2009 Hei hufsa. Husk at du kan be om å få sende henvisningen dit du vil. Tror du kan få kortere ventetid hos private klinikker enn på sykehusene. Jeg valgte en privat klinikk (Stokkan) - og fikk time til konsultasjon under en uke etter at henvisningen var sendt. Under denne konsultasjonen blir det avgjort om du får det dekket eller ikke. Han som konsuterte meg var heldigvis ikke frekk i det hele tatt!!! Jeg kunne få operasjonen en uke etter konsultasjon - så det var faktisk ikke kø i det hele tatt!!! Jeg gikk fra 75E/F til 75C - og de strutter virkelig!!! Skikkelig ungpikebryster...hi hi
hufsa! Skrevet 19. januar 2009 #48 Skrevet 19. januar 2009 Hei hufsa. Husk at du kan be om å få sende henvisningen dit du vil. Tror du kan få kortere ventetid hos private klinikker enn på sykehusene. Jeg valgte en privat klinikk (Stokkan) - og fikk time til konsultasjon under en uke etter at henvisningen var sendt. Under denne konsultasjonen blir det avgjort om du får det dekket eller ikke. Han som konsuterte meg var heldigvis ikke frekk i det hele tatt!!! Jeg kunne få operasjonen en uke etter konsultasjon - så det var faktisk ikke kø i det hele tatt!!! Jeg gikk fra 75E/F til 75C - og de strutter virkelig!!! Skikkelig ungpikebryster...hi hi He he flirte her nå,joho blir jo 20 igjen nå!!Ja,kansje jeg må ringe legen min da å be han sende til en annen klinikk??Men når jeg søkte på fritt sykehusvalg på sørlandet, så får jeg kun opp Skien,men arendal og kristiansand er jo nærmere for meg, men siden de ikke står betyr det at de ikke gjør det der da tro?Vet egentlig ikke om så mange private her nede, men kan jo søke men hadde vært greit å vite om de var dyktige au..Ser der en Sørlandets plastikkirugi,kansje tatt en tlf til de i morra og hørt hvordan de ligger ann..Takk for svar.
hufsa! Skrevet 20. januar 2009 #49 Skrevet 20. januar 2009 Heia,ja da skrev jeg Mail til Sørlandets plastikk, men nei de gjorde det kun på folk som skulle bet det selv?! Rareste jeg har hørt,men det blir ikke aktuellt når jeg kan få det dekka..
Emmplix Skrevet 21. januar 2009 #50 Skrevet 21. januar 2009 Jeg gjorde dette rett før jul. Jeg vil bare si lykke til, og at det kommer til å gå kjempe bra! =) Selv var jeg drit nervøs og redd for at det kom til å gjøre vondt, men det gjorde det altså ikke. Jeg var faktisk så nervøs at jeg besvimte rett etter at legen tegna opp hva de skulle gjøre. Det var etter dette jeg ble rolig. Jeg hadde tydeligvis slått meg da jeg besvimte, men jeg hadde ikke merka noe. Når du blir operert føles det som om at du er i en dyp deilig drøm, og plutselig våkner du opp i et annet som og alt er ferdig. Den første uka er verst. Jeg hadde bare ordentlig vondt dagen etter. De andre dagene var jeg bare øm. Det som var verst var å ligge på ryggen. Hadde etterhvert mer vondt i ryggen enn i puppene. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det og er kjempe fornøyd med mine "nye" pupper. Endelig kan jeg gå med fine topper, jeg kan til og med gå uten BH uten at det synes. Det syns jeg var litt tøft. Det er noe jeg ikke har gjort siden jeg var 9 år. Lykke til og håper alt går fint =D
hufsa! Skrevet 22. januar 2009 #51 Skrevet 22. januar 2009 Huff stakkars da har du vært redd! Men gøy å høre at du ble fornøyd,og at du kan slenge bhen på hylla om du vil innimellom, er jo konge,he he.Innimellom har jeg pytonvond skulder og da kan det være greit å hive den av uten at de er "alleveier"he he.Og gleder meg til å kunne kjøpe div bikinier uten spiler for elsker sommer og sol.Er jo begrensa å mye "fint"man kan få i store str så detta bli gøy men høres ut som jeg må vente ei god stund, men jeg er glad bare jeg får det igjennom.,men tror ikke det skal bli noe problem så lenge jeg har bilder å henvise til..skal oppdatere så fort jeg har har vært der;-))
Triiny Skrevet 12. mars 2009 #52 Skrevet 12. mars 2009 Nå har jeg bestemt meg og jeg skal bli operert på Bergen Kirurgiske Sykehus 23 april. Kunne komme 6 april, men dette ble litt for sjapt i svingene for meg. Både gleder og gruer meg veldig til eg skal ligge meg under kniven. Eg hadde d store problemet om eg ville gjøre dette før eller etter eg hadde fått de barna eg ville ha, men fant ut at d e no eg lever. D e no eg skal ha d godt me meg sjøl og kroppen min. Og d å slite seg igjennom noen fæle år me smerter slik at eg kan få de evt barna eg skal ha, vil eg ikke. Jeg tar ting som d kommer og føler at d e d beste for meg. E d noe Eg virkelig bør være obs på? Eg vil ikke gjøre noe feil for eg vil ha best resultat når eg no først skal gjøre dette.
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 23. november 2009 #53 Skrevet 23. november 2009 Hei! jeg er ei jente på 21 som skal ta brystreduksjon 7 desember ved drammen privat klinikk. Gleder meg utrolig mye! :D skal bli deilig å slippe ryggsmerter, migrene osv. Noen som har noen erfaringer defra? selve oprasjonen? Hva skjer? Hadde vært kjempe fint med svar :DDD
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #54 Skrevet 23. november 2009 Jeg vil fraråde unge jenter å ta bryst reduksjon. Ei venninne tok brystreduksjon når hun var 24. Etter at hun fikk barn har hun fått litt små å rare pupper. I ettertid så fikk hun vite at det lett kan skje med kvinner som har født etter en bryst reduksjon. Det er også vikte å snakke nøye med sin mann, mange menn som tar det ille opp om kjæresten får mindre pupper.
Suzy Skrevet 23. november 2009 #55 Skrevet 23. november 2009 Jeg vil fraråde unge jenter å ta bryst reduksjon. Ei venninne tok brystreduksjon når hun var 24. Etter at hun fikk barn har hun fått litt små å rare pupper. I ettertid så fikk hun vite at det lett kan skje med kvinner som har født etter en bryst reduksjon. Det er også vikte å snakke nøye med sin mann, mange menn som tar det ille opp om kjæresten får mindre pupper. Er du seriøs? Det er din kropp og dine plager og så lenge du har pupper så vil de fleste menn være fornøyde. Kjære vene... Jeg fikk ikke støtte til å ta reduksjon av min eks og det gjorde at jeg ventet mye lenger enn jeg skulle ønske med å gjøre det.
hufsa! Skrevet 14. september 2010 #56 Skrevet 14. september 2010 Heia,tar opp denna tråden igjen med å si at først nå om 14 dager skal jeg under kniven.bedre sent enn aldri.Skal på telemark sykehus,noen som har erfaring derfra?? Gruer meg men gud skal bli god å få gjort det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå