Gå til innhold

snart mindre pupper

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det snart bare en mnd igjen til jeg skal under kniven - og få redusert puppene mine. Gruer meg sånn - gleder meg sånn.... Noen som er i samme situasjon - eller som nettopp har redusert puppene sine. vil gjerne høre fra deg som har lyst til å gjøre det samme, som snart skal gjøre det, eller som har gjort det! :lete:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også redusere om noen år, velger å vente til jeg er ferdig med å få barn først. Jeg bruker vanligvis ca 70FF, nå i ammeperioden 70H. Sliter skikkelig med nakke og øvre del av rygg... Gleder meg til "befrielsen"! Har sett at det ligger en lang informativ tråd her inne om brystreduksjon, kanskje noen finner den? Der sto det masse interessangt, men jeg har mistet den.

Lykke til forresten!

Skrevet

Det er ganske nøyaktig ett år siden jeg fjernet 250 og 200 gram fra brystene mine og fikk dem løftet. Jeg har ikke angret en dag enda jeg fikk endel problemer med infeksjoner etterpå. De ser helt superfine ut nå og jeg føler meg som ett nytt menneske, rett og slett. Det eneste jeg andrer på er at jeg ikke gjorde det før.

Gjest StoreSky
Skrevet

Oj... Jeg vil også!

Hva sier omgivelsene og partner til dere som har redusert? Måtte dere gå ned i vekt først? (om dere var overvektig da)

Skrevet
Oj... Jeg vil også!

Hva sier omgivelsene og partner til dere som har redusert? Måtte dere gå ned i vekt først? (om dere var overvektig da)

Eksen min var kjempenegativ og var nok mye av årsaken til at jeg ikke gjorde det før i fjor, men den nye kjæresten min var veldig åpen på det (vi hadde vært sammen bare en måned da jeg sa at jeg skulle gjøre det og i dag hevder han at han elsker dem og ikek husker åssen de så ut før).

Jeg måtte ikke gå ned i vekt selv om jeg veide litt for mye når jeg gjorde det. Jeg la på meg en del når jeg ikke fikk trent i seks uker etter inngrepet, men har gått ned igjen nå (og mere til).

Jeg gjorde det på Colosseumklinikken i Oslo og de var veldig dyktige og proffe. Anbefales!!!

Skrevet

Jeg har gjort det..for noen år siden.

Jeg gjorde det på volvat, betalt av staten. Jeg hadde store psykiske problemer pga puppene og fant ingen klær eller undretøy som passet. Jeg fikk fjernet ca 750g fra ene og ca 700 g fra andre.

Jeg hadde litt problemer i etterkant med sår oppå arrene. Det kom av tapen jeg brukte på arrene, som jeg ikke tålte. Jeg har fått litt stygge arr pga dette, men de tror jeg det bare er meg som ser. Jeg hadde store smerter etterpå, men har ikke angret en dag!!!!!!!! Det var det beste som kunne hendt meg!! Selvtillitten min økte med mangen hakk. Jeg fikk det SÅ mye bedre med meg selv! :)

Vet ikke helt hvilken størrelse jeg hadde før (kjøpte det jeg fant som passet), men fikk en fin d-cup. Fått mye fine kommentarer for puppene mine!! :) Og min kjære har aldri sagt noe på det! :)

Den beste følelsen jeg noensinne har opplevd var da jeg våknet av narkosen og følte at jeg kunne puste ordentlig! Det var helt fantastisk!!!!!!!!!

LYKKE TIL!!! :) :)

Skrevet
Nå er det snart bare en mnd igjen til jeg skal under kniven - og få redusert puppene mine. Gruer meg sånn - gleder meg sånn.... Noen som er i samme situasjon - eller som nettopp har redusert puppene sine. vil gjerne høre fra deg som har lyst til å gjøre det samme, som snart skal gjøre det, eller som har gjort det! :lete:

Heia,gud det vil jeg også men tenkte snakke med legen om å få det dekka.Har slitasje i skulder,er det vansklig å få dekka tro?Får du det dekka??

Skrevet
Heia,gud det vil jeg også men tenkte snakke med legen om å få det dekka.Har slitasje i skulder,er det vansklig å få dekka tro?Får du det dekka??

Hvis du tenger det, så skal staten dekke det! :) Det kommer an på legen din!!

Skrevet
Hvis du tenger det, så skal staten dekke det! :) Det kommer an på legen din!!

Ja,skal få tatt det opp med han fortest mulig.Takk for svar.tvi tvi.

Skrevet

Jeg tok en brystreduksjon for.. hm, 2 år siden tror jeg det er. Gjorde det på Nobel Clinic. Jeg fjernet kun hud på den ene og hud+fett på den andre siden de hadde litt forskjellig størrelse. Jeg hadde sånne skrukkete hengepupper som jeg måtte brette sammen for å få inn i bh'n. Ble sånn etter to svangerskap og ammepupper. Jeg er veldig fornøyd nå! De ble kjempefine. Jeg husker jeg sleit veldig i uken etter operasjonen, klarte ikke å åpne ei dør engang uten at det gjorde vondt så jeg måtte ha mye hjelp. Men absolutt verdt en vanskelig uke. Syntes også det var ekkelt med bytte av teip og sånt. Den ene brystvorta mi løsna litt, stingene gikk opp når jeg skulle bytte teip. Men det gikk bra! Arrene er også veldig pene, eneste som syns litt er ringen rundt brystvortene, det under ligger jo i folden og det som går ned fra brystvorten syns ikke i det hele tatt.

Lykke til :)

Skrevet

Nei, det var ikke vanskelig å få det dekka. Jeg bestilte time hos fastlegen - han så knapt på puppene mine...!!! - han skrev ut en henvisning til meg. Jeg fikk sende denne henvisningen dit jeg ville (jeg sendte den til en privat klinikk, da jeg ikke ville på sykehuset) Her fikk jeg time til konsultasjon hos en kirurg ca 1,5 uke etter at jeg hadde sendt henvisningen. Kirurgen avgjør om du får det dekka av staten - og for meg gikk det greit! Jeg kunne blitt operert uka etter - men det ble litt for raskt for meg - var jo nesten i sjokk over at ting gikk så fort!!!! Tror det blir ca 700-800 kr å betale (og da er 350kr for konsultasjonen inkl.!) Nå er det bare 3 uker igjen til jeg skal til pers - er litt nervøs - men gleder meg veldig!!!

Lykke til!

Skrevet
Nei, det var ikke vanskelig å få det dekka. Jeg bestilte time hos fastlegen - han så knapt på puppene mine...!!! - han skrev ut en henvisning til meg. Jeg fikk sende denne henvisningen dit jeg ville (jeg sendte den til en privat klinikk, da jeg ikke ville på sykehuset) Her fikk jeg time til konsultasjon hos en kirurg ca 1,5 uke etter at jeg hadde sendt henvisningen. Kirurgen avgjør om du får det dekka av staten - og for meg gikk det greit! Jeg kunne blitt operert uka etter - men det ble litt for raskt for meg - var jo nesten i sjokk over at ting gikk så fort!!!! Tror det blir ca 700-800 kr å betale (og da er 350kr for konsultasjonen inkl.!) Nå er det bare 3 uker igjen til jeg skal til pers - er litt nervøs - men gleder meg veldig!!!

Lykke til!

Så gøy da,ja og litt skummelt.Og str er du ? Jeg bruker 80 E..Kunne tenkt meg B men blir kansje litt lite..Har slitasje i høyre skulder/nakke etter mye løfting i tung jobb,merker ikke noe til puppene uten bh men med, får jeg utrolig vondt i skuldra..Og kan jo ikke gå uten,fysj!!Styggeste jeg vet..he he.

Skrevet

Ja,en ting til..hvor lenge må jeg være vekk fra jobb?Huff hater å være vekk fra jobb.En ukes tid..

Skrevet
Ja,en ting til..hvor lenge må jeg være vekk fra jobb?Huff hater å være vekk fra jobb.En ukes tid..

Tre uker sykemelding må du regne med - jeg trengte de tre ukene.

Følte meg skikkelig sprek etter ei uke og gikk en tur på slutten av den første uka. Ble så sliten av å gå omtrent en kilometer tilsammen at jeg sov i flere timer etterpå - så ta det pent!

Gå til fastlegen - be om en hevisning til privatklinikk, så vurderer de om du får innvilget operasjonen. Oftest får du det om du har virkelige plager, slik som du har. Størrelse kan du diskutere med kirurgen der, men de sørger for å gi deg et par som passer kroppen din godt. Helt sikkert.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Jeg ble hjemme i 2 uker, etter det gikk det fint. Den første uken måtte jeg også ha hjelp til å gjøre det meste.. kle på meg, gå på do og sånt. De to første dagene etter operasjonen så lå jeg bare i senga, helt nedopa.

Endret av Timeglasset
Skrevet

Jeg var, grunnet nakke og skulderplager og mye hodepine, gjennom en brystreduksjon for snart 3 uker siden, fjernet nesten 1 kg til sammen og skal nå være en liten 75 C, formen på dem ser veldig bra ut. Selve inngrepet gikk fint. Første uken etter var smertestillende medisin min beste venn, var ganske vondt, og jeg var temmelig bevegelseshemmet, måtte ha hjelp til det meste. Nå går det bedre, men er fremdeles veldig øm og hoven og har i perioder behov for smertestillende. Er sykmeldt en uke til, vi får se om det er behov for mer, håper ikke det. Fjerner selv teip 2 ganger per uke, var ekkelt første gangen fordi jeg ikke er glad i blod og sår generelt, men nå går det helt fint! Teipen strammer dog endel, er litt ubehagelig, men jo lenger den brukes jo bedre resultat sies det, så her er det bare å holde ut! Summa summarum angrer jeg så langt ikke et sekund, håper bare smertene gir seg snart... Lykke til med operasjonen!

Noen andre som har erfaring med mye ømhet/hovenhet i etterkant og kan si noe om når det gir seg??

• 1 måned senere...
Skrevet

Da var jobben gjort! Har nå 75 c - tror jeg, synes de ser mindre ut... men det er jo ikke så lett å se, oppplastra som de er!!! jeg ble operert for to dager siden, og har kke hatt noe smerter å snakke om. I dag har jeg bare tatt en pille.... men holder meg jo i ro, kjenner det strammer skikkelig når jeg er oppe og går! I morgen skal jeg ta av bandasjen, men tapen skal sitte på i 10 dager. Har brukt initimservietter til nå, men i morgen skal jeg i dusjen og vaske underlivet...og så får mannen min ta seg av håret!!! Noen som lurer på noe... bare spør!

Skrevet

Jeg har slitt mye med ryggen/nakken og nå i det siste halebeinet. Har størrelse 80d/e. Mye av dette tror jeg kommer av et jeg var veldig tidlig i puberteten. Allerede i 6 klasse hadde jeg "store nok". Har tenkt lenge på om jeg bør ta brystreduskjon, men er usikker pga jeg ikke har fått barn ennå og hvordan dette vil virke inn på amming senere i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...