Gå til innhold

Jenter på 15-16 år


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva kjøper man i julegave til jenter på 15-16 år? Summen skal være mellom 100,- og 200,-. Klær er helt utelukket, det tør jeg ikke å prøve meg på en gang. :ler:

Jeg er helt blank, noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En svart mascara fra H&M.

En bodylotion med god, søt duft fra Body Shop.

Hårspray med god lukt. (Jenter jeg kjenner på den alderen der er opptatt av at alt de bruker skal lukte søtt, virker det som ;))

Engangsservietter til sminkefjerning. Veldig kjekt å ha i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gavekort er vel en fin ting å gi.

Jepp, det pleier jeg også å gjøre. Og så teiper jeg den fast i en pose med julesjokolade eller noe sånt for at det skal bli en gave å pakke inn. Jeg synes det er så kjedelig med konvolutter under juletreet. Da får man jo ikke så mye å gjette på iløpet av julaften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kjøper man i julegave til jenter på 15-16 år? Summen skal være mellom 100,- og 200,-. Klær er helt utelukket, det tør jeg ikke å prøve meg på en gang. :ler:

Jeg er helt blank, noen som har tips?

Mitt tips er å finne ut hva jenta er interessert i, og ikke høre på generelle tips for en 16-åring. Hadde jeg fått en maskara som 16-åring hadde jeg blitt litt fornærmet (jeg hadde andre interesser enn bare sminke og jeg brukte ikke engang maskara).

I den alderen har man mye på gang, man utvikler for eksempel ofte en bevisst musikksmak og andre interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å finne ut hva jenta er interessert i, og ikke høre på generelle tips for en 16-åring. Hadde jeg fått en maskara som 16-åring hadde jeg blitt litt fornærmet (jeg hadde andre interesser enn bare sminke og jeg brukte ikke engang maskara).

I den alderen har man mye på gang, man utvikler for eksempel ofte en bevisst musikksmak og andre interesser.

Jeg regner med hun har SETT jenta hun skal gi julegave til før... Da vet hun sikkert om dette er ei jente som bruker mascara/annen sminke/hårspray osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal kjøpe mascara ville jeg gått for noe bedre enn H&M.

Hvis gaven skal koste 100-200 kroner er H&M en fin plass å starte. Det er uansett der du har størst sjanse for å finne maskara av samme merke som tenåringsjenter flest bruker. (Nå snakker jeg ut fra de tenåringsjenter jeg kjenner såklart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis gaven skal koste 100-200 kroner er H&M en fin plass å starte. Det er uansett der du har størst sjanse for å finne maskara av samme merke som tenåringsjenter flest bruker. (Nå snakker jeg ut fra de tenåringsjenter jeg kjenner såklart)

Javel, jeg hadde heller brukt anledningen til å åpne øynene til tenåringen for at det finnes produkter i en annen kvalitetsklasse utenfor standard fjortisfare. Smaken er som baken. Det finnes mye bra rundt 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle liker gode såper og kremer fra bodyshop:-)

Eller du kan kjøpe noen gode varme tøfler eller strømper . Det er alltid godt nå på vinteren. Eller pysjamasbukse.

Det var ihvertfall noen tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_kate_*

Hvis hun er av den forfengelige typen, så blir hun sikkert kjempeglad for et sminkeprodukt som er litt utenfor den prisklassen hun vanligvis må kjøpe. Det at tenåringsjenter flest bruker HM-merker gjør det sikkert bare enda gøyere å selv eie noe fra Dior eller Chanel.

Siden du er tidlig ute, så kan du jo bestille på nettet og få f eks en eksklusiv mascara eller hårprodukter av "frisørmerke" til under 200-lappen.

Ellers er det jeg ble aller mest glad for som ungdom gavekort på f eks HM eller Platekompaniet. Nå for tiden så selger de jo gavekort for hele shoppingsenter, så det er jo umulig å trå feil.

Litt kjedelig gave å gi, men utrolig gøy å få. Ingenting er som å shoppe "gratis"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle liker gode såper og kremer fra bodyshop:-)

Eller du kan kjøpe noen gode varme tøfler eller strømper . Det er alltid godt nå på vinteren. Eller pysjamasbukse.

Dette syns jeg var veldig gode tips. Unngå å kjøpe sånne billig-sett dersom du velger å kjøpe såpe o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en dyr lipgloss, Dior Kiss feks. Det kan virke veldig lite for deg som skal gi, men jeg hadde ivertfall blitt kjempeglad for noe sånnt i den alderen.

Og er veldig enig med Kihn om at du bør unngå billigmerker. Vet ikke hvor mange ganger jeg har fått bodylotion o.l som ser ut som de er kjøpt på Nille, når jeg har sagt at jeg ønsker meg bodylotion til jul. Body shop er derimot alltid en hit.

Endret av Satsuma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Jeg er selv rundt den alderen du lurer på.. Selv vet jeg at jeg og mine venninner hadde blitt veldig glade for kosmetikkprodukter av et eller annet slag. 99 % av alle jenter like å pynte seg:) En lipgloss fra feks. dior eller juicy tubes fra Lancome, er poppis blant tenåringsjentene. Bestiller du fra strawberrynet.com, får du mer for pengene. Hva med en pose julegodt, sammen med lipglossen? Du kan også gi body butter fra body shop, disse lukter himmelsk og er kjempegode. Tror defleste tenåringsjenter liker dem. En god, frisk parfyme som feks. Clinique happy, tommy girl (tommy hilfiger) etc. tror jeg pogså de fleste unge jenter like. Dette er dog over prisklassen du spør etter. Hmmmm. Selv hadde jeg blitt veldig glad for en mascara, øyenskygge (nøytral farge!!), etc. Trenger ikke være så dyrt, l'oreal og isadora etc. er mer enn bra nok for oss tenåringsjenter:) Hvis ikke kan jo et gavekort på estetique være noe? (feks. 200 kr). Dette er en av de beste gavene jeg kan få iallfall!!! Alltid deilig å slippe å bruke egne lommepenger på sminke;) hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Berit_*

Gavekort i en butikk, penger , mascara ol, filmer som f.eks mama mia og sex og singelliv. Husk å forsegl filmene, så de evt kan byttes. Dette er ting fra min egen 15 årings ønskeliste i den priskategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Golden Girl

Jeg tenkte å kjøpe en duo- øyenskygge fra Chanel i en nøytral farge som passer til øyenfargen, til min 15årige niese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter er 14 og hun ønsker seg alltid sminke, dette er forbruksvare. Hun kjøper selv ting på HM, men når jeg kjøper til henne (en sjelden gang) så foretrekker jeg skikkelig kvalitet. Til jul nå har jeg kjøpt kajal fra Dior. Den kostet 170 kr og er dobbelt så lang som den fra HM, og innenfor budsjettet ditt.

Et tips kan jo være at du kan prøve å gi henne noe hun ikke har råd til selv. Jeg skjønner at du ikke vil gi klær eller gavekort. Billige kremer kan være vanskelig for det hender jo at huden reagerer på dette. Ellers finnes mindre parfymeflasker av bedre kvalitet, filmer, musikk, notatbøker, spill (se Gamestop-butikken), negllakk, ansiktsmaske, bok, oppskriftsbok, dvd, plakat, sokker, skjerf. Håper du fikk noen tips her.

:nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...