Gjest Semi aktiv Irirtert Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Rimmeren sier: Nå pleier jeg normalt ikke å svare feige gjester, men la gå: Lurer bare på hva som er så feigt å være Gjest her på forumet? Ingen gjester kan identifiseres,det er greit nok,det er jammen ingen registrerte gjester heller som kan identifiseres,lurer på om det IKKE er derfor man bruker NICK? Eneste man oppnår med å være registrert er at andre kan ta deg om du formulerer deg feil i 2 tråder,å derfor kan virke selvmotsigende. Har lagt merke til her på forumet at enklte tolker mer ut av en setning enn det egentlig er. Kom gjærne med flere fordeler. Men slutt å mobb gjester! Om vi ikke var ønsket her hadde nok forumet vært sånn at vi ikke kunne svare. Mvh Semi aktiv gjest
Gjest postsekk Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Enig. Bare fordi noen ikke gidder å registrere seg, eller vil være anonyme, så betyr ikke det at det de sier ikke har noen verdi. Ikke i noen særlig større grad enn mye av det tullet registrerte brukere lirer av seg uansett. Men det er en del her inne som er av oppfatningen at de er viktigere siden de har registrert seg og kan ha et fint bilde under navnet sitt, og en tøff post-count. For enkelte er det å bygge opp en persona/image, og likeledes ha en slik å henvende seg til, veldig viktig. Det eneste som irriterer meg er standardnavnet 'Gjest' som gjør det umulig å skille folk hvis det blir for mange i en tråd. Det burde vært krav om å skrive inn nick hver gang man skrev som gjest, slik at man hvertfall kan identifisere personen i hver enkelt tråd. Med det sagt så skjønner jeg ikke hva denne tråden gjør i seksualitet.
Gjest Semi aktiv Irirtert Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Enig. Bare fordi noen ikke gidder å registrere seg, eller vil være anonyme, så betyr ikke det at det de sier ikke har noen verdi. Ikke i noen særlig større grad enn mye av det tullet registrerte brukere lirer av seg uansett. Men det er en del her inne som er av oppfatningen at de er viktigere siden de har registrert seg og kan ha et fint bilde under navnet sitt, og en tøff post-count. For enkelte er det å bygge opp en persona/image, og likeledes ha en slik å henvende seg til, veldig viktig. Det eneste som irriterer meg er standardnavnet 'Gjest' som gjør det umulig å skille folk hvis det blir for mange i en tråd. Det burde vært krav om å skrive inn nick hver gang man skrev som gjest, slik at man hvertfall kan identifisere personen i hver enkelt tråd. Med det sagt så skjønner jeg ikke hva denne tråden gjør i seksualitet. Slapp av! Er den feil så blir den flyttet Det var bare det at rimmern bemerket det på seksualitet,derfor ble den her
Gjest ivrig gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Kommer vel av at det er en del trolling her, og de er jo alltid gjester. Og selv om også registrerte brukere kan lire av seg mye "dumt", så kommer veldig ofte de aller kvasseste, frekkeste og minst usaklige utsagnene fra gjester. Selv var jeg registrert bruker en stund fordi det var lettere å ha oversikt over hvilke tråder jeg var engasjert i, men da det viste seg at noen fant ut identiteten min så gikk jeg tilbake til gjesteposting som er uendelig mye mer anonymt. Har aldri blitt beskyldt for å være feig, men det er kanskje fordi jeg aldri har kommet med frekkheter. Om det er et bra innlegg i debatten, så driter man i om det er gjest eller registrert.
Gjest Semi aktiv Irirtert Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Kommer vel av at det er en del trolling her, og de er jo alltid gjester. Og selv om også registrerte brukere kan lire av seg mye "dumt", så kommer veldig ofte de aller kvasseste, frekkeste og minst usaklige utsagnene fra gjester. Selv var jeg registrert bruker en stund fordi det var lettere å ha oversikt over hvilke tråder jeg var engasjert i, men da det viste seg at noen fant ut identiteten min så gikk jeg tilbake til gjesteposting som er uendelig mye mer anonymt. Har aldri blitt beskyldt for å være feig, men det er kanskje fordi jeg aldri har kommet med frekkheter. Om det er et bra innlegg i debatten, så driter man i om det er gjest eller registrert. Jeg vil nu si det er 50%50 useriøst
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Kommer vel av at det er en del trolling her, og de er jo alltid gjester. Ikke alltid. På seksualitetsforumet her er det i hvert fall en del som åpenbart starter tråder hvor de etterpå er enig med seg selv som opptil flere ulike gjester. Både språkbruken og preferansene er så like at det er lett å se. Har også dukket opp noen suspekte nyregistrerte i enkelte slike tråder. Men trolling kan jo være artig det også, i hvert fall i de tilfellene der fiktive problemstillinger fører til nyttige diskusjoner (ok, jeg medgir at det skjer sjelden, men det kan skje)
Gjest Wind Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Ikke alltid. På seksualitetsforumet her er det i hvert fall en del som åpenbart starter tråder hvor de etterpå er enig med seg selv som opptil flere ulike gjester. Både språkbruken og preferansene er så like at det er lett å se. Har også dukket opp noen suspekte nyregistrerte i enkelte slike tråder. Men trolling kan jo være artig det også, i hvert fall i de tilfellene der fiktive problemstillinger fører til nyttige diskusjoner (ok, jeg medgir at det skjer sjelden, men det kan skje) Man kan i alle fall (mer eller mindre) stole på at de med høy postcount og lang fartstid her inne ikke troller, og man kan gjenkjenne dem fra tråd til tråd, noe som veldig ofte er greit mtp synspunkter, livssituasjon osv. Det finnes gjester som åpner en tråd, troller seg til døde, og deretter bruker en måned på å "lade seg opp" igjen og la folk glemme, for deretter å starte en ny trolletråd. Hadde det vært en fast bruker, så hadde folk gjenkjent personen, og med en gang innsett at det er et troll. På en måte er dermed gjestekonto en uting. Det gjør mobbing, trolling, usaklige innlegg osv utrolig mye enklere, fordi man ikke blir stilt til ansvar for det man sier. På en annen måte er gjestekonto fint her inne, fordi noen av de faste brukerne rett og slett elsker å spy opp eder og galle, og gjerne rotter seg sammen mot en annen bruker i noen tråder. Det slipper man til dels med gjestekonto. Hadde dette forumet vært som hw.no, så hadde det vært greit, men dette forumet er ikke det. Moderatorene er annerledes, brukerne er annerledes, og stemningen er veldig annerledes. Det er rett og slett to forskjellige miljø. Men på hw.no funker deres gjestesystem veldig bra, og trolling eksisterer ikke, i alle fall ikke lenge. De har nemlig bestemte regler for hvem som får poste som gjest (nemlig at det som skrives er sensitive opplysninger man ikke vil ha knyttet til sin egen bruker), og dette er også begrenset til visse forumdeler, som seksualitet og samliv og relasjoner. Det funker som rakkern, og hvorfor kvinneguiden ikke har noe lignende er uforståelig for meg. Jeg sporet muligens litt av her, ja. Men skitt au. Endret 24. oktober 2008 av Wind
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Det gjør mobbing, trolling, usaklige innlegg osv utrolig mye enklere, fordi man ikke blir stilt til ansvar for det man sier. Stilt til ansvar? Om noen skulle stilles til ansvar så måtte alle opptre med full navn. Men det hadde kanskje vært en ide, mht kontrollen av de "gode rådene" enkelte krever at man applauderer for. Så kunne man kontrollere kompetansen til den enkelte...Man burde vel også ha noen hjemme hos folk eller som kunne sørge for at de ikke gikk inn i diskusjoner de ville bli så såret over.. Dette er et råttent forum. Man sletter innlegg som støtter meg, stenger tråder og lar bare det "dumme" stå igjen også får bruddstykker som helt klart støtter de hønsehjernene som er her!
Gjest nobilian Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Dette er et råttent forum. Man sletter innlegg som støtter meg, stenger tråder og lar bare det "dumme" stå igjen også får bruddstykker som helt klart støtter de hønsehjernene som er her! *** Oi. Sinna?
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Stilt til ansvar? Om noen skulle stilles til ansvar så måtte alle opptre med full navn. Men det hadde kanskje vært en ide, mht kontrollen av de "gode rådene" enkelte krever at man applauderer for. Så kunne man kontrollere kompetansen til den enkelte...Man burde vel også ha noen hjemme hos folk eller som kunne sørge for at de ikke gikk inn i diskusjoner de ville bli så såret over.. Dette er et råttent forum. Man sletter innlegg som støtter meg, stenger tråder og lar bare det "dumme" stå igjen også får bruddstykker som helt klart støtter de hønsehjernene som er her! Ansvar: hvis en bruker går over streken slettes innlegget og brukeren ryker på en ban, i alle fall BURDE h*n det. Hvis en gjest går over streken slettes innlegget. I veldig alvorlige tilfeller kan vel moderatorer sjekke IP-adressen og deretter banne den, men det hjelper heller dårlig pga proxy osv.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #11 Skrevet 25. oktober 2008 Man kan i alle fall (mer eller mindre) stole på at de med høy postcount og lang fartstid her inne ikke troller, Det har jeg sett eksempler på at ikke er tilfelle den siste tiden, for ikke å snakke om regelrette personangrep.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 Ansvar: hvis en bruker går over streken slettes innlegget og brukeren ryker på en ban, i alle fall BURDE h*n det. Modis operandi her er burde
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 Modis operandi her er burde Men akkurat det er moderatorene sin feil, så.. blæ.
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #14 Skrevet 25. oktober 2008 Det har jeg sett eksempler på at ikke er tilfelle den siste tiden, for ikke å snakke om regelrette personangrep. Vel, de troller vel ikke akkurat. Håper jeg. Oo Persnoangrep burde slåes hardt ned på uansett, men det er begrenset hvor mye man kan gjøre med en gjest.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #15 Skrevet 25. oktober 2008 Vel, de troller vel ikke akkurat. Håper jeg. Oo Persnoangrep burde slåes hardt ned på uansett, men det er begrenset hvor mye man kan gjøre med en gjest. Gjest? Det gjøres ingenting med brukere heller, hvorfor skal noe gjøres med gjest da?
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 Gjest? Det gjøres ingenting med brukere heller, hvorfor skal noe gjøres med gjest da? Det burde gjøres noe med brukere, og det burde gjøres noe med gjester.. Som ikke følger reglene, selvsagt. Men det er ene og alene KG sin egen skyld, så sånn sett er det ikke brukernes/gjestenes feil.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #17 Skrevet 25. oktober 2008 Det burde gjøres noe med brukere, og det burde gjøres noe med gjester.. Som ikke følger reglene, selvsagt. Men det er ene og alene KG sin egen skyld, så sånn sett er det ikke brukernes/gjestenes feil. Det er jeg enig i. Hylekoret om slemme gjester som får herje vilt derimot, det har jeg fått et nyansert syn på etter å ha observert enkelte brukere slenge ut den ene og andre nedsettende karakteriseringen etter folk de var uenige med de siste par ukene. En av dem har hørt til hylekoret også, det er artig.
Rimmern Skrevet 25. oktober 2008 #18 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Å ikke registrere en konto på et nettforum er i 99% prosent av tilfellene snakk om at en ikke vil identifiseres som et individ som må stå for det en sier. Ergo er det fritt frem for trolling. En som er interessert i å diskutere, opplyse, lære etc. vil fremstå som et individ, noe som innebærer å stå for det en har sagt, ment, tatt feil i etc. etc., i forhold til andre individer. Hvis man bare skal ha svar på et spørsmål, så er det noe annet. Men i et forum som dette så er veldig mange av trådene diskusjoner, og veldig mange av de samme går igjen over tid. Da er det både teit, feigt og ikke minst barnslig å være "gjest". Jeg tar ikke slike alvorlig, og jeg ser ikke på dem som voksne individer. (Dette er selvsagt _min_ mening, og det er fullt lovlig å være uenig.) _"men da det viste seg at noen fant ut identiteten min så gikk jeg tilbake til gjesteposting som er uendelig mye mer anonymt."_ Ærlig talt, den kjøper jeg ganske enkelt ikke. Hvis noen har funnet ut identiteten p.g.a. nicket ditt, e-post adressen e.l., så har du ikke gjort hjemmeleksen din. Lar deg et ordentlig nick, og bruk en anonym e-post adresse, så har du en mye mer voksen løsning enn å skrive anonymt. Endret 25. oktober 2008 av Rimmern
Gjest Gjest_Ronja_* Skrevet 25. oktober 2008 #19 Skrevet 25. oktober 2008 _"men da det viste seg at noen fant ut identiteten min så gikk jeg tilbake til gjesteposting som er uendelig mye mer anonymt."_ Ærlig talt, den kjøper jeg ganske enkelt ikke. Hvis noen har funnet ut identiteten p.g.a. nicket ditt, e-post adressen e.l., så har du ikke gjort hjemmeleksen din. Lar deg et ordentlig nick, og bruk en anonym e-post adresse, så har du en mye mer voksen løsning enn å skrive anonymt. Nå er jo jeg gjest, så du tar meg ikke alvorlig, antar jeg. Og det er greit. Men jeg svarer deg likevel, så kan jo andre velge om de kanskje tar meg alvorlig til tross for at jeg skriver som gjest. Et ordentlig nick og en anonym e-post er langt fra nok til å gjøre deg anonym hvis du deler informasjon om ditt privatliv her inne. La meg vise litt av hva jeg skriver om meg selv, men via en oppdiktet personlighet i dette tilfellet: - Jeg er 29 år gammel - Jeg bor i en større by på Vestlandet - Jeg har en samboer som ofte er borte på reiser i forbindelse med jobben - Vi har nettopp kjøpt ei ny leilighet - Jeg jobber med økonomi - Jeg har to barn på 3 og 7 år - Jeg har en Labrador som gnager istykker møblene mine - Jeg trener fast på SATS - Jeg var på ferie i Venezia i sommer Disse opplysningene kommer aldri i samme tråd. De kommer spredt rundt omkring ettersom når det passer å opplyse om de forskjellige tingene. Om noen jeg kjenner så har lest alt dette knyttet opp mot ett nick (pluss en lang rekke andre detaljer jeg ikke har ramset opp her) så skal det ikke mye til for å avsløre meg. Det kan være venner og familie, og jeg vil ikke de skal avsløre meg for det kan hende jeg skriver ting her som jeg ikke vil at de skal høre. Og det kan være en kollega eller en nabo eller en tidligere klassekamerat som finner ut hvem jeg er og misbruker informasjonen til å gjøre meg vondt. DERFOR velger jeg å skrive som gjest. Og derfor holder ikke ditt råd om å at det bare er å finne seg et bra nick og bruke en anonym e-postadresse. Her på KG så deler mange så mye av seg selv at det ikke vil være noen sak å kjenne dem igjen dersom man ramler over det. -
Gjest Wind Skrevet 25. oktober 2008 #20 Skrevet 25. oktober 2008 (endret) Bare for å nevne det, så kan du fortsatt velge å være gjest i de tilfellene du ikke utleverer sensitive opplysninger som du ikke vil at kjentfolk skal vite. Alle som er redde for å få sensitive opplysninger knyttet til sin person/bruker, kan alltids bruke gjestefunksjonen, og hvis folk lar være å "misbruke" denne anonymiteten slipper vi så usannsynlig mange forvirrende situasjoner med gjest ditt og gjest datt, som man dessuten ikke kan gjenkjenne fra tråd til tråd, eller rett og slett bli kjent med. Endret 25. oktober 2008 av Wind
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå