Gå til innhold

Karamella har bebis i magen...


karamella

Anbefalte innlegg

Uff, så skummelt at du besvimte. :( Kanskje du har lavt blodtrykk? Veit at det er mange gravide som er plaga med det. Håpar kvalmen gir seg, og at du ikkje kastar opp meir! :troest:

Kjekt at dei på jobben vart glade på dine vegne, når dei fekk den store nyheten! :) Er det forresten ein spesiell grunn tl at du har fortalt det på jobben allerede? Det er jo veldig tidleg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjekt at dei på jobben vart glade på dine vegne, når dei fekk den store nyheten! :) Er det forresten ein spesiell grunn tl at du har fortalt det på jobben allerede? Det er jo veldig tidleg enda.

Vel, har en ganske krevende jobb, hvor jeg ikke kan ta pauser uten videre, og jobben krever et raskt tempo. Det er en ganske tung jobb, mye bæring og gåing. Så jeg bare sa det, like så godt. Så slipper de å lure på hvorfor jeg er på halv åtte om dagene, + at da kan de hjelpe meg mer med å tilrettelegge arbeidet. De tar godt vare på meg allerede:) Jeg tar pauser når det passer, og slipper de tyngste jobbene. Og om noe skulle gå galt, så er det like greit at de vet det også.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

"Seks uker har gått siden forrige menstruasjon, og den lille spiren er fire uker gammel.

Det indre øret og ansiktet begynner å utvikle seg, men det er fortsatt ikke mulig å se at det skal bli et menneske ut av den lille spiren, selv om vi kan se anleggene til både armer, bein, ryggrad og ansikt. Mot slutten av uken er fosteret mellom 4 og 6 millimeter langt, og omtrent på størrelse med et pepperkorn.

Hjernen utvikler seg

Hjernen utvikler seg til å bli tredelt, en del som husker og forstår, en del som oversetter nervebeskjeder fra hjernen til organer og lemmer, og den siste som styrer pusten og muskulære bevegelser.

Barnets hjerte slår, og blodsirkulasjonen er godt i gang. Nyrene og leveren vokser fort, og hjernen og ryggmargen vokser sammen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Da får jeg bare si GRATULERER jeg også da! :D

Du har i alle fall fått kjent det mer enn det jeg har! Har bare vært litt småuggen jeg...*har lyst på symptom!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg vite at en av mine venninner er gravid også... vet ikke hvor langt på vei, men hvertfall mer enn meg!!! Det var koselig!!

I dag har jeg kjøpt boken "unnfangelse, Svangerskap og fødsel" av dr. Miriam Stoppard.... Så nå gleeeeeeder jeg meg til å lese....

I dag merket jag at jeg er skikkelig hoven rundt "bikinilinjen" er det vandlig???Og verking kun på ene siden..... (i eggstokken på en måte)... Kom til å tenke på svangerskap utenfor livmor, om hvordan det kjennes ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Karamella :)

Hvordan har du det?

Jeg vet ikke om du mener luft i magen når du skriver hoven? Er selv veldig oppblåst. Ang graviditet utenfor livmoren så har jeg ingen erfaring, men har lest at det er veldig smertefullt og at hcg nivået ikke øker som det skal ved en vanlig graviditet.

håper at alt er bra med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Karamella :)

Hvordan har du det?

Jeg vet ikke om du mener luft i magen når du skriver hoven? Er selv veldig oppblåst. Ang graviditet utenfor livmoren så har jeg ingen erfaring, men har lest at det er veldig smertefullt og at hcg nivået ikke øker som det skal ved en vanlig graviditet.

håper at alt er bra med deg :klemmer:

Å det var godt å høre!! Takk for at du bryr deg om meg!!! :klemmer:

Tja, luft i magen har jeg alltid hatt, men det er akkuratt som om jeg er litt tykkere rundt der... Vet ikke helt hva det er...

Jeg har det hvertfall fint, litt sånn skrekk-blandet fryd som det kalles.... hehe

Men det går stort sett greit.

Går det bra med deg da Evelina 74??

Jo, denne uka er jeg sykemeldt... har gått konstant kvalm siden lørdag... litt slitsomt, men greit så lenge babyen har det bra!!!! I dag er jeg litt bedre, har klart å lage middag og satt på vaskemaskinen... fremgang.. hehee

Idag sa jeg det til Mamma. Å, hun egynte å gråte "gledestårer" sa hun...heheh..

Hadde pakket inn to garnnøster og et søtt kort (med bilde av en stor isbjørn, og en liten på ryggen) Der det sto "Kjære Bestemor. Kan du strikke noe varmt og godt til meg, så jeg ikke fryser når jeg kommer ut av mamma sin mage den 6. Juli?? Hilsen Lille gull!!!

Hehehe... Det var ganske moro!!!

Så nå venter jeg på min kjære mann, som skal få ynglingsretten sin idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var godt å høre!! Takk for at du bryr deg om meg!!! :klemmer:

Tja, luft i magen har jeg alltid hatt, men det er akkuratt som om jeg er litt tykkere rundt der... Vet ikke helt hva det er...

Jeg har det hvertfall fint, litt sånn skrekk-blandet fryd som det kalles.... hehe

Men det går stort sett greit.

Går det bra med deg da Evelina 74??

Jo, denne uka er jeg sykemeldt... har gått konstant kvalm siden lørdag... litt slitsomt, men greit så lenge babyen har det bra!!!! I dag er jeg litt bedre, har klart å lage middag og satt på vaskemaskinen... fremgang.. hehee

Idag sa jeg det til Mamma. Å, hun egynte å gråte "gledestårer" sa hun...heheh..

Hadde pakket inn to garnnøster og et søtt kort (med bilde av en stor isbjørn, og en liten på ryggen) Der det sto "Kjære Bestemor. Kan du strikke noe varmt og godt til meg, så jeg ikke fryser når jeg kommer ut av mamma sin mage den 6. Juli?? Hilsen Lille gull!!!

Hehehe... Det var ganske moro!!!

Så nå venter jeg på min kjære mann, som skal få ynglingsretten sin idag.

Så koselig møte å fortelle det på :) Gleder meg veldig til å fortelle det til mine foreldre også. Jeg er også sykemeldt denne uken, egentlig litt deilig, håper jeg får slappet mye av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skjedde det noe sinnsykt uvirkelig!!!!!!!

Jeg skulle spise lunsj med min mor og min eneste søster. Hun er en del år eldre enn meg, og har barn fra før.....

Jeg hadde ikke tenkt å si det til henne enda...

Så plutselig sier hun; du, vi skulle jo gå gravid samtidig, da må du henge i....

Jeg ble helt Paff!!!

Så sier jeg; men da skal vi jo gå gravid sammen da....

Et ekstremt øyeblikk!!!

Joda, hun venter altså 15 dg etter meg.... HELT SYYYYYKT!!!

Men såååå koselig da... det er jo en dream come true!!!!

Så fortalte vi det til svigers.... en så rolig og avbalansert familie skal du lete lenge etter!!! Tok alt med knusende ro... ingen sjokk...

Det var greit da, Mannen hadde det stolteste smilet resten av den kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skjedde det noe sinnsykt uvirkelig!!!!!!!

Jeg skulle spise lunsj med min mor og min eneste søster. Hun er en del år eldre enn meg, og har barn fra før.....

Jeg hadde ikke tenkt å si det til henne enda...

Så plutselig sier hun; du, vi skulle jo gå gravid samtidig, da må du henge i....

Jeg ble helt Paff!!!

Så sier jeg; men da skal vi jo gå gravid sammen da....

Et ekstremt øyeblikk!!!

Joda, hun venter altså 15 dg etter meg.... HELT SYYYYYKT!!!

Men såååå koselig da... det er jo en dream come true!!!!

Så fortalte vi det til svigers.... en så rolig og avbalansert familie skal du lete lenge etter!!! Tok alt med knusende ro... ingen sjokk...

Det var greit da, Mannen hadde det stolteste smilet resten av den kvelden...

Nei, noe så sykt moro det med søsteren din!! Det er jo bare helt sykt moro!!! Haha, da hadde jeg fått sjokk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Takk for hilsen, og vel overstått jul, og godt nyttår!!!

Vel, litt sen med oppdateringer. Men det har skjedd så enormt mye siste måneden.

19. desember: FØRSTE UL, hos Majorstuaklinikken Bergen. Bestilt og betalt selv. Nå var vi riktig nyskjerrige.

En søt liten baby, som hostet/hiket, og sparket med bena og vinket med armene. Et lite hjerte som banket kjempe fort. Vi fikk høre hjertelyden, og se kjempe mye av babyen. Og alt viste seg å være bra.

Senere på dagen fortalte vi det til våre venner, og vi, to stolte kommende foreldre, var i lykkerus!!!!!!

26. desember: Jeg begynner å blø..... Jeg blir helt deprimert og utslått. Jeg går til legevakten og får henvisning, så bar det avsted til KK. Halv to på natten kom vi endelig til, og fikk tatt en innvendig ul, og gyn. undersøkelse...... Jeg var så trett og sliten og kjempe nervøs for babyen vår...

Da legen sier; "her er et bankende lite hjerte", brister jeg ut i gråt...

Vår lille skatt er der fremdeles!!!!

Neste dag var jeg helt utslitt.....

dagen etter dette besvimer jeg plutselig, og kaster opp om hverandre.... Det varer og varer, nesten et helt kvarter var jeg "borte"...

Blodtrykksfall var det visst....

Uken etter var jeg så utrolig sliten, og klarte ikke gjøre noe som helst...

Men nå 14+4 på vei, har formen blitt helt annerledes. Kvalmen har gitt seg. Bekkene strider stadig imot, men pytt sann, jeg føler meg jo så bra...

Og i natt kjente jeg LIV!!!! det må ha vært det... jeg dyttet forsiktig i magen, og fikk en slags "lemus" til svar.... Så gøy! Lille skatten vår er der inne enda!!!!

Jeg er så overlykkelig at jeg tror jeg skal sprikke!!!! Tenk at det er meg forundt å oppleve dette her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at det går bra med deg nå, ble litt redd når jeg leste at du hadde begynt å blø, men ble lettet da det gikk bra. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRUR jeg og har kjent bevegelse.... Men jeg vet ikke helt. Vanskelig å vite hva man skal kjenne etter.. Og hva som skille bevegelsene fra kroppen alene. Hehe!

Godt å høre at det går bedre med deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arhirwen

Merker jeg holdt pusten da jeg leste oppdateringen din ang. blødning! :haar:

Ville bare si gratulerer jeg også, og godt å høre at formen er bedre!

Håper helgen har vært fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Da hadde vi vært på ultralyd: JENTE!!!!!!! JENTE JENTE JENTE!!!!

Og ikke minst; alt så fint ut med lille skatten vår!!!

Å hvor vi er lykkelig og takknemlig!!!

Og Kjærligheten blomstrer som aldri før;-)

Happy Valentines day;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde vi vært på ultralyd: JENTE!!!!!!! JENTE JENTE JENTE!!!!

Og ikke minst; alt så fint ut med lille skatten vår!!!

Å hvor vi er lykkelig og takknemlig!!!

Og Kjærligheten blomstrer som aldri før;-)

Happy Valentines day;-)

ÅH :D SÅ BRA :D GRATULERER :babyjente:

Hihi - nå kan dere nyte graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

Gratulerer med bebis i magen :)

Hjelpes, holdt pusten da jeg leste om blødningene, men ble så sinnsykt lettet da jeg leste at det gikk bra :)

Håper alt går bra videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...