Gå til innhold

Karamella har bebis i magen...


karamella

Anbefalte innlegg

HURRA!!!

Dagen har kommet!!! I dag holdt jeg en positiv gravdiditetstest i hånden. Å hvor jeg er lykkelig!!!

Er bare 3+5... men har merket mange tegn allerede.... De to siste dagene har jeg vært såååå kvalm... og de ømme brystene...au!!! Og det kjennes ut som om kroppen har jobbet dobbelt så mye som den egentlig har gjort..... Så sliten...

Vel, det har nå ikke gått helt opp for meg enda!!! Er veldig rart....

Men vi gleder oss begge. Og pappen er så kry!!!!

Nå må jeg ta meg en tur ut i frisk luft før jeg ...ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så utrulig mykje med ein liten spire i magen, karamella! :bolledeig::strix:

Det er ei kjempespennande tid du går i møte, så masse lykke til vidare i svangerskapet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! Gratulerer og lykke til begge dere to!!!! Er så utrolig gøy!!! :rødme:

Jeg merka tegn ganske tidlig. Begynte å bli kvalm for 2-3 dager siden. (litt over en uke etter unnfangelsen) Og for 5-6 dager siden begynte jeg å få de ømme brystene. (merka det veldig fordi jeg bærer så mye på jobben). Og jeg LUKTER..... Alt lukter ekkelt.... jeg omgåes mange forskjellige mennesker i jobben min om dagen, å fy... Må bare svelge og svelge..... :fnise:

Er litt arti å merke alle disse tegnene også da, når du vet hva det er :gjeiper:

Er litt usikker på om jeg skal si det på jobben. Har hørt det ikke er bra å løfte tungt den første tiden.... Noen som vet noe om det???

Også er jeg så kvelm om morgenen.....

Jeg gleder meg veldig til tiden fremover. Har lengtet en stund etter å bli gravid. Har sett andre med mager , å de er jo så søte, og skulle alltid ønske det var meg..... Nå er det faktisk snart det!!!! :ler:

Må sove nå, før kvalmen tar meg... og jeg skal på jobb i morgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det morgen igjen..... Merkelig jeg pleier alltid å slumre minst en time uansett på døgnet, men idag var det ikke mer søvn å få.... Kvalm og uggen....

Så nå sitter jeg her med folaten, juice og tørre kjeks (litt komisk)..... :fnise:

Skal på jobb nå snart, å klarer ikke tanken på det en gang..... :tristbla:

Jammen godt å ha en dagbok her, å lufte tankene sine.... Mannen er på seminar i helgen , så jeg har liksom ingen å snakke med om den nye nyheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg ein sjukedag, viss du ikkje føler deg i form til å gå på jobb. Ikkje noko godt å gå rundt og vera kvalm. :troest:

Det er ein kjemperar følelse å vera gravid for aller første gang! :) Hugsar sjølv korleis det var når eg nettopp hadde testa positivt. Synst det var heilt fantastisk, samtidig som eg ikkje klarte å skjønna at det virkelig kunne vera sant. ;) Og som du seier, ein føler behov for å snakka med nokon om det store som er på gang. Men det er ikkje alltid så lett, for ein vil jo helst halda den store nyheten hemmelig ei stund.

Håpar mannen din snart er heime igjen frå seminaret! Imens kan du jo prata med oss her inne på KG, sjølv om det såklart ikkje blir heilt det same :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen!!! Ja, det er så deilig å snakke med dere her inne, som har vært og er i samme situasjon...

Hmmm... kvalmen gikk ganske fort over i dag (vare kun en time), men etter 4 timer på jobb holdt jeg på å besvime, og ble bare mer og mer svimmel..... (er vel vanlig, ikke vet jeg..) Prøvde alt, drikke vann, frisk luft, sitte ned enhalv time.... ikke noe hjalp.... Så jeg måtte gå hjem tilslutt..... Synes det var en ganske ekkel opplevelse....

Har et ganske krevende yrke, (jobber i en veldig travel butikk) så jeg kan ikke bare sitte ned å ta pause om jeg trenger det.... og ikke kan jeg bare gå hjem heller, så jeg må vel nødt å si det til sjefen i morgen...... litt kjedelig det... Men tror jeg må si fra at jeg ikke kan være alene på jobb, og ikke løfte og bære så mye.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her, måtte bare lime den inn.....

Unnfangelsen finner sted omkring: 13. oktober 2008

Hjertet begynner å slå: 7. november 2008 :rødme: Helt sprøtt!!!

Embryoet beveger seg: 1. desember 2008

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 8. desember 2008

Alle indre organer er ferdig formet: 8. desember 2008

Risikoen for spontanabort avtar: 22. desember 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 29. desember 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 5. januar 2009

Fosteret svelger og tisser: 19. januar 2009

Tid for ultralyd: 26. januar 2009 :jepp: Så spennende!

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 2. februar 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 16. februar 2009

Fosteret begynner å høre: 9. mars 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 6. april 2009

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. mai 2009

Svangerskapspermisjonen begynner: 17. juni 2009

Antatt termindato: 8. juli 2009 Tattada TAAAAAA!!! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det leggetid igjen.... Har tenkt å ta en til test i morgen tidlig, siden det er egentlig da jeg skulle hatt mensen, bare sånn for sikkerhetens skyld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det leggetid igjen.... Har tenkt å ta en til test i morgen tidlig, siden det er egentlig da jeg skulle hatt mensen, bare sånn for sikkerhetens skyld....

Skjønner hva du mener ang. test :P Hehe! Jeg har tatt sju tester ellerno :P Hehe, alle viser at jeg er gravid men er så redd for å miste og sånn så vil teste hele tiden. Vi skal til lege på mandag, så da tenkte jeg å ta en test mandag morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel da var testen tatt:) Det krysset var nå ikke å ta feil av!!! Babyen er på vei!!!

Jeg er idag 4 uker på vei.... Babyen er 1,5-2,5 mm stor. Organer som nyrer, lever, ryggrad og nervesystem begynner nå å bli til. Det blir etablert blodgjennomstrømning fra meg til babyen. Og morkaken begynner å ta form!!! Hurra!!

Jeg er sååååå glad!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var det sagt på jobben!!! Fikk klem og "gratulerer", og de synes det var veldig kjekt!!!! Så er litt lettet ja...

Synes det er helt uvirkelig..... får sånne "frydestunder" innimellom.....

Prøver å ikke tenke på om noe går galt, jeg vil glede meg i svangerskapet, og heller bli lei meg om noe ikke går som det skal!!!

Merker at jeg blir fort tungpusten.... skal så lite til liksom, også har jeg mensen smerter da...men det går ellers greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, da var det sagt på jobben!!! Fikk klem og "gratulerer", og de synes det var veldig kjekt!!!! Så er litt lettet ja...

Synes det er helt uvirkelig..... får sånne "frydestunder" innimellom.....

Prøver å ikke tenke på om noe går galt, jeg vil glede meg i svangerskapet, og heller bli lei meg om noe ikke går som det skal!!!

Merker at jeg blir fort tungpusten.... skal så lite til liksom, også har jeg mensen smerter da...men det går ellers greit.

Så bra at det gikk greit på jobben :) Lurt som du sier å glede seg, og ikke tenke på at ting KAN skje... :)

Hvor bor du forresten? Fant ikke noe "info" om deg her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du forresten? Fant ikke noe "info" om deg her? :)

Jeg bor i nærheten av Bergen. Vil ikke legge ut så mye info om meg, for vil være litt anonym ;-)

Idag våknet jeg med halsbetennelse. Noe så uflaks!! Vel kansje like greit, så kan meg og babyen slappe av idag :) Så jeg gikk rett å la meg igjen.

Det snør ute, og min elskede vekket meg med en klem, etter at jeg hadde sovet lenge...... og inne i magen min er det en del av oss begge som vokser og utvikler seg.... For en lykke!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i nærheten av Bergen. Vil ikke legge ut så mye info om meg, for vil være litt anonym ;-)

Idag våknet jeg med halsbetennelse. Noe så uflaks!! Vel kansje like greit, så kan meg og babyen slappe av idag :) Så jeg gikk rett å la meg igjen.

Det snør ute, og min elskede vekket meg med en klem, etter at jeg hadde sovet lenge...... og inne i magen min er det en del av oss begge som vokser og utvikler seg.... For en lykke!!!!!

WOW, så fantastisk, det hørtes deilig ut... Kjenner at jeg hadde trengt en sovedag jeg også!! Hm, jaja :)

Okay, skjønner ang. info, jeg vil heller ikke legge ut for mye om meg heller :) Bor i Oslo jeg da! :)

Kos deg idag med masse soving og kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk!!!

Vel idag kastet jeg opp for første gang i svangerskapet... Synes det er litt tidlig , er bare 4+2.... Og så besvimte jeg... flere ganger. Flaks min elskede var der for meg. Litt skummelt, men greit når jeg vet hvorfor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...