Gå til innhold

Hellasferie, hvilket reisebyrå bør vi velge?


Gjest Reisefeber

Anbefalte innlegg

Gjest Reisefeber

Hei alle sammen :goodbye:

Vi er fem jenter som skal reise til Skiathos i Hellas sommeren 2009.

Vi har kikket blandt annet på Apollo og Ving sine tilbud, men vi vet ikke hvem vi skal velge? Har noen av dere erfaring med disse selskapene, eller har noen andre selskaper å anbefale? Og har dere noen erfaring med skiathos generelt?

Håper på mange svar:)

Alle råd eller tips velkomne :jepp:

Hilsen reiseklare jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en reiseglad hellasfreak :ler: Har vært på de aller fleste steder og blant annet Skiathos - som forøvrig er en veldig vakker øy. Jeg trivdes veldig godt der. Bodde i ving leiligheter i Megaloi Amos - stranden er ikke den vakreste på Skiathos - som er kjent for sine vakre strender, men det er helt ok og det er nært Skiathos by - hovedstaden.

Hvilken plass skal dere til?

Hvis det er badeferie dere er ute etter så er Skiathos et paradis med vakre strender, trær som henger over strendene som gir skygge om man ønsker det. Mange tavernaer, diskoteker og barer.

Når det gjelder apollo eller ving så ville jeg ha valgt det selskapet som har det hotellet eller leilighetene som dere ønsker. Jeg har reist med de fleste selskapene og kan ikke akkurat si at noen skiller seg bedre ut enn andre. De er rimelig like. Eneste forskjell er jo hotellene.

Den ving leiligheten jeg leide var nå privateid av en innfødt og fikk bo der veldig rimelig. Reiste som ryggsekkturist og var kjempe heldig! Fant sted å bo når jeg kom til øya :fnise:

Håper dere vil kose dere masse dere nede, for vakkert er det så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med Ving.

Er heldig dere som skal til Skiathos, var dr sommer. Frister så aboslutt for gjentagelse!! Fantastisk øy :)

Anbefaler også å bo nede i byen, de gjorde ikke vi. Bodde opp en bratt bakke. Litt slitsomt i varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reisefeber

Vel da høres jo ving betryggende ut :jepp:

Takk for hjelpen :jepp:

Noen tips for hva slags aktiviteter man kan gjøre der nede?

Eller noen fine, litt mindre folksomme strender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo dere bestemt dere for Skiathos og landet på reisebyrå, så det er jo litt unødvendig, men likevel...: Hvis det er Hellas, og ikke bare "Syden", som trekker, vil jeg veldig varmt anbefale Lilleput reiser. I sin tid var de en gjeng med Hellas-freaker som åpnet et lite byrå, de har vokst seg litt større og med flere reisemål, men har fremdeles visjonen om den gode, greske sydenferien intakt. Vet ikke om de har reiser til Skiathos, men det finner du jo kjapt ut med Google.

For noen virkelig greske, rolige reisemål, med mat og retzina og strand, utflukter til de som vil, og en generelt gresk atmosfære uten hundreogørti tyske turister på samme reisemål, vil jeg virkelig anbefale dem!

Er også ganske så Hellas-frelst... ikke minst med tanke på nydelige gyros for 1,5 euro.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at du ikke skal bry deg om reisebyrå, men lete på sidene til alle som selger reise til Skiatos, og velge det som passer dere best.

Det du kjøper er uansett bare flyseter og hotell. Derfor gjelder det å finne det hotellet dere ønsker til den beste prisen med den flyavgangen som passer dere. Det selskapet som kan gi dere det beste tilbudet velger dere. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler også å stille innom lilleput.no. Personlig er jeg svært fornøyd med dem og de har også mange gode tilbud, ihvertfall utover. Reiste med dem i sommer, riktignok til Bulgaria, men de spesialiserer seg på Hellas. Har hørt veldig mye positivt om dem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...