Gå til innhold

Hvordan kal Ryanair selge flybilletter for 2 øre


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg forstår rett og slett ikke prisene Ryanair opererer med.

Vi er to pers, som skal reise til Skottland.

Fra Torp til Glasgow koster det oss kr 218,- for to pers. inkli skatter og avgifter.

Fra Glasgow til Torp koster det oss kr 0,02 for to pers. inkl. skatter og avgifter.

I tillegg betaler vi kr 40,- pr pers hver vei - tot. kr 160;-

Dette er billetter som er bestilt mange uker før avreise, så det er ikke snakk om å selge tomme seter heller.

Greit nok at de tjener på de kr. 160,-, men det får da være måte på.

Hvordan kan de fly så billig? Jada, jeg vet at vi ikke kan forvente voldsom service, og jeg vet at vi ikke får avbestilt og jeg vet at det koster mye penger å endre billetten - skulle da bare mangle også, for den prisen.

Men hvordan er det altså mulig å holde så lave priser? 2 øre en vei for to eprs inkl skatter og avgifter er jo helt sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis billettene er så billig, så koster bagasje garantert en del penger, vil jeg tro.

Ja, det er tillegg for innsjekket bagasje, men vi kan ha med håndbagasje på 10 kg hver inkl, i prisen, så vi skal ikke ha med noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrainntekter, kun en flytype i hele flåten, lave lønninger, liten administrasjon på toppen, skattefordeler i hjemlandet Irland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan går det med toalettsaker og slikt da, i håndbagasje mener jeg.

Jeg forstår ikke helt hva du mener.

Toalettsaker som er flytende legges i en gjennomsiktig pose med zip-lukking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrainntekter, kun en flytype i hele flåten, lave lønninger, liten administrasjon på toppen, skattefordeler i hjemlandet Irland.

Pluss: Gjennomsnittsprisen per solgt sete er langt høyere.

Joda, men jeg skjønner like vel ikke helt greia her. Derimot hadde jeg forstått det hvis de dumpet prisen på usolgte seter rett før avgang. Men at de opererer med så lave priser mange uker før avreise synes jeg er rart, men fint for meg da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg skjønner like vel ikke helt greia her. Derimot hadde jeg forstått det hvis de dumpet prisen på usolgte seter rett før avgang. Men at de opererer med så lave priser mange uker før avreise synes jeg er rart, men fint for meg da. :)

Prisene går opp rett før avgang. Folk som trenger billetter i siste liten er villige til å betale mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at de prøver å selge greier i ett sett fra du går på til du går av flyet.

Ok, men det er helt greit for meg. Jeg lar bare være å kjøpe de greiene og reiser glad og fornøyd for 2 øre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forjævlig urettferdig at vi som reiser innenlands er heldige om vi får en billett tur/retur til under 2500.. :frustrert::(:sukk:

Sorry.. Utblåsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så forjævlig urettferdig at vi som reiser innenlands er heldige om vi får en billett tur/retur til under 2500.. :frustrert::(:sukk:

Sorry.. Utblåsning...

Ja, skjønner det er irriterende, men det går da an å få billetter for kr 598,- t/r til elskovsbyen din også. Bruk Norwegian og reis på de dagene det er billig.

Vi hadde ikke hatt problem med å betale mer vi, hvis vi ikKE hadde reist på billige dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skjønner det er irriterende, men det går da an å få billetter for kr 598,- t/r til elskovsbyen din også. Bruk Norwegian og reis på de dagene det er billig.

Vi hadde ikke hatt problem med å betale mer vi, hvis vi ikKE hadde reist på billige dager.

Kan du vise meg hvor jeg få billett tur/retur til 598,- ? :)

For vår del har norwegian billigste billett til 486,- tidlig om morgenen, da vi er på jobb. Aktuelle fly koster 1285,- akkurat nå. Hver vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du vise meg hvor jeg få billett tur/retur til 598,- ? :)

For vår del har norwegian billigste billett til 486,- tidlig om morgenen, da vi er på jobb. Aktuelle fly koster 1285,- akkurat nå. Hver vei.

Ja, det er jo det jeg forsøkte å skrive, at man må kunne reise på litt ugunstige tidspunkt hvis man skal kunne benytte seg av de billige billettene. Sånn var det med oss også. Så derfor kan du ikke trekke de sammenligningene.

Men jeg forstår jo selvfølgelig irritasjonen din.

Hver fredag fra nå og nesten frem til jul koster det iallefall kr 299,.- hos Norwegian hvis man reiser derfra og ned hit.

Hvis vi bare kunne reist på spesielle tider (når vi normalt ikke er på jobb), så hadde også de flybillettene jeg har skrevet om i første innlegget kostet mye mer.

Billig billetter må bestilles i god tid.

http://ip.norwegian.no/ip/FareCalendarExec...=FCNextOutbound

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo vi kan få billigere billetter, men ingen av oss har mulighet til å ta fri fra jobben for tiden siden vi begge byttet jobb i sommer.

Det var bare frustrasjon som ville ut.. Ingenting annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pluss at de prøver å selge greier i ett sett fra du går på til du går av flyet.

Det har jeg aldri opplevd med Ryanair. Har reist mye med Ryanair til og fra England, og er veldig fornøy med dem. Har aldri betalt mer enn 200 kr en veg inkl. skatter og avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 299,- billettene må jo ha dukket opp de siste par dagene! :overrasket: Sist jeg sjekket fredagsflyet kostet billetten 961,- (det som går sent på kvelden). Fantastisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 299,- billettene må jo ha dukket opp de siste par dagene! :overrasket: Sist jeg sjekket fredagsflyet kostet billetten 961,- (det som går sent på kvelden). Fantastisk. :)

Ja, det gjelder å følge med. ;)

Og ja, de kjører kampanje på 299-billetter nå, akkurat som Ryanair gjør på sine billigbilletter.

Men som sagt, jeg forstår irritasjonen over prisene på innenlandsbillettene - de er ofte veldig høye, men det er fordi det er så lite konkurranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du Gitte, dere må bestille når billigbillettene dukker opp, ikke når dere ahr fått tenkt dere om lenge - for da er de borte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...