Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en som bruker narkotika


SnillMito

Anbefalte innlegg

Gjest missLady

Nei!

Har vært sammen med en som røykte hasj en gang i blant, men jeg hatet det så han gjorde det faktisk aldri mens vi var sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som alltid overrasker meg i slike tråder, er at folk ser helt bort i fra at alkohol er utrolig farlig og veldig vanedannende.

Sånn rent bortsett fra alkohol er lovlig som rusmiddel og alt annet ikke er det, så er ikke alkoholen et mindre farlig rusmiddel. Og man blir ikke noe mer rusavhengig av å røyke en bønne eller sniffe kokain (som forøvrig er veldig veldig vanedannende) en sjelden gang enn man blir av å drikke en sjelden gang.

Så hvis man ser bort fra lovligheten, så mener jeg at måtehold er alfa og omega uansett hvilken gift man velger.

Og jeg ser gjerne at alkohol hadde vært forbudt på lik linje med andre stoffer, for du har rett i at det også er et farlig rusmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser gjerne at alkohol hadde vært forbudt på lik linje med andre stoffer, for du har rett i at det også er et farlig rusmiddel.

Så alt som kan være farlig burde være forbudt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du sier dette så må du samtidig mene at folk som drikker vin et par ganger i måneden eller et par ganger i året, og ikke kutter helt ut når de får barn, også er avhengige. Henger det på greip synes du?

I såfall er vi alle avhengige her i landet med mindre vi er totalt avholds.

Oh please... Idiotisk rettferdiggjøring av narkotika. Hvis du mener det er like farlig å nippe rødvin et par ganger i måneden som å misbruke kokain, da må du være blind. Hvis de skal sammenlignes, må du i så fall sammenligne det med å være bøtte, potte, dritings, møkka full. Selv det synes jeg faktisk er bedre enn kokain. Være dritings kan sammenlignes med misbruke av hasj, kokain og andre hardere stoffer er enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh please... Idiotisk rettferdiggjøring av narkotika. Hvis du mener det er like farlig å nippe rødvin et par ganger i måneden som å misbruke kokain, da må du være blind. Hvis de skal sammenlignes, må du i så fall sammenligne det med å være bøtte, potte, dritings, møkka full.

Med på den. Et par glass vin kan (såvidt jeg vet) ikke gi en psykose, men det kan for eksempel en joint gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være sammen med en Narkoman er vel ikke ønskelig, men ville aldri sagt "Nei, aldri i verden"!!

Jeg vet godt at jeg ville forsøkt om jeg ville hatt han, ellers hadde det vel ikke vært et problem. Det er litt slik jeg er..

Jeg levner ikke fyren om han har problemer. Han er ikke mindre menneske for meg om han er en narkoman. Han er ikke mindre menneske for meg om han er deppa. Joda, det hadde kanskje vært et helt dumt utgangspunkt.

Men noe måtte vel trukket meg til denne fyren fra før?

Har vært sammen med en som hadde psykiske problemer og var manisk deppa! Det var og tungt, masete og helt på jordet. Men man prøvde.

(det gikk ikke den gangen.)

Men aller helst ønsker jeg en fyr som kan drikke alkohol, og kan røyke en hasj en gang i halvåret. Og som ikke er narkoman.

Endret av Hanna panna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser gjerne at alkohol hadde vært forbudt på lik linje med andre stoffer, for du har rett i at det også er et farlig rusmiddel.

Om alkohol hadde blitt forbudt hadde jeg flyttet ut av landet like kjapt som jeg kunne stave ordet Fredag.

Og min drømme start på helgen (fredager) er å lage litt mat mens man sipper et glass vin eller tar en kald øl. Gjerne med radio eller tven på!

Sann klisjee: Det er farlig å kjøre bil og det er farig å leve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. Dersom det er et helt hypotetisk spørsmål, og jeg ikke var mamma og ikke hadde tippet tredve. Da kunne jeg nok det. Samtidig har jeg selv (hatt) en forkjærlighet for sånt, og det er veldig slitsomt å måtte forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er nok mer eller mindre avhengig uansett ja. Men alkohol er lovlig, og ikke narkotika... Man bør holde seg for god til å innta illegale rusmidler når man har barn, mener nå jeg. Bare tenk på det miljøet som finnes rundt kjøp og salg av narkotika. Ville ikke hatt en av dem på døra, i all fall ikke når jeg har barn.

Jeg er enig med deg i det, det jeg reagerer på er at du sier man er avhengig om man bruker rusmidler et par ganger i måneden eller året, så jeg lurte på om det gjaldt alkohol også. Det at alkohol er et lovlig rusmiddel, gjør det ikke noe mindre farlig. Vi har fremdeles 250000 alkoholikere her i landet.

Og jeg ser gjerne at alkohol hadde vært forbudt på lik linje med andre stoffer, for du har rett i at det også er et farlig rusmiddel.

Løser forbud noen problemer, Cata? Narkotika er forbudt her i landet, har det hjulpet noe? Oslo har vel omtrent verdens største narkotikaproblem.

Nytter ikke å forby alt man ikke liker. Det hjelper over hodet ikke.

Og til den tidligere i tråden som mener at jeg forherliger narkotika. Nei, jeg gjør ikke det, jeg bare påpeker at det å se på alkohol som et mindre farlig rusmiddel er å lure seg sjøl og alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i livet. Har vært sammen med en misbruker/narkoman (blandingsmisbruk) og ville aldri gått inn i et sånt helvete igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Sunniva_*
Jeg levner ikke fyren om han har problemer. Han er ikke mindre menneske for meg om han er en narkoman. Han er ikke mindre menneske for meg om han er deppa. Joda, det hadde kanskje vært et helt dumt utgangspunkt.

Men noe måtte vel trukket meg til denne fyren fra før?

Men aller helst ønsker jeg en fyr som kan drikke alkohol, og kan røyke en hasj en gang i halvåret. Og som ikke er narkoman.

Noe måtte ha tiltrukket meg til han fra før og er jeg glad i/forelsket er jeg sikker på at det hadde vært en flott mann, selvom disse problemene.

Er også svært enig i det siste du nevner: Helst en som Kan drikke alkohol. Kan røyke hasj. Og det kan min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du blitt sammen med en som for eksempel brukte kokain et par ganger i måneden (eventuelt andre partydop)?

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noe måtte ha tiltrukket meg til han fra før og er jeg glad i/forelsket er jeg sikker på at det hadde vært en flott mann, selvom disse problemene.

Er også svært enig i det siste du nevner: Helst en som Kan drikke alkohol. Kan røyke hasj. Og det kan min kjære :)

Joa, men samtidig aner jeg ikke hvordan det er med sterkere stoffer enn hasj og øl (Drikker bare øl og vin, hasj er to år siden), og har aldri opplevd selv disse problemene rundt det (kokain som ble nevnt). Vet jo om folk som bruker speed og kokain, dog svært sjeldent. Men er mer hasj jeg er vokst opp med. Eneste problemet jeg har sett med det var en som ble for glad i det i sommerferien, og fortsatte ut over høsten tre ganger i uka. Men det tok fort stopp.

Så når jeg leser folk som sier "Aldri igjen vil jeg være med en narkoman", kan jeg skjønne det og. De har jo opplevd det.

Prøvde å lese en bok om en sprøytenarkoman i Oslo for noen år siden, men jeg orket ikke å lese hele. Enda jeg aldri klarer å legge fra meg en bok uten å bli ferdig. Men den var kvalmende og tung å lese. Hun sov ute i Oslo sentrum uten sokker på vinterstid. Mistet ungene og huset, mens hun stakk seg i armen og spydde. Ble veldig deppa av hele greia, side etter side med slike detaljer.

Men jeg synes det er viktig at kjæresten min kan drikke alkohol, for pappa klarte det aldri og ble frekk av sprit. Men han drakk det selvom. Er vel derfor jeg er øllens gode venn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne du blitt sammen med en som for eksempel brukte kokain et par ganger i måneden (eventuelt andre partydop)?

Nei, det kunne jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale en pappdunk med tappekran (3 litere). Da kan du fint ta deg et glass vin uten at samboeren din må begynne å drikke av den grunn ;)

Aiaiaiai...er sånn det begynner.. Tappedunker er alkoholikernes beste venn, nei hold deg til ei flaske i skapet, som du kun åpner hvis du har ei venninne på besøk osv.

Den dunken...kan jo ikke stå i evigheter den heller.., eller? Så da MÅ hun bare drikke den opp før den blir dårlig.. og vips, så er det tomt, og da må hun jo kjøpe ny, kan jo ikke ha flaske, for den kan hun ikke drikke av alene - og there you go.

Nei, join heller samboern din , og bli avholds :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...