Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #21 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ikke hvis det var så ofte som et par ganger i måneden. Hadde det vært tre-fire ganger i året så ja. Jeg er enig i denne; en gang i måneden blir litt for ofte med et stoff som kokain. Andre stoffer kunne jeg nok vært litt mer tolerant overfor. Det viktige er uansett at det ikke går utover personens liv. Jeg ville aldri vært sammen med en som hadde narkotika som hovedfokus i livet sitt. Det samme gjelder for øvrig med alkohol. Men litt forsiktig, sporadisk bruk er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 22. oktober 2008 #22 Del Skrevet 22. oktober 2008 Har allrede sagt mi mening om detta men må bare si til dere som "kunne"vært sammen med narkomaner,håper til gud at dere ikke har unger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_helen_* Skrevet 22. oktober 2008 #23 Del Skrevet 22. oktober 2008 Kokain? Tror ikke det... Vil gjerne finne meg en kjæreste som bruker hasj derimot, for min del blir det mye mer sosialt og noe man kan nyte sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 23. oktober 2008 #24 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kunne du blitt sammen med en som for eksempel brukte kokain et par ganger i måneden (eventuelt andre partydop)? Ja, er jo sammen med en som bruker pulver, men nå er jeg så sjokkskadet at jeg ikke vet om vi er sammen eller ikke mer... Svarer slik at jeg virker dopa, men jeg er ganske forvirret og ønsker meg ett bedre liv enn å være sammen med en som bruker sprøyter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 23. oktober 2008 #25 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniffet en trailer Skrevet 23. oktober 2008 #26 Del Skrevet 23. oktober 2008 nope. og ja, har tatt det sel. det vitner om umodenhet og at dopet er på har tatt/på vei til å ta overhånd. hilsen en som sliter med fysikk og psyke etter to års kokainmisbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sniffet en trailer Skrevet 23. oktober 2008 #27 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kokain? Tror ikke det... Vil gjerne finne meg en kjæreste som bruker hasj derimot, for min del blir det mye mer sosialt og noe man kan nyte sammen. ja det er kos en gang i blandt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 23. oktober 2008 #28 Del Skrevet 23. oktober 2008 Aldri i livet. Liker ikke at mannen min drikker øl en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. oktober 2008 #29 Del Skrevet 23. oktober 2008 Når temaet først er oppe vil jeg legge til at jeg ikke kunne vært samen med en som ikke drakk alkohol. Det ville jeg syntes ble rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. oktober 2008 #30 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, det ville vært helt uaktuelt. Det inkluderer også hasj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christal Skrevet 23. oktober 2008 #31 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, det ville vært helt uaktuelt. Det inkluderer også hasj. Samme her .. og for meg er det også uaktuelt med helgefyll hver helg og overstadig beruselse til en hver tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 23. oktober 2008 #32 Del Skrevet 23. oktober 2008 Samme her .. og for meg er det også uaktuelt med helgefyll hver helg og overstadig beruselse til en hver tid.. Det er jeg også enig i. Jeg liker ikke at folk blir noen andre enn de er. At man blir litt morsom er helt greit, men jeg er ikke glad i fyll. Jeg har nå funnet meg en mann som er totalavholdende, men det er tilfeldig. Egentlig kunne jeg ønske han ville drikke i blant, sånn at jeg kan ta meg et glass rødvin når vi er hjemme en fredagskveld, men det blir ikke like naturlig å åpne en hel flaske når det bare er jeg som skal ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christal Skrevet 23. oktober 2008 #33 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det er jeg også enig i. Jeg liker ikke at folk blir noen andre enn de er. At man blir litt morsom er helt greit, men jeg er ikke glad i fyll. Jeg har nå funnet meg en mann som er totalavholdende, men det er tilfeldig. Egentlig kunne jeg ønske han ville drikke i blant, sånn at jeg kan ta meg et glass rødvin når vi er hjemme en fredagskveld, men det blir ikke like naturlig å åpne en hel flaske når det bare er jeg som skal ha. Totalt avholdene er jo litt kjedelig som du nevner. Et glass vin i ny og ne er kjempe koselig en gang i blant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kompi Skrevet 23. oktober 2008 #34 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. oktober 2008 #35 Del Skrevet 24. oktober 2008 Har allrede sagt mi mening om detta men må bare si til dere som "kunne"vært sammen med narkomaner,håper til gud at dere ikke har unger!! Så du mener at folk som sniffer kokain kanskje et par ganger i måneden er narkoman? Mener du også at folk som drikker et glass vin et par ganger i måneden er alkoholikere da, eller? Jeg vet ikke om jeg kunne vært sammen med en som ruset seg på kokain et par ganger i måneden. Det kommer jo an på personen, personligheten, resten av hverdagen til vedkommende og hvilket forhold han har til rusbruk rent generelt. Finnes ikke noe ja/nei svar på det spørsmålet for min del. Jeg levde i mange år med en alkoholmisbruker og det var ingen dans på roser, men han var ikke bare det. Han var også en morsom og generøs person som var flink i huset, en racer til å lage mat, fikk unna alt det såkalte "mannfolkarbeidet", hadde en god jobb, tjente bra osv osv... Det blir for galt å se kun en side av en person, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 24. oktober 2008 #36 Del Skrevet 24. oktober 2008 Det er jeg også enig i. Jeg liker ikke at folk blir noen andre enn de er. At man blir litt morsom er helt greit, men jeg er ikke glad i fyll. Jeg har nå funnet meg en mann som er totalavholdende, men det er tilfeldig. Egentlig kunne jeg ønske han ville drikke i blant, sånn at jeg kan ta meg et glass rødvin når vi er hjemme en fredagskveld, men det blir ikke like naturlig å åpne en hel flaske når det bare er jeg som skal ha. Da vil jeg anbefale en pappdunk med tappekran (3 litere). Da kan du fint ta deg et glass vin uten at samboeren din må begynne å drikke av den grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 24. oktober 2008 #37 Del Skrevet 24. oktober 2008 Da vil jeg anbefale en pappdunk med tappekran (3 litere). Da kan du fint ta deg et glass vin uten at samboeren din må begynne å drikke av den grunn Men ble ikke dette litt naivt da? De narkomane jeg kjenner (ikke alle) er blandingsmisbrukere og vinpakken vil bli tømt før du selv har fått to glass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 24. oktober 2008 #38 Del Skrevet 24. oktober 2008 Da vil jeg anbefale en pappdunk med tappekran (3 litere). Da kan du fint ta deg et glass vin uten at samboeren din må begynne å drikke av den grunn Jeg er singel, så jeg har også valgt den varianten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #39 Del Skrevet 24. oktober 2008 Totalt avholdene er jo litt kjedelig som du nevner. Et glass vin i ny og ne er kjempe koselig en gang i blant. Du kan da fint kose deg med et glass vin i ny og ne uten at partneren må drikke vin av den grunn? Min mann koser seg med et glass vin, mens jeg koser meg med en ekte cola, med max sukker og koffein. Da koser vi oss begge. Jeg koser meg ikke mindre fordi han drikker noe annet enn meg, og han koser seg ikke mindre av at jeg drikker cola i stedet for vin. På samme måte som vi kan kose oss på restaurant sammen selv om vi spiser forskjellig rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #40 Del Skrevet 24. oktober 2008 Men ble ikke dette litt naivt da? De narkomane jeg kjenner (ikke alle) er blandingsmisbrukere og vinpakken vil bli tømt før du selv har fått to glass... Men det er antagelig ikke noe problem hos Vera Vinge og mannen Jeg kunne ikke vært sammen med en som brukte kokain jevnlig eller syntes det var greit å ta det "nå og da". Når det er sagt kjenner jeg nokså mange som har prøvd slike stoffer, og enkelte som har brukt det i perioder da de var unge, som er folk jeg personlig synes er både oppegående og interessante. Men jeg synes risikoene man tar ved å bruke sterke stoffer, og hva det sier om måten man fester på - det er ikke noe som stemmer overens med min livsstil og mine verdier, og det krasjer såpass kraftig at det ikke ville fungert i et forhold. Jeg ville heller ikke vært glad for å være sammen med en som dro ut og drakk seg full flere helger i måneden, men da samboern og jeg traff hverandre var vi studenter og gjorde vel nettopp dette. Det viktigste for meg/oss er at vi ikke har fortsatt å leve sånn i voksen alder -. det ville både vært (for) dyrt og antagelig en kilde til mange krangler. Understreker at jeg tenker på _fyll_, om vi hadde bodd nærmere by og venner ville vi antagelig vært oftere ute og tatt noen øl/spist ute/dratt på forskjellige arrangementer. Når det gjelder hasj har jeg ikke så store problemer med det så lenge det ikke er snakk om å bruke det "daglig" eller i mange sammenhenger. Jeg røyker ikke selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå