karamella Skrevet 2. november 2008 #61 Del Skrevet 2. november 2008 Hei hei... Så gøy å lese her. Kjenner meg igjen i masse!! Har dere fortalt det til noen enda??? Vet liksom ikke hva som er vanlig..... Har så lyst å si det snart... er helt sprekkeferdig!!!! Hvordan er formen din da??? Leste at kvalmen hadde kommet??? huff da!!! Jaja, er nå greit at man vet hvorfor man er kvalm hvertfall!!!! Leste at du ville ha brun barnevogn. Vi har også funnet ut at det er en veldig grei farge... Hvilken type da??? Søte navn forresten!!! Vi har funnet navn for lenge siden... hehe, før vi i det hele tatt begynte å prøve! Så har egentlig fått et forhold til navnet allerede..... Lykke til videre!!! Er du 6 eller 7 uker??? Litt mer enn meg ihvertfall..... Synes tiden går sååååå sakte.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bithiah Skrevet 2. november 2008 #62 Del Skrevet 2. november 2008 Å! Jeg lurer også på om dere har fortalt? Vi har sagt det til de aller nærmeste (av både familie og venner). Klarte ikke holde det for oss selv lengre enn et døgn.. Kriteriet var hvem vi syntes det er greit at vet om det skulle skje noe med klumpen.. Greit å ikke være alene om det skulle det verste skje tenker vi! Tror jeg hadde syntes at det var værre å gå med en slik sorg og ingen visste noe, ikke mamman min en gang.. Også er det kjekt å ha noen å prate med da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 2. november 2008 Forfatter #63 Del Skrevet 2. november 2008 Gratulerer med 7 uker! 7 uker :klø: Er du ikke 6 uker? Altså 6 uker gravid, men inn i in 7ende uke? Om man følger babyverden, på den fosterutviklingen står det veldig greit f.eks Fra 6+0 til 6+6 (Der du er nå, om ikke tickeren din er feil da? Ja går inn i den 7ende uka nå Jeg teller kanskje litt anderledes enn dere, men f.eks på barnimagen står det at jeg er 7 uker på vei. Syns alle nettsider teller forskjellig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 2. november 2008 Forfatter #64 Del Skrevet 2. november 2008 Hei hei... Så gøy å lese her. Kjenner meg igjen i masse!! Har dere fortalt det til noen enda??? Vet liksom ikke hva som er vanlig..... Har så lyst å si det snart... er helt sprekkeferdig!!!! Hvordan er formen din da??? Leste at kvalmen hadde kommet??? huff da!!! Jaja, er nå greit at man vet hvorfor man er kvalm hvertfall!!!! Leste at du ville ha brun barnevogn. Vi har også funnet ut at det er en veldig grei farge... Hvilken type da??? Søte navn forresten!!! Vi har funnet navn for lenge siden... hehe, før vi i det hele tatt begynte å prøve! Så har egentlig fått et forhold til navnet allerede..... Lykke til videre!!! Er du 6 eller 7 uker??? Litt mer enn meg ihvertfall..... Synes tiden går sååååå sakte.... Vi har ikke sett på så mange enda :S Men vet Simu har en fin kombivogn, 2008 modell trur jeg. Eneste er at jeg gjerne vil ha litt andre hjul som er lettere å svinge med Hehe. Har dere sett på noen? Kanskje jeg kan stjele ideer :D Hehe! Formen ellers er sånn passe :S Kvalmen har kommet og kommer i perioder :S Litt spying og det er litsomt :S Ellers er jeg sliten hele tiden og ømme pupper. Tisser oftere gjør jeg og. Hehe!! Jeg er litt usikker på hvordan man skal regne ting, fordi alle nettsider sier forskjellig Barnimagen sier jeg er 7 uker på vei, og babyverden sier jeg er 6 uker på vei. Liberoklubben sier 7 uker. Skjønner ingenting Håper så klart jeg er 7 da. Hehe. Men trur jeg går inni 7 ende uke nå. Om jeg ikke tar helt feil. Hadde sist mens 20. september, også har jeg termin 29. juni. Å! Jeg lurer også på om dere har fortalt? Vi har sagt det til de aller nærmeste (av både familie og venner). Klarte ikke holde det for oss selv lengre enn et døgn.. Kriteriet var hvem vi syntes det er greit at vet om det skulle skje noe med klumpen.. Greit å ikke være alene om det skulle det verste skje tenker vi! Tror jeg hadde syntes at det var værre å gå med en slik sorg og ingen visste noe, ikke mamman min en gang.. Også er det kjekt å ha noen å prate med da! Svar til begge ang. hvem som vet det Hehe! Vi har kun sagt det til noen gode venner av oss. Greit å ha noen å prate med. Hihi. Vi har tenkt å poppe nyheten på julaften. Men er vanskelig å ikke si noe, siden vi begge har gode forhold til foreldrene våre. Gleder meg til å kunne si det til alle :D Hehe!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 2. november 2008 #65 Del Skrevet 2. november 2008 Ja går inn i den 7ende uka nå Jeg teller kanskje litt anderledes enn dere, men f.eks på barnimagen står det at jeg er 7 uker på vei. Syns alle nettsider teller forskjellig jeg Da skal du lese på 6+0 til 6+6 Du er 6 uker på vei, men i din syvende uke Blir en koselig julaften da,med den hyggelige nyheten å fortelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 3. november 2008 Forfatter #66 Del Skrevet 3. november 2008 Da skal du lese på 6+0 til 6+6 Du er 6 uker på vei, men i din syvende uke Blir en koselig julaften da,med den hyggelige nyheten å fortelle Ja, var det jeg mente At når jeg skrev 7 uker så går jeg inn i den uken. Var kanskje litt feil å skrive det sånn Ja, gleder meg veldig til å fortelle det. Egentlig hadde vi tenkt å si det som den siste pakken på en måte. Også hadde vi tenkt å bestille t-skjorter som vi kledde på alle mens de hadde bind for øynene, og når de åpnet øynene så leste de på alle andre sin t-skjorte; mormor, onkel osv. Men vi har funnet ut at vi kanskje sier det på morgenen i stedet Ved å lage frokost på sengen, også serevere kaffe i kopper som det sto; "verdens beste bestemor" på ellerno slikt Har dere andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FoxyFish Skrevet 3. november 2008 #67 Del Skrevet 3. november 2008 Ja, var det jeg mente At når jeg skrev 7 uker så går jeg inn i den uken. Var kanskje litt feil å skrive det sånn Ja, gleder meg veldig til å fortelle det. Egentlig hadde vi tenkt å si det som den siste pakken på en måte. Også hadde vi tenkt å bestille t-skjorter som vi kledde på alle mens de hadde bind for øynene, og når de åpnet øynene så leste de på alle andre sin t-skjorte; mormor, onkel osv. Men vi har funnet ut at vi kanskje sier det på morgenen i stedet Ved å lage frokost på sengen, også serevere kaffe i kopper som det sto; "verdens beste bestemor" på ellerno slikt Har dere andre forslag? Så gode ideer! Hadde jeg gjort dette med min mor hadde hun nok begynt å gråte av glede :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 3. november 2008 #68 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg trodde ikke jeg kom til å ville ha tidlig UL, men jeg merker at jeg begynner å bli utålmodig. Det blir nok tidlig UL her før uke 13 hvertfall. Men har lyst å se litt mer enn plommesekken og hjerte, så jeg vil prøve å vente å lenge som mulig... Er så kos å lese her inne om alle som er gravide, håper dere andre også starter dagbøker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 3. november 2008 #69 Del Skrevet 3. november 2008 Ja, var det jeg mente At når jeg skrev 7 uker så går jeg inn i den uken. Var kanskje litt feil å skrive det sånn Det blir kanskje litt feil ja Så koselig å fortelle det på den måten på morgenen Her hev jeg meg på telefonen dagen etter positiv test Jeg trodde ikke jeg kom til å ville ha tidlig UL, men jeg merker at jeg begynner å bli utålmodig. Det blir nok tidlig UL her før uke 13 hvertfall. Men har lyst å se litt mer enn plommesekken og hjerte, så jeg vil prøve å vente å lenge som mulig... Var på UL i uke 7, veldig greit for å faktisk se hva som var der og angrer ikke et sekund, men var også på UL i uke 14 og det var bare fantastisk og anbefalles på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 3. november 2008 Forfatter #70 Del Skrevet 3. november 2008 Jeg joiner flickan i å ha sukkerstopp/godtestopp! Får håpe vi klarer det. Man vil jo det beste for den lille. Var veldig moro det hun skrev om at hun aldri ville gitt en liten baby masse usunn mat, det fikk meg til å tenke Jeg dropper godteri denne mnd, og kutter NED men ikke ut Pepsi Max (som jeg desverre er litt for glad i ) Drikker ellers lite kaffe (bare en av og til sammen med venninner). Vi får passe på å motivere hverandre, også får vi finne på andre ting å spise når vi har lyst på noe godt. Frukt og grønt er faktisk overraskende godt, selvom jeg er UTROLIG dårlig til å spise det selv :S Men når f.eks det blir satt et deilig fruktfat forann meg med oppskjert frukt er det lett å gå bananas. Trur jeg skal bli flinkere til å handle inn frukt og grønt å prøve å bruke det som snop Tips til sånn type snop: Skjær opp det du liker av frukt og bruk vaniljeyoghurt fra tine til dip. Også skjærer du opp det du liker av grønnsaker og bruker en potetgulldip som du dypper det i VELDIG deilig og mye bedre enn snop for de små vi har i magen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 5. november 2008 Forfatter #71 Del Skrevet 5. november 2008 HURRA, herlig tannlege time idag. NOT!!! Spydde bare to ganger mens jeg var inne hos tannlegen så det gikk jo meget bra det? Haha, uff... Heldigvis rakk jeg å komme meg opp så jeg ikke spydde på tannlegen ellerno. Kom på jobb og var egentlig mye bedre... Men så kjente jeg kvalmen kom, også tenkte jeg; jeg tar litt vann og en banan. Da gikk det over. Men plutselig måtte jeg bare LØPE på do (og det er et lite stykke å løpe, SÆRLIG når ingen på jobb vet at jeg er gravid og dårlig...) og vips... det var den bananen. UFF, for en dag!! Haha! Ellers står alt bra til med oss... Igår koste jeg meg med masse oppskjært frukt, det var kjempe godt. Imorra drar jeg på jentetur til London sammen med min beste venninne. Blir veldig kos, og jeg gleder meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 5. november 2008 Forfatter #72 Del Skrevet 5. november 2008 Hjelp - brunaktig utflod... :S Idag har jeg merker flere ganger når jeg har vært på do at når jeg tørker meg er det litt lysebrun utflod (slimete). Jeg blir selvfølgelig veldig redd for at dette kan være starten på en spontanabort?? Noen som har opplevd dette før? Håper noen kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 5. november 2008 #73 Del Skrevet 5. november 2008 Det er veldig vanlig med litt småblødninger som gravid, da man har skjøre slimhiner. Men om det vedvarer kan du jo ta en telefon til legen din i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 5. november 2008 Forfatter #74 Del Skrevet 5. november 2008 Det er veldig vanlig med litt småblødninger som gravid, da man har skjøre slimhiner. Men om det vedvarer kan du jo ta en telefon til legen din i morgen. Ja tenkte på det jeg også, jeg drar til London imorra. Så håper det gir seg så jeg kan slappe av mens jeg er der og ikke bekymre meg for min lille engel i magen <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 6. november 2008 #75 Del Skrevet 6. november 2008 Hjelp - brunaktig utflod... :S Idag har jeg merker flere ganger når jeg har vært på do at når jeg tørker meg er det litt lysebrun utflod (slimete). Jeg blir selvfølgelig veldig redd for at dette kan være starten på en spontanabort?? Noen som har opplevd dette før? Håper noen kan hjelpe meg? Jeg har googlet det masse og det ser ut til at det er ganske normalt med blødninger tidlig i svangerskapet. Spesielt brun spotting. Det er jo gammelt blod så det betyr at det ikke kommer kontinuerlig. Mener å huske at det var så mange som 20-30 % som hadde blødninger, inkludert de som hadde festeblødning. Jeg har jo blødd en del som du vet, og jeg hadde masse blod i forigårs, likevel mente legen at det kunne gå bra om det stoppet, og det har det. Så jeg holder motet oppe. Med masse mener jeg at det rant, og jeg hadde flekk på str med A4 ark i sengen.. Men det var veldig tynt, og livmortappen var lukket, så derfor har jeg fortsatt troen. Jeg tror du kan ta det med ro og kose deg i London Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 6. november 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har googlet det masse og det ser ut til at det er ganske normalt med blødninger tidlig i svangerskapet. Spesielt brun spotting. Det er jo gammelt blod så det betyr at det ikke kommer kontinuerlig. Mener å huske at det var så mange som 20-30 % som hadde blødninger, inkludert de som hadde festeblødning. Jeg har jo blødd en del som du vet, og jeg hadde masse blod i forigårs, likevel mente legen at det kunne gå bra om det stoppet, og det har det. Så jeg holder motet oppe. Med masse mener jeg at det rant, og jeg hadde flekk på str med A4 ark i sengen.. Men det var veldig tynt, og livmortappen var lukket, så derfor har jeg fortsatt troen. Jeg tror du kan ta det med ro og kose deg i London Ja var veldig skummelt å lese om deg, man er jo så redd for at noe skal skje, så man tenker jo negativt med en gang det skjer noe utenom deg vanlige :S Men flickan, jeg har troen på din lille spire, og vi får bare håpe og be om at alt skal gå bra Det er jo bra at du ikke blør så mye nå lengre! Det er et godt tegn En til deg. Når det gjelder min utflod så har jeg ikke merket noe til det i dag, var bare i går. Og etter jeg dusjet (skylte og vasket meg ekstra godt nedentil) så har det ikke kommet noen ting, så satser på alt er i orden. Er fortsatt kvalm/uggen og har ømme bryster, så jeg velger og tro at den lille har det bra Gleder meg til å nyte londonturen! Nå skal jeg snart bort på apoteket for å kjøpe støttestrømper, fikk tips om at det kan være lurt å kjøpe når man skal sitte på fly og gå en del i London Gleder meg til å slappe helt av og bare kose meg med min beste venninne! Men spørsmål til dere som er litt lengre på vei... Når får man svar på fødeplass? Vi var hos legen 27. oktober, og da fylte vi ut helsekort osv, der hun skrev ønsket fødeplass Ullevål, hun mente det var bra jeg var tidlig ute - regner med dette var søknaden og at jeg ikke trenger å gjøre noe mer i den forbindelse? Hvor lang tid tar det før man får svar om man får plassen? Og hvordan får man svar? Via posten eller? Får man også ultralydtime på når man får svar på fødeplass? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 6. november 2008 #77 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har ikke svar på noen av spørsmålene dine, ville bare ønske deg en riktig god tur til London! Skal dere være borte hele helgen? Håper dere får en deilig venninnetur, sånt er så herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 6. november 2008 Forfatter #78 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg har ikke svar på noen av spørsmålene dine, ville bare ønske deg en riktig god tur til London! Skal dere være borte hele helgen? Håper dere får en deilig venninnetur, sånt er så herlig Ja gleder meg veldig Kjente jeg trengte dette nå. Bare totalt fri :D Ja, vi drar i kveld og kommer tilbake mandag formiddag, så dette blir kjempe digg!! Gleder meg til å handle julegaver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 6. november 2008 #79 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk svar i posten etter noen dager, men vet at noen venter noen uker. Da fikk jeg fødeplass og innkalling til ordinær UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 6. november 2008 Forfatter #80 Del Skrevet 6. november 2008 Jeg fikk svar i posten etter noen dager, men vet at noen venter noen uker. Da fikk jeg fødeplass og innkalling til ordinær UL Okay, takk Bella Da får jeg bare vente i spenning. Er så spent om jeg får plass der, Ullevål ligger rett ved oss nesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå