Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!


SkumGummi

Anbefalte innlegg

Godmorgen til deg :)

Jeg laget meg en dagbok igårkveld. Tenkte at jeg bare kunne begynne først som sist. Er jo kjekt å ha vet du :)

Ha en fin dag :klemmer:

KOS :) Er det den som skal være i signaturen din? Får ikke åpenet den :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

Ser du har fått tickeren inn i signaturen din., men jeg tror du har for stor signatur nå, så du må kanskje ta bort en av de, men da får du i såfall beskjed fra en moderator ;)

Okay, får vente å se hva de sier :P Klarte ikke bestemme meg for hvem jeg skulle ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du ikke kommer inn ved hjelp av min signatur. Men jeg aner ikke hvordan jeg kan fikse på det??? Gjør du?

Men du kommer velinn i dagboka når du går inn på vanlig måte utenifra???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du ikke kommer inn ved hjelp av min signatur. Men jeg aner ikke hvordan jeg kan fikse på det??? Gjør du?

Men du kommer velinn i dagboka når du går inn på vanlig måte utenifra???

Ja det gjør man nok :) Hvor å få linket den i signaturen din, går du der man forandrer signaturen, også trykker du på det tegnet der du ser et grønt plusstegn :) Der limer du inn linken til dagboken din (kopier den på forhånd) også kan du skrive hva du vil det skal stå på linken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OPPDATERING: Blir så engasjert i alle andre trådene her + min babyblogg at jeg helt glemmer å oppdatere dagboken :)

Sånn kort og godt...

Symptomene er her for å si det slik... Ikke kvalm (enda, heldigvis), men føler meg litt "uggen", mye luft i magen og har veldig såre brystvorter (særlig høyre! Litt rart for alle sier ømme bryster er normalt så hadde sett for meg at hele puppen var øm, men er bare brystvorten :P), merker dette særlig i dusjen. Hehe!

Igår hadde jeg noe helt SYKT strekninger i magen, trudde jeg skulle dø, men det gikk heldigvis over. Trur det er naturlig, men man blir jo alltid redd når slik skjer?? Har ikke hatt blødninger.

Ellers skal vi til fastlege på mandag, samt helsestasjonen den 25. november! Gleder meg:)

Hvordan står det til med resten der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJOJ!!! Gratulerer med nokså nyprodusert spire... kan jeg få være med og følge deg?? :sjenert:

Termin i juni/juli ja, det får jo meg til å føles som om jeg er høygravid, med termin 2 mars. :hakeslepp: Men bare nyt den spennende førsteperioden du, så krysser jeg alt jeg har for at spiren din klorer seg fast i alle ukene h*n skal være der. :jepp:

Vil også unne deg et svangerskap uten altfor masse plager, men husk at kvalmen bare er et godt tegn!!! (Selv om jeg er glad den slapp taket etter 8 sammenhengende intense uker) :fnise:

Hvordan synes du det går sånn ellers da? Bare positivt? Fortalt mange enda? Jeg skulle jo holde meg, men lista ble lenger og lenger... Og da 12te uke kom så visste de fleste det. :ler:

Jeg ser du allerede har klart å kjøpe litt ting og tang til den lille..., jeg har enda ikke kjøpt en ting jeg altså.. :sjenert: Bortsett fra noen fotoalbum min mor har sendt, pluss at hun er godt igang med å male vugge og vaske mine barndomsklær og leker. :ler: Koselig det.. Så kan man jo spare litt ekstra..

Ha en god gravidhelg, det som er igjen av den iallefall!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei SkumGummi :vinke:

Så deg inni Mai-Juni terminklubben og måtte innom å hilse. Er jo ganske likt på vei som deg ser jeg. Veldig spennende tid dette.

Har ikke merket s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Dataen frøys på siste innlegg så det postet bare halve innlegget.

Det jeg skulle si var at jeg har ikke merket så veldig mye til kvalmen enda heldigvis. Er litt kvalm innimellom men det er heldivis veldig kortvarig. Kald drikke virker som det hjelper mot det.

Det jeg har merket er at jeg er veldig trøtt etter jobb. Skal prøve å få til litt trening denne uken og håper det kommer til å gi meg litt mer energi men forrige uke var veldig tøff.

Gleder meg til å dele de neste 9 månedene med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJOJ!!! Gratulerer med nokså nyprodusert spire... kan jeg få være med og følge deg?? :sjenert:

Termin i juni/juli ja, det får jo meg til å føles som om jeg er høygravid, med termin 2 mars. :hakeslepp: Men bare nyt den spennende førsteperioden du, så krysser jeg alt jeg har for at spiren din klorer seg fast i alle ukene h*n skal være der. :jepp:

Vil også unne deg et svangerskap uten altfor masse plager, men husk at kvalmen bare er et godt tegn!!! (Selv om jeg er glad den slapp taket etter 8 sammenhengende intense uker) :fnise:

Hvordan synes du det går sånn ellers da? Bare positivt? Fortalt mange enda? Jeg skulle jo holde meg, men lista ble lenger og lenger... Og da 12te uke kom så visste de fleste det. :ler:

Jeg ser du allerede har klart å kjøpe litt ting og tang til den lille..., jeg har enda ikke kjøpt en ting jeg altså.. :sjenert: Bortsett fra noen fotoalbum min mor har sendt, pluss at hun er godt igang med å male vugge og vaske mine barndomsklær og leker. :ler: Koselig det.. Så kan man jo spare litt ekstra..

Ha en god gravidhelg, det som er igjen av den iallefall!

:klem:

Hei, så klart kan du følge meg, SÅ kos :) Og som du sier får vi håpe den klorer seg fast. Vil virkelig ikke miste, og er jo så klart redd for det. :S VI har ikke fortelt noen i familien enda, skal gjøre det på julaften, men har fortelt noen av våre bestevenner :)

Ellers har jeg litt uggen følelse i kroppen, kjenner at det skjer noe, kjenner noen strekninger og har ømme bryster :) Ja, man ser det vel litt på deg nå tenker jeg? :)

Koselig at mammaen din er engasjert :) Gleder meg til å ha min mor med på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

Dataen frøys på siste innlegg så det postet bare halve innlegget.

Det jeg skulle si var at jeg har ikke merket så veldig mye til kvalmen enda heldigvis. Er litt kvalm innimellom men det er heldivis veldig kortvarig. Kald drikke virker som det hjelper mot det.

Det jeg har merket er at jeg er veldig trøtt etter jobb. Skal prøve å få til litt trening denne uken og håper det kommer til å gi meg litt mer energi men forrige uke var veldig tøff.

Gleder meg til å dele de neste 9 månedene med deg!

Godt at du ikke er veldig kvalm, jeg er det samme som deg :) Kjenner det av og til men går over :) GLeder meg til å dele månedene fremover med deg også. Vi får håpe alt går som det skal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så klart kan du følge meg, SÅ kos :) Og som du sier får vi håpe den klorer seg fast. Vil virkelig ikke miste, og er jo så klart redd for det. :S VI har ikke fortelt noen i familien enda, skal gjøre det på julaften, men har fortelt noen av våre bestevenner :)

Ellers har jeg litt uggen følelse i kroppen, kjenner at det skjer noe, kjenner noen strekninger og har ømme bryster :) Ja, man ser det vel litt på deg nå tenker jeg? :)

Koselig at mammaen din er engasjert :) Gleder meg til å ha min mor med på dette :)

Bare hold det som en god hemmelighet helt til du er klar for å fortelle du.. :jepp:

Jeg var selvfølgelig også livredd for å miste, og så virkelig frem til uke 12. Jeg fikk, pga medisinske årsaker, tidlig UL da jeg var 8+3 og da jeg så den lille for første gang, hjertet som slo og en arm som veivet, da var jeg solgt! Herlig! Da klarte jeg å senke skuldrene.

Sånn ellers kjøpte jeg meg en doppler til å høre hjertelyden med, den fikk jeg da jeg var 11+2, og den har hjulpet meg de dagene jeg har vært litt usikker!

Men nå som jeg er 22 uker, så klarer jeg virkelig å slappe av. Hvis jeg er litt usikker legger jeg meg ned, slapper av og kjenner på magen! VIPS et lite spark, og hjertet mitt roer seg. Bare gled deg til du kjenner de første sparkene!!!!! HERLIG!

Der fikk jeg faktisk akkurat et salig spark rett i buken. :ler:

Ja, det har begynt å vise litt på meg ja. Hvis du går inn på dagboka mi (du ser den nederst på innlegget mitt) så ser du oversikt over bilder på første innlegget! Hvis du vil.. :)

Ha en fin dag videre, og prøv å ikke bekymre deg for mye.

(Ja, jeg vet det er håpløst å ikke bekymre seg.. :) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright, ny uke og nye muligheter :) I dag skal vi på vår første legetime klokka halv tre. Er så spent at jeg ikke klarer å sitte stille :P

Er spent på hva legen har å si :)

Ellers er formen egentlig ganske bra! ;) Føler meg litt uggen, og lurer på om kvalmen er på vei. Har veldig såre bryster fortsatt og mye luft i magen.

I helgen begynte jeg å strikke :P Stikker ett babyteppe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også strikket et babyteppe :)

Hvordan gikk det hos legen?

Heisann :) Det gikk veldig bra hos legen :) Var spennende, og er veldig godt å være i gang. Skal tilbake om tre uker for en undersøkelse "nedentil" :P Fler som har gjort det?

Vi kommer til å bestille en privat ultralyd før jul tenkte vi, da kan vi vise ultralydbilde når vi sier det til foreldre og familie på julaften!

ÅH, vil ikke vente i 7,5 mnd til :P VIL HA NÅ :P Hehe :D

PS! Ny termindato er 29. juni :) En dag før vi hadde regna ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Det gikk veldig bra hos legen :) Var spennende, og er veldig godt å være i gang. Skal tilbake om tre uker for en undersøkelse "nedentil" :P Fler som har gjort det?

Vi kommer til å bestille en privat ultralyd før jul tenkte vi, da kan vi vise ultralydbilde når vi sier det til foreldre og familie på julaften!

ÅH, vil ikke vente i 7,5 mnd til :P VIL HA NÅ :P Hehe :D

PS! Ny termindato er 29. juni :) En dag før vi hadde regna ut :)

undersøkelse nedentil er ikke noe å grue seg for.. :) Bare slapp av og tenk "Dette gjør de så ofte atte..." Jeg fant ut at jo mer jeg gruet meg, dess flauere ble det. :sjenert: Og nå har jeg hatt ganske mange, og hos flere forskjellige leger/spesialister. (Grunnet syklusproblemer, ikke noe annet tull. :ler: )

Neida, bare ta det helt med ro. Ikke er det farlig, og er det litt ubehagelig, så er det iallefall langt fra vondt. Tips: Følg legens råd og slapp av i hele kroppen!

Artig å bli flyttet litt fram i termin da. :jepp: Kanskje dere blir satt enda lenger frem på UL? Og ideen med å bestille UL og gi vekk/vise bilde som gave er en knallbra ide!! Den hadde jeg brukt hvis noen av kommende besteforeldre etc hadde bursdag eller noe i de tider.. :jepp:

Det kommer GARANTERT til å slå an.

LYKKE TIL! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

undersøkelse nedentil er ikke noe å grue seg for.. :) Bare slapp av og tenk "Dette gjør de så ofte atte..." Jeg fant ut at jo mer jeg gruet meg, dess flauere ble det. :sjenert: Og nå har jeg hatt ganske mange, og hos flere forskjellige leger/spesialister. (Grunnet syklusproblemer, ikke noe annet tull. :ler: )

Neida, bare ta det helt med ro. Ikke er det farlig, og er det litt ubehagelig, så er det iallefall langt fra vondt. Tips: Følg legens råd og slapp av i hele kroppen!

Artig å bli flyttet litt fram i termin da. :jepp: Kanskje dere blir satt enda lenger frem på UL? Og ideen med å bestille UL og gi vekk/vise bilde som gave er en knallbra ide!! Den hadde jeg brukt hvis noen av kommende besteforeldre etc hadde bursdag eller noe i de tider.. :jepp:

Det kommer GARANTERT til å slå an.

LYKKE TIL! :klem:

Ja jeg trur det slår an med bilde :) Samtidig roer vi oss litt også :) Håper så klart termin blir framskyvet :P Kan jo hende siden jeg har gått på p-piller og syklusen ikke er helt korrekt etter det :)

Men Anamelona; jeg finner ikke bildene dine på babyboka di? Har leitet gjennom hele side 13?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trur det slår an med bilde :) Samtidig roer vi oss litt også :) Håper så klart termin blir framskyvet :P Kan jo hende siden jeg har gått på p-piller og syklusen ikke er helt korrekt etter det :)

Men Anamelona; jeg finner ikke bildene dine på babyboka di? Har leitet gjennom hele side 13?

Forklaring ligger på dagboka mi nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, igår var vi på vår første legetime. Først ble vi stilt en del spørsmål ang. vår helse osv. Deretter fikk vi fårt helsekort for gravide. Hun målte blodtrykket mitt og vi tok blodprøver. Vi fikk og en del lesestoff, som vi koste oss med på kvelden.

Ny termindato ble 29. juni, altså en dag tidligere!

Jeg skal tilbake om tre uker for en undersøkelse "nedentil". Vi ble og tildelt sykehus, og vi valgte Ulevål, som vi da søker plass på.

Når det gjelder meg er jeg trøtt 24 timer i døgnet!

Spørsmål: Hvordan "forbereder" man seg til undersøkelse nedentil?

Og et spørsmål til: Er det farlig å ta solarium når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Heisann :) Det gikk veldig bra hos legen :) Var spennende, og er veldig godt å være i gang. Skal tilbake om tre uker for en undersøkelse "nedentil" :P Fler som har gjort det?

Trodde ikke det var vanlig praksis lengre jeg, med gyn-undersøkelse av gravide :klø:

Og et spørsmål til: Er det farlig å ta solarium når man er gravid?

Har du aldri vært til en gyn-undersøkelse?

Jeg pleier bare å dusje på morgenen før jeg skal til undersøkelse, og ta på meg en lang topp/t-skjorte, slik at jeg ikke føler meg så naken etter at jeg må ta av meg buksa.

Det er fort gjort, så ikke gru deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...