Gå til innhold

Misliker menn.


Padmee

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

kjære kjære Padmee -

stå ved siden av mannen din når han setter i gang vaskemaskinen, til han føler selv at han faktisk greier det.

Lær ham å vaske gulvet - MEN da må du heller ikke bjeffe og gneldre hvis han ikke gjør det akkurat på DIN måte.

Klærne hans kan du godt slutte å vaske, bare si fra at fra og med nå, tar du dine egne klær, og jeg tar mine og ungens.. f.eks. Hvis han da velger å reise helt til sin mor for å få rene klær, så la ham ta turen. Og hvis HUN synes du ikke gjør en god nok jobb på grunn av det, så f*** henne.

Når ungen blir tolv, kan du lære ham/henne også å bruke vaskemaskinen.

Mannen har ikke ansvar for at du skal være happy, og DU har ikke ansvar for at han og svigermor skal være happy. MEN det skader ikke å prøve og glede hverandre.

Det er faktisk opp til deg selv å endre det mønsteret dere har kommet inn i, for han kommer ikke til å ta initiativ til det. Du må stå på og ikke gi deg. Gir du deg for ham, kommer du meget mulig til å gi deg overfor ungen også etter hvert. Dette er DITT ansvar å få en ende på dersom du misliker det. Men du må være TØFF!

(Du nevnte ikke noe om hvorvidt du kanskje er hjemmeværende fordi ungen er lten ennå? I såfall synes jeg faktisk det er din jobb....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mysepusen: Jeg er ikke hjemmeværende, studerer på helttid. Datteren vår nærmer seg 4 år.

Har fått endel forskjellige svar her, og jeg kommer ikke til å svare på alt fordi jeg husker ikke alle detaljer, men jeg kan skrive noe litt generelt.

Noen nevnte at jeg burde stå ved siden av og lære min mann å vaske klær og gulv og sånn. Men krever ikke det at gutten faktisk vil lære? Det er vel litt vanskelig å lære når en ikke vil og egentlig ikke ser poenget med å lære?

Noen nevnte også det om å bare vaske mine klær og ungen, og det er en god ide det, bortsett fra det faktum at da ville vaskerommet blitt overfylt. De fleste vaskene er nemlig mine manns klær. Jeg vasker nemlig våre klær og ungensklær hver for seg, og når jeg da vasker "voksenklærne", består disse av 90-95% hans klær. Jeg vasker da klær hver uke, men ikke hver dag.

Jeg tror dessuten at noe misforsto meg litt når det gjaldt det at han da ville ha tatt klærne med opp til sin mor. Dette har han aldri gjordt,bortsett fra en gang, men tilbudet er der. Eneste gangen han har gjort det var da jeg var vekke i noen uker.

Det er dessuten en del her som mener at dette er min feil at vi har det sånn, men må en ikke være to for å få en konflikt? Krever det ikke to parter som er uenige? Altså, nytter det å prøve og forandre når han ikke vil? Han stritter imot og ønsker ikke å kunne dette.

Jeg vet at dette kanksje er noe jeg må finne meg i, og at jeg ikke bør klage, men av og til blir jeg bare så frustrert.

Men det var egentlig ikke dette jeg startet tråden for, jeg startet den for at alle kunne få ut sine frustrasjoner ovenfor teite menn, slik noen får ut frustrasjonene over teite kvinner.

Selv har jeg aldri likt gutter, og kommer nok ikke til å like dem heller selv om jeg har mange gode kammerater og er gift. Menn er noe dritt, men av og til må en leve med de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Liker ikke gutter og har aldri likt dem? hvordan har du havnet opp i den situasjonen der da?

Jeg kan si til deg som jeg sier til alle mine venninner som klager på mennene sine, enten godtar du at han er som han er eller så går du fra ham. Man kan ikke forandre på andre mennesker mot deres vilje.

Så det er valgene DINE: Enten godtar du ham, og lever med det - eller du hiver ham ut/går fra ham.

Du velger selv faktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nytter det å prøve og forandre når han ikke vil? Han stritter imot og ønsker ikke å kunne dette.

Jeg har en mistanke om at du er for ettergivende mot ham. Hvis han ikke gidder å vaske gulv, vel, da får padmee bare bite det i seg og vaske gulv da. Hvorfor er du så ettergivende?

Og hvilken rolle spiller det om vaskerommet blir fullt? Skaff en XL skittentøyskurv til ham (eller svart søppelsekk) som rommer alt innholdet i klesskapet hans, og hvis det blir for rotete for deg kan du hive det oppi der. Hvis han ikke selv klarer å slenge sitt skittentøy oppi der da. Hvis han ikke vasker klær før han er på den siste boxern og siste t-skjorta, så spiller ikke det noen rolle for deg egentlig. På den måten vil du også skape et behov hos ham, hvor han ønsker å lære seg å vaske klær.

Hva med å sette dere ned og i fellesskap lage en liste over ting som må gjøres i løpet av en uke (begge er med på å bestemme hva som er nødvendig og hva standarden skal være) og så fordele oppgavene på den listen mellom dere? Jeg skjønner at du ikke har lyst til at gulvene skal bli vannvittig møkkete når du har en fireåring som nok ruller rundt der, men det er jo like mye hans ansvar å holde stedet reint nok til at ungen kan bevege seg rundt uten å risikere helsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp
Oki, Achmed, jeg måtte bare svare på dette du sa om at jeg og mine likesinnede lar det skje. Ja, hva skal jeg gjøre da? Vente til han ikke har mer klær igjen, eller at han tar med skittentøyet sitt til sin mor slik at ho kan vaske det?

JA! Hadde samboeren min ment at jeg skulle vaske opp, ta all klesvasken, lage all maten osv...så hadde jeg tatt klesvasken MIN, laget mat bare til meg, og vasket opp sånn at JEG hadde noe å bruke. Nå er jeg heldigvis velsignet med en gutt som er veldig flink til å lage mat, som hjelper til med oppvasken, husrengjøring og som hjelper til med klesvasken.

Eksen min var i begynnelsen ikke særlig flink, han var vant med at foreldrene ordnet absolutt alt for han, og forventet at jeg skulle være den nye mammaen hans. Han oppdaget fort hvor feil han hadde tatt, og innen vi flyttet sammen var han blitt ganske så flink til å ordne opp ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
[. Nå er jeg heldigvis velsignet med en gutt som er veldig flink til å lage mat, som hjelper til med oppvasken, husrengjøring og som hjelper til med klesvasken.  

Ser du hva du sier? Han er veldig flink og HJELPER TIL med oppvasken, husrengjøring og hjelper til med klesvasken. HJELPER TIL!!!???

Betyr det at det egentlig er ditt ansvar, men at han hjelper til fordi han er så snill og flink? Du er sikker på at det ikke er du som hjelper til da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blander kortene litt her nysesnuten... Jeg forstår ikke hvorfor sånne feministkjerringer ikke forstår at det er forskjell på menn og kvinners "interesser" for hjemmet...og huset.

Jeg vil forutsette at oppvask og klesvask og denslags er kvinnfolk arbeid, da kan 1, hun akseptere det, 2, finne en løsning på problemet.

Hvis hun nekter så kan hun jo selvsagt ta "testen"...dvs hvem av oss som klarer oss lengst uten ren bestikk eller rene klær.... og tro meg....Jeg kan være seig....

Waco

Usjarmerende som få..... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:fy: :kjempesinna::tunge1:

Blæh på deg, din mansjåvinistiske lille duttebass!!!!

Det er femti år siden husarbeide var kvinnfolkarbeide - det var mens kvinnene jobbet hjemme det vet du - tufs!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er på grensen til å misslike menn..Sorry!

Det de enda duger til i mine øyne, er arbeid som jeg selv ikke klarer, og det er i grunnen veldig lite.

Så i mitt hjem skal ikke en mann bosette seg, kun komme når jeg ber om det, og gå når jeg ser på klokken :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Når min venninne og jeg blir gamle, sekstiseks for å være helt nøyaktig, skal vi starte et bokollektiv på Malmøya. Der skal vi bo, med en haug med vakre unge menn til å ta seg av de forskjellige gjøremålene i huset.

Hvorfor de unge mennene vil velge å bli hos oss? Fordi vi er kvinner vel, og dermed perfekte og ufeilbarlige, og fullstendig fantastiske på alle måter. Det er jo VI som sitter med svarene på hvordan ting skal være her i verden..... :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i det hele tatt lage så mye bråk ut av klesvask?

Hvorfor ikke heller ha hver sine oppgaver i huset i stedet for å skille mellom mine og dine klær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Blir helt matt, jeg...høres jo ut som om et parforhold dreier seg om klesvask og husvask og bleievask og koppevask og vask og vask og vask og vask :o :o :o

Blir helt tam...

Fy flate - skal printe ut tråd og vise dattera min når hun blir moden nok. Kanskje hun bruker den som prevensjon...

Hva med å vaske litt på hverandre? DET er koselig det. Vaske partner kan være kjempekoselig, nemlig.

Gudbedre...som jeg hater vask.

Oppriktig talt, så synes jeg det høres ut som et fryktelig bortkastet liv, å ergre seg år ut og år inn over vaskedittogvaskedatt-frustrasjoner.

Det må da finnes en måte å komme ut av en sånn destruktiv vaskesirkel på??? Eller? Hva er egentlig vitsen med å være i et parforhold når det største temaet skal være VASK??

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg flyttet fra en slik mann som Padmee beskriver jeg. Gjett hvem det er som nå vasker og steller hos han - og som til og med visstnok vasker vegger og tak en gang i uka! :hoho:

Han tror jeg snart kommer tilbake..ha'kke skjønt noenting han.. Det har visst ikke svigermor heller...:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min venninne og jeg blir gamle, sekstiseks for å være helt nøyaktig, skal vi starte et bokollektiv på Malmøya. Der skal vi bo, med en haug med vakre unge menn til å ta seg av de forskjellige gjøremålene i huset
....

... er det plass til flere i bokollektivet deres Mysepusen??? :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
....

... er det plass til flere i bokollektivet deres Mysepusen??? :sjarmor::sjarmor:

Jaja men, LilleBille, det eneste vi krever er at du liker vakre menn og vil ha sex med dem..... hehehe...

Og at du liker oss gamle damene da, og kan le og fjolle og drikke rødvin sammen med oss.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest the imp

Ser du hva du sier? Han er veldig flink og HJELPER TIL med oppvasken, husrengjøring og hjelper til med klesvasken. HJELPER TIL!!!???

Betyr det at det egentlig er ditt ansvar, men at han hjelper til fordi han er så snill og flink? Du er sikker på at det ikke er du som hjelper til da??

Akkurat nå for tida så er det han som "hjelper til" ja, fordi jeg har ikke jobb, mens han har jobb som tar mye av tida hans... Så stort sett er det jeg som gjør dette fordi jeg bare er hjemme på dagene likevel.

Beklager virkelig hvis jeg ordla meg "feil" altså ;) Hvis man bare forstår ting som blir skrevet ordrett her så får jeg vel rette på det da :) Han er flink og tar oppvasken, setter på klesvask osv. Fornøyd nå? Jeg ville aldri vært sammen med en som ikke kunne ta sin del av husarbeidet, nettopp fordi jeg hater husarbeid sjøl, og ALDRI noensinne kunne vært hjemmeværende husmor i ordets rette forstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja men, LilleBille, det eneste vi krever er at du liker vakre menn og vil ha sex med dem..... hehehe...

:enig: :enig_animasjon: :enig: :enig: :enig_animasjon: :enig::enig: :enig_animasjon: :enig::enig: :enig_animasjon: :enig: :enig: :enig_animasjon: :enig::enig: :enig_animasjon: :enig::enig::enig: :enig_animasjon:

Og at du liker oss gamle damene da, og kan le og fjolle og drikke rødvin sammen med oss....

.. Glade gamle damer er jo topp.... Når det gjelder å le, drikke og fjolle... da stiller jeg i første rekke .. (men er mer glad i hvitvin... så jeg kommer ikke til å drikke opp rødvinen deres....)

:hoppe::Nikke::hoppe::Nikke::hoppe::hoppe: :Nikke::hoppe::Nikke::hoppe::hoppe: :Nikke::hoppe::Nikke::hoppe: :hoppe: :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi fyller kjøleskapet med gode hvite viner, og vinkjelleren med gode røde viner, og så har vi et helt eget kjølerom innenfor kjøkkenet, med masse deilig mat.....

Det blir så bara atte!!

Kan nesten ikke vente med å bli gammel...

:ler::vinke::Nikke::hoppe::hoho::klovn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES!!!! :sjarmor:

Tiden går så fort så... det er sikkert ikke lenge til vi bare kan nyyyyyte .... :enig_animasjon:

(Vi mangler en "skåle"smily ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...