Gå til innhold

Misliker menn.


Padmee

Anbefalte innlegg

Nå har vi hatt en del tråder her inne som enten har blitt startet med tanke på å henge ut kvinnene, eller de har endt opp med å bli det. Men nå vil jeg gjerne slå tilbake med en "misliker-menn"-tråd.

Jeg kan virkelig ikke fordra gutter, alle er jo bare ute etter en ting, og får de ikke det vil de ikke være med deg. De går fra mamma til kjæresten, og forventer jammen at ho skal være mamma for dem, bortsett fra at de skal ha sex med kjæresten da. Det gjør at kjæresten ikke er så mye verdt som det mamma er, fordi mamma har jo ikke sex, mamma er hellig.

Nei, huff, gutter er noe dritt og jeg skulle ønske at jeg slapp å være i nærheten av dem. Ikke er de noe pene heller, bare ufyselige, bortskjemte drittunger som bare er opptatt av seg selv.

Nå jenter (og gutter) har dere noe dere vil si til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff da......

Det finnes riktignok mange drittsekker der ute,men jeg synes mannfolk er DEILIG jeg da... :oops:

Kan ikke leve med dem,kan ikke leve uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har!...  :wink:  Jeg sier at det er bra jeg har gått fra å være gutt til mann....  :wink:

Hvordan blir dere når dere går fra å være gutt til å bli mann da? Slutter dere å spille data, eller kjøpe leker til barna fordi dere vil leke med det selv? Slutter dere å lure på hvorfor dere ikke har rene klær når alle ligger i skittentøyet på vaskerommet fordi samboeren/konen ikke har hatt tid til å vaske klær? Eller ikke ser at de henger på snoren og at det er bare til å forsyne seg?

Håper du kan svare på dette, for nå ble jeg faktisk veldig nysgjerrig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Baxel

Bare skrive litt: Du får helt lov av meg å synes gutter er duster, jeg synes jenter er duster. Men en ting, "slutter å spille data"?

Hva er galt med det? :-?

Og ja, mange er bortskjemt, og glemmer at klærne ikke havner sammenbrettet og rene i skapet av seg selv, men man kan liksom ikke skylde på de man skjemmer bort for at de er bortskjemt. Skal man la være å bruke klærne som havner i skapet?

..og husk at jenter flytter fra pappaen sin til eldre menn som de forventer skal ha alle svar klare og gjøre alt for dem som de synes er "vanskelig". Og man skal gjøre alt akkurat slik som pappa, og alt pappa sier er riktig, og sånn er det bare. Og så videre. Og at det kan være slitsomt for oss også :)

Hvis jeg får lov til å definere det å gå fra gutt til mann, så vil jeg si at det er når man klarer å løse konflikter og problemer på enkle og glatte måter, overser bagatellene, og tar tak i småting som kan bli til problemer før de blir det. Det har iallefall fint lite med dataspilling å gjøre.

Ikke så bra å være sint. Det går nok over igjen skal du se :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velvel, Baxter, da kjenner jeg ingen menn da hvis det er forskjellen. :)

Dessuten er det ikke alle jenter som flytter fra pappa til mannen og forventer at han skal gjøre alt. Selv forventer jeg at jeg skal gjøre det jeg klarer, og jeg klarer faktisk alt. Det er ingenting min mann må gjøre for meg. Dessuten så tar pappaen min feil av det meste. :D

Det med klærne er vel mor som har skjemt bort guttene sine med vel? Det er iallefall ikke min feil at han ikke klarer og vaske klær, eller få de inn i skapet igjen. Nei, en skal ikke la være og bruke klærne som ligger i skapet, men en kan kanskje gjøre sin del av arbeidet slik at de kommer seg dit igjen fra skittentøyskurven.

Vet ikke om det går bra, men prøver å trøste meg med at jeg nok overlever.

Det er forresten ikke noe galt i å spille data hadde det bare ikke gått ut over alt annet. En typisk situasjon er at far sitter på rommet sit og spiller data, mens barnet er på naborommet og leker. Barnet trenger hjelp til noe, og må dermed spørre mor som er i en annen etasje fordi far ikke har tid til å hjelpe. Han spiller jo data jo!! :roll:

Da må jeg vel få lov til å bli litt sur på dataspillingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Achmed

Jeg sitter og ser på fotball i sofaen mens kona støvsuger, jeg forventer at skittentøyet blir rent av seg selv uten at jeg får masing om hvordan det gjøres, jeg liker at middagen er klar klokka 17.00, og jeg har aldri forspill før sex. På jobben forventer jeg at sekretæren min gjør all jobben min, som jeg får tre ganger så mye betalt for som henne.

Hvorfor? Fordi jeg kan.

Det kunne iallefall vært sånn. Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvor er du fra Achmed?

Jeg er fra Norge, og det jeg skrev var selvfølgelig ment som en overdrivelse for å sette ting litt på spissen. Men problemet er situasjonene jeg beskrev i mange tilfeller i større eller mindre grad gjør seg gjeldende i et parforhold. En av grunnene tror jeg er at slike som Padmee lar det skje. Ærlig talt. Hvis du slipper å vaske klærne dine, og dette skjer over tid, vil det etter hver opparbeide seg en forventning om at du alltid skal få vasket klærne dine. Dette kalles minste motstands vei, og det er slik mennesker er bygd opp.

Hvis du for eksempel har muligheten til å stå i en lang kø eller i en kort kø, tar du jo selvfølgelig den korteste. Jo mer jobb du kan få dyttet over på andre, jo mer behagelig tilværelse får du selv. Kanskje dette er grunnen til at det fortsatt er så mange mannlige ledere i Norge? En leder som er flink til å deligere, er som regel en flink leder. (Det skal sies at det er mer nyansert enn som så, men forenklingen er ikke direkte feil.)

Men tilbake til hvorfor menn i kvinners øyne er noen slasker. Kvinner ser opp til menn som den sterke part i forholdet, og lar han derfor slå seg til rette. Mannen gjør mer enn gjerne dette. Fordi han kan.

Hjemme hos oss er det forøvrig jeg som vasker klær, vi deler på matlagingen, og om noen spiller dataspill, så er det isåfall min kjære sambo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oki, Achmed, jeg måtte bare svare på dette du sa om at jeg og mine likesinnede lar det skje. Ja, hva skal jeg gjøre da? Vente til han ikke har mer klær igjen, eller at han tar med skittentøyet sitt til sin mor slik at ho kan vaske det? Gutten vil nemlig ikke vaske klær, selv om jeg har fortalt han gang på gang hvordan det gjøres. Har til og med skrevet en huskeliste for han slik at han kunne se på den vhis det var noe han tvilte på. Men nei da, han nekter og bruke den vaskemaskinen. Han kan gjøre det hvis jeg står og forteller han skritt for skritt hva han skal gjøre, men da er det jo like greit og gjøre det selv, er det ikke? Han vasker heller ikke gulvet, han er redd for å ødelegge parketten, men han støvsuger hvis han er hjemme alene over lengre tid. (Hvis jeg og ungen er på besøk til mamma og han ikke kan være med pga jobben.)

Det er ikke jeg som har gjort han sånn, det er moren, og ho har ingen problem med å fortsette med det. Ho har faktisk foreslått at han skulle ta med skittentøyet opp der slik at ho kunne vaske det for han. Da ble jeg ganske sur egentlig, fordi det er jo på en måte og si at jeg ikke gjør en god nok jobb, at jeg ikke er god nok for han.

Så kanskje det er feil av meg å ta det ut over han, jeg burde vel ha tatt det ut over min svigermor i steden for, problemet er bare at ho aldri hadde skjønt meg. Vi pleier spøke med at hvis vi hadde vært naboer så hadde ho vært slik som Marie i Alle elsker Raymond. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sier det igjen, medsøstre oppdra sønnene deres til en slik mann du selv kunne tenke deg å leve med!

Jeg har ikke noe godt svar padmee. Først tenkte jeg, hvis han ikke gidder å vaske, så får han gå i møkkete klær da, eller kjøpe seg nye hver uke inntil han skjønner vaskemaskinens fordeler overfor lommeboka.

Men hvis han drar de med til moren sin!! det er jo helt uhørt, hvor gammel er han? For en baby. Den moren har jaggu gjort sin sønn en bjørnetjeneste under oppfostringen, og hun skjønner det ikke selv.

Og han vil ikke vaske gulv? Det hadde jeg rett og slett ikke funnet meg i. Det er ikke såå vanskelig å vaske et gulv, og hvis han ikke får det til så burde han ha den jobben hver uke inntil han har lært seg det..

Jeg er fristet til å si at han får ansvaret for sitt eget OG ungens tøy. Hvis han stikker opp til moren sin, så sleng på ditt med det samme og la henne vaske inntil krampa tar henne og hun må resignere.

Jeg vet ikke hva mer jeg skal si, jeg skjønner meg egentlig ikke på deg overhodet padmee, så jeg tror ikke at jeg klarer å sette meg inn i din tankegang denne gangen heller. Jeg har fått med meg at du ikke liker mannen din noe særlig, du liker ikke å være mor, og dere prøver å lage en til. Uforståelig for meg. Kanskje jeg derfor heller ikke kan uttale meg om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La mannen gå i møkkete klær og om han ikke vil det, la han ta dem til sin mor!!

Gå til husmorstreik!

Har gjort det selv. Vasket kun mine egne klær, vasket opp etter meg, hans sto igjen, lagde middag bare til meg osv. Det ble forferdelig rotete, men etter en ukes tid forsto han hva som foregikk. Jeg sa jo selvfølgelig ingenting til han om hva jeg holdt på meg; og siden han er mann tok det litt tid før det gikk opp for han :ler:

Men det funka.. Om han ikke ble verdens beste i huset, begynte han hvertfall å hjelpe til. Tror ikke det å snakke til dem alltid er løsningen..

Vi er tross alt vesener fra forskjellige planeter som forsøker å leve sammen i et lite hus. Dømt til å gå galt før eller siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he... Ja det er ikke alltid så lett å forstå seg på menn :(

Men.... jammen er de gode å ha noen ganger også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baxel

Velvel, Baxter, da kjenner jeg ingen menn da hvis det er forskjellen. :)

Jaja. Å løse problemer vil ikke si å løse dine problemer eller bare la deg få det som du vil :roll:

Dessuten er det ikke alle jenter som flytter fra pappa til mannen og forventer at han skal gjøre alt. Selv forventer jeg at jeg skal gjøre det jeg klarer, og jeg klarer faktisk alt. Det er ingenting min mann må gjøre for meg. Dessuten så tar pappaen min feil av det meste. :D

Du er litt av en dame altså. Hvorfor har du egentlig denne mannen da? :forvirra:

Det med klærne er vel mor som har skjemt bort guttene sine med vel? Det er iallefall ikke min feil at han ikke klarer og vaske klær, eller få de inn i skapet igjen. Nei, en skal ikke la være og bruke klærne som ligger i skapet, men en kan kanskje gjøre sin del av arbeidet slik at de kommer seg dit igjen fra skittentøyskurven.

Kan du ikke bare vaske dine egne klær, og så kan han vaske sine? Jeg vasker klærne mine selv, selv om modern gjorde det da jeg var liten. Flytter jeg inn med en dame nå og hun begynner å vaske klærne mine, bare for så og bli kjempesur på meg for det en annen dag hvor alt er galt og hun bare leter etter noe å bæde på, så er det liksom ikke jeg som har gjort noe galt.

Dessuten er vi ikke like: Dere vasker klær når det er nok til å fylle en maskin, vi vasker klær når det er tomt i skapet, og vi må over på nødboxere. Og da blir det jo fort sånn.

For det er gjerne sånn, kvinnene krever at menn skal følge deres livsstil når de flytter sammen, fordi det er selvfølgelig den riktige livsstilen, for den lærte de av mor..

Vet ikke om det går bra, men prøver å trøste meg med at jeg nok overlever.

Det er værre med mannen din, kanskje? :kul:

Det er forresten ikke noe galt i å spille data hadde det bare ikke gått ut over alt annet. En typisk situasjon er at far sitter på rommet sitt og spiller data, mens barnet er på naborommet og leker. Barnet trenger hjelp til noe, og må dermed spørre mor som er i en annen etasje fordi far ikke har tid til å hjelpe. Han spiller jo data jo!! :roll:  

Da må jeg vel få lov til å bli litt sur på dataspillingen?

Enig, barnet skulle være med og spille.

Men hvor typisk situasjonen er vet ikke jeg. Jeg tror uansett de fleste vil anta at kvinner bruker mer tid på tullprat i telefonen, Hotel Cæsar og Glamour (eller hva det nå er). Så blædi :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...