Gå til innhold

Å videregi gaver


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Av og til får man gaver man ikke trenger... er det greit å gi disse videre til andre en tror trenger det mer.... eller er dette et stor fy! fy! ??? :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt greit å gi gaver videre. De er jo ubrukte og ligger vanligvis fortsatt i emballasjen. Bedre enn at de skal bli kastet eller gitt til loppemarkeder.

Men jeg vet mange synes det er hårreisende å gi gaver videre, så man tenker forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gir noe videre til noen som trenger det mer er det jo egentlig en god tanke, men det er jo kanskje litt frekt i forhold til de som egentlig ville gi deg en gave? Det kan jo hende de føler at du ikke setter pris på det eller tror du ikke likte gaven...

Å gi noe videre som man ikke likte men man bare ikke får byttet er ihvertfall frekt...

Men kommer litt an på situasjonen da, om det er OK eller ikke, synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er helt greit!

Det som da er viktig er:

1) At den som opprinnelig gav deg gaven ikke får vite noe.

2) At den som nå får gaven ikke får vite noe

3) At den som nå får gaven faktisk passer til å få gaven.

Punkt nummer 2 er svært kritisk, så FØR gaven gis videre er det viktig å sjekke den nøye! Ganske pinlig hvis du gir videre en bok hvor den opprinnelige giveren har skrevet en personlig hilsen til deg inni permen for eksempel.... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er brukbare gaver du får, så ser jeg ikke noe galt i å gi dem videre, men synes det er dumt å videregi gaver du ikke selv liker! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt nummer 2 er svært kritisk, så FØR gaven gis videre er det viktig å sjekke den nøye! Ganske pinlig hvis du gir videre en bok hvor den opprinnelige giveren har skrevet en personlig hilsen til deg inni permen for eksempel.... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er en bra ting du uansett kunne kjøpt til vedkommende som du selv ikke trenger fordi du f.eks har en fra før, ser jeg ikke noe galt i å gi videre. Men jeg hadde aldri klart å gi videre noe jeg selv ikke likte. Med mindre jeg visste at den jeg tenkte å gi den til hadde helt annen smak enn meg. Det har faktisk hendt meg, at jeg har fått noe som har vært totalt feil for meg, men som jeg har visst at andre ville like. Da er det vel greit å gi videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vedkommende kan sette pris på det og det er ikke noe for deg, hvorfor ikke? Jeg vet at mange ser dette som fy-fy, men jeg synes det er helt ok.

Men det finnes da også de helt horrible gaver som ingen liker og som blir bare gitt rundt år etter år. Som sagt - det som er viktig er at gaven faktisk passer mottakeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er helt greit om man virker ikke trenger gaven man har fått. Men det er jo viktig at den du fikk den av, ikke får vite at du har gitt gaven videre. Jeg har gjort det et par ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...