Gå til innhold

seksuell debut


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

lurer på hva som er "normalt" når man skal debutere sexuelt?? hvor gamle var f.eks dere når dere debuterte? jeg er 16 år, og føler meg som en gammal jomfru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når en er 16 år er man ikke en gammel jomfru, det er du når du nærmer deg 40...

Jeg hadde min seksuelle debut når jeg var 16 år, og nå er jeg 20. Jeg må erlig innrømme at jeg iike har sansen for det sekspresse som dagens ungdom står ovenfor, min søster debuterte når hun var 14 fordi kjæresten hennes presset henne. Det er faktisk best å vente til man føler seg klar... Jeg angrer ikke på min relativt tidlige debut, er ennå sammen med han jeg debuterte med...

Husk at det er ingen som kan si til deg om du er klar eller ikke det er det kun du som vet

Lykke til...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var godt 17 år.

Ingen grunn til å stresse med det hvis du ikke har truffet den "rette" for akkurat den biten!

Tror nok mange debuterer mer eller mindre tilfeldig i fylla uten å ha særlig mange positive minner igjen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18 jeg! Føler meg unormal fordi jeg ventet så lenge, men jeg vet at jeg ikke var klar før dette!

Det skjedde med en gutt jeg stolte 100% på selv om det ikke var noe fast forhold. Det var godt å kunne være helt trygg på den første!

Vent tli du føler deg helt klar og finner den gutten som du stoler på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, du skal ikke føle deg som en gammel jomfru i en alder av 16 år.

Jeg debuterte seksuelt når jeg var 17,5 år.

Det var med en jeg hadde vært sammen med i 2 mnd. Jeg angret noe så sinnsykt på det og gjorde det slutt 1 uke etterpå.

Og nå, snart 6 år siden, så angrer jeg ennå.

Vet til du er 100% sikker på at det er det du vil. Og vent til du er helt trygg på partneren din.

Det er ikke noe godt å sitte i ettertid å angret på det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Virvel

Jeg var 15 da jeg debuterte, og syntes ikke det var noe å gispe over da, men nå tenker jeg "herregud, bare femten?!?" icon_lol.gif

Jeg har imidlertid aldri angret på det, da det skjedde var det veldig fint og veldig riktig.

Du har forresten ingen grunn til å føle deg som en gammel jomfru...jeg tror gjennomsnitts debutalder i Norge ligger på 17-18 år (ca et års forskjell på gutter og jenter, og jentene er faktisk tidligst ute, skal man tro statistikken! Det er jo ikke akkurat det inntrykket man får når man snakker med 15-16 år gamle gutter hehe)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 15, men husker ingenting av den episoden - desverre. Det eneste jeg kan si, er at det var alt for tidlig.

17 var neste gang, denne gangen heldigvis i edru tilstand. En episode jeg absolutt ikke angrer, da jeg var sikker på at jeg virkelig elsket denne mannen.

En skal i alle fall ikke gå rundt og tenke år, når det gjelder den sexuelle debutt. En gjør det ikke før man selv er klar for det - og har en mann man virkelig er sikker på.

Noen er klar når de er 15, andre ikke før godt over 20. Synes det i det hele tatt er dumt å sette en "seksuell lavalder" - med tanke på presset som ligger der.

16 er absolutt ikke sent.

Men følte det jo slik jeg også, da jeg var 15, at det sannelig var på tide snart.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg var 15,5 år. Syntes at jeg var klar for det, og er pr dags dato fremdeles i lag med han. Nå er jeg 22 og han er 29 og vi har en datter på 2 år sammens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg var 19 år og angret på det!!! Neste gang var jeg 21 og da var jeg nok mer moden.

I dag er jeg 28 og ikke sammen med noen av de første jeg hadde....egentlig litt leit synes jeg....men det hadde blitt lenge å vente på mannen i mitt liv som dukket opp da jeg var 25. Nå har vi ett barn på 2 1/2 år sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gloria

Jeg er 15,5 år og det er ca.1 mnd siden jeg debuterte seksuelt.jeg angrer ikke.Han jeg gjorde det med har jeg vært sammen med i et og et halvt år og kjent ham i 2 år.Vi er fremdeles sammen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

15 år, var kanskje ikke så altfor klar for det, men det har da virket mellom meg og kjæresten etter det og da... Ventet i fem måneder i det minste!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 14. Har ikke angret ennå, men så er det bare to år siden.

Gjennomsnittet i Norge er 17 for både gutter og jenter, ifølge VG ( http://www.vg.no/pub/skrivervennlig.hbs?artid=7391030 ). Men det er stor forskjell etter hva slags miljø du vanker i; kjenner noen som debuterte før fylte 12 og ikke synes det er noe unormalt, mens andre igjen velger å debutere på bryllupsnatta. Alt er like akseptabelt så lenge det er riktig for deg. Det er DU som er viktig i en slik situasjon! Ikke hopp i køya med noen bare fordi du syns du må "bli kvitt'n", gjør det fordi du er glad i vedkommende og har skikkelig lyst.

Ellers; tvil betyr som regel nei. Lykke til!

_________________

vinke.gif Boll@1212[ Dette Innlegg er endret av: Boll@ den 2002-04-14 23:58 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg var 16 første gangen jeg vil si jeg hadde sex, men var faktisk 20 år før jeg hadde mitt første samleie. Følte meg ikke klar for å ta steget ut før da. og er veldig glad for det i dag, siden det første samleiet faktisk ble med han jeg nå skal gifte meg med! Men før han hadde jeg to lange forhold hvor jeg altså hadde sex uten samleie. Ikke stress, du får ikke noe bedre sexliv om du debuterer tidlig. Ta den tiden du trenger, og finn denne "spesielle" personen før du tar skrittet helt ut. Da sitter du igjen med et godt minne resten av livet!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg hadde nesten akkurat fylt 18 og angrer ikke et sekund. Vi var begge jomfruer og venta et halvt år før vi hadde samleie. Jeg er kjempeglad for at vi ventet så lenge som vi gjorde.

15 synes jeg er alt for ungt. Det er en grunn til at det finnes en aldersgrense for sex... Tar jeg ikke grådig feil nå så er vel den grensen 18 i statene... Synes nesten den burde være det her også for det er få som er voksne nok til å få barn når man er under 18....

Tenk deg iallefall godt om før du gjør noe. Mange skryter nok bare på seg at de ikke er jomfruer lengre... Det er bedre å vente og heller kunne se tilbake på det som en fin opplevelse og noe du ikke angrer på! Jeg har iallefall funnet ut at det er flere som alle trodde debuterte tidlig som ventet veldig lenge!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 16,5 år og syntes at det var det rette for meg, men de fleste jeg kjenner gjode det i alderen 18 til 20. Men er du i tvil, så vent til du føler at det ikke er tvil lenger og at du har en herlig kjæreste som du vil ha.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg debuterte som 17,5 år. Hadde store planer om å vente til jeg var 18, men pga mas fra kjæresten (som var eldre en meg), ga jeg til slutt etter for maset. DET er ingen god grunn til å ha sex!!!

Det er vel en av de få jeg pr i dag angrer på at jeg har hatt sex med!

Hadde også en masse venninder som mellom 14-17 maste fælt om det at jeg ikke ønsket meg sex enda, de debuterte vel i 14års alderen tror jeg!

Som andre allerede har sagt; la vær til du selv føler deg klar for det. Blås i alt alle andre mener og sier om den saken! Det er DIN kropp og din seksualitet! Og det er bare deg som skal leve med følelsene etterpå.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...