Gå til innhold

Noen med peiling på kosthold som kan hjelpe?


Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*

Hei!!

Jeg skriver her fordi jeg håper at noen kan sette opp en slags "diett" for meg. Altså, komme med forslag til hva jeg kan spise så og si hver dag når målet er at maten er; rimelig kalorifattig og SUNN (dette er det viktigste).

Har begynt å bli opptatt av at maten jeg spiser skal være NØDVENDIG, ikke inneholde fæle stoffer. Jeg vil se så vakker ut som mulig, så da er det en forutsetning at jeg starter innenfra. Pris har ingen betydning,

Takk til alle som hjelper meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_hei_*
Hei!!

Jeg skriver her fordi jeg håper at noen kan sette opp en slags "diett" for meg. Altså, komme med forslag til hva jeg kan spise så og si hver dag når målet er at maten er; rimelig kalorifattig og SUNN (dette er det viktigste).

Har begynt å bli opptatt av at maten jeg spiser skal være NØDVENDIG, ikke inneholde fæle stoffer. Jeg vil se så vakker ut som mulig, så da er det en forutsetning at jeg starter innenfra. Pris har ingen betydning,

Takk til alle som hjelper meg =)

Fortell litt mer om hva slags mat du er mest glad i. Du kan jo begynne med å analysere det du spiser nå på nettet. Finnes masse bra nettsteder for å finne næringsinnhold i mat. Noen steder kan du får alle verdens verdier, mettet fett, flerumettet, kalsium, magnesium osv.

Legg inn det du spiser på en standard dag, og se hvordan fordelingen blir med karbohydrater, fett og proteiner. Prøv også å se hva slags fett det er snakk om.

Si gjerne også hvor ofte du har tid/lyst til å spise, så vet vi hvordan vi skal legge opp dagen.

Sider du kan benytte http://www.somebody.no (koster penger å bli medlem), http://www.næringsinnhold.no, og sikkert mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sunny_*

Vil anbefale deg å spise mye grønnsaker og rene kjøtt- og fiskprodukter. Hold deg unna loff, pasta og ris med mye dårlige karbohydrater i. Mesteparten av poteter, ris og pasta som man spiser som tilbehør til middagen kan byttes ut med litt ekstra grønnsaker. Hold deg unna produkter med mye tilsatt sukker.

Om du skriver hva du spiser her i løpet av en dag, så er det mye enklere å kommentere.

Et tips er å skrive ned det du spiser de første dagene og regne ut hvor mye du får i deg i løpet av en dag. Så har du mer kontroll. Dette kan du også gjøre på feks www.diett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...