Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Vasker du ikke klær som er svettet i heller, av samme grunn?

Jeg pleier å lukte på tøyet. Av erfaring er det kun den svetten under armene som lukter. Lukter det ikke noe der, så vasker jeg det ikke. Jeg synes faktisk det er hysteri å vaske tøy som fortsatt lukter godt og ser reint ut.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Poenget er at her lukter det ikke godt (og ikke føler jeg de er rene). Jeg personlig vil ikke ligge i dyner og puter som lukter. I tillegg så ønsker jeg å redusere midden og middavføring. Og ser derfor behovet.

Jeg har fått med meg at du synes det er hysterisk, men hva du mener bryr jeg meg fint lite om...

Skjønner ikke helt hvorfor vi som vasker ofte må forsvare oss, men de som ikke vasker dyner og puter i det hele tatt blir ikke stillt et kritisk spørsmål?

Nå mener jeg folk får gjøre det de selv vil, så jeg er ikke ute etter at folk skal "bli tatt" for sin manglende vasking. Var bare en observasjon...

Fælt så hårsår da. Jeg er ikke ute etter å ta noen som helst, jeg synes bare overdreven vasking er hysterisk.

Skrevet

Må si jeg synes månedlig dynevasking høres noe overdrevent ut ja. Meget mulig jeg og mannen min sover i dyner gjennomtrukket av svette, men jeg kan garantere at de ikke lukter noe som helst og ikke kan jeg se at vi har fått noen problemer pga den vanvittige mengden midd m/avføring som vi åpenbart har bygget oss opp.

Skrevet

Vel, vel. 'Interessant'.

Sengeskift kan det bli så som så med noen ganger. Hver 3. uke blir vel gjennomsnittet.

Ikke lukter det, ikke synes jeg de er skitne, og jeg synes det er greit, så da blir det slik. Dyne og pute vaskes en gang i året.

Mi seng, mitt valg, og....min midd. :ler:

Skrevet

Vi skifter på alle senger hver fredag.

Gammel vane.

Skifter mest for at det er deilig å legge seg i helt ren seng - ikke fordi sengetøyet er skittent.

Dyner og puter vaskes sjelden - kanskje et par ganger i året.

Skrevet

Skifter på senga en gang i uka. Støvsuger da også madrassen. Dyner og puter har jeg aldri vasket.

Skrevet

Sengetøyet vaskes når det er skittent (en gang i måneden omtrent??), dyner og puter luftes når det er vær til det, madrassen støvsuges når jeg kommer på det!

Dyna har jeg aldri vasket - vi har dobbeldyne, og den er det ikke plass til i verken vaskemaskin eller tørketrommel. Putene vaskes når jeg synes de trenger en runde.

Vi er friske og raske, dette holder for oss! :)

Skrevet

Jeg skifter ca 3-4 ganger i uka. Men det pga jeg har katter som fyger rundt i huset og ELSKER og ligge i senga mi, dag blir mye hår og slikt. :husarbeid:

Skrevet

Ca 2. hver uke skifter jeg sengetøy. Aldri vasket pute eller dyne.

Skrevet

Hehe, denne tråden var lang! :fnise:

Vi skifter sengetøy en gang hver eller annenhver uke, litt avhengig av utetemperatur (oftere når det er varmt, jeg blir fort for varm om natta og svetter) og tiltakslyst. ;) Dessuten er jo rent sengetøy noe av det herligste som finnes! Jeg elsker følelsen av "crisp, clean cotton". :hjerte:

Vi leverer dynene til rensing når vi bytter mellom sommer- og vinterdyner (og motsatt). Har for liten vaskemaskin til at dynene går oppi her hjemme, ei heller mulighet for lufting. Putene er fra Tempur, så de har jeg aldri tenkt på å prøve å vaske/rense, men vasker trekkene et par ganger i året. Vasker madrassbeskytter kanskje 2-4 ganger i året, (over-)madrassen støvsuges når jeg ser at det trengs eller kommer på det.

Skrevet

Skifter en gang i uka og da støvsuges også overmadrassen.

Skulle gjerne bodd slik at det hadde vært mulighet for å lufte dynene.

Skrevet

Hver uke bytter jeg på sengen og vasker gulvet på soverommet.. Masse støv som kommer i løpet av en uke...

Skrevet

Ca annen hver måned. Bruker ikke å vaske dyner og puter såfremst ikke noen har tisset/ kastet opp i dem.

Skrevet

Hvor ofte skifter du på senga?

- Hver søndag.

Vasker/renser du dynen regelmessig?

- 2-3 ganger i året.

Søsteren min jobber ekstravakter på sykehjemmet og der har de store vaskemaskiner.

-Puter blir vasket litt oftere, de tar jeg i vaskemaskinen hjemme.

Madrasser? Vask, støvsuging, rens eller nye madrasser?

- Vasker ikke overmadrassene mer enn 2-3 ganger i året, men har alltid dobbelt laken på sengen for å beskytte dem fra å bli skitne.

Skrevet

Skifter laken hver uke.

Skifter resten av sengetøyet pluss lufter dyner og puter annenhver uke. Da støvsuger jeg samtidig madrassen.

Dynene har jeg ikke vasket, huff, det burde jeg kanskje gjøre.. Men det er jo veldig stress når man bare har en dyne per person, så må i så fall gjøre det i forbindelse med at man reiser bort. Ny pute kjøper jeg som regel en gang i året, da begynner jeg å få vondt i nakken av den gamle.

Skrevet

Drepes midden hvis man henger dynene og putene ut i minusgrader?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...