Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #1 Skrevet 12. oktober 2008 Da ser jeg bort fra at du har fått flekker etter "aktivitet", eller du har mensen og trenger nytt laken. Hvor ofte skifter du på senga? Vasker/renser du dynen regelmessig? Madrasser? Vask, støvsuging, rens eller nye madrasser?
Gjest Gjest_husmusa_* Skrevet 12. oktober 2008 #2 Skrevet 12. oktober 2008 Da ser jeg bort fra at du har fått flekker etter "aktivitet", eller du har mensen og trenger nytt laken. Hvor ofte skifter du på senga? Vasker/renser du dynen regelmessig? Madrasser? Vask, støvsuging, rens eller nye madrasser? Heisann Eg skiftar på sengetøy kvar veke for meg og min kjære....og annankvar veke for ungane. Har aldri vaska dynene.....luftar dei ofte...prøvar også å hengedei ut når det er minusgrader,så midden forsvinner.....støvsuger madrassene av og til........dvs en gang i mnd.:-)
AnetteR Skrevet 12. oktober 2008 #3 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg skifter en gang i uka. Dyna får en vask kanskje annenhver måned. I sommerhalvåret henger dyna ute hver gang det er skifte-dag. Overmadrassen støvsuges hver uke i forbindelse med skift. Innimellom får den seg en tur ut for banking og lufting. Jeg kjøper ny overmadrass årlig, synes de faller raskt sammen.
hufsa! Skrevet 12. oktober 2008 #4 Skrevet 12. oktober 2008 <heia,jeg skifter en gang i uka,vasker dynene og putene ca 2 ganger i året.
-LilleFix- Skrevet 12. oktober 2008 #5 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg tar det litt på feelingen, men hver 10.-14.dag skiftes sengetøyet. Lufter godt i rommet og lar pute og dyne lufte seg utendørs noen timer og ristes godt. Nå har jeg ny seng, pute og dyne, så å vaske det har jeg ikke hatt behov for foreløpig.
Suzy Skrevet 12. oktober 2008 #7 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg skifter ca hver 14 dag om jeg ikke er veldig "aktiv" - men om jeg har mye overnattingsbesøk, så blir det en gang i uka.
Mystical Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Hver helg skifter jeg alle sengene. Har tre barn foressten. Dynene vasker jeg kanskje hver mnd, så lenge det ikke er oppkast eller noe annet spesielt.¨ Lufter så ofte jeg får anledning (været er ok). Endret 12. oktober 2008 av Mystical
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #9 Skrevet 12. oktober 2008 Ca 1 gang i månden. Ja, det er faktisk sant.
Ciara Skrevet 12. oktober 2008 #10 Skrevet 12. oktober 2008 Ca 1 gang i månden. Ja, det er faktisk sant. Jeg tror ikke det er så uvanlig akkurat. Det er vel gjerne slik at de med god samvittighet gjerne svarer mest i slike tråder
Pingting Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Det hender jeg gjør det hver uke, vanligvis er det hver 2.-3. uke, men om det er kjølig og "lite aktivitet" i senga kan jeg la det gå opp til en mnd.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. oktober 2008 #12 Skrevet 12. oktober 2008 Litt off-topic: Kan man vaske dunputer i vaskemaskinen? (Jeg har tidligere levert våre til rens siden jeg ikke har tatt sjansen på vask.) Tørketrommel etterpå for å "fluffe" dem opp?
Arkana Skrevet 12. oktober 2008 #13 Skrevet 12. oktober 2008 Skifter sengetøy annenhver uke. Støvsuger aldri madrassen og har aldri vasket dyner eller puter. Trekket på overmadrassen vaskes av og til.
hufsa! Skrevet 12. oktober 2008 #14 Skrevet 12. oktober 2008 Litt off-topic: Kan man vaske dunputer i vaskemaskinen? (Jeg har tidligere levert våre til rens siden jeg ikke har tatt sjansen på vask.) Tørketrommel etterpå for å "fluffe" dem opp? Heia,ja det kan du,vaska mine senest for ei uke siden og i tørketrommelrn etterpå.Blir som nye!
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 12. oktober 2008 #15 Skrevet 12. oktober 2008 Heia,ja det kan du,vaska mine senest for ei uke siden og i tørketrommelrn etterpå.Blir som nye! Supert, takk for svar! "Prøvevasker" en av putene nå for å se om det går bra. Synes det var litt risikabelt å ta alle på en gang om det mot formodning ikke går greit.
hufsa! Skrevet 12. oktober 2008 #16 Skrevet 12. oktober 2008 Supert, takk for svar! "Prøvevasker" en av putene nå for å se om det går bra. Synes det var litt risikabelt å ta alle på en gang om det mot formodning ikke går greit. Jeg tok 2 stk isammen og begge i tørketrommelen så de fikk dunka seg litt.Vaska de på 60 au for det stod det de kunne..Selv om jeg ville trodd det var litt hot hehe.
Gjest NiChia Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 Vi skifter hver 14. dag. Vasker dynene når vi bytter fra sommerdyne til vinterdyne og omvendt. Putene vasker vi når vi vasker dynene, i tillegg til rundt jul og rundt st. hans. Dynene henger jeg også ut når jeg skifter på sengene.
rabagast Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Minst en gang i uka, ofte to. Og ja, jeg er en astmatisk hygienefrik...
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Innser at jeg savner å bo en plass der det er mulig å lufte dyner og puter. Ellers skifter jeg sengetøy hver 10.-14. dag.
Muffinsdilla Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 En gang i måneden kanskje.... Burde vel vært flinkere, men litt begrenset med plass å tørke dynetrekk på hybelen! Hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå