Gå til innhold

BRUK REFLEKS


Gjest forbanna

Anbefalte innlegg

LOVE U ts!!! BRUK REFLEKS-TRØYE om mulig!!!

:kyss:

Og du kan forresten kjøpe flere sånne refleksbånd i sportsbutikker, eller bestille dem i en av linkene i den andre reflekstråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig i at refleks MÅ brukes nå i høstmørket!

Vi som kjører gjør så godt vi kan, men det er komplett umulig å se svartkledde folk med hette på som lynkjapt løper over gaten for å rekke bussen. Slik jeg har opplevd flere morgener nå.

Vær så snill- ikke utsett deg selv og oss andre for en totalt meningsløs ulykke.

:pls:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redd_om_morgenen

REFLEKS JA TAKK!

Hvorfor er det påbudt for bilførere å bruke refleksvest hvis de beveger seg ut av bilen, mens fotgjengere kan nøye seg med en liten rund dings med en diameter på 6 cm?

Fotgjengere må skjerpe seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRUK REFLEKS!!!!!!!!

Kan ikke annet enn å gi applaus til denne.

Det er så ufattelig kjipt å bli nesten-morder på grunn av at folk ikke har på seg refleks og forventer å bli sett i høstmørket. Det er jo nå det er verst... om vinteren, når det er snø, ser man i det minste en siluett, men i oktoberkvelden forsvinner enhver skikkelse som ikke har på refleks.

Selv kler jeg på de minste barna refleksvest. Med meg selv er jeg noe mer glemsom- men jeg tar bilførerens ståsted og vet at de ikke nødvendigvis ser meg. Og handler utifra det.

Norske fotgjengere har for øvrig rimelig stor tillit til bilister. Og det er ikke noe kompliment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

REFLEKS JA TAKK!

Hvorfor er det påbudt for bilførere å bruke refleksvest hvis de beveger seg ut av bilen, mens fotgjengere kan nøye seg med en liten rund dings med en diameter på 6 cm?

Fotgjengere må skjerpe seg.

Ja, det er jammen sant. Hvorfor kan de ikke påbu refleks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Synes folk med hund er ganske flink med refleks når de går på tur med hunden sin, hvertfall her jeg bor, men folk ellers bryr seg ikke i det hele tatt. Skjer ofte når jeg går på tur med hunden min at jeg kvepper når folk kommer mørkkledd fra "intet". Er ikke enkelt å se selvom det er veilys.

Værre er det jo med bil, folk tror at man ser dem og går over før bilen stopper, men det er jo ikke alltid at man ser dem.

Både irriterende og skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress
Så det er ikke hans fortjeneste at han lever i dag. Idioten.

Trur det faktisk berre er påbudt med lys bak. Så han har i så fall gjort det han skulle. Likevel er eg samd i at det er mykje betre å bruke fluoriserande ty og dessutan refleksar overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Inger_*

Er så utrolig enig, finnes ikke ord!!

Hadde akkurat en episode, er helt skjelven.. Kjørte på hovedveien, det var mørkt og det regnet. Med andre ord - veldig uoversiktlig.. Plutselig ser jeg noe som beveger seg fremfor bilen - joda, en sortkledd syklist som sykler MIDT i vegen.. Holdt på å få sjokk, og stod på bremsa.. Vet dere hva jeg gjorde da? Jeg kjørte sakte forbi ham, rullet opp vinduet og brølte at han skulle skaffe seg en j**** refleks når han absolutt skulle sykle midt i vegen.. Tror den unge mannen fikk ganske hakeslipp når han ble skjelt ut av en 18åring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_tulla_*
Er så utrolig enig, finnes ikke ord!!

Hadde akkurat en episode, er helt skjelven.. Kjørte på hovedveien, det var mørkt og det regnet. Med andre ord - veldig uoversiktlig.. Plutselig ser jeg noe som beveger seg fremfor bilen - joda, en sortkledd syklist som sykler MIDT i vegen.. Holdt på å få sjokk, og stod på bremsa.. Vet dere hva jeg gjorde da? Jeg kjørte sakte forbi ham, rullet opp vinduet og brølte at han skulle skaffe seg en j**** refleks når han absolutt skulle sykle midt i vegen.. Tror den unge mannen fikk ganske hakeslipp når han ble skjelt ut av en 18åring:)

Det er sjelden jeg synes det er greit å skjelle ut folk, men dette er en situasjon der jeg synes du handlet rett! For kanskje blir folk mer oppmerksom på hvor viktig det er å bli sett om de får kraftige reaksjoner når de gjør vanvittige ting. Altfor mange tror bilistene ser det meste siden bilene har kraftige lys foran. Men når et menneske er mørkkledd, det kommer biler imot som blender og det i tillegg regner så er det nesten umulig å se folk. De trenger noen vekkere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Det er sjelden jeg synes det er greit å skjelle ut folk, men dette er en situasjon der jeg synes du handlet rett! For kanskje blir folk mer oppmerksom på hvor viktig det er å bli sett om de får kraftige reaksjoner når de gjør vanvittige ting. Altfor mange tror bilistene ser det meste siden bilene har kraftige lys foran. Men når et menneske er mørkkledd, det kommer biler imot som blender og det i tillegg regner så er det nesten umulig å se folk. De trenger noen vekkere!

Det går an å seie frå utan å kjefte. Enten tar folk det til seg, eller ikkje. Eg veit i alle fall at eg er meir truande til å høyre etter når folk snakkar til meg som ein likemann. Om nokon hadde skreke til meg, så hadde nok effekten heller vore motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å seie frå utan å kjefte. Enten tar folk det til seg, eller ikkje. Eg veit i alle fall at eg er meir truande til å høyre etter når folk snakkar til meg som ein likemann. Om nokon hadde skreke til meg, så hadde nok effekten heller vore motsatt.

Du er kanskje roligheten selv, men jeg er i allefall ganske opprørt og "hissig" når jeg nesten har drept et menneske ved et uhell. Da klarer jeg ikke å holde meg rolig og snakke på en pedagogisk riktig måte.

Om jeg hadde vært ute og gått/syklet tur og ikke hadde tenkt over at jeg ikke hadde refleks, så hadde jeg nok fått meg en kraftig vekker dersom en bilist stoppet og kjeftet på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om nokon hadde skreke til meg, så hadde nok effekten heller vore motsatt.

Yeah right!!

"Siden du kjefter på meg, så skal jeg iallefall ikke bruke refleks!"

Det er for at man selv ikke skal bli drept eller skadet at man bruker refleks Infralove. I tillegg bidrar det også til at noen slipper å bli gjort til drapsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare lurer, kan man bli tiltalt om man har kjørt på en som ikke har brukt refleks i mørket? En voksen person som burde vite bedre?

Har hatt to ubehagelige opplevelser den siste uken pga null refleks. Den ene var i helgen da jeg og kjæresten kjørte oppover i Hedmark, det var ganske grått og regnvær langs veikanten inne i skauen der. Plutselig ser jeg en godt kamuflert jeger gående på veien foran oss i 80-sona. Rakk og svinge unna, og bannet om mangel på refleks. Kjæresten som selv liker å gå på jakt argumenterte med at men han kan jo ikke bruke refleks, da ser jo dyra ham! Jegere, hold dere for f... unna veien når dere ikke skal synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

BRUK REFLEKS!!!!!!!!

Jeg er drit lei av å møte på fotjengere og syklister uten refleks.

Jeg vil ikke ødlegge mitt liv ved å drepe eller skade dere.

Blir rasende på folk som ikke bruker refleks.

Og det verste: Stort sett er det voksne mennesker, som høyst sannsynlig selv har lappen og vet hvor vanskelig det er å se folk uten refleks, som selv dropper refleksen - snakk om idioti.

Helt enig. Jeg har vurdert mange ganger å stoppe og og dele ut reflex til folk som er uten. Skremmer vetett av meg når det i tilegg regner og kkjører bil:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...