Gå til innhold

BRUK REFLEKS


Gjest forbanna

Anbefalte innlegg

Gjest forbanna

BRUK REFLEKS!!!!!!!!

Jeg er drit lei av å møte på fotjengere og syklister uten refleks.

Jeg vil ikke ødlegge mitt liv ved å drepe eller skade dere.

Blir rasende på folk som ikke bruker refleks.

Og det verste: Stort sett er det voksne mennesker, som høyst sannsynlig selv har lappen og vet hvor vanskelig det er å se folk uten refleks, som selv dropper refleksen - snakk om idioti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Løve66

Og jeg er

HELT ENIG!!!

Syklister og fotgjengere svarte som natten spretter plutselig frem der du minst aner og TROR de er lett synlig!! FEIL!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig med deg. Jeg holdt på å kjøre på en syklist i går, som var uten refleks og uten lys på sykkelen. En av disse reserne i fantomdrakt som syklet midt i veien i samme fart som bilene. Jeg stod forran et veikryss og skulle ut på en annen vei. Jeg så at det kom to biler med stort mellomrom, så jeg tenkte at jeg kunne kjøre ut mellom dem. I det samme jeg skulle til å kjøre ut så jeg syklisten mellom dem. Så det var like før jeg ble drapskvinne. Da han hadde passert så jeg at han hadde et lite rødt blinkende lys bak på sykkelen, men forran hadde han ingenting.

Så det er ikke hans fortjeneste at han lever i dag. Idioten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Her er det reflekser på alle ungene. Men selv er jeg ikke så flink. Tankevekker det der og skal herved begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Refleks kan redde mange liv hvis folk får øynene opp!

Selv bruker jeg alltid refleks når det er mørkt. Passer på å ha en i hver jake, så jeg alltid har en med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vest på både meg og hunden når vi er ute om kveldene. Har vært nære ved å kjøre på folk som jeg ikke har sett. Har bare lyst til å gå ut å skrike og banne til dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig. Her er det reflekser på alle ungene. Men selv er jeg ikke så flink. Tankevekker det der og skal herved begynne.

Fint, det ville jo vært trist for ungene dine om de ble morløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere andre!! Spesielt voksne må skjønne at de ikke er mer synlige enn barn...

Ei jeg kjenner kjørte forbi samme gutten langs veien til jobb uke etter uke, han gikk alltid uten refleks. Så en dag stoppet hun og ga ham en refleks!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleks er bokstavelig talt dødsviktig.

Refleks er like viktig på voksne, barn og hunder/husdyr!

BRUK REFLEKS.

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig !

Jeg er særdeles lite lysten på å bli drapskvinne fordi en eller annen ubetenksom selvmordskandidat ikke er mulig å se i mørket !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig!! Umulig å se folk uten refleks. Skjønner ikke hva de tenker på... kjører de ikke bil selv eller?

Jeg går alltid med reflex. Har sånne bånd man tar rundt armen, superenkelt. Og hunden vår har alltid vest med refleks på seg også.

Er det noe som redder liv så er det refleks!

Endret av SummerJoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute og sykla nå, og selvfølgelig hadde jeg på meg refleksvest og ankelreflekser.

Jeg kan ikke forstå voksne mennesker som ikke bruker refleks. Det finnes da ikek så mange idioter i landet vårt?

Sånne bånd som SummerJoy nevner er veldig enkle, kan brukes enten på armene eller rundt anklene. Her er til og med en link hvor dere kan bestille det:

http://www.tryggogsikker.no/nettbutikk/pro...roductid=281000

Og her er en annen type:

http://www.styrkeprovenshop.no/index.cgi?pid=4239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påminnelsen! Flyttet i våres, så aner ikke hvor refleksene våre er blitt av. Men skal gå og finne frem til meg, mannen, barnevognen og hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

HELT ENIG! :jepp:

Men før i tida hadde jeg alltid masse reflekser med reklame fra alle mulige firma, men i dag er det da ingen som deler ut sånne lenger?

Jeg har kjøpt reflekser på apoteket og hos bokhandler (det blir endel til en familie på 4), men savner disse runde med tråd og sikkerhetsnål! Noen var også formet som bamser, og noen var gule eller orange... Det var et flott tiltak det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har stort sett alltid ett par refleksbånd hengende på veska, slik at når det blir mørkt, så er det bare å klappe en på hver arm, men ser veldig mange som ikke bruker det. Føler meg nesten litt spesiell NÅR jeg bruker dem...

og de yderst få gangene jeg glemmer å ha dem med (når jeg skifter veske f.eks, i hui og hast), så venter jeg alltid med å krysse veier eller bevege meg ut i bilenes område til jeg ser det faktisk er tomt.

Når man går uten, må man forstå at man ikke blir sett, go ta konsekvensen av det. (og jeg er egentlig en av dem som går rett ut i fotgjengerfelt og tvinger biler til å stoppe, men det er jo når jeg vet jeg er lett synlig, ikke i mørket uten refleks.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT ENIG! :jepp:

Men før i tida hadde jeg alltid masse reflekser med reklame fra alle mulige firma, men i dag er det da ingen som deler ut sånne lenger?

Jeg har kjøpt reflekser på apoteket og hos bokhandler (det blir endel til en familie på 4), men savner disse runde med tråd og sikkerhetsnål! Noen var også formet som bamser, og noen var gule eller orange... Det var et flott tiltak det! :)

Ser ut som om du velger å fokusere på at du synes det er dyrt å kjøpe reflekser til deg og din familien.

Hvorfor ikke heller forkusere på hvor billig livsforsikring det er?

Det deles forresten ofte ut harde reflekser i reklameøyemed fremdeles, på messer bl.a.

Jeg synes det er litt ugreit når noen mener andre skal bekoste ens egen sikkerhet på et slikt nivå.

De harde refleksene du kjøper er forresten ikke så dyre å kjøpe heller. Er bare å google refleks +pris, så finner du nok noen du kan kjøpe.

Og hvorfor kan dere ikke bruke refleksvest, det koster iallefall ikke mye penger.

Det er ditt ansvar at du og ungene dine synes i trafikken, så en unnskykldning om at refleks er dyrt å kjøpe og derfor ikke blir brukt er ikke noe annet enn ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man går uten, må man forstå at man ikke blir sett, go ta konsekvensen av det.

Ja, man må bære konsekvensene selv, men hva med den stakkaren som likevel kjører på og skader eller dreper et menneske uten refleks?

Hvis det hadde vært meg, så hadde det ikke spilt noen rolle om du ville tatt alle konsekvensene selv, jeg måtte ha fortsette å leve med at jeg hadde skadd/drept et menneske, og det hadde ødelagt livet mitt. Så selv om folk mener de skal bære konsekvensene selv, så er det umulig, for det kan nemlig medføre konsekvenser for flere enn dem selv.

Det burde vært høye bøter for å bevege seg på trafikerte områder uten refleks når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...