Gå til innhold

Hva slags prevasjonsmiddel bruker dere?


Strawberrygirl

Anbefalte innlegg

Bruker p-ring og er strålende fornøyd.

Har brukt 3 ulike merker av p-piller og fikk ulike slitsomme bivirkninger av alle, men på p-ring har det vært til å leve med.

Som noen nevner over, med p-ring er hormonmengden som slippes ut i systemet, lavere enn ved bruk av p-piller og p-plaster.

Og det er forresten en misforståelse som noen hevder lenger opp at hormoner fra p-plaster holder seg unna organene dine. De sirkulerer i blodet på samme måte som hormoner fra p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste prevensjonsmidlet er vel bare aktuelt for oss som har fått de barna vi vil... Sterilisering! Kjempefint. Ikke noen bivirkninger og ikke noe plunder når man skal ha sex. Og får å være på den helt sikre siden (tar ingen sjangser her i gården nei!!) - så har vi gjort det begge to!

Men, før dette var det siste vi brukte Pearly. Sammen med den og før jeg fikk pearlyen bruke vi pessar. Pessar var helt supert og mye mer "behagelig" i bruk enn kondomer som ingen av oss liker!

Pearlyen fungerte også fint helt til jeg fikk eggløsning nesten en uke tidligere enn normalt. Da var "skaden" allerede skjedd siden maskinen kun registrerer eggløsning når den allerede har funnet sted. (Skaden fyller forresten 1 år i dag og er en herlig tredjemann!!!) Uansett hadde vi jo ikke valgt denne denne typen prevensjon om det var fullstendig krise å bli gravide.

Uansett vil jeg slå et slag for et liv fritt for kunstige hormoner!! Det er skrekkelig deilig å ha en normal syklus. Jeg blir skrekkelig lysten i uken før/rundt eggløsning og det er fantastisk deilig å ha lyst! Og ikke minst å kunne styre på som man ønsker uten å måtte tenke på prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...