Gjest Pupsilure Skrevet 10. oktober 2008 #21 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg bruker p-ring, og er jo egentlig fornøyd, men nå ble jeg litt usikker her. For jeg er jo overfølsom, og sinna, og irritert og har store humørsvingninger :klø: Jeg tror jeg må finne ut mer om de derre dingsene jeg også Går kanskje an å kjøpe på eBay også?
Gjest *Mim* Skrevet 10. oktober 2008 #22 Skrevet 10. oktober 2008 Vel... har aldri funnet noe som vi er fornøyde med.
Lissi Skrevet 10. oktober 2008 #23 Skrevet 10. oktober 2008 Vel... har aldri funnet noe som vi er fornøyde med. Nei jeg forstår det
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #24 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg må si at jeg også har fått et bedre liv etter jeg sluttet med hormonprevansjon! Humøret er bedre, psyken er roligere og sexlysten er mye, mye større hehe Bruker nå kondom/hopper av i svingen, men det er ingen krise om vi blir gravide signerer denne!!! slutta for en månedstid siden og humøret er mye bedre, så mye bedre at jeg aldri vil bruke hormon preparater igjen.. etter fødsel skal det bli spiral! dessuten fra å ha et någelunde dødt sexliv, så har sexlysten føyket i været igjen.. kjenner at jeg lyster på han igjen! deilig! endelig er jeg tilbake til å være meg selv igjen!! kjenner at jeg er i harmoni med meg selv! helt sprøtt hvor mye p-piller kan gjøre med en.. men gjett om kvisene hoppa frem.. jaja, får bare holde ut med de.. det er det minste jeg bekymrer meg for.. jeg dreper de med litt solarium allikevel
Malin23 Skrevet 10. oktober 2008 #25 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har brukt p-piller i 8 år og er kjempe fornøyd med det:-) Spesielt siden jeg slipper unna den månedlige menstrasjonen.
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2008 #26 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg ble gravid da jeg brukte Pearly, og jeg var superflink, målte tempen hver dag og hadde kun sex på grønne dager. Mannen har i tillegg lav sædkvalitet... likevel ble jeg gravid. Så anbefaler ikke å stole 100% på PFC-er. Legen min mente at det som som sannsynligvis har skjedd er at eggløsning har kommet tidligere enn vanlig, noe som kan skyldes sex bl.a. PFC-er som Pearly og Ladycomp registrerer kun når du har hatt eggløsning, og så legger den opp grønne dager før eggløsningen etter når du statistisk sett har eggløsning hver syklus. Hvis du så plutselig får en "for tidlig" eggløsning så er det gjort...
Gjest Heloise Skrevet 11. oktober 2008 #27 Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg har gått på p-piller i 6 år, men har lyst til å bytte til noe annet. Rett og slett fordi jeg ikke vil ta piller noe mer, er jo ikke helt sunt for kroppen (organer) å ta piller...? Trenger noen råd og innspill om bruk av andre prevasjonsmidler. ER ikke intressert i å bruke spiral da jeg ikke har barn enda:) Jeg bruker p-ring. Har jeg gjort siden 2003, ikke uten pauser vel og merke. Har fungert veldig bra for meg Men alle prevansjonsmidler fungerer slik på meg at de setter ned lysten, har fremdeles til gode å finne noe som ikke gjør det. P-pillene var værst for meg på den måten. Her er litt mer om ringen : http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322525 Endret 11. oktober 2008 av Heloise
lille katt Skrevet 11. oktober 2008 #28 Skrevet 11. oktober 2008 Så anbefaler ikke å stole 100% på PFC-er. Nei, men så kan man heller ikke stole 100 % på NOEN prevensjonsmidler . Ser at det er noen her som anbefaler ANDRE hormonelle prevensjonsmidler til ts, når hun har sagt at hun ønsker å slutte med det.... Skjønner ikke helt hvorfor?
Hinata Skrevet 11. oktober 2008 #29 Skrevet 11. oktober 2008 Nei, men så kan man heller ikke stole 100 % på NOEN prevensjonsmidler . Ser at det er noen her som anbefaler ANDRE hormonelle prevensjonsmidler til ts, når hun har sagt at hun ønsker å slutte med det.... Skjønner ikke helt hvorfor? Noen hormonelle prevensjonsmidler virker mer lokalt enn p-piller (slik som p-ring og spiral) og kan derfor gi mindre bivirkninger. Har hørt et sted at hormonspiral i løpet av en måned "gir fra seg" like mye hormoner som 1 p-pille, men er nå ikke helt sikker på dette...
#Angel# Skrevet 11. oktober 2008 #30 Skrevet 11. oktober 2008 Jeg har brukt p-piller i 8 år og er kjempe fornøyd med det:-) Spesielt siden jeg slipper unna den månedlige menstrasjonen. Det hadde jo vore kjekt å slutta med hormonelle prevansjonsmiddel og prøvt f.eks. ladycomp. Men for meg som er plaga med sterke menssmerter, og liker muligheten til å utsetta eller hoppa over menstruasjonen, så foretrekker eg hormoner.. Men eg ser også fordelen med å slutte med det for dei som kan Ladycomp høyres jo veldig greitt ut.
lille katt Skrevet 11. oktober 2008 #31 Skrevet 11. oktober 2008 Noen hormonelle prevensjonsmidler virker mer lokalt enn p-piller (slik som p-ring og spiral) og kan derfor gi mindre bivirkninger. Har hørt et sted at hormonspiral i løpet av en måned "gir fra seg" like mye hormoner som 1 p-pille, men er nå ikke helt sikker på dette... Skal ikke uttale meg om hormonmengden, men når det gjelder bivirkninger har jeg en mistanke om at det er like individuelt mht p-ring og spiral som med andre hormonelle prevensjonsmidler. Har selv brukt p-ringen, og bivirkningsmessig var det verre enn alle p-pille-merkene og minipillen tilsammen....
Gjest mm Skrevet 11. oktober 2008 #33 Skrevet 11. oktober 2008 Ikke no - er steril (og forferdelig irritert på alle p-pillene jeg har dytte i meg i alle år uten at det var nødvendig )
Gjest Catwoman Skrevet 12. oktober 2008 #34 Skrevet 12. oktober 2008 Bruker p-plaster, har brukt det i fire år. Og er fornøyd med det
Gjest Lompa2 i.i Skrevet 12. oktober 2008 #35 Skrevet 12. oktober 2008 Vel... har aldri funnet noe som vi er fornøyde med. Bare litt nysgjerrig...Om jeg får spørre; hvor mange barn har du/dere egentlig?
Hinata Skrevet 12. oktober 2008 #36 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg går på p-piller, men driver og vurderer å få satt inn spiral.. Hadde vært deilig å slippe å måtte huske å ta pilla hver dag.. Har ingen bivirkninger (som jeg vet om enda), men dette er vel noe man merker når man slutter. Forrige p-pilla jeg gikk på satte ned sexlysten min, og da hadde jeg en åpenbaring da jeg sluttet, skummelt det der når det kommer gradvis...
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #37 Skrevet 12. oktober 2008 (mannen) bruker testosteron som hormonprevensjon...
Beepeeker Skrevet 12. oktober 2008 #38 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg vet ikke hva trådstarter synes er verst med p-pillene, men hvis jeg snakker av egen erfaring så har jeg slitt utrolig mye psykisk med bivirkninger av p-piller. Humørsvingninger, ustabilitet og depresjon har vært skikkelig ille. Jeg har prøvd tre forskjellige typer p-piller og p-plaster. For meg har det vært veldig vanskelig å forstå at p-pillene har vært et stort problem, fordi bivirkningene har kommet så snikende på meg. Uansett, jeg gikk lenge uten noe prevansjonsmiddel, før jeg dro til legen for å høre om han hadde noe råd for alternativ prevansjon. Da fortalte han meg at de aller fleste som reagerer mye psykisk på p-piller, gjør det av østrogenet. Han ville at jeg skulle prøve minipiller, som fungerer som p-piller bortsett fra at det ikke er østrogen i det. Selv var jeg veldig skeptisk, og var veldig på "vakt" i starten når jeg gikk på dem. Nå synes jeg det fungerer kjempebra! Jeg har slittt med bivirkninger som kviser og spotting, men så lenge det ikke har vært psykiske bivirkninger så gjør det meg egentlig ingen verdens ting. Jeg vil anbefale å teste det ut, men hvis du skal prøve ny prevansjon, så uansett hvilken prevensjon du tenker på å prøve så vær på vakt og følg nøye med hvordan du har det i startfasen og senere. Jeg tror det er mange jenter som har det leit og som ikke skjønner at det kan være prevansjonsmiddelet! Lykke til
lille katt Skrevet 12. oktober 2008 #39 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg tror det er mange jenter som har det leit og som ikke skjønner at det kan være prevansjonsmiddelet! Det er jeg veldig enig i. Tror mange jenter hadde blitt overrasket om de tok seg en pillepause på et halvår. Som sagt brukte jeg p-piller fra jeg var 16 til 23. Egentlig en periode i livet hvor man skal utvikle seg som person og "finne ut hvem man er". Og jeg hadde åpenbart misforstått hva slags type følelsesmenneske jeg var... Hadde også mindre psykiske bivirkninger av minipillen, men fikk svært ustabil syklus og fraværende mens, noe som førte til mange graviditetsmistanker og mange graviditetstester. Ble møkklei av all hormonell prevensjon til slutt. Til trådstarter - hva med å ta en pillepause på et halvår mens du tenker deg om? Dere klarer et halvår med kondomer. Du vil fort merke om kroppen din trives bedre uten, eller om det ikke er noen forskjell. Kondomer, fertility awareness eller Lady-/Babycomp er gode alternativer for voksne personer i faste forhold som tåler noen prosenter reduksjon i sikkerhet.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #40 Skrevet 12. oktober 2008 Ingenting! Har fått de 4 barna vi ville ha,og har sendt min kjære for å snippes!!! Funker som bare det for oss begge!!!!!!!!!!!!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå