Gå til innhold

Beste og verste plassen å bo i Oslo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mange steder som er fine, kommer veldig an på om du vil bo sentralt og smått eller i villaområde. Verste - tja, jeg er Groruddøl og fortsatt glad i endel områder der, men kan nesten ikke anbefale Haugenstua og Furuset/Gransdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på mange personlige preferanser, men jeg er selv veldig glad i Majorstua, og har bodd der en stund før.

Steder jeg ikke kunne tenke meg å bo på er Grønland, Helsfyr, Holtet, Norstrand og i umiddelbar nærhet til Karl Johan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd forskjellige plasser i Oslo, og trivdes svært godt på Vålerenga. Likte meg dårligst på Nordstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vindern er jo et fint område (og utrolig dyrt).

Jeg kunne ikke tenke meg å bo i enkelte deler av Groruddalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker St. Hanshaugen best, det er både sentralt og rolig - noen steder.

Ville selv aldri bodd på Grønland, Helsfyr eller i nærheten av Karl Johan.

De stedene er litt for skumle om kvelden for min del..

Men som sagt før i tråden, det kommer jo an på hvor det du driver med er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har råd: Frogner og Majorstuen.

Personlig synes jeg det er stas å bo rundt St. Hans-haugen og Bislett, Grünerløkkan er også knall. Det er de eneste bydelene jeg har erfaring fra, og alle er forholdsvis rimelige samtidig som leilighetene stort sett holder høy standard i tillegg til at bydelene er sentrale.

Grønland er jo også ganske sentralt, men mye eklere – alle jeg kjenner som bor der blir utsatt for massevis av ekle tilnærmelser daglig. Ellers er jeg skeptisk til å bo på Carl Berner, Torshov og lignende.

Vest er best, med unntak av Grünerløkka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig politisk korrekte svar her, som forventet.

Deler av Oslo er delvis ubeboelig for nordmenn, spesielt for norske kvinner, med mindre de har forkjærlighet for taliban, B-gjengen, dopselgere og voldtektsmenn.

Grønland, Furuset, Haugenstua, Romsås er innvandrer-ghettoer og pill råtne som oppvekst-områder.

Selv de mest ihuga SV-sympatisørene flytter derfra når ungene deres kommer i skolealder. Men de vil ikke innrømme hvorfor.

Oslo vest er best, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig politisk korrekte svar her, som forventet.

Deler av Oslo er delvis ubeboelig for nordmenn, spesielt for norske kvinner, med mindre de har forkjærlighet for taliban, B-gjengen, dopselgere og voldtektsmenn.

Grønland, Furuset, Haugenstua, Romsås er innvandrer-ghettoer og pill råtne som oppvekst-områder.

Selv de mest ihuga SV-sympatisørene flytter derfra når ungene deres kommer i skolealder. Men de vil ikke innrømme hvorfor.

Oslo vest er best, selvfølgelig.

Det høres jo ut som om oslo er en helt forferdelig by å bo i.

Tar en sine forhåndsregler, så burde det vel gå greit....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har råd: Frogner og Majorstuen.

Personlig synes jeg det er stas å bo rundt St. Hans-haugen og Bislett, Grünerløkkan er også knall. Det er de eneste bydelene jeg har erfaring fra, og alle er forholdsvis rimelige samtidig som leilighetene stort sett holder høy standard i tillegg til at bydelene er sentrale.

Grønland er jo også ganske sentralt, men mye eklere – alle jeg kjenner som bor der blir utsatt for massevis av ekle tilnærmelser daglig. Ellers er jeg skeptisk til å bo på Carl Berner, Torshov og lignende.

Vest er best, med unntak av Grünerløkka!

Kvifor er du skeptisk til å bu på Torshov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Maggie-

Jeg har bodd mange steder i Oslo, og en av stedene jeg trivdes best på, var Grønland (bare ett eksempel av flere, siden de fleste visstnok blir antastet av rester fra A-gjengen hver gang de prøver å krysse gata). Jeg trives nok generelt best mot øst, med Røa som et hederlig unntak.

Oslo er ingen farlig by, så sånn sett spiller det nok ikke særlig rolle hvor du bor. Om du er skeptisk kan det jo imidlertid oppleves som utrygt enkelte steder av ymse årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Deler av Oslo er delvis ubeboelig for nordmenn, spesielt for norske kvinner, med mindre de har forkjærlighet for taliban, B-gjengen, dopselgere og voldtektsmenn.

Grønland, Furuset, Haugenstua, Romsås er innvandrer-ghettoer og pill råtne som oppvekst-områder.

Har du bodd på disse stedene? Jeg tror nemlig ikke de som bor der er enig med deg. Jeg for eksempel trives veldig godt i ghettoen, og det tror jeg naboene også gjør. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste - Bærum

Verste - vet ikke

sist jeg sjekket tilhørte Bærum Akershus og er altså ikke noen del av Oslo. Men sikkert fint å bo der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...