Gå til innhold

Beste og verste plassen å bo i Oslo?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Heloise
?

Beste for meg - Utsiden av byen, nærme skogen :) Ca 15 min unna med tog/buss. Men fremdeles i Oslo.

Værste for meg - Sentrum. Formye bråk og leven for meg. Er deilig å kunne rømme derifra etter jeg har vært der noen timer ;)

Men har ingen spesielle favoritt/mislikte bydeler da :-|

Endret av Heloise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd både på Bislett, Nordberg, Tøyen og Grønland, og må si at jeg trives best øst i byen. Da jeg bodde på Bislett hadde jeg 3 innbrudd i løpet av 2 år, en mann ble knivstukket tvers over gata der jeg bodde, pluss at jeg ble "antastet" av en ganske ekkel fyr på vei hjem en gang.

På Tøyen og Grønland har jeg nå bodd i nesten 10 år, og jeg føler meg veldig trygg her. Har aldri opplevd noe ekkelt her, holder meg selvfølgelig unna parker og sånt midt på natta, men det gjør jeg uansett hvor i byen jeg ferdes.

Synes det er mye fremmedfrykt ute og går i denne tråden - på Grønland bor jeg supersentralt i en praktfull gård fra slutten av 1800-tallet, med stukkatur og store rom - vi fikk 100 kvadrat for 2,3 millioner (dette var før prisene begynte å gå ned). I tillegg er det masse liv her uten særlig nattebråk og alltid åpne butikker - ikke noe problem å få kjøpt fløte midt på formiddagen første juledag for eksempel :)

Med andre ord: Heia Grønland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...