Disco Biscuit Skrevet 11. februar 2009 #421 Skrevet 11. februar 2009 Er ikke toll på sko "Det er faktisk null i toll på sko, hatter og paraplyer." Fra Din Side Økonomi Det stemmer Agnethe! Jeg mente egentlig moms.... For den må egentlig betales også Blir ca 60kr på de skoene i bare moms
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #422 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Syns dette er litt tåplig "Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær, men det går antagelig mot en opprydning i systemet. Per i dag er det altså 10, 7% toll på herretruser, mens dametruser skal du betale 6,9 % toll for. Forstå det den som kan. Også pannebånd og ørevarmere har 10,9% toll, men er de derimot elastiske er tollsatsen nede i 5,9%. Javel, ja." "Det er faktisk null i toll på sko, hatter og paraplyer. Også kalkulatorer, PCer og salgsautomater kommer tollfritt inn i landet. Bøker er tollfritt og det samme er kosmetikk, hårprodukter osv." Så vet vi det Men er ikke trusene tollfrie nå? Endret 11. februar 2009 av Agnethe
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #423 Skrevet 11. februar 2009 Det stemmer Agnethe! Jeg mente egentlig moms.... For den må egentlig betales også Blir ca 60kr på de skoene i bare moms Huff moms ja.. det er jo sikkert en god del mer enn tollen...
Disco Biscuit Skrevet 11. februar 2009 #424 Skrevet 11. februar 2009 Syns dette er litt tåplig "Som regel er det 10,7% toll på klær du handler fra utlandet, dette tallet er det greieste å forholde seg til. For i realiteten er det slik at det er ulike tollsatser til og med på ulike typer klær, men det går antagelig mot en opprydning i systemet. Per i dag er det altså 10, 7% toll på herretruser, mens dametruser skal du betale 6,9 % toll for. Forstå det den som kan. Også pannebånd og ørevarmere har 10,9% toll, men er de derimot elastiske er tollsatsen nede i 5,9%. Javel, ja." "Det er faktisk null i toll på sko, hatter og paraplyer. Også kalkulatorer, PCer og salgsautomater kommer tollfritt inn i landet. Bøker er tollfritt og det samme er kosmetikk, hårprodukter osv." Så vet vi det Men er ikke trusene tollfrie nå? Har ikke peiling, men som jeg har uthevet her: Forstå det den som kan
DDuck Skrevet 11. februar 2009 #425 Skrevet 11. februar 2009 Ååå.. jeg trodde det var toll på hårprodukter jeg... :klø: Går parfyme under kosmetikk tro? Jeg har betalt toll på parfyme en gang...
DDuck Skrevet 11. februar 2009 #426 Skrevet 11. februar 2009 Tror ikke truser er tollfrie nei... bare BH'er...
Mazilla Skrevet 11. februar 2009 #427 Skrevet 11. februar 2009 Disse reglene er jo håpløse å forholde seg til! :dåne:
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #428 Skrevet 11. februar 2009 "Tekstilar som blir omfatta av forslaget om avvikling av toll: For herrar eller gutar: Underbukser, truser, nattskjorter, pyjamaser, badekåper, slåbroker og liknande varer Singletar og liknande undertrøyer av vevd stoff For damer eller jenter: Underkjoler, underskjørt, underbukser, truser, nattkjoler, pyjamaser, neglisjéar, badekåper, morgokåper og liknande varer Singletar og liknande undertrøyer av vevd stoff" Fra regjeringen.no
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #429 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Ååå.. jeg trodde det var toll på hårprodukter jeg... :klø: Går parfyme under kosmetikk tro? Jeg har betalt toll på parfyme en gang... K A P I T T E L 3 3 Flyktige, vegetabilske oljer og resinoider; kosmetikk- eller toalettpreparater Noter1. Dette kapittel omfatter ikke: a. naturlige oleoresiner eller vegetabilske ekstrakter som hører under posisjon 13.01 eller 13.02; b. såpe og andre produkter som hører under posisjon 34.01; c. balsam-, tre- eller sulfatterpentin og andre produkter som hører under posisjon 38.05. 2. Med “velluktende stoffer” i posisjon 33.02 forstås bare stoffer som hører under posisjon 33.01, velluktende bestanddeler som er isolert fra disse stoffene samt syntetiske luktestoffer. 3. Posisjonene 33.03 - 33.07 omfatter bl.a. produkter, også ublandede (unntatt vandige destillater og vandige oppløsninger av flyktige, vegetabilske oljer), egnet til bruk som varer som hører under disse posisjoner, og som foreligger i pakninger for detaljsalg til slik bruk. 4. Betegnelsen “andre parfyme-, kosmetikk- eller toalettpreparater” i posisjon 33.07 omfatter bl.a. følgende produkter: lukteposer; velluktende preparater som er virksomme ved brenning; parfymert papir og papir impregnert eller bestrøket med sminke; preparater for smøring, rensing eller fukting av kontaktlinser eller kunstige øyne; vatt, filt og fiberduk (“nonwovens”) impregnert, bestrøket eller belagt med parfyme eller sminke; toalettpreparater for dyr. Mann blir jo ikke klok av dette Endret 11. februar 2009 av Agnethe
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #430 Skrevet 11. februar 2009 Fra forbrukerportalen Det er et bredt spekter av varegrupper som nå blir uten toll ved innførsel: Parfyme, kosmetikk, plastvarer, lærvarer, sytråd, garn, vatt, fiberduk, hyssing, snører, liner og tau, fiskenett, gulvtepper, annet gulvbelegg, stoffer, sekker, presenninger, markiser, seil, campingartikler, fottøy, hodeplagg, varer av aluminium, kjeler, vekter, kontormaskiner, salgsautomater, former, kraner, ventiler, sykler, barnevogner, lystbåter, bøyer, sengebunner, sengeutstyr, belysning, leketøy, spill og sportsartikler er eksempler på varer som blir tollfrie fra 1. juli 2002. Denne skjønte til og med jeg
Disco Biscuit Skrevet 11. februar 2009 #432 Skrevet 11. februar 2009 Jeg vurderte faktisk å søke jobb som toller her for litt siden, men slo det greit i fra meg etter å ha tenkt meg om
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #433 Skrevet 11. februar 2009 Jeg vurderte faktisk å søke jobb som toller her for litt siden, men slo det greit i fra meg etter å ha tenkt meg om Bra at du tenkte deg om
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #434 Skrevet 11. februar 2009 Tenk å jobbe i tollvesenet? :dåne: hadde jeg måttet jobbe der skulle dere ha fått :slår:
DDuck Skrevet 11. februar 2009 #435 Skrevet 11. februar 2009 Skulle vi fått bank? :klø: Värfør? Fordi at vi bestiller så mye rart?
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #436 Skrevet 11. februar 2009 Skulle vi fått bank? :klø: Värfør? Fordi at vi bestiller så mye rart? Nei nei, dere skulle ha fått slått meg i hodet med noe hardt, slik at jeg hadde tatt til fornuft... Toll=tulleregler...
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #438 Skrevet 11. februar 2009 (endret) Brudepikekjolene er nå på vei hjem til meg, videresendt fra Gardemoen i ettermiddag :bolledeig: Slør og tiara kom i dag, siden vi har noen som stjeler posten vår, har jeg satt foreldrene mine sin adresse på paypal, for å være sikkret at tingene kom frem. Sløret og tiaran var helt nydelig sa mamma, hun sender bilder nå i kveld Endret 11. februar 2009 av Agnethe
Spatula Skrevet 11. februar 2009 Forfatter #440 Skrevet 11. februar 2009 :duskedame: :duskedame: :hoppe: :hoppe:
Anbefalte innlegg