Gå til innhold

Agnethe får sin drømmemann 25.07-2009

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oj, her var det mye info. Blir sliten jeg. :fnise:

:strix: for brudepikekjoler, slør og tiara! :hoppe:

Men er det noen som stjeler posten deres? :overrasket: :slår: på dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oj, her var det mye info. Blir sliten jeg. :fnise:

:strix: for brudepikekjoler, slør og tiara! :hoppe:

Men er det noen som stjeler posten deres? :overrasket: :slår: på dem.

Ja, er nok det.. mange ganger vi vet at det har ligget noe i postkassen, men at vi har ventet til etter at vi har kommet hjem fra butikken for å hente det, men har det vært borte. Abbonerer på et blad, det får jeg bare hvis det kommer i en lukket konvolutt eller hvis det er med regning. :sjenert:

Masse snakk om at toll= tull :fnise: for å summere opp de siste hendelsene.

Sløret og tiaraen var nydelig :rødme:

Skrevet

Høres ut som dere burde få lås på postkassa... Teit når det blir sånn! :roll:

Skrevet
Høres ut som dere burde få lås på postkassa... Teit når det blir sånn! :roll:

Det som er så dumt er at alle i gården har en felles postkasse... :sjenert:

Men vi skal flytte snart.. det er så kaldt her.. var 17 grader på stuen i dag, og da sto ovnene på fullt.. gammel bygård :tristbla:

Skrevet

Kjenner til det med gammel bygård! :sukk: Tykke murvegger, ingen isolasjon og dårlige vinduer, det er vår hverdag.. Glad vi har gode tøfler og masse ullundertøy. Uaktuelt å gå uten stilongs innendørs! :sjenert:

Har dere funnet noe nytt sted å bo da, eller er det bare løse planer om å flytte en gang?

Skrevet
Kjenner til det med gammel bygård! :sukk: Tykke murvegger, ingen isolasjon og dårlige vinduer, det er vår hverdag.. Glad vi har gode tøfler og masse ullundertøy. Uaktuelt å gå uten stilongs innendørs! :sjenert:

Har dere funnet noe nytt sted å bo da, eller er det bare løse planer om å flytte en gang?

Høres ut som om du beskriver huset vårt :jepp:

Nei, vi leter og leter... :lete:

Ellers er vi totalt avhengig av ullsokker og pledd, håper på å få flytte før bryllupet :)

Skrevet

:dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Jeg har nettopp lagt inn bud på ebay på ca 30 meter med hvitt stoff

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Føler meg som en bridezilla, men vinner jeg budrunden, så får jeg 30 meter som jeg kan bruke til dekorering og diverse til ca 70 kr inkl frakt..

når jeg sjekket priser her i Norge, var det 15 kr meteren på IKEA og 25 kr meteren på en stoffbutikk... Så jaja.. :fnise:

Skrevet (endret)

:goodbye: Agnethe.

Trodde jeg hadde skrevet før i boka di jeg.

Jeg har iallefall vært å sniklest mye. :sjenert:

Må jo få med meg når personer fra barteby går til alters vet du. :)

:danser: for tiara og slør

:hug:

Endret av Maye
Skrevet
:goodbye: Agnethe.

Trodde jeg hadde skrevet før i boka di jeg.

Jeg har iallefall vært å sniklest mye. :sjenert:

Må jo få med meg når personer fra barteby går til alters vet du. :)

:danser: for tiara og slør

:hug:

:velkommen:

Skal ikke gifte meg i barteby da :sjenert: Vi gifter oss på min kjæres hjemplass,

hadde jeg skulle giftet meg her i barteby, hadde jeg sognet til Strinda kirke :jepp:

:duskedame: for Ebay, nå venter jeg bare på masse annet som jeg har bestilt :duskedame:

Tiaraen og sløret var nydelig :jepp:

:klemmer:

Skrevet

Har vært inne å sniklest på hjemmesiden deres også jeg, og så at dere skal gifte dere på en av øyene. :sjenert:

Har vært der bare en gang jeg tror jeg, og det er manger år siden det. Blir sikkert et kjempeflott bryllup. :)

Strinda kirke er jo også en flott kirke da. det er den på moholt, er det ikke?

Vært der i to begravelser jeg. Kjære sine besteforeldre ligger der, og kjære er konfirmert der. Han ønsket egentlig å gifte seg i lademoen kirke, men den synes jeg ikke er like fin inni. Gutten vår ble døpt der fordi han ønsket det, så nå fikk jeg viljen min med hvilken kirke vi skulle vies i. :) Ikke at det var noen stor diskusjon da. :)

Skrevet
Høres ut som om du beskriver huset vårt :jepp:

Nei, vi leter og leter... :lete:

Ellers er vi totalt avhengig av ullsokker og pledd, håper på å få flytte før bryllupet :)

Kanskje vi er naboer uten å vite det? :ler:

:dåne: :dåne: :dåne: :dåne: :dåne:

Jeg har nettopp lagt inn bud på ebay på ca 30 meter med hvitt stoff

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Føler meg som en bridezilla, men vinner jeg budrunden, så får jeg 30 meter som jeg kan bruke til dekorering og diverse til ca 70 kr inkl frakt..

når jeg sjekket priser her i Norge, var det 15 kr meteren på IKEA og 25 kr meteren på en stoffbutikk... Så jaja.. :fnise:

Så gøy! Man skal være litt bridezillask i blant! :Nikke: Hvor mye er budet på hittil da? Sikkert endel å spare på å kjøpe det på ebay, med mindre frakten er helt hinsides da! :fnise: Vet du forresten, du som har studert tollreglene til det fulle, om det er toll på stoff? :gjeiper:

Skrevet
Har vært inne å sniklest på hjemmesiden deres også jeg, og så at dere skal gifte dere på en av øyene. :sjenert:

Har vært der bare en gang jeg tror jeg, og det er manger år siden det. Blir sikkert et kjempeflott bryllup. :)

Strinda kirke er jo også en flott kirke da. det er den på moholt, er det ikke?

Vært der i to begravelser jeg. Kjære sine besteforeldre ligger der, og kjære er konfirmert der. Han ønsket egentlig å gifte seg i lademoen kirke, men den synes jeg ikke er like fin inni. Gutten vår ble døpt der fordi han ønsket det, så nå fikk jeg viljen min med hvilken kirke vi skulle vies i. :) Ikke at det var noen stor diskusjon da. :)

Det er den på Moholt ja :jepp:

Er så vakkert der vi skal gifte oss, gleder meg helt utrolig til den dagen :rødme:

Bra du fikk viljen din angående kirke den var nydelig :dåne:

Skrevet
Kanskje vi er naboer uten å vite det? :ler:

Så gøy! Man skal være litt bridezillask i blant! :Nikke: Hvor mye er budet på hittil da? Sikkert endel å spare på å kjøpe det på ebay, med mindre frakten er helt hinsides da! :fnise: Vet du forresten, du som har studert tollreglene til det fulle, om det er toll på stoff? :gjeiper:

Bor du midt i byen, Mazilla? :lur:

Budet er på 10 dollar, og frakten er gratis :tommelopp:

Vel, finner ikke noe spesielt om toll på bomullsstoff, men fant en hel del om tyngre stoffer :ler:

Jeg vet i allefall at det ikke er toll på systråd... Så vet vi det.. :fnise:

Skrevet

Tyngre stoffer ja... :ler: Gratis frakt er jo ikke verst da! Det er jo i grunnen rett og slett genialt, når jeg tenker meg om! :Nikke:

Bor omtrent midt i byen faktisk! :fnise: Men vi bor i studentbolig da...

Skrevet

:regler: :regler: :regler: :regler: :regler: :regler: :regler: :regler: :regler:

Varer fra 200 kroner må fortolles

Varer som til sammen koster fra og med 200 kroner må fortolles. Toll og avgifter beregnes ut ifra summen av:

varens verdi

fraktkostnader for sending av varen

eventuelle forsikringskostnader for sendingen

Det du må betale ved fortolling er avhengig av hvilken vare du kjøper:

Toll

De fleste varer er tollfrie, men kjøper du klær, tekstiler eller næringsmidler, for eksempel håndklær, sengetøy, gardiner og lignende, må du som regel betale toll.

Eksempler på varer som er tollfrie:

- TV

- DVD

- CD

- DVD

- PC

- skriver

- skanner

- kikkert

- kamera

- sko og støvletter

- bildeler

- møbler

- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

- briller og solbriller

- vesker, bagger, ryggsekker

- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

- barnevogner

- sykler

- verktøy (elektronisk og mekanisk)

- pyntegjenstander

- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )

- service og porselen

- plakater

Merverdiavgift

Du må betale merverdiavgift på 25 prosent for alle varer som importeres. Merverdiavgift skal betales selv om varen er tollfri eller fri for særavgift.

Bøker er unntatt toll og avgifter når de bestilles av privatpersoner til eget bruk. Unntaket gjelder uansett verdi. For mer informasjon om hva som regnes som bøker, se forskrift om avgiftsfritaket for bøker.

Mer informasjon om varer som er fri for merverdiavgift finner du i veileder for merverdiavgift ved innførsel av varer.

Særavgifter

For enkelte varer må du også betale særavgift. Mer informasjon om hvilke særavgifter som finnes, finner du i rundskrivet (stortingsvedtaket) til den enkelte særavgift.

Kopiert fra www.toll.no

Finner ingenting om toll på metervare, men regner med at det er hvis det koster over 200,-

Skrevet
Tyngre stoffer ja... :ler: Gratis frakt er jo ikke verst da! Det er jo i grunnen rett og slett genialt, når jeg tenker meg om! :Nikke:

Bor omtrent midt i byen faktisk! :fnise: Men vi bor i studentbolig da...

:fnise: Vi har ikke studentbolig da, så da er vi sikkert ikke naboer :fnise:

Disse tollreglene bli jeg gal av :kjefte: , enn om tollvesenet kunne ha ramset opp alt det er toll på i stedet for å komme med disse rare forklaringene sine :jepp:

Skrevet

Får satse på at du slipper å betale noe som helst :fnise: Ser ut til å være den enkleste løsningen ;)

Skrevet
Får satse på at du slipper å betale noe som helst :fnise: Ser ut til å være den enkleste løsningen ;)

Ja, toll=bare tull :skratte:

Skrevet

En liten oppdatering :sjenert:

Var til legen på fredag.. Ikke gode nyheter.. Kyssesyke, den hardeste varianten :tristbla:

Jeg kan være syk i opptil 1 år, må gå til legen en gang i mnd til kontroll :tristbla:

Har i allefall bryllupet å se frem til :rødme:

Og i dag, trøsteshoppet jeg underskjørt til kjolen min :jepp:

Brudepikekjolene er ankommet, mamma pakket de ut, og alt var perfekt. Får de på tirsdag. GLEDER MEG :jepp:

Har også fått tiara og slør :strix: når det gjelder slør, er det noen som har prøvd å stryke det? Det var litt krøllete, men vet ikke helt hvordan det vil reagere på strykjernet... :sjenert:

Skrevet

Oi, det var kjedelige nyheter! :troest: Kan du jobbe og sånn, eller må du bare gå hjemme og dingle? Du fortjente litt trøsteshopping da! :Nikke: Så bra at tinga er perfekte forresten! :strix: Tror det er vanlig å dampe sløret, hvis jeg ikke tar helt feil.. :klø: Tror det finnes en tråd om det på bryllupsforumet! :)

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...