Gå til innhold

Dere som har fjernet kobberspiralen


Lillemams

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel sitt, men hvor lenge gikk det før du var gravid etter fjerning av kobberspiral?

Hvordan var det i forhold til tidligere unnfangelser? (tok kortere/ lengre tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid en uke etter at kobberspiralen var ute. Dvs at jeg testet positivt tre uker etter fjerning.

Kobberspiralen virker ikke hormonelt, kun ved at den fysisk befinner seg i livmoren og "tar opp" plassen et befruktet egg skulle ha, så når spiralen er borte, så er den borte.

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut spiralen en av de siste dagene jeg hadde mensen.. Ble gravid ved neste eggløsning...

Dette var barn nr 2.. og vi hadde egentlig sett for oss at det skulle ta litt tid å bli gravid.. gikk 9 mnd fra pille slutt til jeg ble gravid med nr 1....

Men vi ble positivt overraska :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvor fort det går for meg da ;)

Men som nevnt over så skal ikke spiralen ha noe å si for neste graviditet, ingen hormoner som henger igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som JM sa til meg: hvis du ikke vil bli gravid må du passe deg ;)

Har blitt gravid med en gang, dvs første prøveperiode begge gangene. Første gang sluttet jeg med P-pille, andre gang hadde jeg hatt kobberspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :)

Da ser det ut til at det ikke trenger å ta så lang tid, men er uansett innstilt på flere pp før spiren sitter - bedre å bli overasket hvis den sitter raskt ;)

Blir noen spennende mnd fremover, bare 1 uke til spiralen skal ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid med en gang.

Spiral er genialt som prevensjonsmiddel (for meg iallefall). Både kobber- og hormonspiral gjør ingenting med hormonene i kroppen, så du slipper alt det negative som følger med p-piller, p-plaster, p-sprøyter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiral er genialt som prevensjonsmiddel (for meg iallefall). Både kobber- og hormonspiral gjør ingenting med hormonene i kroppen, så du slipper alt det negative som følger med p-piller, p-plaster, p-sprøyter osv.

Hormonspiral er da vitterlig hormoner... Min mor feks fikk plager med lange blødninger, pms, vektøkning osv da hun hadde hormonspiral - hun har ingen plager med kobberspiral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hormonspiral er da vitterlig hormoner... Min mor feks fikk plager med lange blødninger, pms, vektøkning osv da hun hadde hormonspiral - hun har ingen plager med kobberspiral.

Joda, men kun hormoner som virker lokalt. Ikke hormoner som sprer seg ut i blodet og ut i resten av kroppen. Du får ikke humørsvingninger av hormonspiral, legger ikke på deg, ja.. osv. Men, som sagt, det virker lokalt, så ja - du kan få lengre eller kortere blødninger av den. Som regel kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Tok ut spiralen nå den 7 oktober, så dette er vår første pp. Og vårt første barn! Men vi er begge så klare at jeg er redd d kommer til å ta lang tid har d skjedd noe hos deg enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...