Gå til innhold

Stebarn er en invasjon

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_nya_*
Skrevet
Jeg synes du fortjener honnør nutti.

Man kan da som stemor ikke sette seg på trappa og vente på at far skal komme hjem så man får irettesatt poden. Jeg ser ingen grunn til at steforeldre skal melde seg ut. Man er en av to voksne i heimen og da burde man ha like mye å si.

Når man kommer inn i livet til barna har nok endel å si for hvordan forholdet blir. Jeg vil tro det er lettere å kunne delta i oppdragelsen jo yngre barna er.

Dette er ikke noe enkelt tema med noen som helst fasit. Enhver familie får løse sine problemer på sitt vis. Denne (og andre tråder) tråden bekrefter det jeg tenker om at jeg ikke er interessert i menn som har barn fra før.

Enig der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og du er en stor invasjon i livet til disse barna!!!- og de har ikke hatt valget engang.

Du visste hva du gikk til, de måtte bare bli med "på lasset" da far flyttet sammen med deg.

:Nikke:

• 3 år senere...
Skrevet

Godt skrevet "regndråpe". Som jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Stebarn er bare en stor invasjon på mitt hjem!!!

Annen hver uke må jeg åpnet mitt hjem for to barn som jeg ikke kan fordra!

eneste grunnen jeg spiller med og får uka til å fungere for meg, er fordi det er min manns barn. Han elsker de barna, og jeg viste han hadde de før vi ble sammen. Men jeg trenger ikke å like det for det.

Vel, jeg antar det ikke er aktuelt å flytte ut og finne en barnløs mann, men kanskje ordinær besøkstid hadde vært noe (altså annenhver helg og en dag i uka), siden det ikke akkurat gavner hverken deg eller barna at de er der i et hjem hvor de faktisk er uønsket. Da er det greit at de er der så lite som mulig og så får pappa heller betale mer i barnebidrag.

Gjest Eurodice
Skrevet

Til dere to siste som har skrevet. Dere har sett at tråden ble startet for over tre år siden? I den forbindelse lurer jeg på hvorfor og hvordan noen plukker opp gamle tråder.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke kikket på dato for hovedinnlegg.

Skrevet

eneste grunnen jeg spiller med og får uka til å fungere for meg, er fordi det er min manns barn. Han elsker de barna, og jeg viste han hadde de før vi ble sammen. Men jeg trenger ikke å like det for det.

Vet hvordan du har det...

• Liker 2
Gjest pelikanen
Skrevet

Du vil heller aldri få noe bra forhold til barnas far,den dagen forelskelsen går over.

Hadde en venn som var fraskilt med to barn. Han dro på seg et kvinnemenneske av ditt kaliber.

Hans hjem var barnas hjem annenhver helg,og en g i uken. De kom innom etter trening osv..

Da forelskelsen kom,var alt fryd og gamen.Så ville hun flytte inn.

Da skulle hun flytte inn...ommøblerte,kastet ut sengekøyene til barna,for det skullevære gjesterom da hennes foreldre kom.Da ble det slutt på helhebesøkene....hun mente de kunne være på dagtid...moren bodde i nærheten. Så fikk de fellesbarn,da passet det ikke en gang i uken...forstyrra babyen...så passet det ikke etter trening....da hadde de noe annet fore.

Slik fikk de fjernet ungene. Heldigvis,men forsent så kvittet han seg med henne

Gjett hvem som i dag må ta i mor annenhver helg,en g i uken,etter skole,etter trening.

Jeg grøsser av slike damer

Skrevet

endelig en ste mor som ikke leker perfekt som mangen her inne gjør.

det er ofte ett problem der ute,enten man vil innrøme det eller ei. hørest litt ut som ts her ikke har barn selv.

du bør kansje revurdere ditt forhold til din kjæreste..kansje han ikke er det kjæreste for deg!!

tenk på hva liv du ønsker deg ts!

Gjest Eurodice
Skrevet

endelig en ste mor som ikke leker perfekt som mangen her inne gjør.

det er ofte ett problem der ute,enten man vil innrøme det eller ei. hørest litt ut som ts her ikke har barn selv.

du bør kansje revurdere ditt forhold til din kjæreste..kansje han ikke er det kjæreste for deg!!

tenk på hva liv du ønsker deg ts!

Denne tråden ble opprettet for over tre år siden. TS har sikkert funnet en løsning på dette problemet, får vi tro.

Skrevet

"Høres ut som den som får deg som steforelder også vil ha uflaks.

Hva mener du faren skal gjøre? Sette hardt mot hardt?

Slår det deg ikke i det hele tatt at man ALLTID først er far, deretter alt annet?"

Faren bør vel oppføre seg som en forelder og regulere guttens atferd?

Eller mener du det beste farskap ligger i å akseptere alt og la gutten vokse seg opp til å bli en real drittsekk?

Gutten må få vite at man ikke bahandler andre mennesker som dritt, enten det er hans egen stemor, venner, kjæreste eller whatever.

Skrevet

Vet det er en gammel tråd, men det er en sånn en som deg TS, som er min stemor, som har ødelagt mye av barndommen min, pluss forholdet mitt til pappa.

Skrevet

Det er der mange er uenige. Mange mener at man som steforeldre må ha lov til å sette en del føringer for hvordan ting skal være i hjemmet. Man skal naturligvis ikke ha like stor bestemmelsesrett som bioforeldre, men man skal ikke være nødt til å ta valget mellom å godta situasjonen som den er (dersom barna oppfører seg dårlig) eller å trekke seg ut. Det blir for drøyt å skulle kreve av en voksen person at h*n ikke skal ha innflytelse over eget liv.

Jeg er stemor og bestemmer like mye som far! Hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg vil barnas beste og er en god stemor for dem. Oppdrar dem som om de skulle vært mine egne barn og det tar de virkelig ikke skade av. Snarere tvert i mot :) Barn like voksne som er engasjert og bryr seg om dem, men som også sette klare grenser og veileder dem.

• Liker 1
Skrevet

Stakkars dere steforeldre!! Ingen ser alt det arbeidet dere legger ned, og ingen forstår all den frustrasjonen dere innimellom må slite med.

Vel, stikk finger'n i jorda.. det er vel akkurat som å være foreldre generelt det. Ingen lønn, intet skryt når man gjør noe riktig, men mye dårlig samvitiighet når man føler man ikke gjør alt riktig, og ofte mange som mener mye om akkurat dette, og gjerne prater om det bak ryggen på den det gjelder.

Men både det å være foreldre og steforeldre er i aller høyeste grad frivillig og selvvalgt, og de som ikke ønsker det bør la det være. Ærlig talt, bli voksen menneske!!!

Skrevet

Og vær snill å dropp betegnelsen biomor/biofar/bioforeldre.

De aller fleste forstår hvem dere snakker om når dere sier mor, far eller foreldre.

Det blir IKKE forvekslet med dere, for dere er ikke barnets mor/far/foreldre!!

• Liker 3
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest9
Skrevet

Stebarn er noe dritt etter 2 uansvarlige ( voksne ), ta å rydd etter dere selv enn å belaste steforeldre. Hvorfor I all verden sende barna hjem til far, Der hvor det er en ond stemor/stefar Egoistiske BIOMØDRE. Skaf dere heller en dagmamma. dere vet at stemødre er onde, Fint nok så Hvorfor utsetter dere barna, siden dere liksom er glad I dem. Samvær handler ikke kun om barnet men for at dere skal bli kvitt dem. hater stebarn. Og BIOMØDRE er verdens største bitcher. Slutt å klagg for faen. Send barna deres dermed hold kjeft. Hvis ikke ta med dem til helvete.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er kun DU, og ingen andre som er en invasjon! Du presset deg inn i livet deres. Det var de som var i livet til din mann/samboer (samme f) først. Å jeg håper inderlig han setter dem fremfor deg!!

Skrevet

Gurimalla, du minner meg om stemoren min. Hvis det er et så stort problem for deg, så kanskje du bør revurdere hele forholdet ditt til denne mannen. Sikker på at disse ungene hadde blitt kjempeglade!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...