Gå til innhold

Norske menn er feite og treige

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det skal du da få ønske deg så mye du vil, jeg kritiserer det ikke. Derimot er det du som kritiserer, klager og spiller dramaqueen ved å karakterisere, generalisere og uffe deg over manglende egenskaper og karaktertrekk ved andre. Kos deg med salsaen, men ta litt mageregulerende så slipper du sure oppstøt.

du ser hvilket forum du er på? Skråblikk og generaliseringer er vel akkurat ment for det, skråblikk og generaliseringer.

Hadde diskusjonene her inne kun vært skikkelige, nyanserte og dype, så hadde de jo ikke hatt noe her å gjøre.

I en hvilken som helst annen sammenheng en her, ville jeg ikke klaget på norske menn, men likevel satt pris på noen av de nevnte karakterene jeg setter pris på.

jeg koser meg glugg ihjel med dansen min, og trenger på ingen måte mageregulerende middel.

tåler man ikke skråblikk og genereliseringer, så er min anbefaling å holde seg på andre foraer i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal du da få ønske deg så mye du vil, jeg kritiserer det ikke. Derimot er det du som kritiserer, klager og spiller dramaqueen ved å karakterisere, generalisere og uffe deg over manglende egenskaper og karaktertrekk ved andre. Kos deg med salsaen, men ta litt mageregulerende så slipper du sure oppstøt.

Enda en som ikke har lest det hun faktisk skriver. Beskriver du deg selv som lidenskapsløs, feit og treig norsk tøffelmann så må det da være lov til å si at akkurat den typen er hun ikke interessert i og at det finnes andre nordmenn som ikke er av den typen. Vi har alle våre preferanser og det finnes utallige mellomting mellom badboys og tøfler.

Du velger å degradere deg selv med negative adjektiver, hvis du begynner å se på deg selv på en annen måte - mer positiv med vekt på dine gode sider som helt sikkert finnes. Da vil du etter hvert legge merke til at du tiltrekker deg en annen type jenter. Og husk selvtillit er ikke synonymt med badboys som puler rundt. En mann som er trygg i seg selv og sin rolle som mann, som ikke føler seg truet av at en dame tjener litt mer enn seg selv og klarer å skifte dekk selv, en sånn mann er veldig tiltrekkende - og han trenger ikke være en skittstøvel for å ha selvtillit (teskjemetoden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som ikke har lest det hun faktisk skriver.

hehe... ja, og dem finnes det nok av.

men pytt, VIL de missforstå, så dem om det.

(og det å si hva man setter pris på hos noen, er IKKE det samme som å kritisere, klage og spille dramaqueen mot de som ikke har disse sidene.)

Du velger å degradere deg selv med negative adjektiver, hvis du begynner å se på deg selv på en annen måte - mer positiv med vekt på dine gode sider som helt sikkert finnes. Da vil du etter hvert legge merke til at du tiltrekker deg en annen type jenter. Og husk selvtillit er ikke synonymt med badboys som puler rundt. En mann som er trygg i seg selv og sin rolle som mann, som ikke føler seg truet av at en dame tjener litt mer enn seg selv og klarer å skifte dekk selv, en sånn mann er veldig tiltrekkende - og han trenger ikke være en skittstøvel for å ha selvtillit (teskjemetoden).

Faren da vettu, dersom man begynner å se sine positive sider, er jo at skumle bitcher som meg kan finne på å finne dem interessante... huff og huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og det å si hva man setter pris på hos noen, er IKKE det samme som å kritisere, klage og spille dramaqueen mot de som ikke har disse sidene.)

Faren da vettu, dersom man begynner å se sine positive sider, er jo at skumle bitcher som meg kan finne på å finne dem interessante... huff og huff...

Ja, huff det er nok skummelt det.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff det er nok skummelt det.. :fnise:

*fniser* jupp..

selv om jeg ikke per dags dato har møtt på noen som har syntes det var skummelt at jeg fant dem interessante, sånn ute irl. Men det er klart, de ville vel ikke turt å vise meg det. *aline føler seg som en stor, blodtørstig løvehunn med blod på tann, som bare venter på at byttet skal bli trygt nok til å nærme seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_norsk_*

Nei,nei,nei ikke engang tenk den tanken. Jeg ønsker ikke under noen omstendighet å være gjenstand for din og likesinnedes interesse. Ordet er IKKE.

Jeg vil være treig og feit, lidenskapsløs og dottede, og jeg vil ikke ha oppmerksomhet rundt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,nei,nei ikke engang tenk den tanken. Jeg ønsker ikke under noen omstendighet å være gjenstand for din og likesinnedes interesse. Ordet er IKKE.

Jeg vil være treig og feit, lidenskapsløs og dottede, og jeg vil ikke ha oppmerksomhet rundt det.

herremin mann, HVOR skriver jeg at du vil ha min oppmerksomhet???

jeg skriver jo AKKURAT det du skriver, at du ikke (IKKE) ønsker å endre deg, fordi slike bitcher som meg da kan finne på å finne deg interessant.

hvordan klarer du å få det til å bli at jeg tror du vil ha min interesse?

skulle jammen tro vi pratet forskjellige språk rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du ønsker å oppnå her, hva du egentlig mener - likesinnede hva da? Vi som mener at norske/utenlandske menn er like forskjellige og mangeartede som norske/utenlandske kvinner og at det derfor finnes noen for enhver smak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem liker ikke at den de er med, synes de er lekre, sexy og flotte?

Hvis man skulle finne på å si dette til en norsk kvinne, blir det vurdert som sextrakassering. Altså en ALT for påtrengende kommunikasjon, ifølge feministenes skikk og bruk om hvordan norske menn skal oppføre seg. For man vil jo ikke være sexobjekt, må vite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke flott at noen finner kjærligheten uansett hvor? Nå er jeg selfølgelig ikke overbegeistret over å bli sett på som kjedelig, feit, stygg og uromantisk, men man kan jo ikke glede alle.

Ettersom jeg ikke er den mest lidenskapelige typen og heller ikke kan danse (tro meg jeg har prøvd), så er jeg helt uaktuel for norske damer. Veldig trist da jeg liker dem veldig godt, men heldigvis så fant jeg kjærligheten min i Tyskland. Ei nydelig og søt jente som tolererer mine feil og mangler. Ønsker ellers alle lykke til uansett hvor dem finner kjærligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når italienske menn er så spennende, så er det jo interessant å se hva slags samfunn de har skapt. Italia har noe av den største fattigdommen i den vestlige verden, kombinert med høye skatter, mange på trygd og et høyt nivå av regulering. På en måte det værste fra begge verdener når det gjelder sosialdemokrati/liberalisme debatten. Landet er preget av korrupsjon, rasisme, fotballvold, mafia og annet som ikke er særlig hyggelig. Landet er også preget av økonomisk stagnasjon. Landet har også et av de laveste fødselstallene i verden.

Slik sett er det bare kjempeflott at slike kvinner ikke finner norske menn attraktive, for hadde norske menn vært attraktive for slike kvinner, hadde Norge generelt sett være et lite hyggelig land å leve i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann
Innrømmelser?

du klarer å lese mye inn i mine innlegg som er langt ifra sannheten, men jeg skjønner nå at du ikke er særlig interessert i sannhet og å forstå ting som er annerledes, du er bare ute etter å sverte kvinner. DEN typen menn, er jeg ihvertfall lei av.

Artig at du selv tar deg retten til å generalisere litt vel mye her inne om latinske menn, på bekostning av Norske menn, og dette på skråblikk og generaliseringer, men du er tydeligvis ikke interessert i å la andre gjøre det samme? ;)

Så nå føler du deg svertet? Man kan jo også si at mange menn (ikke nødvendigvis meg selv) også føler seg svertet over måten du og andre romantiserer utenlandske menn og således beskriver Norske menn i et mindre heldig lys, uten at jeg dermed har påstått at du direkte sier at Norske menn er udugelige. I tillegg tillater du deg å uttale deg om at din egen sannhet er en mer "verdig" sannhet enn det mange menn muligens føler når du og likesinnede uttaler dere på den måten dere gjør? Beklager, men andres subjektive "sannhet" eller meninger om ting & tang er faktisk like mye verdt som dine egne, det er ingen som kan påberope seg en absolutt og konstant sannhet i debatter som dette, som gjerne er bunnet i subjektive erfaringer og kanskje noen fordommer. Både for kvinner og menn. Og jeg syntes faktisk ikke det er rart at enkelte menn tar til motmæle iblant. Akkurat som du tar til motmæle mot meg i ditt innlegg.

Dette er ikke noe jeg skriver for å sverte verken deg eller Norske kvinner generelt, for jeg har vanligvis stor respekt for dine innlegg, men det er kanskje på tide å se litt på sine egne innlegg og tenke litt gjennom hvordan de kan oppfattes idet man beskylder andre for å ha enn agenda (som f. eks ønske å sverte kvinner generelt sett.)

For øvrig skrev jeg innlegget for å få en reaksjon, noe som tydeligvis fungerte...Men vi er da på skråblikk og generaliseringer, ikke sant?...

menn som ikke klarer å se at det finnes en mellomting mellom snill og føyelig, og badboy, er litt for snevre for meg. Og samme mannen klarer ikke å se at også sterke kvinner, kan ønske seg menn som tar initiativ.

Det å ønske at mannen tar initiativ, betyr langtifra det samme som at man IKKE selv ønsker å ta initiativ. Jeg tar MYE initiativ, DERFOR ønsker jeg en mann som gjør det samme, ellers blir det for enveis for meg.

Kanskje det er dette norkse menn ikke skjønner?

at det går an å gjøre ting to veier?

At dersom kvinnen er sterk, så kan likevel mannen også være det?

at dersom kvinnen tar initiativ, så betyr ikke det at mannen helst skal dilte etter og ikke vise noe?

Dette oser det mer fornuft av. Selvfølgelig innser jeg, Aline, at det finnes en gyllen middelvei mellom det å være komplett drittsekk og det å være en føyelig, underkuet tøffel. Og jeg vil påstå at jeg selv alltid har vært sammen/ønsker partnere med både evne til å ta initiativ og stå for sine meninger. Men hvorfor ser ikke dere kvinner vanligvis den samme mellomtingen hos Norske menn da, som omtales så varmt her? For her på KG oser det jo iblant av innlegg som påstår at norske menn generelt er tøfler (uten at jeg beskylder deg selv for å ha skrevet noen av disse) .

Siden vi nå skriver på skråblikk og generalisering, så blir dette selvsagt generaliseringer fra min side, men akkurat den tonen du viser her, oppfatter jeg som typisk norsk mann.

Vel, hva skjedde med den gode mellomtingen? Og så glemte jeg visst selv å nevne at vi er på skråblikk og generaliseringer...*host*

"kvinner vil bare ha badboys, vi snille blir sittende igjen uten noen"... svada, men personlig, vil jeg ha en sterk, snill mann som respekterer seg SELV like mye som han respekterer meg, og dermed vil han aldri bare dilte etter og ikke mene noe.

flere en meg har da sagt at norske kvinner har en god del av æren for hvordan norske menn er, men slikt overser dere vel glatt eller?

Nei, de passerer ikke upåsett hen, for jeg innrømmer gjerne at dine og enkelte andres innlegg her er både formulert bedre og mer nyanserte enn mange andre innlegg her. Men når budskapet kan syntes å innholde mye av den samme retorikken og de samme holdningene, så bør man ikke bli overrasket over å bli møtt med motreaksjoner her på Skråblikk og generaliseringer. For jeg diskuterer da gjerne.

Tror heller ikke norske menn som forelsker seg i utenlandske kvinner blit sett ned på, men menn som KJØPER seg utenlandske kvinner, blir for meg noe annet.

Delvis enig. Nå har jeg selv ikke vært sammen med ikke-vestlige kvinner, kun med vestlige, og kan derfor ikke påstå at jeg har kjent problematikken på kroppen, men jeg vet om menn som bla. har hatt asiatiske kjærester/koner/partnere, uten at det var snakk om kjøp/misbruk i bildet. Men de omtalte likevel de uberettigete fordommene og nedsettende kommentarene som noe av det vanskeligste ved å ha forhold med ikke-vestlige. Dog er jeg enig i at ren og skjær utnyttelse/kjøp av utenlandske kvinner blir sett ned på, og jeg ser helt ærlig ikke helt problemet med akkurat det, kun når man likestiller dette med partnerskap inngått av kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En annen mann
Hvis man skulle finne på å si dette til en norsk kvinne, blir det vurdert som sextrakassering. Altså en ALT for påtrengende kommunikasjon, ifølge feministenes skikk og bruk om hvordan norske menn skal oppføre seg. For man vil jo ikke være sexobjekt, må vite...

Er faktisk litt uenig med deg akkurat her. Det finnes Norske kvinner som tar slike uttalelser som gode komplimenter, for jeg tror ikke problemet alltid eksisterer på individnivå, men på samfunnsnivå. Problemet er at enkelte aspekter av feminismen har påperopt seg retten til å definere hva som blir ansett som "høvelig" samspill mellom kjønnene, og er således i stor grad med på å drepe dynamikken, den gode flørten og det seksuelle samspillet mellom mange kvinner og menn. For når unge gutter stadig får krav om rette kun overforsktig oppmerksomhet mot kvinner, kan jeg godt skjønne at Nordmenn vil fremstå som mer "tøffelaktig" sammenlignet med f. eks latinske menn, uten at dette betyr at jeg mener at seksuell sjikane er greit. Og med læren om å være overforsiktig samt det å aldri ha tørt å ta initiativ følger økt sannsynlighet for å gå gjennom livet alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er dessverre klar over at mange norske kvinner synes oppmerksomhet er påtrengende så lenge den ikke kommer fra akkurat rett person... og skal ikke legge skjul på at jeg synes norske kvinner er både kravstore og avvisende på mange måter.

Det er synd, for de av oss som virkelig setter pris på kommunikasjon og flørt kjønnene imellom, uten at det er noe annet en hyggelig, mister mye fordi mennene lærer seg at det ikke er ok.

Er det ikke flott at noen finner kjærligheten uansett hvor? Nå er jeg selfølgelig ikke overbegeistret over å bli sett på som kjedelig, feit, stygg og uromantisk, men man kan jo ikke glede alle.

Ettersom jeg ikke er den mest lidenskapelige typen og heller ikke kan danse (tro meg jeg har prøvd), så er jeg helt uaktuel for norske damer. Veldig trist da jeg liker dem veldig godt, men heldigvis så fant jeg kjærligheten min i Tyskland. Ei nydelig og søt jente som tolererer mine feil og mangler. Ønsker ellers alle lykke til uansett hvor dem finner kjærligheten!

er man helt uaktuell pga dette da? Norske kvinner er vel ganske forskjellige, slik norske menn er (selv om jeg har generalisert menn i denne tråden). ;)

Artig at du selv tar deg retten til å generalisere litt vel mye her inne om latinske menn, på bekostning av Norske menn, og dette på skråblikk og generaliseringer, men du er tydeligvis ikke interessert i å la andre gjøre det samme? ;)

Jeg tar meg retten til å generalisere ja, og reagerer når svarene rettes mot meg personlig. Synes det er en ganske stor forskjell på å snakke generellt om en gruppe (på dette forumet), og om å så gå rett på person. Å gå på person fordi man er uenig i det som diskuteres, er jeg alltid imot, og vil alltid reagere på, uansett hvor på kg jeg diskuterer.

"kvinner som deg", "dine likesinnede", da snakkes det ikke lenger om ukjente mennesker og en gruppe man kan generalisere, da snakker man som om man vet mer om meg en hva man gjør, og skaper en gruppe av slike som meg. Hva nå en det betyr, siden dere ikke kjenner meg og "slike som meg".

Jeg har dessuten ikke nevnt Latinske menn med ett ord, jeg har nevnt kvaliteter jeg synes generellt er mer vanlig hos utlendinger (har overhode ikke nevnt land her) en hos norske menn som gruppe. Så jeg har generalisert gruppen norske menn, ikke deg og slike som deg, ikke snakket direkte om noen, kun generalisert en gruppe.

Så nå føler du deg svertet? Man kan jo også si at mange menn (ikke nødvendigvis meg selv) også føler seg svertet over måten du og andre romantiserer utenlandske menn og således beskriver Norske menn i et mindre heldig lys, uten at jeg dermed har påstått at du direkte sier at Norske menn er udugelige.

nei, føler meg ikke svertet, men jeg reagerer som sagt når noen går på meg som person og begynner å bli veldig på at de ikke håper jeg som person eller slike som meg, liker dem. Da går man på person, ikke noe generellt over det slik jeg ser det.

Mange menn føler seg kanskje støtt av at man generaliserer ja, og da kan de reagere, men jeg synes fremdeles det bør gå an å holde seg for god til å gå på person.

I tillegg tillater du deg å uttale deg om at din egen sannhet er en mer "verdig" sannhet enn det mange menn muligens føler når du og likesinnede uttaler dere på den måten dere gjør? Beklager, men andres subjektive "sannhet" eller meninger om ting & tang er faktisk like mye verdt som dine egne, det er ingen som kan påberope seg en absolutt og konstant sannhet i debatter som dette, som gjerne er bunnet i subjektive erfaringer og kanskje noen fordommer. Både for kvinner og menn. Og jeg syntes faktisk ikke det er rart at enkelte menn tar til motmæle iblant. Akkurat som du tar til motmæle mot meg i ditt innlegg.

Dersom det har kommet frem at jeg synes min "sannhet" er mer verdig en andres, så beklager jeg, det har jeg aldri ment.

Å ta til motmæle har jeg heller ingen problemer med, om det gjøres på en skikkelig måte.

Dette er ikke noe jeg skriver for å sverte verken deg eller Norske kvinner generelt, for jeg har vanligvis stor respekt for dine innlegg, men det er kanskje på tide å se litt på sine egne innlegg og tenke litt gjennom hvordan de kan oppfattes idet man beskylder andre for å ha enn agenda (som f. eks ønske å sverte kvinner generelt sett.)

føler meg ikke svertet, føler heller ikke at du forsøker å sverte norske kvinner generellt.

Jeg står for det jeg skriver, både i denne tråden og ellers. At det kan støte noen, skal jeg tåle, selv om jeg vil reagere tilbake når noen går på person pga mine meninger. Jeg tåler det helt fint, uansett hva slags reaksjoner jeg får her.

At jeg kanskje reagerer og tillegger deg eller andre en agenda, kommer mye av at jeg etter mange år her på kg og ellers, begynner å bli rimelig lei av selverklærte snille gutter som er sinte på kvinner fordi di ikke vil ha dem, de er jo snille. Hvorfor vil kvinner ha badboys bare... jeg får litt spader av det, og reagerer kanskje litt fort på uttalelser jeg synes virker å gå i den retning.

Disse sårede guttene som mener de bør være supre partnere FORDI de er snille, føler jeg ofte at går i strupen på kvinner generellt, og melker etthvert utsagn fra en kvinne så godt de kan, så lenge det kan benyttes til å "bevise" at kvinner er slemme og stakkars snille menn som ikke får seg noe.

For øvrig skrev jeg innlegget for å få en reaksjon, noe som tydeligvis fungerte...Men vi er da på skråblikk og generaliseringer, ikke sant?...

Jepp. ;)

Dette oser det mer fornuft av. Selvfølgelig innser jeg, Aline, at det finnes en gyllen middelvei mellom det å være komplett drittsekk og det å være en føyelig, underkuet tøffel. Og jeg vil påstå at jeg selv alltid har vært sammen/ønsker partnere med både evne til å ta initiativ og stå for sine meninger. Men hvorfor ser ikke dere kvinner vanligvis den samme mellomtingen hos Norske menn da, som omtales så varmt her? For her på KG oser det jo iblant av innlegg som påstår at norske menn generelt er tøfler (uten at jeg beskylder deg selv for å ha skrevet noen av disse) .

Og jeg føler at veldig mange menn her på kg, ikke ønsker eller klarer å se den gyldne middelveien. Og begynner å bli rimelig lei av å få slengt etter meg som kvinne (ikke meg personlig), at jeg bare er ute etter badboys...

Jeg ser mange mellomtinger (glimrende norsk aline) hos norske menn, så godt som alle mine ekser og dater er norske menn (bortsett fra ett par svensker og en og annen annen), likevel ser jeg sider hos den generelle norske mann, som jeg skulle ønske var sterkere. Jeg ser kvaliteter hos f.eks den generelle utlending (noe som jeg kun sier p ådette foraet, da det er umulig å putte en så stor masse i en gruppe), som jeg savner hos den generelle norske mann.

Det er helt garantert masse ting jeg generellt skulle sett annerledes hos den norske kvinne også, men det handler ikke tråden om, så det har jeg liksom ikke vært innom annet en når jeg og andre har nevnt at vi har oss selv å takke også. Da er det snakk om den generelle norske kvinne, for JEG personlig, jobber liten for å oppdra menn til tøfler som ikke tør si jeg har ett pent smil engang i redsel for å få slengt med leppa etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk litt uenig med deg akkurat her. Det finnes Norske kvinner som tar slike uttalelser som gode komplimenter, for jeg tror ikke problemet alltid eksisterer på individnivå, men på samfunnsnivå. Problemet er at enkelte aspekter av feminismen har påperopt seg retten til å definere hva som blir ansett som "høvelig" samspill mellom kjønnene, og er således i stor grad med på å drepe dynamikken, den gode flørten og det seksuelle samspillet mellom mange kvinner og menn. For når unge gutter stadig får krav om rette kun overforsktig oppmerksomhet mot kvinner, kan jeg godt skjønne at Nordmenn vil fremstå som mer "tøffelaktig" sammenlignet med f. eks latinske menn, uten at dette betyr at jeg mener at seksuell sjikane er greit. Og med læren om å være overforsiktig samt det å aldri ha tørt å ta initiativ følger økt sannsynlighet for å gå gjennom livet alene.

Dette er tråden for generalisering og skråblikk. Jeg ser da selvfølgelig nyansene.

Men skal man være en smule saklig, så er det ikke alltid like enkelt å skille mellom seksuell trakassering og det å være direkte i forhold til seksualitet. Jeg kjenner mange kvinner som ønsker en direkte og bydende tilnærming velkommen. Men jeg vet også og kvinner absolutt ikke ønsker noen slik oppmerksomhet.

Noen kvinner vil elskes ømt og forsiktig, mens andre vil bli "tatt".

Problemet er selvfølgelig slik du antyder at kvinner har tilranet seg definisjonsmakten på dette området. Og det er ikke måte på hvor de blir dullet med hvis de løper og sladrer om uønsket seksuell oppmerksomhet. De er alltid offer i disse sammenhengene. Fnys!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest En annen mann
Jeg tar meg retten til å generalisere ja, og reagerer når svarene rettes mot meg personlig. Synes det er en ganske stor forskjell på å snakke generellt om en gruppe (på dette forumet), og om å så gå rett på person. Å gå på person fordi man er uenig i det som diskuteres, er jeg alltid imot, og vil alltid reagere på, uansett hvor på kg jeg diskuterer.

Det er jeg for øvrig enig i.

"kvinner som deg", "dine likesinnede", da snakkes det ikke lenger om ukjente mennesker og en gruppe man kan generalisere, da snakker man som om man vet mer om meg en hva man gjør, og skaper en gruppe av slike som meg. Hva nå en det betyr, siden dere ikke kjenner meg og "slike som meg".

Ja, men i innlegget du reagerte på, så skrev jeg ikke "som deg" eller "dine likesinnede". Men hvis jeg har skrevet det til deg noe sted, så skal jeg herved beklage.

Jeg har dessuten ikke nevnt Latinske menn med ett ord, jeg har nevnt kvaliteter jeg synes generellt er mer vanlig hos utlendinger (har overhode ikke nevnt land her) en hos norske menn som gruppe. Så jeg har generalisert gruppen norske menn, ikke deg og slike som deg, ikke snakket direkte om noen, kun generalisert en gruppe.

Og det er også helt greit at man sammenligner slik. Problemet oppstår når man implisitt eller eksplisitt begynner å omtale noen av gruppenes kvaliteter som bedre enn andre, og den andre gruppens kvaliteter som mindreverdige, uten at jeg påstår det er du som har skrevet dette. Om man f. eks snakker om at mange utenlandske menn er bedre til dans og tradisjonell kurtise uten å samtidig snakke nedsettende om Norske menn, så får man nok langt mindre reaksjoner. Ja, jeg er igjen klar over at vi er på skråblikk, men slike innlegg som jeg skisserer er det jo ganske mange av her på KG og andre fora. Og det er ofte tydelig at forfatteren av slike innlegg skriver dem uten å ha til hensikt å sette det på spissen.

nei, føler meg ikke svertet, men jeg reagerer som sagt når noen går på meg som person og begynner å bli veldig på at de ikke håper jeg som person eller slike som meg, liker dem. Da går man på person, ikke noe generellt over det slik jeg ser det.

Er igjen enig, men mange menn som tar opp f. eks likestillingsproblematikk blir like fullt møtt med (forsøk på) personangrep, dårlige og imbesile hersketeknikker og latterliggjøring, selv om de ikke nødvendigvis selv skriver et urimelig provoserende innlegg. Det har jeg selv blitt, og jeg har også sett at andre her, f. eks Jalp har blitt utsatt for det samme. Og det uten å innlede selv med personangrep. Og jeg mener, som jeg har sagt før, er at det desverre er noe mer akseptert å hetse menn, både på et samfunnsmessig plan, og et individplan. Jeg vet at du selv ikke gjør dette, men det er hensiktsmesig å ta med i en diskusjon som omhandler personangrep.

Mange menn føler seg kanskje støtt av at man generaliserer ja, og da kan de reagere, men jeg synes fremdeles det bør gå an å holde seg for god til å gå på person.

Ja, prinsipielt er man enige der. Refererer til det jeg skrev over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En annen mann

Måtte legge til et nytt innlegg grunnet for mange quote blokker...

Dersom det har kommet frem at jeg synes min "sannhet" er mer verdig en andres, så beklager jeg, det har jeg aldri ment.

Det er ok, man snakket nok litt forbi hverandre der.

Å ta til motmæle har jeg heller ingen problemer med, om det gjøres på en skikkelig måte.

føler meg ikke svertet, føler heller ikke at du forsøker å sverte norske kvinner generellt.

Da har du oppfattet meg i tråd med mine intensjoner. Men det er jo bra.

Jeg står for det jeg skriver, både i denne tråden og ellers. At det kan støte noen, skal jeg tåle, selv om jeg vil reagere tilbake når noen går på person pga mine meninger. Jeg tåler det helt fint, uansett hva slags reaksjoner jeg får her.

At jeg kanskje reagerer og tillegger deg eller andre en agenda, kommer mye av at jeg etter mange år her på kg og ellers, begynner å bli rimelig lei av selverklærte snille gutter som er sinte på kvinner fordi di ikke vil ha dem, de er jo snille. Hvorfor vil kvinner ha badboys bare... jeg får litt spader av det, og reagerer kanskje litt fort på uttalelser jeg synes virker å gå i den retning.

Disse sårede guttene som mener de bør være supre partnere FORDI de er snille, føler jeg ofte at går i strupen på kvinner generellt, og melker etthvert utsagn fra en kvinne så godt de kan, så lenge det kan benyttes til å "bevise" at kvinner er slemme og stakkars snille menn som ikke får seg noe.

Jepp. ;)

Jeg mener ikke det er greit å omtale alle kvinner som de "slemme" fordi man selv ikke får seg noe, men jeg prøver likevel å forstå deres frustrasjon. De bakenforliggende årsakene kan sikker være mange, men jeg mener likevel at en fellesnevner er dominerende. Gutter i dag blir ikke oppfordret til å ta noe særlig initiativ. Man lærer tidlig at man skal behandle kvinner med respekt og være greie, og det er jo selvfølgelig greit nok. Problemet er etter min mening at mange gutter/menn drar dette for langt, kanskje misforsto de likestillingsbegrepet? Uansett, jeg velger også å mene at det ikke nødvendigvis bare er guttenes egen feil, for det er nemlig noe fundamentalt galt når samfunnet som helhet ikke evner å se nytteverdien av tradisjonelle mannlige verdier. Alt skal liksom gjøres så "feminint", og det tror jeg desverre mange gutter lider av.

Og jeg føler at veldig mange menn her på kg, ikke ønsker eller klarer å se den gyldne middelveien. Og begynner å bli rimelig lei av å få slengt etter meg som kvinne (ikke meg personlig), at jeg bare er ute etter badboys...

Som sagt, jeg ser selv at det finnes en bra middelvei, som så mange andre, men jeg tror det er en del som ikke gjør det. Men når mange gutter gjennom hele oppveksten ikke får stimulert "sin mannlige" side vil det også bli vanskeligere å vurdere hva som er den gylne middelvei i utganspunktet.

Jeg ser mange mellomtinger (glimrende norsk aline) hos norske menn, så godt som alle mine ekser og dater er norske menn (bortsett fra ett par svensker og en og annen annen), likevel ser jeg sider hos den generelle norske mann, som jeg skulle ønske var sterkere. Jeg ser kvaliteter hos f.eks den generelle utlending (noe som jeg kun sier p ådette foraet, da det er umulig å putte en så stor masse i en gruppe), som jeg savner hos den generelle norske mann.

Ja, greit nok det, men hvorfor fokuserer man alltid på det negative med Norske menn? Det er sikkert riktig at en del utenlandske menn har enkelte positive egenskaper som kanskje færre Norske menn har, men hvorfor fokuseres det stort sett aldri på de positive sidene hos Norske menn? Ensidig fokus fører gjerne til den frustrasjonen du påpeker.

Det er helt garantert masse ting jeg generellt skulle sett annerledes hos den norske kvinne også, men det handler ikke tråden om, så det har jeg liksom ikke vært innom annet en når jeg og andre har nevnt at vi har oss selv å takke også. Da er det snakk om den generelle norske kvinne, for JEG personlig, jobber liten for å oppdra menn til tøfler som ikke tør si jeg har ett pent smil engang i redsel for å få slengt med leppa etter seg.

Nettopp, du ønsker ikke å bli stilt i bås på grunnlag av hva andre kvinner mener om Norske menn, på samme måte som (jeg vil tro) de fleste menn heller ikke ønsker å bli stilt i en og samme bås og sammenlignet med utenlandske menn som helhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, du ønsker ikke å bli stilt i bås på grunnlag av hva andre kvinner mener om Norske menn, på samme måte som (jeg vil tro) de fleste menn heller ikke ønsker å bli stilt i en og samme bås og sammenlignet med utenlandske menn som helhet.

får ikke svart så mye nå, men tror egentlig vi er ganske enige.

Og ang dette, jeg har ingen problemer med generaliseringer av norske kvinner, jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for, og setter meg selv også i båsen for norske kvinner som sikkert kunne gjort ting annerledes.

Ingen ønsker vel å bli generalisert eller å "tilhøre" en gruppe som blir kritisert, men dersom man er fornøyd med slik man er selv, så mener jeg at man tåler å se på sin "gruppe" uten å få helt fnatt.

Og igjen, dersom man ikke takler å bli satt i en bås, så er akkurat forumet Skråblikk og generaliseringer kanskje feil forum å lese på?

oppfatter ikke deg som en som ikke takler det, men for de som synes det er vondt mener jeg.

Leser jeg en tråd skrevet av en mann her på dette forumet, skråblikk og generaliseringer, så tar jeg det han skriver som akkurat det, skråblikk og/eller generaliseringer. Jeg tror ikke at det som skrives her er slik personen tenker og vurderer i hverdagen, for da tror jeg ikke vedkommende hadde skrevet det her. Det som skrives her, oppfatter jeg som "provokasjoner" eller å skrive ned akkurat skråblikk og generaliseringer. Og jeg skal vel være ærlig på at det som skrives på denne siden av kg, ikke er det jeg tar mest seriøst. Her må man ta det som blir sagt med en klype salt på en måte.

men, nå er det natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt 23

For å snu det litt på hodet; jeg liker latinske jenter av nettopp samme grunn som noen liker latinske menn her. Jeg ser absolutt poenget til de som mener at norske menn er noen tafatte skapninger.

Har noe samme oppfattelsen av noen norske jenter.

Med veldig grov kam selvsagt...

Savner den lidenskapen og den livsgleden de latinske har.

Legg til en stor porsjon engasjement og viljestyrke, så blir det bra!

Jeg har en stor svakhet for latinere, og særlig italienske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...