Gå til innhold

Norske menn er feite og treige


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor svakhet for latinere, og særlig italienske...

og jeg har en stor svakhet for asiatiske damer, spesielt thailandske, noe som i mange norske damers øyne gjør meg il en horebukk,undertrykker osv, dette selv om jeg alldri har tatt på ei dame fra aktuele land en gang....

ha en fin dag alle sammen, denna kar`n puttrer avgårde til jobb:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ava_*

Enig med Aline og mange andre i at norske kvinner fortjener noe bedre enn norske menn. På mange måter virker det som om norske kvinner og latinske/ fremmedetniske menn kulturelt og verdimessig passer bedre sammen enn norske kvinner og norske menn. Samtidig som de er en bedre match romantisk og erotisk.

Spørsmålet blir da hvordan det kan tilrettelegges for at norske kvinner kan møte ikke-norske menn i større utstrekning enn idag. Det kan opprettes utesteder og møteplasser hvor bare norske kvinner og latinske/ fremmedetniske menn har adgang. Man kan pålegge norske menn en ekstra skatt som gis tilbake til norske kvinner slik at de kan reise oftere til Middelhavet, en slags ferieskatt. Mulighetene er flere, men det viktigste er at norske kvinner og latinske/fremmedetniske får større muligheter til møtes, flørte og ha romantiske eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner meg om min tråd om kravstore kvinner. Bare se hva slags samfunn man har der nede: fattigdom, korrupsjon, mafia, fotballvold, økonomisk stagnasjon, minimale fødselstall også videre. Folk hevder også selv at de er mindre lykkelige i land som Spania og Italia enn i de nordiske land. Ser man litt tilbake på historien, hadde disse landene enten diktatorer eller borgerkrig på tredvetallet, mens man i Norden beholdt demokratiet. Dette gjelder i bunn og grunn kvinner som gir blaffen i hvordan deres holdninger og hvilke type menn de fremelsker former samfunnet rundt dem.

Det samme kan man forsåvidt også sin om kvinner fra Øst Asia og Øst Europa. Det at de i stor grad lar sine menn ture fritt frem skaper ikke akkurat noe bedre samfunn der heller.

Endret av PeeWee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at skandinaviske menn er relativt ettertraktet av kvinner i latinske land. Kanskje ikke i de aller hotteste urbane miljøene, men andre steder er det absolutt positivt å være nordmann. Damene synes det er litt eksotisk samtidig som det er ufarlig.

Britiske damer, derimot, de kan ofte ha som utgangspunkt at nordmenn er rølpete og kjedelige bygdetullinger fra UKs bakgård.

Godt å være norsk mann i Syd-Europa. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at skandinaviske menn er relativt ettertraktet av kvinner i latinske land. Kanskje ikke i de aller hotteste urbane miljøene, men andre steder er det absolutt positivt å være nordmann. Damene synes det er litt eksotisk samtidig som det er ufarlig.

Britiske damer, derimot, de kan ofte ha som utgangspunkt at nordmenn er rølpete og kjedelige bygdetullinger fra UKs bakgård.

Godt å være norsk mann i Syd-Europa. :gjeiper:

Det samme gjelder i sør-Amerika. Norske menn blir omsvermet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme gjelder i sør-Amerika. Norske menn blir omsvermet der.

Fordi de er "rike" menn der og mange damer gjør hva de kan for å komme seg vekk fra fattigdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*
Det samme gjelder i sør-Amerika. Norske menn blir omsvermet der.

Jo, men poenget må være at norske kvinner ikke blir tiltrukket av norske menn. De oppfatter dem som feite, treige, lidenskapsløse, dottede og talentløse i flørting og salsa.

At norske menn skulle være populære hos utenlandske kvinner betyr vel bare at norske menn deler personlige og kulturelle verdier med utenlandske kvinner. På samme måte som norske kvinner tiltrekkes av latinske og fremmedkulturelle menn, de har felles verdier og attraheres bla. av hverandres ildfulle temperament og livsglede.

De som ikke passer sammen, er norske menn og norske kvinner. De er kulturelt og verdimessig for ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Jo, men poenget må være at norske kvinner ikke blir tiltrukket av norske menn. De oppfatter dem som feite, treige, lidenskapsløse, dottede og talentløse i flørting og salsa.
Det er da ingenting som tyder på det? Folk formerer seg som kaniner her jo, i hvert fall hvis vi sammenligner med Italia...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ava_*
Det er da ingenting som tyder på det? Folk formerer seg som kaniner her jo, i hvert fall hvis vi sammenligner med Italia...

Det er jo fordi de italienske mennene drømmer om de norske kvinnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi at der må de velge mellom å få barn eller karriere. De har ikke så gode økonomiske ordninger for de som får barn slik som her. Husk at Norge liksom skal være verdens beste land å få barn i. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er større forskjell på norske og latinske menn enn det er på norske og latinske kvinner.

Selv om norske kvinners situasjon har forandret seg enormt de siste 50 årene, tror jeg norske menns tankesett har endret seg mye mer enn kvinnenes. Mens norske menn har måttet snu opp ned på sitt kvinnesyn, har ikke norske kvinner trengt å endre sitt syn på mannen i samme grad.

Spesielt når man må forholde seg til den "gjengse" norske kvinne slik som her på KG, kan man få følelsen av at de fremdeles lever på 50-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi de er "rike" menn der og mange damer gjør hva de kan for å komme seg vekk fra fattigdommen.

Vær så snill. Sør-amerikanske kvinner er ikke som thailandske kvinner. De ville heller drept seg selv enn å bli sammen med en stygg og feit person uten sosiale antenner.

Grunnen til at norske menn er populære i sør-amerika er rett og slett at de blir sett på som eksotiske, kjekke vikinger med blå øyne. Omtrent samme grunn som at norske kvinner er populære i sør-amerika, altså.

De største taperne er imidlertid de som rakker ned på norske menn og kvinner. De viser seg som bitre og lite verdensvante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som norske kvinner tiltrekkes av latinske og fremmedkulturelle menn, de har felles verdier og attraheres bla. av hverandres ildfulle temperament og livsglede.

Hehe, det er vel ikke helt sant. Vennene mine fra "latinske" land har fortalt meg at skandinaviske jenter blir sett på som "chicas frias", "kalde jenter". De gjorde et unntak for meg, da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida
Fersk statistikk om de ettertraktede norske kvinnene; ikke rart latinerne går i spinn!

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=538217

Eh, nå er det jo mennene som er verst på akkurat det her i landet da: http://dinmat.bt.no/Temasider/Artikler/Mat...enn-enn-kvinner

For øvrig, 40 % av folk i Brazil er overvektige, og ellers verden rundt er det samme tendens - det er ikke bare her vi ser den utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elfrida
Selv om norske kvinners situasjon har forandret seg enormt de siste 50 årene, tror jeg norske menns tankesett har endret seg mye mer enn kvinnenes. Mens norske menn har måttet snu opp ned på sitt kvinnesyn, har ikke norske kvinner trengt å endre sitt syn på mannen i samme grad.
Her tror jeg du har rett i en viss grad.

Noe av det jeg setter aller mest pris på her i Norge er at jeg blir sett på som en like, ikke minst intellektuelt. Det er viktigere for meg enn at noen drar ut stolen når jeg skal sette meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg du har rett i en viss grad.

Noe av det jeg setter aller mest pris på her i Norge er at jeg blir sett på som en like, ikke minst intellektuelt. Det er viktigere for meg enn at noen drar ut stolen når jeg skal sette meg.

Det er kanskje mulig å gjøre begge deler, men lett er det ikke. Jeg har noen ganger sett en etikette blant (over)kultiverte parisere som har fått meg til å føle meg ekstremt bondsk. Noen av mennene både behandler og lytter til kvinner på en virkelig elegant måte uten at det virker påtatt. Men kvinnene skifter neppe dekk på bilen sin selv. ;)

På den annen side føler jeg meg mer vel når det er en fast høflighetskodeks (og jeg forstår den) enn slik det er i Norge der alt flyter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel også innrømme at damer med klassisk latinsk utseende ikke frastøter meg. En bifil kompis mente jeg ikke bare var ensporet i legningen, men også i valget av damer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Infralove
Det er da ingenting som tyder på det? Folk formerer seg som kaniner her jo, i hvert fall hvis vi sammenligner med Italia...

Kaniner og kaniner. Gjennomsnittet er på 1,8 barn. Man trenger eit gjennomsnitt på 2,1 forå holde befolkninga konstant. Gjennomsnittet til Italia er vel på 1,3 eller noko der omkring.

For øvrig:

norske menn > italienske menn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...