Gå til innhold

Norske menn er feite og treige

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Til ts: Latinere kan også være feite og treige. Tror nok du bare har møtt "feil" norske folk siden alle de du har møtt har vært feite og treige. Ikke alle er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En annen mann
og apropo det, jeg danser, salsa og diverse andre pardanser fra andre land.

Gud for en forskjell det er på norske menn og utenlanske menn, og jeg snakker da ikke om hudfarge og hvor de er født, men på menn som er oppvokst i norge kontra menn som er oppvokst i andre land og kommet til norge i relativt voksen alder.

Norske menn er veeeldig forsiktige, vil ikke føre for bestemt, for de er redd for å ødelegge damens greie... what???? dans handler om roller, mannen bestemmer og kvinnen skal følge det han vil, OG være vakker.

Hun kan ikke ha ett eget opplegg som ikke hun tilpasser ham, det er ikke noe han kan ødelegge. Han skal ha styringen, ikke hun.

begynner faktisk å bli litt lei av å måtte fortelle det til endel av mennene, "FØR meg!! Ellers vet jeg jo ikke hva jeg skal gjøre!"

Men de kan ikke ta for hardt, tør ikke være for nær, kan ikke bevege seg sånn for det er feminint...bla-bla..

Nei, gi meg en utenlansk mann, han er mannen i pardansen, fører kvinnen dit han vil hun skal, overasker henne med å gi henne en føring som gjør at hun må fokusere, ikke bare følge noe hun er vant til. Han er bestemt og det er ikke tvil om hva han vil. Damene digger det!

for meg, veldig overførbart til resten av livet, jeg vil ha en mann som er mannen i forholdet. Gi meg frihet til å være meg ja, gi meg mulighet til å være vakker, gjør meg vakker. Samtidig være bestemt og trygg på sin rolle, ta de grepene som trengs.

(oh, aline er litt lidenskapelig om dagen, mon tro hva det kan skyldes?) *fniser*

Vel, slik kan det gå i disse "females first" first tider - gutter oppdras desverre for "feminint" fra tidlig alder, med "lovord" om at kvinner ønsker snille, føyelige og respektfulle gutter, og mange gutter/menn tror jeg tar dette for langt - de utvikler seg til menn som de fleste kvinner ikke vil ha. Jeg har et par mannlige bekjente som er over 30 år og så vidt jeg vet uten erfaring med kvinner. For all del, jeg rakker ikke ned på dem, men jeg syntes det er trist å se bra mennesker ikke greie å finne seg noen overhodet fordi de tydeligvis mangler "det lille ekstra", for faktisk tror jeg ikke det ville vært mye selvtillit som skulle til for at de kunne blitt mye mer attraktive i andres øyne.

En mulig løsning generelt sett ville vært å få flere gode mannlige forbilder inn i barnehager og lærerstillinger, og jeg håper for fremtidens skyld at flere menn ønsker seg inn i disse yrkene samtidig som at kvinner ønsker menn i slike stillinger.

Det er nesten moro å lese at i en tid der kvinner påstår de vil være likestilte i forhold, så viser innlegg som dette at mange kvinner ønsker det stikk motsatte. Med andre ord å være den passive part i forholdene. Noen som sa de ønsket seg likestilling?

Jeg må også si meg enig med Caracal at det er en berikelse å ha forhold til utenlandske kvinner, etter min erfaring er det vesentlig større takhøye for å kunne gi komplimenter enn til mange Norske kvinner som desverre har en tendens til å sable ned forsøk på seksuelle og romantiske tilnærminger, kanskje spesielt fra unge og uerfarne gutter? Jeg sier ikke dette for å rakke ned på noen, men jeg mener det er en helt annen dynamikk i forhold med utlendinger, noe som gir større spillerom for romantikk og kurtise på et helt annet nivå. Det er hvertfall også min erfaring, i likhet med Caracals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er morsomt å treffe nordiske damer i latinske land. I begynnelsen synes de det er fantastisk å bli lagt merke til og bli kurtisert på elegant måte i forhold til det vi treige nordiske menn prestererer.

Men ettersom tiden går, blir de som innfødte damer og synes det er et slit å ikke kunne gå på lesesalen, kafe eller i butikken uten å få blikk og kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utenlanske mennene jeg har/har hatt erfaring med, har vært oppmerksomme på en helt annen måte en de fleste norske menn jeg har vært med. De studerer meg som kvinne, forteller meg hva de synes er flott og kurtiserer på en måte som ihvertfall jeg synes er god. Hvem liker ikke oppmerksomhet liksom? Hvem liker ikke at den de er med, synes de er lekre, sexy og flotte?

Nå må du ikke være for streng med de norske mennene, da... husk at de for det meste omgås norske damer :ler:

Hvis noen hadde stirret på kroppen min, hadde jeg neppe følt meg verken sexy eller flott (av den enkle grunn at så ikke er tilfellet, og en siklende gubbe lurer ikke meg!), men heller snerret: "Hey! La bilringen min og slaskepuppene mine være i fred!" I et land hvor nasjonalplagget er så usexy som Norge, så tror jeg et stort flertall av kvinner er like ukomfortable med å motta komplimenter som det mennene er ukomfortable med å gi dem.

Det er dog ingen unnskyldning for å bli feit og treig, som jo var det opprinnelige spørsmålet i tråden. Men også her tror jeg nordmennene er mindre dårlige enn hva trådstarter skal ha det til. Jeg har sett en del ølvommer i andre land enn Norge også, og ALLE er faktisk ikke nordmenn på ferie! :ler:

Endret av Nigo-san
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, slik kan det gå i disse "females first" first tider - gutter oppdras desverre for "feminint" fra tidlig alder, med "lovord" om at kvinner ønsker snille, føyelige og respektfulle gutter, og mange gutter/menn tror jeg tar dette for langt - de utvikler seg til menn som de fleste kvinner ikke vil ha.

kvinner ønsker nok snile og respektfulle Menn (kvinner ønsker ikke gutter vel, jenter ønsker gutter, kvinner ønsker menn.), men det å være snill og respektfull kan ikke være det eneste en mann er, det må være mer der.

Slik jeg oppfatter mange nordmenn (sikkert også kvinner, bare jeg som ikke prøver meg på dem.), så bør det liksom være nok så lenge han er snill og grei, da er det horribelt om man ikke faller for ham og gir ham tusen sjanser....

Vel, jeg ønsker også en snill og respektfull mann, men han må være mye mer en BARE snill og respektfull. Han må være mann, han kan gjerne ha selvtillitt og være trygg på seg selv. Han må være voksen, og leken. Han må være lidenskapelig og romantisk, og støttende for meg. og mye mer.

Det er nesten moro å lese at i en tid der kvinner påstår de vil være likestilte i forhold, så viser innlegg som dette at mange kvinner ønsker det stikk motsatte. Med andre ord å være den passive part i forholdene. Noen som sa de ønsket seg likestilling?

noen ønsker full likestilling, de som gjør det, har sikkert ikke samme ønsker som meg når det kommer til partner. ;)

Jeg ønsker like muligheter, lik lønn for likt arbeid og like sjanser i livet uavhengig av kjønn, men jeg ønsker ikke at menn og kvinner skal bli LIKE. Likeverdige, ja, men det er langtifra det samme som like. For meg er det forskjell på kjønnene, og det er noe som er verd å ta vare på, ikke viske ut.

Men passive part? så absolutt ikke, det å ikke være den som fører, betyr IKKE å være passiv. (dessuten, den føredelen, var hovedsakelig i forhold til dans, og en kvinne som lar seg føre godt av en god manlig danser, er IKKE passiv på noen måte, til tross for at det er han som bestemmer hvor hun skal.)

Jeg må også si meg enig med Caracal at det er en berikelse å ha forhold til utenlandske kvinner, etter min erfaring er det vesentlig større takhøye for å kunne gi komplimenter enn til mange Norske kvinner som desverre har en tendens til å sable ned forsøk på seksuelle og romantiske tilnærminger, kanskje spesielt fra unge og uerfarne gutter? Jeg sier ikke dette for å rakke ned på noen, men jeg mener det er en helt annen dynamikk i forhold med utlendinger, noe som gir større spillerom for romantikk og kurtise på et helt annet nivå. Det er hvertfall også min erfaring, i likhet med Caracals.

Tror HELT KLART at norske kvinner har en stor skyld i at norske menn er blitt mer usikre og forsiktige, og jeg tror så gjerne på at mange norske kvinner sliter med komplimenter og reagerer som noen skikkelig bitcher når noen kikker på dem eller sier noe til dem.

Disse kvinnene vil helt sikkert også være uenig med meg i hva de ønsker av en pratner.

Nå må du ikke være for streng med de norske mennene, da... husk at de for det meste omgås norske damer :ler:

Hvis noen hadde stirret på kroppen min, hadde jeg neppe følt meg verken sexy eller flott (av den enkle grunn at så ikke er tilfellet, og en siklende gubbe lurer ikke meg!), men heller snerret: "Hey! La bilringen min og slaskepuppene mine være i fred!" I et land hvor nasjonalplagget er så usexy som Norge, så tror jeg et stort flertall av kvinner er like ukomfortable med å motta komplimenter som det mennene er ukomfortable med å gi dem.

Det er dog ingen unnskyldning for å bli feit og treig, som jo var det opprinnelige spørsmålet i tråden. Men også her tror jeg nordmennene er mindre dårlige enn hva trådstarter skal ha det til. Jeg har sett en del ølvommer i andre land enn Norge også, og ALLE er faktisk ikke nordmenn på ferie! :ler:

helt klart enig, de er vant til å omgåes norske damer, og vi har mye av skylden for at de utvikler seg som de gjør. Absolutt ikke alle norske kvinner som er enig med meg i mine skråblikk og generaliseringer i denne tråden.

Jeg lar meg lett lure jeg da, om noen plystrer på gata, smiler jeg og tar det som ett kompliment, om noen smiler og nikker annerkjennende, så smiler jeg også, og om noen kommer med komplimenter, så blir jeg superglad og stråler litt ekstra. :) Men som nevnt tidligere, jeg har for lenge siden innsett at jeg er lettpåvirkelig.

skal vel også si meg litt uenig med opprinnelsen i tråden, problemet er ikke at norske menn er feite og treige, men at de begynner å bli noen dotter som ikke tør ta noe initiativ ovenfor damer, fordi de er så redd for å ødelegge "damas greie"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En annen mann
skal vel også si meg litt uenig med opprinnelsen i tråden, problemet er ikke at norske menn er feite og treige, men at de begynner å bli noen dotter som ikke tør ta noe initiativ ovenfor damer, fordi de er så redd for å ødelegge "damas greie"...

Det blir nesten mer og mer fornøyelig å lese slike innrømmelser. I tillegg aner man jo en viss forakt for "dottene av noen menn" mellom linjene her. Men det er jo i tråd med det jeg har ment noen del år nå, og flere og flere menn med meg; mange kvinner, kanskje t.o.m de fleste ønsker i prinsippet ikke å ta initiativet til å innlede forhold, og slikt sett har den feministiske myten om den sterke, initiativtakende amasone spilt fallitt; til forden for den kravstore primadonna som ikke evner å engang forsøke å ta initiativ selv. Men er det slik det bør være? Er det slik kvinner vil ha det? Det kan vel ingen vite, men iallefall er debatter som dette med på å bekrefte det flere og flere menn etterhvert innser. "Bad boyen" puler, mens den snille, og i overkant respektfulle sitter trist tilbake i hjørnet innerst i lokalet. Jeg skjønner godt at også Norske menn søker partnere i utlandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel ingen vite, men iallefall er debatter som dette med på å bekrefte det flere og flere menn etterhvert innser. "Bad boyen" puler, mens den snille, og i overkant respektfulle sitter trist tilbake i hjørnet innerst i lokalet. Jeg skjønner godt at også Norske menn søker partnere i utlandet...

og etterpå går jentene inn her og forbanner menn, for alt er så klart menn sin skyld.

akuratt som de ikke klarer og se det ironiske i at de fordømmer menn som blir forelsket i utenlandske damer samtidig som de ikke ser noe galt i og selv bli forelsket i en fra utlandet... for når jenter opplever forelskelse med mørke eksotiske menn med bra kropper, så er det jo bare så søtt, når menn forelsker seg i pene jenter med bra kropper og gyllne huder så utnytter vi, undertrykker og forstår ikke at de kunn er ute etter en bilett til rike Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg har ingenting negativt å si om norske menn som gruppe, og jeg kan i hvert fall ikke si noe som helst generelt om gruppen 'utenlandske menn', som utgjør noe rundt halvparten av verdens befolkning, bortsett fra at de er, ja, menn. Og individer!

Ja, det finnes kulturforskjeller og bla bla bla, men herregud, alle utenlandske menn er ikke like, og ikke alle latinere heller.

Bare i Italia er det kjempeforskjell på hvor man kommer fra, familiebakgrunn og utdanningsbakgrunn, og alt dette (og mer) påvirker hvordan man oppfører seg rundt kvinner. De er ikke like de heller! Mange er noen kødder der også! Tro det eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jadda_*

En annen mann og nbp bør kanskje lese Alines innlegg skikkelig en gang til før de konkluderer med hvordan norske kvinner er... og hvordan de tenker.

Men man leser vel alltid kun det som bekrefter ens eget syn, og det som ikke støtter det er uintressant.

Jeg støtter Elfrida i at menn er så mangt, ingen kan si at norske menn er sånn eller utenlandske sånn for det er store individuelle forskjeller innenfor gruppene, de er selvstendige individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nesten mer og mer fornøyelig å lese slike innrømmelser. I tillegg aner man jo en viss forakt for "dottene av noen menn" mellom linjene her. Men det er jo i tråd med det jeg har ment noen del år nå, og flere og flere menn med meg; mange kvinner, kanskje t.o.m de fleste ønsker i prinsippet ikke å ta initiativet til å innlede forhold, og slikt sett har den feministiske myten om den sterke, initiativtakende amasone spilt fallitt; til forden for den kravstore primadonna som ikke evner å engang forsøke å ta initiativ selv. Men er det slik det bør være? Er det slik kvinner vil ha det? Det kan vel ingen vite, men iallefall er debatter som dette med på å bekrefte det flere og flere menn etterhvert innser. "Bad boyen" puler, mens den snille, og i overkant respektfulle sitter trist tilbake i hjørnet innerst i lokalet. Jeg skjønner godt at også Norske menn søker partnere i utlandet...

Innrømmelser?

du klarer å lese mye inn i mine innlegg som er langt ifra sannheten, men jeg skjønner nå at du ikke er særlig interessert i sannhet og å forstå ting som er annerledes, du er bare ute etter å sverte kvinner. DEN typen menn, er jeg ihvertfall lei av.

menn som ikke klarer å se at det finnes en mellomting mellom snill og føyelig, og badboy, er litt for snevre for meg. Og samme mannen klarer ikke å se at også sterke kvinner, kan ønske seg menn som tar initiativ.

Det å ønske at mannen tar initiativ, betyr langtifra det samme som at man IKKE selv ønsker å ta initiativ. Jeg tar MYE initiativ, DERFOR ønsker jeg en mann som gjør det samme, ellers blir det for enveis for meg.

Kanskje det er dette norkse menn ikke skjønner?

at det går an å gjøre ting to veier?

At dersom kvinnen er sterk, så kan likevel mannen også være det?

at dersom kvinnen tar initiativ, så betyr ikke det at mannen helst skal dilte etter og ikke vise noe?

Siden vi nå skriver på skråblikk og generalisering, så blir dette selvsagt generaliseringer fra min side, men akkurat den tonen du viser her, oppfatter jeg som typisk norsk mann.

"kvinner vil bare ha badboys, vi snille blir sittende igjen uten noen"... svada, men personlig, vil jeg ha en sterk, snill mann som respekterer seg SELV like mye som han respekterer meg, og dermed vil han aldri bare dilte etter og ikke mene noe.

og etterpå går jentene inn her og forbanner menn, for alt er så klart menn sin skyld.

akuratt som de ikke klarer og se det ironiske i at de fordømmer menn som blir forelsket i utenlandske damer samtidig som de ikke ser noe galt i og selv bli forelsket i en fra utlandet... for når jenter opplever forelskelse med mørke eksotiske menn med bra kropper, så er det jo bare så søtt, når menn forelsker seg i pene jenter med bra kropper og gyllne huder så utnytter vi, undertrykker og forstår ikke at de kunn er ute etter en bilett til rike Norge...

flere en meg har da sagt at norske kvinner har en god del av æren for hvordan norske menn er, men slikt overser dere vel glatt eller?

Tror heller ikke norske menn som forelsker seg i utenlandske kvinner blit sett ned på, men menn som KJØPER seg utenlandske kvinner, blir for meg noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes norske menn er fine jeg:)

Han jeg er sammen med er helt hærlig. Kjekk, morrsom, snill og alt annet jeg kan ønske meg.

Men selvsagt smaken er forskjellig. Men kan ikke si meg enig i at norske menn generelt er dårlige og late. Synes de fleste virker oppegående og snille menn.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes norske menn er fine jeg:)

Han jeg er sammen med er helt hærlig. Kjekk, morrsom, snill og alt annet jeg kan ønske meg.

Men selvsagt smaken er forskjellig. Men kan ikke si meg enig i at norske menn generelt er dårlige og late. Synes de fleste virker oppegående og snille menn.

:)

jeg må bare skrive det jeg skrev først altså, jeg liker menn jeg! stort sette av alle nasjonaliteter. Menn er deilig! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Norsk_*
jeg må bare skrive det jeg skrev først altså, jeg liker menn jeg! stort sette av alle nasjonaliteter. Menn er deilig! :goodbye:

Bortsett fra de norske da.

Jeg er selv norsk mann, feit, treig, underdanig, lidenskapsløs, pysete og ..ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra de norske da.

Jeg er selv norsk mann, feit, treig, underdanig, lidenskapsløs, pysete og ..ærlig.

tull, liker norske menn også jeg. Selv om jeg ser fordeler ved andre væremåter en den generaliserte norske tøffel-nordmann, så betyr ikke det at jeg IKKE liker norske nordmenn.

gud, mannfolk er noen dramaqueens til tider. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_norsk_*
tull, liker norske menn også jeg. Selv om jeg ser fordeler ved andre væremåter en den generaliserte norske tøffel-nordmann, så betyr ikke det at jeg IKKE liker norske nordmenn.

gud, mannfolk er noen dramaqueens til tider. :fnise:

Huff, håper ikke du ville likt meg. Bare tanken på det gjør meg nervøs. Jeg vil gjerne være den generaliserte norske tøffel-mann, aldri salsa og føre i dansen.

Da er man fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Huff, håper ikke du ville likt meg. Bare tanken på det gjør meg nervøs. Jeg vil gjerne være den generaliserte norske tøffel-mann, aldri salsa og føre i dansen.

Da er man fri.

Tror ikke du skal engste deg. ;)

Vær den generaliserte norske tøffel-mannen og kos deg med det, det finnes da nok av kvinner som ønsker det også.

Men la nå oss som ønsker litt lidenskap ønske oss det også, uten å bli skremt fra sans og samling. Det rammer jo ikke deg uansett.

og å være fri, kan være så mangt. :) ja til at alle kan føle seg fri på sin måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Norsk_*
Men la nå oss som ønsker litt lidenskap ønske oss det også,

Det skal du da få ønske deg så mye du vil, jeg kritiserer det ikke. Derimot er det du som kritiserer, klager og spiller dramaqueen ved å karakterisere, generalisere og uffe deg over manglende egenskaper og karaktertrekk ved andre. Kos deg med salsaen, men ta litt mageregulerende så slipper du sure oppstøt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...